Istanbul
16 اردیبهشت 1402
استانبول

تفریحات استانبول؛ 54 کاری که باید در قلب ترکیه انجام دهید!

فهرست مطالب

در قلب شهر فراموش‌نشدنی استانبول، دنیایی از تفریحات و سرگرمی‌ها به ما راه می‌دهد. این شهر با تاریخ غنی و فرهنگ چندلایه، یک مقصد جادویی برای هر سلیقه‌ای است. از بازارهای شلوغ گرفته تا بازی‌های تاریخی و مناظرهای خیره‌کننده بوسیله ارثیه‌های باستانی، استانبول ارائه دهنده یک تجربه تفریحی فراوان و متنوع است. بپیوندید تا دنیایی جذاب و پر از احساسات را با تفریحات استانبول در این شهر فوق‌العاده کشف کنیم.

رزرو تور استانبول

بلیط ارزان هواپیما استانبول را با سه کلیک رزرو کنید.

بازدید ایاصوفیه یکی از جاذبه‌های دیدنی‌ استانبول

تفریحات استانبول

ایاصوفیه یکی از جاذبه‌های تاریخی قدیمی استانبول با قدمتی حدود 1500 سال است. این بنای تاریخی که در ابتدا یک کلیسای دوران بیزانس بوده در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شده است. این مکان بی‌شک یکی از شاهکارهای معماری استانبول است که ترکیبی از معماری مسیحی و اسلامی را در خود دارد و موزاییک‌های پرزرق‌وبرق آن چشم را خیره می‌کند. ایاصوفیه را در لیست تفریحات استانبول باید در گزینه اول قرار داد، همه چیز از اینجا شروع می‌شود.

بخوانید: جاهای تاریخی استانبول

بازدید از مسجد آبی

مسجد آبی از دهه 1600 در استانبول با کاشی‌های آبی ایزنیک عثمانی‌اش شناخته می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر را برای بازدید از معماری بی‌نظیرش به خود جذب می‌کند. توجه داشته باشید که مسجد آبی از جاذبه های دیدنی استانبول است که هنوز به عنوان مسجد فعالیت دارد و در زمان نمازهای پنجگانه به مدت نیم ساعت به روی غیرنمازگزاران بسته می‌شود. کیف‌های رایگان برای کفش و پوشش سر در ورودی موجود است تا بازدیدکنندگان بتوانند طبق عرف مسجد بازدیدشان را انجام دهند.

کاوش در کاخ توپکاپی یکی از بهترین تفریحات استانبول 

از دیگر تفریحات استانبول، بازدید از کاخ توپکاپی است. این کاخ عظیم قرن پانزدهمی، زمانی اقامت‌گاه اصلی سلاطین امپراطوری عثمانی بوده و معماری شگفت‌انگیزی دارد. معمولاً برای بازدیدکنندگان، دیدن قصر، حرمسرا و حیاط کاخ جذاب و هیجان‌انگیز است. 

آب‌انبار باسیلیکا در لیست جاذبه های دیدنی استانبول 

Basilica Cistern

آب انبار باستانی باسیلیکا در اوایل توسعه استانبول یک سیستم تصفیه آب را برای شهر فراهم می‌کرده است. این آب انبار با قابلیت نگهداری 80000 مترمکعب آب (تقریباً به اندازه 2 زمین فوتبال)، یک مکان تاریخی منحصربه‌فرد برای دیدن است. بازدید از باسیلیکا را می‌توان یکی از بهترین تفریحات استانبول نام برد، چرا که در اطراف آن جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد. 

نگاهی به مسجد سلیمانیه بیندازید

علی‌رغم این‌که استانبول مساجد بسیار زیبا و تاریخی دارد، سلیمانیه مسجدی است که نباید از دست بدهید. مسجد سلیمانیه از جاذبه های دیدنی استانبول است که بر روی یک تپه در فضای باز و سرسبز قرار دارد. مسجد سلیمانیه که عنوان یکی از باشکوه‌ترین مساجد استانبول را دارد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست، بلکه بخش‌های دیگر شامل آشپزخونه، حوزه علمیه، بیمارستان، مسافرخانه، کتابخانه، بازار، مقبره‌ها و رستوران‌ها را نیز در خود جای داده است که برخی از آن‌ها امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که قیمت بلیط رسمی وجود ندارد، کمک‌های مالی برای حفظ این فضای باشکوه پذیرفته می‌شود.

ایاصوفیه کوچک را در بین جاذبه های دیدنی استانبول ببینید

فریب اندازه کوچک آن را در مقایسه با ایاصوفیه در نزدیکی آن نخورید. این کلیسای مقدس سرجیوس و باکوس یکی از مهم‌ترین بناهای بیزانسی استانبول است که در سال 536 ساخته شد و به دلیل شباهت‌های معماری آن با ایاصوفیه همنام آن، ایاصوفیه کوچک نامیده شد و بعد از گذشت سال‌ها همچنان جزئی از جاذبه های دیدنی استانبول است. 

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

سفر با کشتی در امتداد تنگه بسفر 

تفریحات استانبول

یکی از بهترین تفریحات استانبول تور قایق‌سواری بر روی تنگه بسفر و تماشای مناره‌های باشکوه مساجد، کلیساها، کاخ‌های عثمانی و پل معروف بسفر اتصال‌دهنده بخش آسیایی و اروپایی استانبول است. همچنین می‌توانید یک سفر دریایی شبانه همراه با یک شام رویایی بر روی بسفر را انتخاب کنید و از موسیقی و شام بر روی آب لذت ببرید. 

بخوانید: راهنمای کامل تنگه بسفر استانبول در سال 2023

بازدید کاخ دولماباغچه از تفریحات استانبول

یکی از تفریحات استانبول که برای بازدید از آن باید از قبل برنامه‌ریزی کنید، کاخ دولماباغچه است. زیرا به سادگی نمی‌توانید وارد شوید و بدون بلیط خاص در اطراف پرسه بزنید. این ساختمان مجلل که با هدف رقابت با کاخ‌های مجلل اروپایی ساخته شده است، در زمان امپراتوری عثمانی به عنوان مقر اداری استفاده می‌شده و به طرز مجللی با طلا، کریستال‌ها و فرش‌های ابریشمی دستباف تزئین شده است.

در شهر بگردید و غذا بخورید

استانبول به دلیل موقعیت مکانی خود دارای تاثیرات ترکیبی از فرهنگ غذایی آسیایی و اروپایی است. بنابراین یکی از بهترین تفریحات استانبول گشتن در شهر و خوردن غذاهای خیابانی است. حتی برای این کار می‌توانید با یک تور پیاده‌روی همراه شوید تا علاوه بر کاوش در محله‌های قدیمی استانبول، به سراغ کافه‌های محلی بروید و یک فنجان قهوه دمی ترک بنوشید. 

در بازار بزرگ استانبول بچرخید و خرید کنید

Istanbul Grand Bazaar

بازار بزرگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان با غذا، عتیقه‌جات، پارچه، فرش، هنرهای سنتی عثمانی و اسلامی و هر چیز دیگری مطمئناً تمام نیازهای خرید شما را برآورده می‌کند. این بازار با بیش از 60 خیابان و بیش از 4000 مغازه فضای وسیعی برای گشت‌وگذار دارد و از تفریحات استانبول برای مسافران است. 

بخوانید: بازارهای محلی استانبول

برج Maiden’s Tower

یکی از جاذبه های دیدنی استانبول در بخش آسیایی، برج Maiden’s Tower در یک جزیره کوچک است. این برج، غنی از تاریخ و افسانه‌های جذاب ترکی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به رستوران و موزه در طبقه همکف برای خوردن غذاهای سنتی ترکی سر بزنید.

با هیپودروم در زمان سفر کنید

از بهترین تفریحات ترکیه که در آن می‌توانید به زمان افسانه‌های گلادیاتوری بازگردید، هیپودروم است. هیپودروم به عنوان نمادی از قدرت، محل بازی‌های گلادیاتورها، مراسم، جشن‌ها و حتی … شکنجه بود. این میدان بزرگ در نزدیکی مسجد آبی واقع شده که در بازدید از جاذبه‌های محله سلطان احمد می‌توانید آن‌را نیز ببینید. 

گشت در منطقه گالاتا از بهترین تفریحات استانبول 

تفریحات استانبول

برج گالاتا قرون وسطایی با ارتفاع 63 متر در سال 1348 ساخته شده و بر فراز آن می‌توانید برخی از نفس‌گیرترین مناظر شهر را از بالا ببینید. پس از لذت بردن از مناظر پانوراما، برای لذت بردن از ادامه تفریحات استانبول، در محله پرجنب‌وجوش منطقه گالاتا گشت بزنید و یکی از قدیمی‌ترین متروهای جهان را سوار شوید. به عنوان یک مرکز فرهنگی، گالاتا برای بررسی بهترین رستوران‌ها و کلوپ‌ها مکانی عالی است.

از تفریحات استانبول پیاده‌روی در تور بیزانس است

اگر علاقه‌مند به دیدن معماری خیره‌کننده جاذبه های دیدنی استانبول هستید، به یک تور پیاده‌روی بیزانسی بپیوندید. بیزانس به زمانی اشاره دارد که استانبول، قسطنطنیه نام داشت و اوج تاریخ مسیحیت در این منطقه بود. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از صومعه‌ها و کلیساها در این زمان ساخته شدند. 

بخوانید: مسیحیت و کلیساهای استانبول قبل از ورود عثمانی!

شاخ طلایی از جاذبه های دیدنی استانبول 

یکی از تفریحات شبانه استانبول، قرارهای عاشقانه و عکاسی در غروب خورشید در شاخ طلایی است. شاخ طلایی یک آب‌راه اصلی در بندر تجاری قدیمی شهر است که بخش‌های قدیمی و جدید استانبول را از هم جدا می‌کند و بزرگ‌ترین بندر طبیعی جهان است که ساحل را به دو قسمت جدا می‌کند.

بهترین تفریحات استانبول در پارک امیرگان

Amirgan Park

یکی از تفریحات استانبول برای فرار از شلوغی شهر، پارک امیرگان در ساحل اروپایی بسفر است. پارک امیرگان با هوای تازه و مطبوع دارای مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌بازی مخصوص کودکان و محل مخصوص پیک‌نیک برای استراحت در روزهای آفتابی است. اگر در ماه آوریل به استانبول سفر کنید، می‌توانید در جشنواره بین‌المللی لاله‌ها در پارک امیرگان از بهترین پارک های استانبول شرکت کنید. 

بهشت را در آکواریوم استانبول ببینید

اگر به دنبال یکی از تفریحات استانبل برای کل خانواده هستید که جوانان و بزرگسالان همه با هم از آن لذت ببرند، آکواریوم استانبول بهترین انتخاب است. آکواریوم استانبول به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی جهان ارزش یک روز کامل کاوش در سفر را دارد. برای غوطه‌ور شدن در مه، باد و آب‌های جهان، لحظاتی را به تماشای فیلم‌های 5 بعدی که در حال اجرا هستند نیز اختصاص دهید.

دور میدان سلطان احمد دوچرخه‌سواری کنید

میدان همیشه شلوغ سلطان احمد یک مکان توریستی محبوب در میان بهترین تفریحات استانبول است که به چندین جاذبه دیگر همچون مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی در اطراف آن قرار دارند. با رکاب‌زدن دور میدان سلطان احمد می‌توانید تنگه بسفر را ببینید و همچنین به رستوران‌های اطراف میدان برای صرف غذا بروید.

خیابان معروف استقلال در بین جاذبه های دیدنی استانبول 

تفریحات استانبول

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین تفریحات استانبول قدم‌زدن در خیابان استقلال است. این خیابان به‌ عنوان یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر و مرکز هنر و فرهنگ استانبول، مملو از گالری‌های هنری، بوتیک‌های جذاب و رستوران و کافه‌های معروف است. در تور پیاده‌روی خیابان استقلال حتماً قهوه یا لاهماجون را امتحان کنید. 

بازدید بخش آسیایی استانبول از بهترین تفریحات استانبول 

از بازارهای پرجنب‌وجوش ماهی گرفته تا معماری دوران عثمانی، بخش آسیایی استانبول جایی نیست که بخواهید آن را از دست بدهید. از جاذبه های دیدنی استانبول در بخش آسیایی مناطق Kadıköy و Moda هستند. برای رسیدن به آنجا می‌توانید سوار قطار مارمارای زیر تنگه بسفر شوید.

پیاده‌روی در ببک از بهترین تفریحات شبانه استانبول

محله ببک با چشم‌اندازهای زیبا و مسیرهای پیاده‌روی و کافه‌های دوست‌داشتنی که در سراسر منطقه پراکنده‌اند، در امتداد خلیج زیبای Bebe قرار دارد. این محله همچنان برای تفریحات شبانه استانبول مناسب است که قدم بزنید و قهوه ترک بنوشید و از زندگی شبانه استانبول لذت ببرید. 

موزه Kariye در کلیسای Chora را ببینید

تفریحات استانبول

موزه کاریه که تحت عنوان کلیسای چورا نیز شناخته می‌شود، با قدمتی از دهه 1300 با موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده‌اش بازدیدکنندگان کنجکاو را به سمت خود می‌کشد. این گنجینه زیبا از جاذبه های دیدنی استانبول که در ابتدا به عنوان یک کلیسای بیزانسی ساخته شد، بعداً به مسجد تبدیل گردید و در سال 1945 به عنوان موزه ادامه فعالیت داد. 

از مسجد سلطان ایوب دیدن کنید

مسجد ایوب سلطان به عنوان محل مقبره ابوایوب الانصاری (از یاران نزدیک حضرت محمد) یکی از مقدس‌ترین و مهم‌ترین مساجد در تمام ترکیه است. معماری خاص و کاشی‌هایی که از دوره‌های زمانی مختلف در این مسجد باقی مانده‌اند، آن را تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی استانبول نموده است. 

بخوانید: 25 تا از مساجد استانبول؛ از ایاصوفیه تا مسجد آبی

کلیسای ایاایرنه از جاذبه های دیدنی استانبول

ایاایرنه قدیمی‌ترین کلیسای امپراتوری روم شرقی است که در محل یک معبد قدیمی در سال 330 ساخته شد. این کلیسا تا قرن نوزدهم به عنوان مکانی برای نگهداری اسلحه استفاده می‌شد و پس از آن به اولین موزه رسمی کشور تبدیل گردید. در میان تفریحات استانبول بازدید از ایاایرنه به عنوان دومین کلیسای بزرگ استانبول به شدت پیشنهاد می‌شود. 

بالن‌سواری در کاپادوکیه بهترین تفریحات استانبول

Balloon ride in Cappadocia

یکی از بهترین تفریحات استانبول که در فاصله 1 ساعته از شهر قرار دارد، سفری یک روزه به کاپادوکیه است. این منطقه شگفتی‌های فراوانی دارد که سرگرم‌کننده‌ترین آن‌ها بالن‌سواری بر فراز دره‌های کوهستانی و صخره‌های مخروطی کاپادوکیه است. علاوه بر آن می‌توانید در بازارهای محلی کاپادوکیه لباس‌های سنتی بپوشید و عکس‌های زیبا بگیرید یا طبیعت زیبای این منطقه را با شترسواری یا اسب‌سواری کاوش کنید. 

از موزه خودروهای کلاسیک اورال آتامان دیدن کنید

موزه اتومبیل‌های کلاسیک اورال آتامان، که در انگلیسی معمولاً به آن موزه اتومبیل‌های کلاسیک می‌گویند، مجموعه‌ای عالی از نزدیک به 50 خودروی معروف و تاریخی است که برخی از مدل‌های آن به اوایل دهه 1900 بازمی‌گردد. در این نمایشگاه همه چیز از خودروی تورینگ فورد مدل T (1926) تا مرسدس بنز 300 SL Gullwing مدل 1955 جیمز باند و موتورسیکلت‌های قدیمی هارلی دیویدسون به نمایش گذاشته شده است. این موزه یکی از بهترین تفریحات استانبول برای عاشقان اتومبیل‌های کلاسیک است که پس از بازدید نمایشگاه می‌توانید در رستوران به سبک دهه 50 موزه غذا بخورید.

بخوانید: 10 کاری که باید در سفر به استانبول در تابستان انجام بدهید!

موزه عجیب معصومیت را تجربه کنید

موزه معصومیت موزه‌ای است که به اورهان پاموک نویسنده ترک برنده جایزه نوبل اختصاص داده شده است و همچنین بازسازی کتاب «موزه معصومیت» است. این موزه با استفاده از وسایل خانه و زندگی اورهان پاموک در دهه‌های 1960 و 1970 از جمله مبلمان، کتاب، لباس و لوازم خانگی تزئین شده و داستانی صمیمی در مورد زندگی یک مرد و عشق وسواس‌آمیز او به پسر عموی جوانش، فوسون را روایت می‌کند.

تماشای بازی فوتبال هیجان انگیزترین تفریحات استانبول

تفریحات استانبول

تفریحات استانبول هیچ وقت تمام نخواهند شد، حتی عاشقان زمین سبز فوتبال نیز در این شهر سرگرم خواهند شد. طرفداران فوتبال و ورزش در استانبول می‌توانند بازی یکی از سه تیم بزرگ فوتبال Fenerbahçe SK، Beşiktaş JK، و Galatasaray SK را ببینند. فضای پرجنب‌وجوش در پارک وودافون مرکز برگزاری فینال‌های بزرگ قهرمانی، با فریاد طرفداران بشیکتاش شما را هیجان‌زده خواهد کرد. از طرفی دیگر گالاتاسرایی‌ها در استادیوم اولکر و هوادارن فنرباغچه در ورزشگاه شوکرو ساراکوغلو در منطقه کادیکوی مشغول تشویق تیم‌هایشان هستند و می‌توانید از این باشگاه‌ها نیز بازدید کنید. 

بخوانید: روزهای بارانی در استانبول را چگونه بگذرانیم؟

پارک حیات‌وحش Kartepe Ormanya 

از بهترین تفریحات استانبول برای کودک و بزرگ‌سال، پارک حیات‌وحش اورمانیا با بیش از ۷۵ گونه جانوری است. این پارک منطقه ویژه‌ای برای تماشای پرندگان است که در خود مسیر زیبایی برای گیاه‌شناسی، باغ‌وحش کودکان و نزدیک به ۱۰۰ مکان کمپینگ را جای داده است. پارک اورمانیا یک ساعت و نیم با شهر فاصله دارد و در شرق استانبول کنار کارتپه واقع شده است.

مسجد اورتاکوی شاهکار جاذبه های دینی استانبول

در میان جاذبه های دیدنی استانبول، یکی دیگر از نمونه‌های شاهکار معماری ترکیه در اواخر دوره عثمانی، مسجد اورتاکوی با گنبدها و مناره‌های زیبا، لوسترهای مجلل و ورودی باشکوه است. این مسجد در میان آب‌های میدان اسکله اورتاکوی بهترین موقعیت را برای عکاسی دارد. مسجد از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر برای بازدیدکنندگان باز است، اما در اوقات نماز بسته می‌شود.

سفری یک روزه به گالیپولی داشته باشید

Gallipoli

از بهترین تفریحات استانبول قدم‌زدن در میان تاریخ و روایت‌های داستانی قدیمی این شهر است. گالیپولی که یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها در جنگ جهانی اول در اروپا بوده است، روایت‌گر داستان‌های زیادی به عنوان یک نقطه محوری در تاریخ ترکیه، اروپا و سراسر جهان است. برای مورخان، مسافران و نوادگان جانبازان جنگ، میدان‌های جنگ آنزاک داستانی قدرتمند را روایت می‌کند. در همین حال، شهر تاریخی تروی در حدود 440 کیلومتری استانبول، به تاریخ جنگ معروف تروا می پردازد.

بخوانید: موزه اسباب بازی استانبول

اتومبیل‌های قدیمی در میان جاذبه های دیدنی استانبول

موزه رحمی‌کوچ در فاصله‌ای نه چندان دور از پل Haliç، یکی از بهترین تفریحات ترکیه است که به نمایش جمله خودروهای کلاسیک، تاریخچه حمل‌ونقل محلی و بین‌المللی و طیف گسترده‌ای از نوآوری‌ها در زمینه ماشین‌آلات و ارتباطات اختصاص دارد. یکی از ویژگی‌های این موزه که آن را از موزه‌های دیگر تمایز می‌دهد، استفاده از نمایشگرهای تعاملی دستی برای راهنمایی بازدیدکنندگان در موزه است. (یک تبلت و نمایشگر دیجیتال راهنمای شما در موزه خواهد بود)

در موزه دریایی با تاریخ دریا آشنا شوید

موزه دریایی از دیگر جاذبه های دیدنی استانبول است که به تاریخ و اهمیت سفر دریایی در استانبول، کشتی‌های تجاری پیچیده دوران عثمانی و تکنیک‌های دریانوردی باستانی اختصاص دارد. این موزه جذاب محیطی مناسب برای سرگرمی همه اعضای خانواده در سفر است. 

بخوانید: موزه های باستانی استانبول

از منظره تپه Camlica لذت ببرید

تفریحات استانبول

به معنای واقعی کلمه بهترین منظره شهر، تپه Camlica در سمت آسیایی است که در ارتفاع 85 متری از شهر قرار دارد و چشم‌اندازی ویژه از استانبول ارائه می‌دهد. یکی از تفریحات استانبول در شب، قدم‌زدن در این تپه و تماشای مناظر باشکوه اطراف بسفر و بازدید از مسجد روی تپه است.

آشنایی با میراث یهودیان در استانبول

در حالی که استانبول عمدتاً اسلامی است، اما همچنان ترکیبی از فرهنگ و مذاهب دیگر را نیز در خود جای داده و یکی از آنها محله تاریخی یهودیان است. تورهای نیم روزه در جایی که زمانی یکی از بزرگترین جوامع یهودی اروپا بود، بینش شگفت‌انگیزی از تاریخ، فرهنگ محلی و نکاتی در خصوص کنیسه‌های تاریخی از جمله کنیسه Neve Shalon و کنیسه Ari Ashkenazi ارائه می‌دهند. در این تورها با بازدید از خانه‌ها، مشاغل کوچک و کافه‌های شیک محله بالات، شاهد بخش دیگری از جاذبه های دیدنی استانبول خواهید بود.

بخوانید: پارک مینیاتورک استانبول

سواحل دریای سیاه را در تفریحات استانبول تجربه کنید

برای تجربه بهترین تفریحات استانبول سفری یک‌روزه به سواحل دریای سیاه داشته باشید. در سواحل دریای سیاه به دور از شلوغی شهر آفتاب بگیرید، ماهی‌گیری کنید، برای غواصی به عمق دریا بروید و تنی به آب بزنید و از این منطقه با مناظر چشم‌گیرش لذت ببرید. 

موزه مادام توسو از جاذبه های دیدنی استانبول

Madame Tussauds Museum

معروف‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات استانبول به بازدید موزه مادام توسو و عکس انداختن با شخصیت‌های معروف ختم می‌گردد. در این موزه بیش از صد مجسمه مومی از ستارگان محلی و نمادهای بین‌المللی مانند مصطفی کمال آتاتورک، سلیمان باشکوه، آدری هپبورن، بیانسه، لیونل مسی و آلبرت انیشتین وجود دارد.

در SEA LIFE Istanbul قدم به دنیای زیرآب بگذارید

SEA LIFE Istanbul یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا با بیش از 15000 جاندار دریایی در بیش از 20 منطقه موضوعی، به‌علاوه یک تونل اقیانوسی زیر آب به طول 83 متر است که آن را به یکی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی استانبول تبدیل نموده است. علاوه بر تونل دریایی، بازدیدکنندگان می‌توانند در نمایشگاه‌های مربوط به آشنایی با حیات زیرآب و تغذیه دادن به جانداران دریایی شرکت کنند. 

بخوانید: استانبول میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا، هیجان شهر را فرا گرفته است!

اسکی یا اسنوبرد در لیست تفریحات استانبول

کوه اولوداگ ترکیه با ارتفاع 2500 متر یکی از هیجان‌انگیزترین پیست‌های اسکی در سراسر اروپا در خارج از کوه‌های آلپ است. این کوه کمتر از 3 ساعت با استانبول فاصله دارد و یکی از تفریحات استانبول برای علاقمندان به اسکی است. در سفر به این منطقه می‌توانید علاوه بر اسکی، شهر بورسا را نیز بازدید کنید. 

کلیسای سنت آنتوان را ببینید

تفریحات استانبول

کلیسای سنت آنتوان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای استانبول در فاصله 14 دقیقه‌ای از شهر است. بازدید از این کلیسا از جاذبه های دیدنی استانبول، شما را با ایتالیایی‌های ساکن در این منطقه، نحوه ساخت این کلیسا و بازسازی آن در سال 1912 آشنا خواهد کرد. سنت آنتوان هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر میزبان گردشگران است. 

لگولند، بهترین تفریحات استانبول برای خانواده‌ها

برای کشف تفریحات استانبول به همراه کودکان، سری به لگولند بزنید. اینجا جایی است که کل افراد خانواده سرگرم خواهند شد. دنیایی از لگو برای تفریح و سرگرمی و حتی مدل‌های کوچک لگویی از ایاصوفیه و مسجد آبی که شمارا هیجان‌زده خواهند کرد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید یک بلیط ترکیبی بخرید که بازدید SEA LIFE یا مادام توسو نیز می‌شود.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول برای کودکان؛ از هتل های مناسب تا پارک!

سفر دریایی تجربه عاشقانه در میان تفریحات استانبول 

سفر دریایی از تفریحات استانبول بوده که تجربه یک شب دوست‌داشتنی برای زوج‌ها و عاشقان در سفر است. سفرهای دریایی در استانبول همراه با شام، تجربه‌ای عالی از صرف شام رویایی همراه با تماشای مناظر شهر زیر نور ساختمان‌ها در کنار آب است. این سفرهای دریایی با موسیقی زنده و رقص همراه هستند و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید قایق خصوصی اجاره کنید که نیاز به بودجه بیشتری دارد. 

از بوهای بازار ادویه Mısır Çarşısı لذت ببرید

Mısır Çarşısı

میسیر چارشیسی که به بازار ادویه معروف است، تجربه‌ای باورنکردی برای به چالش کشیدن حس بویایی‌تان است. بازاری بزرگ در میان جاذبه های دیدنی استانبول که به محض ورود مشام‌تان از بوی ادویه‌های معطر پر می‌شود و هرچه بخواهید از ادویه، آجیل تا میوه‌های خشک را می‌توانید در آن تهیه کنید. 

بهترین تفریحات استانبول در حمام ترکی سنتی

خستگی چند روز گشت‌وگذار در شهر و مراکز خرید را با استراحت در حمام‌های سنتی ترکی از تن به در کنید. این سنت چند صدساله، یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه فرهنگ غنی ترکیه و از معروف‌ترین تفریحات استانبول است. به یکی از معتبرترین حمام‌های شهر، حمام Çemberlitaş، واقع در نزدیکی بروید یا از حمام Cagaloglu آخرین حمام ساخته شده در دوره عثمانی دیدن کنید و یا از Aga Hamami قدیمی‌ترین حمام سنتی شهر بازدید کنید.

کاوش در اسکودار ماجراجویی در تفریحات استانبول

محله اوسکودار پرجمعیت، یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول و محل برخی از مساجد خیره‌کننده عثمانی از قرن شانزدهم است که ارزش دیدن در یک تور پیاده‌روی را دارند، به‌علاوه مکان‌های محبوبی مانند برج دختر و بیشه فتحی پاشا از جاذبه های دیدنی استانبول در این منطقه قرار دارند. علاوه بر معماری زیبا، کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های زیادی نیز در این شهر شلوغ در آن سوی تنگه بسفر از سلطان احمد وجود دارد.

در آب‌های دریاچه ساپانکا استراحت کنید

تفریحات استانبول

دریاچه ساپانکا یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی استانبول در منطقه ماشوکیه است که 90 دقیقه با استانبول فاصله دارد. این دریاچه یکی از پربازدیدترین و زیباترین دریاچه‌های آب شیرین کشور است و در تابستان به مرکز تجمع گردشگران و مردم محلی برای قایق‌سواری، کایاک‌سواری و شنا تبدیل می‌گردد.

تجربه غذاهای محلی خوشمزه‌ترین تفریحات استانبول

رستوران چیا شبیه به نمادی از تاثیرات تاریخی است که شهر استانبول در طول سال‌ها تجربه کرده است. از کباب‌ها تا سوپ، ترکیب مواد آسیایی برای خوش طعم کردن غذاهای بالکان را نشان می‌دهند. جدا از بحث طعم غذاها، منظره پانورامای رستوران جذابیت فراوانی دارد. یکی از بهترین تفریحات استانبول را در رستوران چیا با غذاهای ترکی و بین‌المللی برای ناهار یا شام تجربه کنید. 

نمونه‌ای از «آشپزی جدید آناتولی» را در میکلا، با غذاهای سنتی آناتولی که طعم‌های اسکاندیناویایی با آن ترکیب شده‌اند، امتحان کنید. سفارش بشقاب پنیر و عسل را فراموش نکنید. برای بازدید از Ulus 29 حتما رزرو انجام دهید و از غذاهای تازه مدیترانه‌ای، غذاهای کلاسیک اروپایی و حتی مجموعه‌ای عالی از گزینه‌های وگان با تماشای تنگه بسفر لذت ببرید. 

بخوانید: بهترین رستوران های استانبول

از دیوارهای قلعه روملی بالا بروید

یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی استانبول، قلعه روملی است که توسط محمد فاتح در سال 1452 برای محافظت از قسطنطنیه سابق در برابر تهاجم احتمالی ساخته شد. این قلعه در بخش اروپایی، اکنون یکی از جاذبه های دیدنی استانبول به دلیل چشم‌اندازهای عالی از آسیا و اروپا است. در حالی که ریشه‌های قلعه به اواخر دوران بیزانس برمی‌گردد، اما طراحی آن سبک عثمانی دارد.

عمارت کوچوکسو از جاذبه های دیدنی استانبول

Kucuksu Pavilion

عمارت کوچوکسو در دهه 1860 ساخته شد و مکانی مطلوب برای گذراندن یک بعدازظهر آرام در بین تفریحات شبانه استانبول است. این عمارت با مناظر فوق‌العاده مشرف به رودخانه نمونه فوق‌العاده دیگری از معماری عثمانی با باغ‌های سرسبز و حوض و فواره است.  

مرکز خرید ایستینه پارک

پاساژ ایستینیه پارک با نزدیک به 300 فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر است که همه چیز از بوتیک‌های لوکس مانند رولکس، فندی و شنل گرفته تا فروشگاه‌های ورزشی بین‌المللی مانند آدیداس و نایک در آن پیدا می‌شود. بی‌شک یکی از بهترین تفریحات استانبول خرید در مراکز تجاری شهر است. 

بخوانید: بهترین لباس فروشی های استانبول را قبل از سفر بشناسید!

تپه Pierre Loti Tepesi 

در سفر ترکیه به سراغ هیجان‌انگیزترین بخش از جاذبه های دیدنی استانبول بروید. در قلب استانبول، Pierre Loti Tepesi تپه‌ای کوچک مشرف به منظره شهری مدرن قرار دارد که با یک تله‌کابین لذت‌بخش قابل دسترسی است و مناظری واقعاً عالی را به نمایش می‌گذارد.

رقص سما معروف‌ترین تفریحات استانبول 

تفریحات استانبول

رقص سما با قدمتی 700 ساله به شیوه‌ای از تصوف و نظام مولوی اشاره دارد که در طی مراقبه و مراسم عبادت دراویش رخ می‌دهد. این مراسم سراسر موسیقی، حرکت و تجربه‌ای منحصربه‌فرد در میان بهترین تفریحات استانبول است. اگر به دنبال مشهورترین دراویش چرخان هستید، آن‌ها را در موزه گالاتا مولوی پیدا خواهید کرد.

بخوانید: سافاری در استانبول؛ طرفدار آفرود سواری هستید؟

یک شب را در کاخ‌های سواحل بسفر بگذرانید

یک پیشنهاد عالی برای امتحان کردن تفریحات شبانه استانبول، گذراندن یک شب در یکی از کاخ‌های زیبای ساحلی در امتداد تنگه بسفر با مناظر فوق‌العاده‌ای از سواحل اروپا و آسیا است. برخی از بهترین کاخ‌ها عبارتند از Shangri-La Bosphorus Istanbul، کاخ Ciragan کمپینسکی که فضای داخلی آن طراحی عثمانی دارد و هتل Four Seasons Istanbul At The Bosphorus، اگرچه گران است، اما مناظر و ظروف لوکسی را ارائه می‌کند که شبیه‌شان نیست. 

زندگی شبانه استانبول را تجربه کنید

استانبول پر‌جنب‌و‌جوش یکی از مقاصدی است که تفریحات شبانه آن شهرت دارد. کافه‌هایی که تا صبح باز هستند و مسافران و مردم محلی بر روی میزهای کوچک چهارپایه در پیاده‌روهای سنگی محلات لم داده‌اند و چای می‌نوشند یا کلوپ‌هایی که صدا و نورشان تا وسط خیابان را پر کرده و جوانان تا صبح مشغول رقص و جشن هستند. زندگی شبانه شهر یکی از بهترین تفریحات شبانه استانبول خصوصاً برای قشر جوان است. 

آماده رزرو هتل استانبول هستید!؟

حرف آخر

این مقاله به عنوان راهنمای جامعی از تفریحات استانبول در سفر به ترکیه راه‌گشای شما برای برنامه‌ریزی بازدیدها و فعالیت‌ها خواهد بود. اگرچه دور از ذهن نیست که در یک سفر نتوانید همگی آن‌ها را تجربه کنید، چرا که باز هم جاذبه‌های دیدنی در شهر برای بازدید وجود دارند اما به هرحال این لیست به شما و همسفران‌تان کمک می‌کند تا برحسب سلیقه هرکس به دنبال علاقه‌اش برود تا همگی خاطره خوشی از تعطیلات در استانبول داشته باشید. 

سوالات متداول

مکان های مذهبی استانبول برای بازدید کدامند؟

مسجد سلطان احمد، ایا‌صوفیه، باغ تاپ‌کاپی و تالار سینان

چه موزه‌هایی در استانبول وجود دارد؟

موزه نظامی، موزه هنر مدرن، موزه مادام توسو، موزه هنر ترکی-اسلامی و بسیاری موزه های باستانی دیگر.

مراکز تفریحی خانوادگی در استانبول چیستند؟

پارک گلهانه، آکواپارک استانبول و تله‌کابین مینیاتورک.

چه فعالیت‌های فرهنگی در استانبول وجود دارد؟

نمایشگاه هنر معاصر İstanbul Modern، تئاتر مدرن ایا‌صوفیه، و کنسرت‌های موسیقی.

نظرات کاربران