Sultanahmet neighborhood of Istanbul

چه کارهایی را در محله سلطان احمد استانبول باید انجام داد؟

در دل قلب استانبول، محله‌ای با تاریخ و فرهنگی فراوان در انتظار شماست: محله سلطان احمد. این قسمت از شهر که معماری اسلامی و ترکیبی از فرهنگ‌های گوناگون را در خود جای داده است، به عنوان یک نقطه مهم در لیست جاذبه‌های استانبول شناخته می‌شود. با آثار تاریخی چون مسجد سلطان احمد و بازارها، موجب شده تا این محله مسیری جذاب به گذشته را به همراه داشته باشد. بیایید با هم به کاوش در محله سلطان احمد استانبول، این مظهر فرهنگی و تاریخی بپردازیم.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید و بازدید از قلب تاریخی این شهر زیبا و دیدنی را از دست ندهید.

معرفی محله سلطان احمد استانبول

هیچ سفری به استانبول بدون بازدید از محله سلطان احمد، مرکز تاریخی استانبول که بخشی از میراث ثبت شده ترکیه در یونسکو است، کامل نخواهد شد. این محله به نام حاکم امپراطوری عثمانی، سلطان احمد اول است که بین سال های 1609 تا 1616 مسجد آبی را ساخت که در واقع به ترکی مسجد سلطان احمد نامیده می‌شود. پس از ساخت مسجد آبی، این منطقه به سلطان احمد معروف شد. اما سلطان احمد و استانبول تاریخ بسیار عمیق‌تری دارند.

در واقع، استانبول قبل از تسلط امپراتوری عثمانی بر شهر به نام کنستانتین کبیر، قسطنطنیه نام گرفت. این شهر پایتخت امپراتوری بیزانس بود و به دلیل دسترسی به آب از سه طرف، یکی از مطلوب‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رفت. تا اینکه در سال 1453 سلطان محمد دوم، قسطنطنیه را فتح کرد و نام آن به تدریج به استانبول تغییر کرد. از آن زمان به بعد، بسیاری از ساختمان‌های قدیمی امپراتوری روم شرقی حذف یا تغییر کاربری داده‌اند و به نام سلاطین عثمانی نام‎گذاری شدند. در میان محلات و جاهای دیدنی به جای مانده از امپراطوری عثمانی در استانبول، اگر به دنبال جایی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی ترکیه و کاوش در محلات قدیمی هستید، سلطان احمد مکان مناسبی است. 

بخوانید: جاهای تاریخی استانبول

جاهای دیدنی منطقه سلطان احمد 

شروع بازدید از سلطان احمد با ایاصوفیه

Sultan Ahmed area

ایاصوفیه یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی محله سلطان احمد استانبول است. این بنا در سال 537 پس از میلاد ابتدا به عنوان یک کلیسای ارتدکس در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شد. اما پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها در سال 1453، توسط سلطان محمد دوم به مسجد تبدیل شد. در طول حکومت عثمانی که در سال 1453 آغاز شد، این ساختمان چندین‌بار بازسازی گردید، از جمله تبدیل بخشی از فضای داخلی آن به یک مسجد اسلامی با افزودن چهار مناره در بیرون و همچنین پوشاندن بسیاری از آثار هنری مسیحی در داخل با آثار هنری خوشنویسی اسلامی.

اما زمانی که ترکیه در اوایل قرن بیستم سکولار شد، ایاصوفیه به مکانی بازگشت که بازدیدکنندگان می‌توانند آثار همه دوران‌ها را زیر یک سقف با هم بازدید کنند. در واقع، با وجود اینکه اکنون یک مسجد است، بازدیدکنندگان هنوز هم می‌توانند چهره‌هایی از فرشتگان و عیسی مسیح را در داخل آن ببینند.

بخوانید: 25 تا از مساجد استانبول؛ از ایاصوفیه تا مسجد آبی

مجذوب مسجد آبی شوید

بر خلاف ایاصوفیه، مسجد آبی ساختمانی بسیار جدیدتر بوده که در سال 1616 توسط سلطان احمد اول ساخته شد. زیبایی و جلوه مسجد آبی در محله سلطان احمد استانبول به لطف 20 هزار کاشی آبی ایزنیک عثمانی به کار رفته در تزئین فضای داخلی آن است که سبب شده به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری استانبول شناخته شود. این کاشی‌ها جلوه‌ای جذاب به دیوارها و گنبدهای مسجد می‌دهند و به همین دلیل نام آن را «مسجد آبی» گذاشته‌اند. فضای داخلی مسجد همچنین دارای بیش از 200 پنجره شیشه‌ای رنگی است که هر چهار دیوار را پوشانده و روزهای آفتابی تابش نور خورشید به داخل مسجد، فضای دلنشینی ایجاد می‌کند. مسجد آبی هنوز یک مکان فعال برای عبادت است و در تعطیلات و اعیاد مذهبی مانند ماه رمضان، مسجد مملو از مردمی است که مشغول دعا هستند.

بخوانید: مسجد سلطان احمد استانبول یا همان مسجد آبی معروف!

میدان محله سلطان احمد استانبول را ببینید

میدان سلطان احمد یکی از خیره‌کننده‌ترین پارک‌های استانبول است که امروزه به‌خاطر معروف‌ترین ساختمان‌های استانبول در اطرافش، شهرت دارد. برای گشت و گذار در منطقه سلطان احمد در میدان از بنای تاریخی یونان باستان، ابلیسک تئودوسیوس بازدید کنید. این بنای تاریخی با سرهای مار گم شده‌اش، یادگاری از یک نبرد تاریخی است. همچنین میدان سلطان احمد سراسر فواره، درختان و فضای سبز است که برای پیک‌نیک و تماشای مناظر اطراف مسجد آبی و ایاصوفیه می‌توانید در آن وقت بگذرانید.  

در بازدید از سلطان احمد، دوندورما بخورید

محله سلطان احمد استانبول

بستنی‌های ترکی که به آن دوندورما می‌گویند، از خامه غلیط و شیری رنگ درست شده که طعم متفاوت آن با دیگر بستنی‌ها در جهان، سبب شده  بسیار بین مردم محلی و گردشگران محبوب باشد. اما بهترین دوندورما را در سفر به ترکیه کجا می‌شود مزه کرد؟ محله سلطان احمد استانبول بهترین بستنی فروشی‌ها را دارد که فروشندگان آن برای سرگرم کردن مشتری با حرکات نمایشی بستنی به مشتری می‌دهند.

بخوانید: بهترین غذاهای خیابانی استانبول

به یک تور پیاده‌روی ملحق شوید

بهترین راه برای بازدید از جاهای دیدنی محله سلطان احمد، رفتن به یک تور پیاده‌روی همراه با راهنمای محلی است. در تور پیاده‌روی محله، تمام تاریخ و میراث سلطان احمد اول را با توضیحات کامل راهنمای گردشگری بازدید خواهید کرد و در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول قدم‌زنان غرق در تاریخ خواهید شد. 

کاوش در کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های استانبول است که بین سال‌های 1460 و 1478 توسط سلطان محمد دوم ساخته شد و نزدیک به چهار قرن به عنوان اقامتگاه اصلی سلاطین عثمانی بود. عظمت این کاخ باشکوه نمادی از قدرت امپراطوری عثمانی بود و امروز نیز یکی از جاهای دیدنی محله سلطان احمد است. طرح معماری توپکاپی شامل چهار حیاط متوالی بوده که با دیوارهای بلند احاطه شده‌اند و هر حیاط با یک دروازه از دیگری جدا شده است. حیاط ها با حوض‌های زیبا، فواره‌ها، باغ‌ها، آلاچیق‌ها و دیگر سازه‌های مجلل تزئین شده‌اند و سازه‌های مرمری پیچیده، ساختمان‌های اداری متعددی از اتاق بقاع متبرکه تا اتاق عریضه و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است.

اما شاید قابل توجه‌ترین ساختمان داخل کاخ توپکاپی، حرمسرا باشد که محل زندگی زنان خانواده سلطنتی بوده است. فضای داخلی حرمسرا به طرز مجللی تزئین شده و با وجود اینکه هزینه ورودی اضافی برای آن وجود دارد، ارزش دیدن را دارد.

از آب انبار باسیلیکا دیدن کنید

Basilica Cistern

آب انبار باسیلیکا یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های معماری دوران امپراتوری بیزانس است که در قرن ششم توسط امپراتور ژوستینیان اول ساخته شد و به جهت ذخیره آب برای کاخ بزرگ قسطنطنیه و سایر ساختمان‌های مجاور استفاده می‌شد. این آب انبار از 336 ستون تشکیل شده که به نگه‌داشتن سقف کمک می‌کنند و مخزن آن 80هزار متر مکعب گنجایش دارد. این یکی از بزرگ‌ترین آب انبارهای باستانی در جهان و قطعاً یکی از بهترین جاذبه‌های محله سلطان احمد استانبول است.

از حمام ترکی مجلل در حرم سلطان حمام لذت ببرید

هیچ سفری به ترکیه بدون تجربه یک حمام ترکی آرامش‌بخش کامل نمی‌شود. خوشبختانه به عنوان مرکز تاریخی استانبول، سلطان احمد چند مورد باورنکردنی از حمام‌ها برای انتخاب دارد. بهترین حمام ترکی در محله سلطان احمد استانبول، حمام خرم سلطان است. بنای این حمام به سفارش خرم سلطان همسر قانونی سلیمان اعظم ساخته شد و ساخت و ساز آن در سال 1557 به پایان رسید. این مکان بین دو تا از معروف‌ترین نقاط دیدنی استانبول، ایاصوفیه و مسجد آبی واقع شده و گمان می‌رود جایی باشد که زمانی حمام‌های عمومی باستانی زئوکسیپوس در آنجا قرار داشته است.

قدم زدن در پارک گلهانه

برای گشت و گذار در محله سلطان احمد، یکی از کارهایی که رایگان می‌توان انجام داد، بازدید از پارک گلهانه است. این بزرگ‌ترین پارک محله سلطان احمد است و مکان مناسبی برای گذراندن اوقاتی آرام در شلوغی شهر خواهد بود. قدم زدن در پارک گلهانه بین باغ‌های سرسبز و استراحت بر روی نیمکت‌ها زیر سایه درختان با طعم سیمیت و بلال پخته، نهایت آرامش در شلوغی‌های سفر است. اما در میان همه این‌ها آنچه گلهانه را جذاب نموده، لاله‌های رنگی آن است که در آوریل و زمان جشنواره لاله‌های استانبول، مملو از شکوفه‌های رنگی لاله و بازدیدکنندگان می‌شود. 

بخوانید: قدم به قدم در بهترین پارک های استانبول !

صرف غذا برروی تراس رستوران‌های محله سلطان احمد استانبول

محله سلطان احمد استانبول

شاید برای درک زیبایی و وسعت محله سلطان احمد استانبول، هیچ راهی بهتر از صرف غذا بر روی پشت بام یک رستوران در سلطان احمد نباشد. سلطان احمد رستوران‌های بی‌شماری دارد که با رزرو میز بر روی پشت‌بام آن‌ها می‌توانید نمایی 360 درجه از محله را ببینید. یکی از این رستوران‌های شیک، Seven Hills در فاصله کوتاهی از میدان سلطان احمد است که از پشت‌بام آن برخی از بهترین مناظر استانبول شامل ایاصوفیه، مسجد آبی و تنگه معروف بسفر قابل مشاهده است.

موزه باستان‌شناسی استانبول را کشف کنید

موزه‌های باورنکردنی زیادی در استانبول وجود دارد، اما موزه باستان‌شناسی سلطان احمد را در بازدید از محله سلطان احمد استانبول نباید از دست داد. موزه باستان‌شناسی یکی از معروف‌ترین موزه‌های استانبول است که در سال 1891 تاسیس شد. این موزه بیش از یک میلیون اثر از کاوش‌های انجام شده در سراسر ترکیه شامل سفال‌های باستانی، سکه، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌ها را در خود جای داده است. یکی از چشم‌گیرترین بخش‌های موزه، نمایش‌های سارکوفاگ است که حکاکی‌های اسکندر مقدونی با نقش برجسته و داستان‌های تاریخی و اسطوره‌ای دقیق را نشان می‌دهد.

در این موزه همچنین با تمدن‌های باستانی جهان از هیتی‌ها تا یونانی‌ها و بیزانس و امپراطوری عثمانی آشنا خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم بخش تروی، یکی از تاریخی‌ترین شهرهای دوران کلاسیک را از دست ندهید. اعتقاد بر این است که تروی در نزدیکی چاناک قلعه امروزی قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند یک سفر یک‌روزه به این شهر در نزدیکی استانبول داشته باشند.

در امتداد خیابان سوئوک‌چشمه قدم بزنید

خیابان سوئوک‌چشمه یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین خیابان‌های شهر به خصوص در محله سلطان احمد استانبول است. این خیابان یک پیاده‌راه باریک بین ایاصوفیه و دیوارهای کاخ توپکاپی است که چندین عمارت تاریخی عثمانی را در خود جای داده است. برخی از این عمارت‌ها به هتل تبدیل شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند برای اقامت آنها را انتخاب کنند. یکی از جاهای دیدنی این خیابان، آب انبار رومی باستان، Soğukçeşme Sarnıç است. این آب انبار امروزه تبدیل به رستوران شده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از صرف غذا را به شما ارائه می‌دهد. 

قهوه ترکی بخورید

Turkish coffee

در بازدید از سلطان احمد به سراغ کافه‌های این محله بروید و یک فنجان قهوه اصیل ترک سفارش دهید. حافظ مصطفی یک کافه زنجیره‌ای و از با کیفیت‌ترین کافه‌های استانبول است که می‌توانید طعم تلخ قهوه ترک را در آن بچشید. 

بخوانید: بهترین کافه های استانبول برای عاشقان قهوه

خیابان های خرید در سلطان احمد

در خیابان‌های خرید سلطان احمد مغازه‌هایی وجود دارد که سوغاتی‌های ترکی، شیرینی‌های خوشمزه و فرش می‌فروشند. اگر در این منطقه شروع به گشت و گذار کردید، حتما به مراکز خرید و فروشگاه‌های اطراف هم سر بزنید، حتی اگر قصد خرید هم نداشتید، ارزش مغازه‌گردی را دارد.

خیابان دیوانیولو

خیابان دیوانیولو شلوغ‌ترین خیابان سلطان احمد است که تراموا از روی آن می‌گذرد. اگر در این خیابان از ایستگاه تراموا سلطان احمد تا بازار بزرگ پیاده‌روی کنید، می‌توانید مکان‌های زیادی برای خرید پیدا کنید. همچنین، رستوران‌های محلی معروفی مانند سلطان احمد کوفتسیسی و رستوران لاله (معروف به فروشگاه پودینگ) در خیابان دیوانیولو وجود دارد تا بعد از خرید دلی از عزا درآورید. از طرفی برندهای بین المللی مانند مک دونالد و استارباکس را در این خیابان می‌بینید.

بخوانید: اوت لت های استانبول

خیابان یرباتان

خیابان Yerebatan در واقع نام خود را از تلفظ ترکی Basilica Cistern گرفته است. در این خیابان می‌توانید تعدادی از هتل‌ها و کافه‌های محبوب منطقه زیبا را ببینید. اگر برای خرید می‌روید، باید بدانید که در اینجا بیشتر کاپشن‌های چرمی و لباس‌های اصیل می‌فروشند. علاوه بر این، مغازه‌های فرش فروشی و شیرینی‌فروشی نیز دیده می‌شود. راستی Cagaloglu Hamami یکی از معروف‌ترین حمام‌های ترکی منطقه نیز در این خیابان قرار دارد.

خیابان نوروسمانیه

خیابان نوروسمانیه

این خیابان یک عابر پباده است که از منطقه سلطان احمد شروع می‌شود تا بازار بزرگ ادامه دارد. در این خیابان فروشگاه‌های فرش، جواهرات و سوغاتی کاملا مجلل خواهید دید که واقعا دیدنی هستند، حتی اگر چیزی نخرید. فقط این را اضافه کنیم که قیمت‌ها در این خیابان بالا هستند و تقریبا همه چیز گران است.

در این خیابان، بهترین فروشگاه‌های جواهرات و فرش‌فروشی‌های عتیقه استانبول وجود دارد. جذابیت خیابان ممکن است شما را مجاب کند که قبل از رسیدن به بازار بزرگ خرید کنید.

خیابان اکبییک

خیابان Akbiyik بین سلطان احمد و منطقه Cankurtaran قرار دارد، جایی که شهر قدیمی با دریای مرمره در جنوب ملاقات می‌کند. این خیابان تعدادی از بهترین هتل‌های سلطان احمد (به عنوان مثال هتل امپرس زو) را دارد. اگر به زندگی شبانه علاقه دارید، این خیابان مختص شماست. از آنجایی که هاستل‌ها و بوتیک هتل‌های ارزان قیمت زیادی در این خیابان وجود دارد، خیابان هم در روز و هم در شب پر جنب و جوش است.

در خیابان Akbiyik می‌توانید مغازه‌هایی را بیابید که کیف‌های زنانه ارزان، سوغاتی و فرش‌های مقرون به صرفه می‌فروشند. خیلی نزدیک به این خیابان، Balikci Sabahattin، یکی از بهترین رستوران‌های ماهی در استانبول قرار دارد.

بخوانید: بازارهای استانبول

بازار آراستا

بازار آراستا درست در کنار مسجد کبود قرار دارد. این بازار شبیه بازار بزرگ و بازار ادویه است اما بر خلاف آنها همیشه باز است. ویژه در بهار و تابستان!

بازار آراستا مغازه‌هایی دارد که ده‌ها سال از فعالیت آن‌ها می‌گذرد. در اینجا می‌توانید مغازه‌های فروش کاشی ایزنیک، فرش‌های ترکی، لباس‌های سنتی و حوله‌ها را پیدا کنید.

راهرویی از وسط بازار آراستا به موزه موزاییک استانبول منتهی می شود، جایی که موزاییک‌های کف کاخ بزرگ مربوط به دوره بیزانس به نمایش گذاشته شده است.

بازار بزرگ

از سلطان احمد از طریق Divanyolu Caddesi یا Nuruosmaniye Caddesi می‌توان به بازار بزرگ رسید. از آنجایی که هر دو خیابان مغازه‌های بسیار جذابی دارند، ممکن است برای خرید منتظر نمانید تا به بازار برسید. بازار بزرگ یک هزارتوی بسیار بزرگ است که بیش از 3000 مغازه دارد و انواع محصولات سنتی و سوغاتی این شهر را می‌توانید در آن پیدا کنید.

بازار ادویه

با دنبال کردن تراموا می‌توانید به بازار ادویه برسید. می توانید از ایستگاه تراموا سلطان احمد تا Eminonu پیاده روی کنید و به بازار برسید. بیشتر مغازه‌ها در این بازار از لحاط معماری و فروش محصولات شبیه به هم هستند. از آجیل و شیرینی گرفته تا چای و ادویه جات همه چیز می‌توانید بخرید.

از آنجایی که بازار اخیراً بازسازی شده است، نقوش آن کاملاً جدید به نظر می رسد و از این نظر جذابیت بیشتری نسبت به بازار بزرگ دارد. در اطراف بازار ادویه می توانید بهترین غذاهای خیابانی استانبول را پیدا کنید.

رستوران‌های محله سلطان احمد

رستوران سون هیلز (Seven Hills Restaurant)

همان‌طور که بالاتر ذکر کردیم، رستوران سون هیلز یکی از بهترین رستوران‌های استانبول با چشم‌انداز پانوراما از محله سلطان احمد، شاخ طلایی، دریای مرمره و تنگه بسفر است. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از جاهای دیدنی محله سلطان احمد، برای غروب آفتاب به این رستوران بروید و قهوه بنوشید. غذای Seven Hills با کیفیت و البته کمی گران است. 

رستوران مطبخ (Matbah Restaurant)

محله سلطان احمد استانبول

اگر به دنبال یک رستوران شیک برای ماه عسل یا یک مناسبت خاص در سلطان احمد هستید، از رستوران Matbah دیدن کنید. این رستوران بخشی از یک هتل مجلل است که سابقاً یک بیمارستان قرن نوزدهمی بوده و اکنون یکی از جاهای دیدنی محله سلطان احمد است که برخی از بهترین غذاهای ترکیه را می‌توان در آن مزه کرد. غذاهای زیادی در منو وجود دارد، گوشت بره و باس دریایی کاملاً خوشمزه هستند. علاوه بر غذاهای لذیذ عثمانی، می‌توانید منتظر صمیمانه‌ترین مهمان‌نوازی ترکی پرسنل باشید. 

اورتاکلار کباب (Ortaklar Kebap Restaurant)

یافتن رستوران‌های ارزان‌قیمت در سلطان احمد سخت است. اما خوشبختانه رستوران اورتاکلار کباب قیمت های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. این رستوران ترکی در کنار آب انبار تئودوسیوس در محله سلطان احمد استانبول، یکی دیگر از آب انبارهای به جای مانده از دوران روم واقع شده است. اورتاکلار کباب رستورانی چند طبقه با یک پشت‌بام خوش‌منظره است و مکانی مناسب برای استراحت در تابستان‌های گرم استانبول خواهد بود.

بخوانید: یک شام به یادماندنی در استانبول

دیولا بیسترو (Divella Bistro Restaurant)

اگر در بازدید محله سلطان احمد هوس غذای دریایی کردید، کافیست به رستوران Divella Bistro در نزدیکی مسجد آبی و ایاصوفیه بروید. این رستوران جذاب و آرام است که در کنار قیمت‌های مناسب، جایی بهتر از رستوران Divella Bistro برای امتحان غذاهای دریایی وجود ندارد.

هیدن گاردن (Hidden Garden)

Hidden Garden

و اما رستورانی برای گیاه‌خواران در محله سلطان احمد استانبول، باغ مخفی است. همان‌طور که از نام آن پیداست، باغ مخفی رستورانی است که در یک باغ کوچک و به دور از هرج‌ومرج سلطان احمد واقع شده است. این رستوران انواع مختلفی از غذاها را سرو می‌کند، از جمله غذاهای گیاهی اصیل و لذیذی که دهانتان را آب می‌اندازد.

بخوانید: بهترین سوغاتی های استانبول

در محله سلطان احمد استانبول سوغاتی از کجا بخریم

سلطان احمد به عنوان مرکز تاریخی استانبول مملو از مغازه‌های سوغاتی است که انواع سوغاتی‌های کوچک مانند آهن‌ربا یخچال، تی‌شرت و کارت پستال را در آن می‌فروشند.

بازار آراستا (Arasta Bazaar)

بازار آراستا در پشت مسجد آبی از قرن هجدهم وجود داشته است این بازار در محله سلطان احمد استانبول تنها یک خیابان است که بیش از 200 مغازه دارد که انواع کالاها از جمله پوشاک، جواهرات، فرش، سرامیک و انواع سوغاتی‌های دیگر را می‌فروشند. رستوران‌ها و کافه‌هایی در هر دو انتهای بازار در فضای باز وجود دارد که برای کسب مجدد انرژی پس از خرید عالی هستند.

بخوانید: بهترین رستوران های دریایی استانبول؛ ماهی کبابی کجا بخوریم؟

خیابان دیوان یولو (Divan Yolu Street)

خیابان دیوان یولو یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول است که در امتداد خط تراموا T1 قرار دارد و محل تجمع رستوران‌ها، فروشگاه‌های زیادی است. از آنجایی که مغازه‌های زیادی در این خیابان وجود دارد، مکان خوبی برای جستجوی سوغاتی خواهد بود. 

تری او لایف (Tree Of Life Ceramics and Gift Shop)

محله سلطان احمد استانبول

اگر به دنبال مکانی برای خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد در بازدید از محله سلطان احمد هستید، فروشگاه سرامیک همان جایی است که باید بروید. این فروشگاه بر روی سرامیک‌های دست‌ساز زیبا تمرکز می‌کند و اطمینان می‌دهد که هیچ دو قطعه‌ای دقیقاً یکسان نیستند. صاحب مغازه نیز بسیار مهربان است و حتی اگر قصد خرید چیزی را ندارید با مهمان‌نوازی رفتار می‌کند.

هتل‌های محله سلطان احمد

ماگنوارا پالاس (Magnuara Palace Hotel)

هتل Magnuara Palace یکی از بهترین هتل های استانبول در نزدیکی ایاصوفیه است. این هتل چند دقیقه با مسجد آبی و ایاصوفیه فاصله دارد که می توانید از طریق تراس اتاق ها جاهای دیدنی محله سلطان احمد را ببینید. این هتل با منسوجات سنتی ترکیه تزئین شده است، بنابراین مهمانان می توانند با اقامت در اینجا احساس کنند که بخشی از تاریخ هستند. 

چیرز هاستل (Cheers Hostel)

Cheers Hostel

Cheers Hostel بهترین هاستل در سلطان احمد است که در پشت ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد که اتاق‌ها و خوابگاه‌های راحت و با فضای مجزا و حمام‌های مشترک بزرگ را ارائه می‌دهد. رستوران هاستل در تراس، کباب و غذاهای بین‌المللی را برای کسانی که نمی‌خواهند برای غذا بیرون بروند، سرو می‌کند.

برای رزرو هتل در استانبول کلیک کنید.

حرف آخر

محله سلطان احمد استانبول علاوه بر اینکه مرکز تاریخی استانبول است، خانه برخی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های شهر استانبول است که گردشگران در سفر به ترکیه بازدید از آنها را از دست نمی‌دهند. در سفر به ترکیه بازدید از این محله تاریخی را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید و یک روز را برای بازدید از جاهای دیدنی محله معروف سلطان احمد قرار دهید. محله را کاوش کنید و از فراز تراس رستوران‌های آن، منطقه را زیر پایتان با چشم اندازی از بسفر ببینید. 

سوالات متداول

چرا مسجد سلطان احمد معروف است؟

مسجد سلطان احمد، یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد استانبول است که به عنوان تاریخچه اسلامی شهر شناخته می‌شود.

رستوران‌ها و کافه‌های مشهور محله کجا واقع شده‌اند؟

محله سلطان احمد از رستوران‌ها و کافه‌های متعددی برخوردار است، از جمله رستوران‌هایی که غذاهای محلی ارائه می‌دهند.

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در محله چیستند؟

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در محله شامل مسجد سلطان احمد، آب انبار باسیلیکا و کاخ توپکاپی می‌شوند.

نظرات کاربران