(Dondurmacı Yaşar Usta)

بهترین بستنی فروشی های استانبول؛ 13 تا از خوشمزه‌ترین‌ها

این روزها همه‌چیز پیرامون فضای مجازی می‌چرخد، بگذارید سریع بگوییم آیا شما هم ویدیوهای بستنی فروش ترکیه‌ای را دیده‌اید که با حرکات سریع و سرگرم‌کننده و همچنین موسیقی و رقص لحظاتی شیرین و زیبا را برای گردشگران به وجود آورده‌است!؟ خیلی از گردشگران در سفر به ترکیه حتما به سراغ این بستنی فروش می‌روند اما باید بدانید که بهترین بستنی فروشی های استانبول به این یک نفر ختم نمی‌شود. این شهر بهشتی رنگارنگ و شیرین با طعم‌های مختلف و جذاب از بستنی‌ها است. 

رزرو تور استانبول

اگر بلیط هواپیما استانبول را رزرو کرده‌اید و قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بدون خوردن بستنی از آن خارج نشوید. بستنی‌های استانبول با همه جاهای دیگر فرق دارد. اصلا بیایید تا چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. 

بستنی فروشی جیراندولا (Girandola)

بهترین بستنی فروشی های استانبول

یکی از بهترین بستنی فروشی های استانبول، جیراندولا است که چندینی شعبه در سراسر شهر دارد. اگر به محله Caddebostan رفتید حتما به اینجا سربزنید آن‌ها از 10 صبح تا نیمه شب پذیرای شما خواهند بود. ترکیب بستنی در جیراندولا مختص به خودشان است و طعم کلاسیک و ویژه‌ای دارد. 

تزئینات زرق و برق‌دار روی دیوار، فضای مینیمال، طعم‌های خلاقانه مانند موهیتو در این بستنی فروشی باعث می‌شود شما بخواهید همه چیز را در منو امتحان کنید. فقط توجه کنید که هر چقدر هم همه چیز اشتها آور به نظر برسد، باید با احتیاط قدم بردارید تا از یخ زدگی مغز جلوگیری کنید!

بستنی فروشی یاشار اوستا (Dondurmacı Yaşar Usta)

برای کسانی که می‌خواهند مانند مردم محلی استانبول بستنی خوردن را تجربه کنند، این فروشگاه رنگارنگ لذتی لذیذ و دلچسب است. تعداد شعبات مختلفی از آن در سطح شهر قرار دارند و تا 2 صبح نیز باز هستند. قیمت مناسب، همراه با طعم‌های متنوع، یاشار اوستا را برای یک میان وعده شیرین در آخر شب به یک سفر ضروری تبدیل می‌کند. 

بستنی فروشی کرمریا میلانو (Cremeria Milano)

Cremeria Milano

طراحی ایتالیایی Cremeria Milano که در یک کوچه سنگ‌فرش‌شده عابر پیاده قرار گرفته، بستنی خود را در فضایی سرو می‌کند که احساس می‌کنید در یک شهر جذاب اروپایی هستید. تم کلاسیک و روستایی آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد، طعم‌ها نیز در اینجا خارق‌العاده، شیرین و مختلف هستند. 

بیشتر از هرچیز طعم ژلاتوی طبیعی روی بستنی‌ها محبوب شده و شما می‌توانید طعم‌های بهشتی مانند خرما، فندق، شکلاتی، توت سیاه، تیرامیسو و… را امتحان کنید. صادقانه بگوییم که کرمریا میلانو یکی از بهترین بستنی فروشی های استانبول است که بستنی‌های خوشمزه خود را با منظره دریا و عطر درخشان آن به شما ارائه می‌کند. 

بستنی فروشی علی اوستا (Meşhur Dondurmacı Ali Usta)

اگر در حال کاوش در بخش آسیایی استانبول هستید، قبل از انجام هر کاری باید به علی اوستا بروید. فقط کافی است از اسکله‌های Kadıköy  20 دقیقه پیاده‌روی کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که اینجا واقعا شلوغ است و شاید مجبور باشید در صف بایستید یا سرپا بستنی خودتان را نوش جان کنید. اما توصیه می‌کنیم به پارک کنار مغازه یعنی پارک مودا بروید و با آرامش در فضایی سرسبز بستنی‌تان را تمام کنید. هر چند که خیلی‌ها فضای شیرین و دوست‌داشتنی مغازه با ویترین جذابش را ترجیح می‌دهند. 

در هر صورت مطمئنا در انتخاب نوع بستنی به مشکل می‌خورید، چون منو طعم‌ها در اینجا تمام نشدنی است. اما خیلی‌ها شکلات همراه با آجیل را ترجیح می‌دهند. اگر هم مطمئن نبودید کارکنان با روی باز به شما ترکیب چند نوع طعم را پیشنهاد می‌دهند. 

بستنی فروشی دوندورماچی (Dondurmacci)

بهترین بستنی فروشی های استانبول

یک فروشگاه دنج که به خوبی در سوهو قرار گرفته و فضایی جذاب برای جوانان دارد، با این حال، مشتریان هدف آن‌ها فقط جوانان نیستند. دوندورماچی از بهترین بستنی فروشی های استانبول مختص مشتاقان و علاقه‌مندان به بستنی است. وقتی وارد این بستنی فروشی می‌شوید، حس و حالتان شبیه به یک بچه ده ساله که منتظر آماده شدن بستنی‌اش است، خواهد بود. 

اینجا جایی است که می‌توانید طعم‌های تخیلی مانند گل رز، زعفران، صمغ ماستیک، چای سبز، اسطوخودوس و حتی دارچین شکلاتی چیلی را امتحان کنید. نکته جالب توجه دوندورماچی استفاده از ترکیبات گیاهی و استویا (قند طبیعی و بدون ضرر) در تهیه بستنی‌هایشان است تا افرادی دیابتی و کسانی که رژیم دارند هم از این لذت محروم نشوند. 

بستنی فروشی بایلان (Baylan)

این مکان افسانه‌ای در سال 1923 شروع به کار کرد. اگر روش‌های صدساله برای ایجاد طعم‌های جذاب برای متقاعد کردن شما کافی نباشد، شاید مناظر دلربای بایلان این کار را انجام دهد. در اینجا علاوه بر بستنی شیرینی‌ها دیگر هم به فروش می‌رسد تا قبل از لذت خوردن آن کرم یخ زده شکمتان را با چیزی پر کنید. 

شاید بایلان را بیشتر یک رستوران به جای یکی از بهترین بستنی فروشی های استانبول بدانند، اما این مکان شیک و مجلل، طعم‌های خوشمزه‌ای دارد که می‌تواند جای دسر شما را بگیرد. فقط کمی گران است! 

بستنی فروشی ورو ژلاتو (Vero Gelato)

Vero Gelato

ورو ژلاتو را کسب و کاری زنانه می‌دانند که زیبایی و لطافت را هم در بستنی‌ها و هم در فضای مغازه‌ها آن‌ها می‌توان حس کرد. رنگ‌های پاستلی در همان لحظه اول شما را جذب می‌کنند و هر چقدر هم که منتظر بستنی خود باشید، خسته نخواهید شد. 

راز ورو به عنوان یکی از بهترین بستنی فروشی های استانبول، استفاده از مواد اولیه تازه است. طعم‌ها متنوع و گزینه‌های زیادی برای افراد دیابتی و کسانی که رژیم غذایی بدون شکر دارند را ارائه می‌دهد. اگر به ورو رفتید، از دیدن گربه ولگرد چاق روی صندلی‌ها تعجب نکنید!  

بستنی فروشی داملا دوندورما (Damla Dondurma)

چیزی که در دستان خود می‌گیرید ممکن است شبیه یک گل باشد، اما در واقع یک مخروط رویایی از بستنی است. از مغازه‌های محلی دوست داشتنی که با همین فضای کلاسیک و طعم خوشمزه بستنی خود به یکی از بهترین بستنی فروشی های استانبول تبدیل شده‌است. شاید تنوع طعم در داملا دوندورما همانند دیگر جاهای استانبول نباشد، اما تزئینات و رویه‌های مغزی طعمی دلچسب و متفاوت به بستنی شما می‌دهند. 

بستنی فروشی مینی دوندورما (Mini Dondurma)

 بهترین بستنی فروشی های استانبول

اگر شما هم از فضاهای دنج و باحال خوشتان می‌آید، پس به مینی دوندورما 4 متری بروید. ایم مغازه کوچک و زیبا در ببک، بستنی‌های خوشمزه‌ای دارد که مردم برای خریدن آن تا ساعت‌ها صف می‌کشند. اگر به مینی دوندورما رفتید و موفق به خریدن بستنی شدید، حتما به خط ساحلی یا پارک نزدیک آن بروید تا طعم بهشتی این بستنی در وجودتان رخنه کند و احساس کودکی کنید. 

بستنی فروشی ژلاتو بوناچی (Gelateria Bonacci)

ژلاتو بوناچی تا پاسی از شب باز است تا هیچ مانعی برای لذت بردن شما وجود نداشته باشد. این مکان با طراحی شیک و مدرن و نمای ایتالیایی خود و سرو بستنی، قهوه و شکلات در کنار هم به یکی از بهترین بستنی فروشی های استانبول تبدیل شده و محبوبیت زیادی هم دارد. بیشتر گردشگران ژلاتو بوناچی را برای چشیدن طعم بستنی ترکی انتخاب می‌کنند، هم به دلیل فضای خاص و زیبای آن و هم به دلیل انگلیسی صحبت کردن کارکنان. ترکیب طعم تلخ و شیرین در کنار هم در ژلاتو بوناچی همانند یک معجزه است! 

بستنی فروشی آیکون کرمی دوندورما (Icon Creamery Dondurma)

Icon Creamery Dondurma

بیایید تا شما را با یکی از بوتیک‌های خوشمزه استانبول که زنان آن را اداره می‌کنند، آشنا کنیم. بستنی فروشی آیکون کرمی دوندورما در کنار فضای جذابی که دارد، بیشتر به خاطر تنوع طعم زیاد مشهور است. در اینجا طعم‌های مختلفی را خواهید دید که حتی نامشان هم به گوشتان نخورده، چه برسد که قبلا خورده باشید. محیطی زیبا و پرانرژی با بستنی‌های دلچسب فصلی. مطمئن باشید که اگر شادی شکل فیزیکی داشت، اینجا فروخته می‌شد. پس حتما به آیکون کرمی سر بزنید تا از چشیدن طعم‌ها سوپرایز شوید. 

بستنی فروشی لو ژلاتو (Lu Gelato)

لو ژلاتو از بهترین بستنی فروشی های استانبول است که به استفاده از تازه‌ترین میوه‌ها، آجیل‌های مغذی و شیر خوشمزه گاوهای جرسی افتخار می‌کند. اینجا حتی به افراد وگان و دیابتی هم فکر شده و بستنی‌های مخصوص سرو می‌کنند. اگر به لو ژلاتو رفتید خودتان را برای دیدن بیش از 100 طعم مختلف آماده کنید. 

بستنی فروشی مادو (Mado)

مادو یک برند معروف بستنی در ترکیه است که در سراسر کشور شعبه دارد. مادو یک بستنی خاص با طعم سلپ را به فروش می‌رساند که طرفداران خاص خود را دارد. این سیلپ (پیاز ارکیده وحشی) است و بستنی آن بر پایه شیر بز آنقدر غلیظ تهیه می‌شود؛ برای خوردن آن به چاقو نیاز دارید.

اگر بستنی‌های سنتی ترکیه برای رقصیدن ذائقه‌های شما کافی نیستند، این مکان همچنین دارای باقلوا، کونفه و وافل است که هر شب تابستانی را واقعاً جادویی می‌کند. بستنی شکلاتی را باید امتحان کنید!

سخنان پایانی

ما بهترین بستنی فروشی های استانبول را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در سفرتان به این شهر رویایی لذت خوردن آن‌ها را از دست ندهید. امیدواریم لیست 13 بستنی فروشی خوشمزه به شما کمک کند طعم جدید مورد علاقه خود را پیدا کنید! چه طعم‌های کلاسیک مانند پسته یا کاکائو با طعم ماستیک را ترجیح بدهید یا طعم‌های عجیب‌تری مانند قهوه تاهینی یا شربت خرمای انجیر را، در اینجا چیزی برای همه وجود دارد. پشیمان نخواهید شد، قول می‌دهیم!

نظرات کاربران