Hafiz Mustafa

بهترین کنافه های استانبول که دهنتان آب میافتد

دسری شیرین با پنیر بی‌نمک، پسته و خامه را تصور کنید که همراه با بستنی وانیلی سرو می‌شود، این ترکیب محشر چیزی جز کنافه معروف ترکی نیست. این دسر خاورمیانه‌ای در فیلم معروف هزار و یک شب بیش از پیش شناخته شد. کنافه ترکیه پس از رویداد هفتاد و هشتمین سال پیوستن استان مرزی جنوبی، هاتای به ترکیه معنایی نمادین یافت. چرا که نه تنها موطن این دسر هاتای است بلکه در این رویداد، کنافه‌ای با وزن 1550 کیلوگرم و طول 78 متر در ترکیه تهیه شد. در ترکیه، این دسر پر از پنیر یک سنت قدیمی از منطقه هاتای در جنوب غربی کشور نزدیک به مرز سوریه است. اگر به دنبال تجربه نهایی بهترین کنافه های استانبول هستید، در این مقاله همراه ما باشید. 

رزرو تور استانبول

همین حالا بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید و راهی این شهر زیبا و دیدنی شوید.

رستوران Lezzet-i Şark Antep Sofrası

بهترین کنافه های استانبول

یکی از رستوران‌هایی که در آن می‌توانید بهترین کنافه های استانبول را در کنار غذای اصلی سفارش دهید، این رستوران است. یک رستوران چهارطبقه که هم قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و هم برای کودکان مناسب است. غذاها و کباب‌های معروف آن‌ها در بشقاب‌های سبک عثمانی سرو می‌شود. در منو بیشتر از همه کباب و سوپ‌های تند طرفدار دارد اما فراموش نکنید که شما برای چشیدن طعم کنافه به آن‌جا رفته‌اید. پس آن‌قدری غذا نخورید که جایی برای دسر نماند. این رستوران در نزدیکی بازار مصر قرار دارد و بی‌شک تبدیل به یکی از مکان‌های محبوب‌تان در سفر به استانبول خواهد شد.

آدرس: Rüstem Paşa, Hasırcılar Cd. No:38, Fatih/Istanbul

رستوران Keyfeder Künefe Katmer

این رستوران به صورت تخصصی روی کنافه در استانبول کار می‌کند و 14 گزینه مختلف در منوی خود دارد. حال‌وهوای اصیل فضای داخلی رستوران در کنار شیر بز، میوه و چای رایگانی که ارائه می‌شود، برای گردشگران بسیار مجذوب‌کننده است. کنافه‌ها قیمت مناسبی دارند و به شدت توصیه می‌شود که همراه با چای سفارش بدهید. خبر خوب این است که رستوران تا ساعت 2 بامداد باز بوده و کارکنان خوش‌برخورد آن در هر ساعتی که باشد با لبخند از شما استقبال می کنند. 

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, 12, Çukurlu Çeşme Sk., Beyoğlu/Istanbul

رستوران Hatay Asi Künefeleri

Hatay Asi Künefeleri

یک مکان کاملاً سنتی که شبیه به یک کاخ عثمانی تزئین شده و حتی بشقاب‌ها و فنجان‌ها نیز طراحی سنتی دارند. این‌جا در زمان به امپراطوری عثمانی سفر می‌کنید تا طعم انواع مختلفی از دسر ترکی شبیه به کنافه را بچشید. پنیر مخصوص بدون نمک کنافه‌هایی که در این سفر رویایی مزه خواهید کرد، در سرزمین اصلی خود یعنی هاتای تهیه می‌شود. با وجود داشتن تنها پنج شعبه در سراسر ترکیه، Hatay Asi Künefeleri یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنافه در این کشور است و محصولات آن‌ها را می‌توان در برخی از سوپرمارکت‌ها یافت.

آدرس: Tahtakale mah. Hasırcılar cad. No:27 Eminönü, Fatih/Istanbul

غذاهای محلی استانبول؛ لذت چشیدن طعم غذاهای ترکی پیشنهاد 3 کلیک
غذاهای محلی استانبول: رازهای آشپزخانه‌های ترکی، خوشمزه و اصیل

رستوران Hafiz Mustafa

کنافه اصیل ترکی در استانبول را باید در حافظ مصطفی امتحان کنید. از قدمت آن همین بس که ترکیه در سال 1923 به عنوان یک جمهوری تاسیس شد و این غذاخوری در سال 1864 تاسیس گردید. منوی آن‌ها همراه با عکس‌های جذاب است که انتخاب را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. ویژگی مثبت حافظ مصطفی این است که علاوه بر کنافه های اصیل ترکی، تخصصی بر روی باقلوای ترکی نیز کار می‌کنند و برای سوغات سفر می‌توانید جعبه‌های هدیه باقلوا از آن‌ها خریداری کنید. حافظ مصطفی چندین شعبه در حومه توریستی استانبول دارد.

آدرس: Hoca Paşa, Muradiye Cd. No:51, Fatih/Istanbul

رستوران Ekol Hatay Künefe

بهترین کنافه های استانبول

اگر به طور جدی به دنبال بهترین کنافه های استانبول هستید، Ekol Hatay Künefe در Levent باید در لیست شما باشد. Ekol Hatay در حال حاضر یک برند بین‌المللی است که منوی خود را خیلی شلوغ نکرده و دقیقاً می‌داند مشتری از کنافه چه انتظاری دارد. فضای ظریف، سنتی و مینیمالیستی شما را مصمم خواهد کرد که باز هم به این‌جا برگردید. 

آدرس: Huzur Mh., Fatih Cd. 83/B, 4. Levent/Sarıyer/Istanbul

تور استانبول سه کلیک را رزرو کنید و خوردن یک کنافه خوشمزه ترکی در کافه‌های زیبا و بی‌نظیر این شهر را از دست ندهید.

رستوران Tatlıcı Safa

تاتلیچی صفا متعلق به دو برادر است که می‌خواستند شگفتی‌های غذای غازی‌آنتپ را به استانبول بیاورند. خلاقیت منوی شگفت‌انگیز آن‌ها از جذابیت‌های مغازه‌شان است. برادران صفا تخصصی روی دسرهای ترکی متمرکز شده‌اند، بنابراین این‌جا بهترین مکان برای خرید سوغاتی است. اگرچه کنافه را در نمایشگر جلوی پیشخوان نمیبینید، اما اگر توانستید از دسرهای رنگارنگ و دلفریب دیگر بگذرید، کافیست از فروشنده فقط کنافه بخواهید تا طعم بهترین دسر ترکی را در قلب استانبول بچشید. این رستوران در محله فاتح استانبول قرار گرفته است و برای رزرو هتل در این منطقه پرطرفدار شهر هم می‌توانید از طریق سایت سه کلیک اقدام کنید.

آدرس: Hobyar, Hamidiye Cd. 2/A, Fatih/Istanbul

هتل Hatay Gurme

Hatay Gurme

کمی دورتر از جاذبه‌های گردشگری شهر، در کوچه پس کوچه‌های خیابان‌های استانبول، یکی از بهترین رستوران‌های شهر که غذاهای هاتای را سرو می‌کند، خواهید دید. تصاویر اشتهاآور غذاها قطعاً وسوسه‌تان خواهد کرد. ترکیبی از خلاقیت با غذاهای سنتی ترکیه که اکثر رستوران‌ها نادیده می‌گیرند، این‌جا مکانی است که می‌توانید طعم واقعی ترکیه را بچشید. بهترین کنافه های استانبول را در این رستوران از هاتای امتحان کنید. تجربه‌ای که گویی در خود هاتای مهمان محلی‌ها هستید و برای‌تان کنافه آماده کرده‌اند. اگر هنوز جایی برای سفارش داشتید، سالادهای این رستوران بی‌نظیر هستند. در پایان هم برای سوغات می‌توانید ملاس، روغن زیتون، مربا و غیره را خریداری کنید. فقط لازم است بگوییم منو به زبان ترکی است و اگر نیاز به راهنمایی داشتید از کارکنان کمک بگیرید.

آدرس: Küçükbakkalköy Mah. Kayışdağı Cad Metal İş Mrk, D:No:37/A-B, Ataşehir/Istanbul

رستوران استانبول پیشنهاد 3 کلیک
کشف بهترین رستوران ‌های استانبول؛ 25 گزینه برای هر سلیقه‌ و ذائقه ای

رستوران Haskral Hatay Sofrası

این رستوران در استانبول با جمله معروف “مثل یک فقیر وارد شوید و مانند یک پادشاه به خانه بروید” شناخته می‌شود. برای تجربه بهترین کباب‌های ترکی که طعم غذای سلاطین را دارد، لازم است Haskral را تجربه کنید. لازم است بگوییم منو به قدری گسترده و وسوسه‌انگیز است که اگر همراه با دوستان‌تان بروید، بهتر است. تا چند مدل غذا سفارش دهید و اشتراکی مزه همه را بچشید. منو چندزبانه بوده و ترجمه عربی و انگلیسی هم دارد اما اگر تسلط نداشتید، می‌توانید از تصاویر غذاها در منو کمک بگیرید. و اما هدف اصلی، کنافه اصیل ترکی در استانبول که شما را به Haskral کشانده است. از سفارش‌تان پشیمان نخواهید شد، یک کنافه لذیذ و اصیل که طعم آن را فراموش نخواهید کرد.

آدرس: İskender Paşa Mahallesi, Sofular Caddesi, Ragıp Bey Sk. 25-27/A, Fatih/Istanbul

رستوران Şefikoğulları Künefe

بهترین کنافه های استانبول

قطعاً یکی از بهترین کنافه های استانبول را دارند، منوی کنافه 4 مدل دارد و در کنار آن آجیل و میوه رایگان نیز سخاوتمندانه برای‌تان سرو می‌شود. دکوراسیون نشان می‌دهد که این‌جا مکان خوبی برای قرار ملاقات است، میزها پر از گروه‌های دوستی از هر سن، جنسیت و فرهنگ است. بنابراین هم فال و هم تماشا است، در کنار دسر از تماشای مردم در رفت‌وآمد هم لذت خواهید برد. اگر تصمیم به بازدید از Şefikoğulları Künefe دارید، طعم کباب معروف بوریان را در رستوران‌های نزدیک، واقع در Kadınlar Pazarı از دست ندهید.

آدرس: Zeyrek, İtfayiceler Caddesi, Tezgahçılar Sk. 3/A, Fatih/Istanbul

رستوران Kaşıbeyaz Bosphorus

Kaşıbeyaz Bosphorus یک رستوران ناهارخوری عالی با مناظر فوق‌العاده تنگه بسفر و البته بهترین مکان برای سفارش کنافه در استانبول است. اگرچه منو گزینه‌های مشابهی با کباب‌فروشی‌های معمولی دارد، اما طعم آن به‌اندازه دکور سفید ظریف و شیک آن، خاص و لذیذ است. جای تعجب نیست که این مکان افراد مشهور و گردشگران را به یک اندازه جذب می‌کند. در نهایت لوکس بودن و مناظر خاص رستوران سبب شده کمی نسبت به مکان‌های دیگر گران‌قیمت به نظر بیاید.

رزرو هتل استانبول را به سه کلیک بسپارید.

کلام آخر

سفر به استانبول بدون چشیدن مزه دسرهای ترکی معنای واقعی پیدا نمی‌کند. نمی‌شود به زادگاه برخی از معروف‌ترین غذاها و دسرها در دنیا آمد و بدون امتحان کردن آن‌ها، به خانه بازگشت. دورندورما، باقلوا، لوکوم و کنافه ترکی تنها طعم شیرین ندارند، آن‌ها مزه‌ای بهشتی دارند. بنابراین باید گفت برای استراحت میان گشت‌ها و سفارش قهوه و چای بهترین فرصت را دارید که طعم کنافه اصیل ترکی در استانبول را هم به سفارش‌تان اضافه کنید. مطمئن باشید که مشتری ثابت کنافه‌فروشی‌های شهر خواهید شد. این خوراکی خوشمزه پر از پنیر و شربت شکر، به قدری لذیذ و دلفریب است که طعمش از زیر زبان به راحتی نمی‌رود. 

سوالات متداول

کنافه چیست؟

کنافه یک شیرینی خاورمیانه‌ای است که از نوعی خمیر نازک و تار مانند به نام کادایف تهیه می‌شود. این خمیر پر شده با پنیر یا خامه و سپس برشته شده و با شربت شیرین آغشته می‌شود.

کجا می‌توان بهترین کنافه‌ها را در استانبول پیدا کرد؟

یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای خرید کنافه در استانبول، کونافیس است که در مناطق مختلف شهر شعبه دارد. همچنین، حافظ مصطفی ۱۸۶۴، که یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین قنادی‌ها در استانبول است، کنافه‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد.

چه زمانی بهترین زمان برای خوردن کنافه در استانبول است؟

کنافه بهترین است که گرم خورده شود، بنابراین بهترین زمان برای خوردن آن هنگامی است که تازه تهیه شده باشد. اغلب در ساعات عصر و اوایل شب، زمانی که تقاضا بیشتر است، کنافه‌ها تازه و گرم عرضه می‌شوند.

هزینه متوسط یک کنافه در استانبول چقدر است؟

هزینه کنافه بسته به اندازه و مکان خرید متفاوت است، اما معمولاً قیمت آن بین ۲۰ تا ۵۰ لیر ترکیه برای یک وعده است. در رستوران‌ها و کافه‌ها قیمت‌ها ممکن است بیشتر باشد.

نظرات کاربران