رستوران استانبول

بهترین رستوران های استانبول در سال 2023

بهترین رستوران‌ های استانبول بهترین مکان برای چشیدن طعم واقعی غذاهای ترکی هستند. استانبول، با میراث غنی خود، میزبان رستوران‌هایی است که هر کدام داستانی متفاوت در دل خود دارند؛ از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا طعم‌های مدرن بین‌المللی. این مقاله شما را به سفری در بهترین رستوران ‌های استانبول دعوت می‌کند، جایی که هر وعده غذایی نه تنها نیازهای شکم را برآورده می‌کند، بلکه روح را نیز با فرهنگ و تاریخ غنی این شهر زیبا تغذیه می‌کند.

بلیط هواپیما تهران استانبول با سه کلیک در کمترین زمان ممکن در دستان شماست!

غذا در شهر استانبول

بهترین رستوران های استانبول

غذاها و به طور کلی سلیقه ترک‌ها تا حد زیادی به ایرانی‌ها شباهت دارد. از آنجایی که ما ایرانی‌ها معمولاً اشتهای خوبی برای غذا خوردن داریم و اهمیت زیادی به وعده‌های غذایی خود می‌دهیم، شهر استانبول به یکی از شهرهای محبوب ما ایرانی‌ها برای سفر کردن تبدیل شده است. زیرا این شهر تعداد زیادی رستوران با قیمت‌های متفاوت و سبک‌های مختلف برای هر سلیقه‌ای را در دل خود جای داده است. محال است شما در خیابان‌های زنده این شهر قدم بزنید و وسوسه ورود به یکی از رستوران‌های کنار خیابان به جانتان نیفتد.

قیمت غذا در استانبول را قبل از سفر چک کنید!

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که ترک‌ها هم مثل ما ایرانی‌ها به خوردن غذای سالم و طبخ حلال معتقد هستند. لذا دیگر نگران اینکه چه غذایی و گوشت چه حیوانی به عنوان یک وعده برای شما سرو می‌شود نخواهید بود. بهترین رستوران‌های استانبول با توجه به قیمتی که در غذاهای خود دارند به چهار دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:

  • رستوران‌های خاص و لوکس با قیمت بالا
  • رستوران‌های معمولی
  • رستوران‌های ارزان
  • غذاهای خیابانی

18 تا از بهترین رستوران‌های استانبول

حتی اگر قصد سفر هم نداشته باشید، احتمالاً پس از خواندن این مقاله به فکر رزرو تور استانبول خواهید افتاد. در این سفر می‌توانید مطمئن باشید که نه تنها هیچ وقت گرسنه نخواهید ماند، بلکه در هر وعده غذایی جدید، جذاب و خوش عطر و طعم را تجربه خواهید کرد. غذایی که لذت و طعم خوب آن احتمالاً تا ابد در ذهنتان باقی مانده و پس از آن تجربه خود را به دیگران هم توصیه می‌کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا چند نمونه از رستوران‌های جذاب و معروف این شهر را به شما معرفی کنیم.

ترک فاتح توتک (Turk Fatih Tutak)

ترک فاتح توتک (Turk Fatih Tutak)

از آنجایی که ترک فاتح توتاک تنها رستوران در استانبول است که دو ستاره میشلن دریافت کرده است، مطمئناً یکی از بهترین رستوران های استانبول است. سرآشپز صاحب نام آن با کشاورزان و تولیدکنندگان منطقه همکاری نزدیکی دارد تا محصولاتی را تهیه کند که هم به صورت محلی رشد کرده و هم سازگار با محیط زیست هستند.

این غذاها بر اساس تکنیک‌ها و طعم‌های سنتی ترکی طبخ شده‌اند، اما نشانه‌های واضحی از تأثیرات مدرن و بین‌المللی نیز وجود دارد.

رستوران میکلا (Mikla)

میکلا، یک رستوران شیک در بالای هتل مارمارا پرا، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول، از جمله ایاصوفیه و کاخ توپکاپی را ارائه می‌دهد. میکلا یکی از بهترین رستوران های استانبول با چشم انداز بی‌نظیر از شهر است.

میکلا رستورانی شهری، شیک و مد روز است و علاوه بر اینکه یکی از معدود رستوران‌های استانبول است که ستاره میشلن دارد؛ دارای مبلمان کلاسیک کروم و باری است که از کراوات چوبی راه‌آهن ساخته شده است. حتی در فهرست 100 بهترین رستوران جهان نیز قرار دارد.

غذاها انعکاسی از میراث ترکی-اسکاندیناویایی سرآشپز، مهمت گورس، پیشگام صحنه رستوران مدرن در استانبول است. غذاهای لذیذی مانند هامور خام با زیتون و لیمو و همچنین یک برش وانیل قهوه ترک با شربت تمشک، نتیجه ترکیب ماهرانه گورس از سنت های آشپزی ترکی و اسکاندیناویایی است.

بهترین صبحانه در استانبول، تجربه‌ای است که هیچ مسافری آن را از دست نمی دهد.

رستوران Râna by Topaz

رستوران میکلا بهترین رستوران های استانبول

رانا یکی از بهترین رستوران‌های استانبول، ترکیبی از غذاهای اصیل مدیترانه‌ای و عثمانی است. رانا، رستورانی با منظره بسفر، به خاطر سنگی به همین نام نامگذاری شده و دارای طراحی هندسی و مبلمان مدرن است که آرامش این سنگ را تداعی می‌کند. دو نوع منوی چشایی در این رستوران وجود دارد. غذاهای سنتی ترکی مانند راویولی ترکی با گوشت و ماست صاف، و خلاقیت‌های آینده نگر مانند جگر غاز با مارمالاد کرن بری و گردو.

رستوران اولوس Ulus 29

اولوس29 که از سال 1993 غذاهای لذیذ سرو می‌کند، از تراس‌های بیرونی خود چشم‌اندازی فوق‌العاده از پل‌های بسفر و استانبول دارد. تمرکز در Ulus 29 بر روی ایده‌های لذیذ و تکنیک‌های پخت و پز سنتی برای ارائه غذاهای منطقه‌ای با تمرکز فصلی است.

اگر به دنبال غذای اصلی برای صرف غذا در استانبول هستید، این رستوران در استانبول را امتحان کنید. آنها تمام گوشت‌های خشک شده، بستنی و ماکارونی خود را تولید می‌کنند. به سراغ گزینه‌های لذیذ بروید، مانند غذاهای ترکی یا سوشی.

رستوران لاکچری نیکول (Nicole)

رستوران نیکل از بهترین رستوران های استانبول

یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول، رستوران نیکول است. این رستوران منوی جذابی دارد که با دیدن آن قطعاً میل و اشتهای چند برابری پیدا خواهید کرد. ترکیب هوشمندانه آشپزی ترکی و فرانسوی در این رستوران باعث شده تا طعم خاصی در غذاها ایجاد شود. زنی به نام آیلین یازیجیوقلو این رستوران را با عشق راه اندازی کرده و اکنون به عنوان فردی مدعی، رستوران خود را اولین رستورانی می‌داند که توانسته در ترکیه ستاره میشلن دریافت کند. همچنین منوی این رستوران پس از گذشت شش هفته تغییر می‌کند تا غذاهایی متناسب با فصل به مشتریان خود ارائه دهد.

رستوران Nicole فضایی بزرگ و دلنشین دارد. تراس بزرگ آن فضای بسیار دنجی را برای شما فراهم کرده و با نشستن در آن می‌توانید هم زمان از غذای خود و منظره زیبای مقابل چشمانتان لذت ببرید. همچنین انواع غذاهای ترکی، اروپایی و بین‌المللی در این مکان سرو می‌شود. اگر قصد رفتن به رستوران نیکول را داشتید، آن را باید در منطقه بی اغلو و نزدیک تکسیم پیدا کنید. برخی از هتل‌های استانبول که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم جزو هتل‌های نزدیک به این رستوران هستند:

  • مارون هتل تومتوم استانبول
  • هتل ریچموند استانبول
  • استوریس هتل کومباراسی استانبول
  • هتل گالاتا استانبول

بهترین هتل های استانبول برای ایرانیان را رزور کنید.

رستوران نصرت استانبول

یکی از معروف‌ترین و البته بهترین رستوران‌ های استانبول که حتی اگر تابه‌حال به این شهر سفر نکرده باشید هم آن را می‌شناسید، رستوران نصرت است. این رستوران که بخش زیادی از شهرت خود را مدیون سرآشپز خود است در فضای مجازی خیلی وایرال شده و روزبه‌روز در حال معروف‌تر شدن است. شما هم احتمالاً ویدئوهایی از آن را در اینستاگرام خود دیده‌اید. بسیاری از هنرمندان، فوتبالیست‌ها و خوانندگان معروف از اکثر کشورهای جهان به این رستوران رفته‌اند.

( صفحه اینستاگرام نصرت)

سبک خاصی که سرآشپز معروف این رستوران برای سرو استیک‌های لذیذ خود دارد یکی از دلایل شهرت این رستوران است. استایل خاص این فرد را احتمالاً در صفحه مجازی اینستاگرامش تابه‌حال دیده‌اید. این سبک و استایل خاص باعث می‌شود تا آدم میل و اشتیاق بیشتری برای رفتن به آنجا پیدا کند. اگر این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کردید، پیشنهاد می‌شود استیک‌های آن را حتماً امتحان کنید تا طعمی لذیذ و فراموش نشدنی را در غذای خود تجربه کنید.

دوست دارید درباره سالت بی یا رستوران نصرت بیشتر بدانید؟

رستوران سانس استانبول

بهترین رستوران های استانبول

انتخاب این رستوران استانبولی می‌تواند انتخابی هوشمندانه در راستای خاطره‌انگیز کردن سفرتان باشد. دکوراسیون مدرن و لوکس این رستوران در حالی که در ویلایی بزرگ در باغی سرسبز قرار دارد حس و حال خوبی را به شما منتقل می‌کند. فضای دلنشین و آرام این رستوران برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی یا حتی قرارهای دونفره بسیار مناسب است. خدمه و گارسون‌های این رستوران که همگی به شکلی حرفه‌ای دوره دیده‌اند با بر خورد محترمانه و صمیمانه خود باعث می‌شوند تا احساس راحتی در آنجا داشته باشید.

منوی رستوران سانس هر دو ماه یک بار تغییر می‌کند تا غذاهایی متناسب با فصل ارائه داده شود. انواع غذاهای اروپایی، ترکی و مدیترانه‌ای با کیفیتی بالا برای شما سرو می‌شود. در همین راستا پیشنهاد می‌شود که در صورت رفتن به این رستوران از دلمه‌های برگ و اسپاناک کوکوی آن غافل نشوید! علاوه بر این می‌توانید مطمئن باشید که خوشمزه‌ترین ریزوتویی که می‌توانید تصور کنید را در این رستوران امتحان خواهید کرد.

Şans Restaurant که در خیابان پالمیه استانبول قرار دارد جزو رستوران‌های قدیمی استانبول است و سابقه‌ای حدوداً سی ساله دارد. جالب است بدانید که در طبقه دوم این رستوران فضایی مجزا و بزرگ وجود دارد که معمولاً برای برگزاری مجالس و مهمانی‌ها رزرو می‌شود و بهترین پذایرایی ممکن از مهمانان به عمل می‌آید.

در بهترین رستوران های هندی در استانبول به هند سفر کنید.

رستوران استانبول 360

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاوه بر غذا، فضا هم برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است؟ پس حتماً رستوران 360 استانبول را امتحان کنید. نمای پانوراما از شهر استانبول در این رستوران به عنوان تصویری به‌یادماندنی در ذهنتان ثبت خواهد شد. رستوران روف مزه 360 در طبقه نوزدهم و پنت هاوس یکی از معروف‌ترین و البته قدیمی‌ترین برج‌های استانبول قرار دارد و زمانی که وارد فضای زیبای آن می‌شود، تمام شهر را زیر پای خود خواهید یافت. خیابان استقلال تا پل بسفر به عنوان منظره‌ای زنده و زیبا هنگام غذا خوردن پیش چشمان شما خواهد بود.

منوی این رستوران کامل بوده و تنوع بی‌نظیری از غذاهای مدرن و سنتی ترکی را در آن خواهید دید. برای مثال پیشنهاد می‌شود میگوها و مرغ دودی مزه دار شده رستوران 360 İstanbul را به هیچ عنوان از دست ندهید. این رستوران که از 12 ظهر تا 2 بامداد پذیرای مشتریان عزیز خود است در آخر هفته‌ها معمولاً تبدیل به فضایی دلنشین‌تر می‌شود. ترکیب موسیقی و غذاهایی با طعم‌های هیجان‌انگیز و بی‌نظیر در کنار منظره‌ای به‌یادماندنی روزی خاطره‌انگیز را در سفر برایتان خواهد ساخت.

اینجا را به عنوان بهترین رستوران های استانبول انتخاب کرده اید؟

رستوران ینی لوکانتا

رستوران لوکانتا  از بهترین رستوران های استانبول

در یکی از خیابان‌های فرعی خیابان استقلال، در میان جاذبه‌های گردشگری زیبای استانبول، رستورانی زیبا با نام ینی لوکانتا وجود دارد که هر کسی برای یکبار هم که شده باید منو بی‌نظیر و لذیذ آن را امتحان کند. در این منو غذاهای شگفت‌انگیز و خوشمزه ترکی را پیدا خواهید کرد. اگر هم به دنبال یک غذای سالم هستید، سالاد سبز فوق العاده است. این سالاد با گردو و سیب خرد شده با ترکیب کلم بروکلی و سس مخصوص سرو می‌شود.

غذای میگوی مرسین با سس بادام کرفس دودی و زعتر (آویشن وحشی) ارزش سفارش دادن را دارد. در کل، در اینجا غذاهایی بر روی میز شما قرار داده می‌شود که حتی نامشان هم برایتان نا آشنا است چه برسد به طعم و مزه آن. یادتان نرود حتما کوفته گوشت گاو ترکی که با ماست خامه ای سرو می‌شود را در یکی از بهترین رستوران های استانبول امتحان کنید.

رستوران A’jia استانبول

در سمت آسیایی استانبول، رستوران آجیا در یک هتل مجلل در کنار تنگه بسفر قرار دارد که تجربه‌ای عالی و خوشمزه از غذاخوردن در شهر استانبول را برای شما به ارمغان می‌آورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چای یا قهوه خود را در حین گوش دادن به صدای آرام مرغان دریایی بنوشید. A’jia گزینه‌های زیادی برای صبحانه دارد؛ پیشنها ما صبحانه ترکی با منظره دریا است که روزتان را می‌سازد. منتظرگرانولا خانگی، نان تست فرانسوی، املت و املت ترکی (منمن) باشید.

A’jia یکی از بهترین رستوران های استانبول است که توسط دستان چیره دست سرآشپز ان بسیار معروف و محبوبو شده است؛ اینجا، انتخابی عالی برای علاقه مندان به محیطی متفاوت است.

راستی، اگر عاشق طعم های مدیترانه‌ای هستید، رستوران آجیا مورد علاقه جدید شما در استانبول است. با منوی گسترد‌ه‌ای که شامل پیش غذاهایی مانند کاسه ماهی، اره ماهی و همچنین غذاهای اصلی مانند ریزوتو با میگو و مقداری دسر استغ ایت رستوران قطعا پاتوق شما خواهد بود. چراکه این رستوران برای هر اشتها و ذائقه‌ای آماده است.

در بهترین رستوران های دریایی استانبول طعمی متفاوت از این غذاها را نوش جان کنید.

رستوران نئولوکال

بهترین رستوران های استانبول

نئولوکال از دو کلمه “نو” (جدید) و “محلی” ایده گرفته است، بنابراین جای تعجب نیست که سرآشپز معروف ماکسوت عشکار عاشقانه طعم‌های سنتی مادرش را به شیوه‌ای جدید جلوی شما می‌گذارد. هر غذا یک شاهکار هنری است و عاشق نشدن سخت است. حتی اگر گیاه‌خوار نباشید، سبزیجات ریشه‌ای سرخ‌شده باعث لبخند شما می‌شوند.

کوفته مامان یک لذت مطلق است و با سالاد لوبیا، لواش (نعان) و سالاد سرو می‌شود. با این حال، چیزی که شما را شگفت‌زده یا بهتر بگوییم انگشت به دهان نگه می‌دارد؛ فریگو است. گاناش بار منجمد دودی شده با چای با بستنی پاپ کورن و پودر تمشک. دسر دیگری مانند آن پیدا نخواهید کرد. نگران نباشید، منو رستوران نئولوکال متنوع‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

رستوران استانبولی کلبه

چند دقیقه دورتر از یکی از چشمگیرترین کاخ‌های استانبول (کاخ دولما باغچه) یک رستوران سوئیسی به سبک کلبه‌ای در این کشور تاسیس شده که غذاهای لذیذ آن هم به همین عطر و طعم هستند. در اینجا غذاهایی را نوش جان می‌کنید که شاید تابحال اسمشان را هم نشنیده باشید؛ از سیب زمینی روستی و اسفیتزل گرفته تا شکلات های لذیذ.

بهترین رستوران های ایتالیایی استانبول، پیتزا و پاستای اصیل این کشور را برای شما سرو می کنند.

رستوران بار و تراس سامیت

رستوران سامیت

هیچ چیز به اندازه تماشای مناظر خیره‌کننده خط افق استانبول و خوردن پای سیب کارامل به همراه قهوه داغ لذت بخش نیست. رستوران بار و تراس سامیت از بهترین رستوران های استانبول در کنار منوی خوشمزه محیطی مفرح و زیبا دارد که شما را به وجد می‌آورد. منو آن به دو زبان ترکی و انگلیسی است و علاوه بر این، به طعم و مزه هر نوشیدنی هم اشاره می‌کند.

غذا این رستوران هم شوخی نیست. ماهی سالمون کوبایی آلا پلانچا با آناناس و فلفل چیلی طعم‌دار می‌شود. همراه با پوره سیب زمینی به زیباترین شکل ممکن بر روی میز شما قرار داده می‌شود. اگر به غذاهای آسیایی علاقه دارید، مرغ کره هندی خامه‌ای را امتحان کنید.

منو شاید کمی گران باشد ولی در کنار موسیقی زنده و خدمات بسیار خوب کارکنان رستوران ارزشش را خواهد داشت.

رستوران توغرا   

یکی از بهترین رستوران های استانبول که حس یک پادشاه را برای شما بوجود می‌آورد؛ رستوران توغرا می‌باشد. این رستوران در یکی از آخرین کاخ‌های امپراتوری عثمانی قرار دارد. غذاهای عثمانی را با دستور العمل‌های اصیل عثمانی سرو می‌شود و چشم اندازی بی نظیر از تنگه بسفر در جلوی چشمان شما قرار دارد. دیگر چه انتظاری می‌توان داشت؟ پیشنهاد ما برای سفارش غذا مرغ ارگانیک توپکاپی است؛ مرغی که با برنج، آجیل و سبزیجات پر شده است.

رستوران اسپاگو استانبول اثر ولفگانگ پاک

رستوران اسپاگو از بهترین رستوران های استانبول

صاحب رستوران برنده جایزه‌های بسیاری شده و سرآشپز ولفگانگ نیز توسط The Infatuation به عنوان «تنها سرآشپزی که مادربزرگ شما با نام می شناسد» توصیف شده است. رستوران او در استانبول چندین منوی مختلف دارد: کوکتل، بار سوشی، پاستا و برنج، گوشت قرمز، غذاهای دریایی و دسر.

اگر قصد دارید در اینجا شام بخورید، خرچنگ لنگویین عالی است. اسپرینگ رول اردک با انبه تازه و ده ادویه و سس فلفل دلمه‌ای شیرین؛ نمی‌توان از آن گذشت. گل کلم تفت داده شده با کشمش سرو می‌شود که ممکن است شما را تشویق کند به هر غذای کشمش اضافه کنید تا ببینید آیا می‌توانید همان نوع جادو را به تصویر بکشید.

اسپاگو استانبول با محیط شیک و غذاهای نفیس خود نه تنها یکی از بهترین رستوران های استانبول است، بلکه به عنوان یکی از بهترین رستوران‌هایی که Wolfgang Puck (سرآشپز معروف) افتتاح کرده است، شهرت پیدا کرده است.

نظرتان درباره یک شام خوشمزه در استانبول چیست؟

رستوران پاندلی

اگر می‌خواهید حال و هوایی جدید و متفاوت از غذاخوردن را تجربه کنید به سراغی رستورانی در کنار بازار مصر یا همان بازار ادویه‌ها بروید. حال و هوای این رستوران فوق‌العاده صمیمی و باحال است و توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. البته غذا آنها هم کم عجیب و غریب نیست. استارتر کرفس و به در روغن زیتون طعمی تازه، خاکی و در عین حال شیرین دارند. چیکن توپکاپی کلاسیک عثمانی مرغ پر شده با برنج است. یادتان نرود با دسری از میوه‌های تازه به غذای خود یک پایان زیبا دهید.

رستوران Aheste

بهترین رستوران های استانبول

رستوران آهسته یک مکان صمیمی با دکوراسیون مدرن است. آنها منوای با طعم‌های مختلف برای همه چیزخواران و هم برای گیاهخواران دارند. احتمالا عاشق کاسه مرغ این رستوران می‌شوید و اگر هوس یک غذای خوش طعم کردید، بونیتوی پخته شده روی نان با سس گوجه فرنگی حالتان را خوب می‌کند.

گزینه های گیاهخواری کمتر چشمگیر نیستند. سالاد سبز با پنیر و گلابی برای وسوسه کردن هر کسی کافی است، اما رول‌های کرفس با کنگر اورشلیم سرزمین عجایب، لطیف، آجیلی و البته خوشمزه است. به عنوان دسر، اگر فرصت دارید کدو حلوایی ترد را با تاهینی و خامه لخته شده امتحان کنید، احتمالا دوست نخواهید داشت که تمام شود.

پیشنهاد ما: بهترین رستوران های گیاهی در استانبول!

رستوران علی اوچاکباشی

در نزدیکی برج گالاتا رستورانی بی‌ادعا وجود دارد که به سختی پیدا می‌شود. رستوران علی اوچاکباشی با کباب‌های خوشمزه‌اش یکی از بهترین رستوران های استانبول است. اگرچه آنها غذاهای کلیشه‌ای و سنتی ترکی سرو می‌کنند، اما گزینه‌هایی هم برای گیاهخواران دارند. مانند پیده چدار که بدون گلوتن و مناسب گیاه‌خواران است. اگر به دنبال غذاهای خیابانی استانبول به شیوه‌ای متفاوت و سالم‌تر هستید؛ این رستوران مختص شماست.

رستوران Sarnıç

 از بهترین رستوران های استانبول Sarnıç

رستوران سرنیچ در یک آب انبار 1500 ساله در سلطان احمد واقع شده است. این رستوران در چند قدمی جاذبه‌های گردشگری مانند مسجد آبی، ایاصوفیه، بازار بزرگ و کاخ توپکاپی قرار دارد. پس از گشت و گذار بهترین انتخاب خواهد بود.

با نور کم و ظروف نفیس آن، ممکن است احساس کنید که به روز یونان باستان سفر کرده‌اید. این رستوران با غذاهای خوشمزه و فضای رمانتیک غیر واقعی خود یکی از شگفت انگیزترین و بهترین رستوران های استانبول است.

حرف آخر از زبان سه کلیک در مورد بهترین رستوران های استانبول

شهر استانبول به قدری زنده و زیبا است که بدون داشتن هیچ گونه شناختی از رستوران‌های آن هم می‌توانید غذایی خوش مزه بخورید. کافی است کمی در خیابان‌های آن راه بروید. هر چند قدم که برمی‌دارید بوی اشتهاآور و هیجان‌انگیز جدیدی به مشامتان می‌رسد. بنابراین سفر به استانبول قطعاً سفری پر از طعم‌ها و عطرهای جدید از غذاهای خوش مزه مختلف برای شما خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین رستوران های استانبول را به شما معرفی کنیم.

سوالات متداول سه کلیک

چه نوع غذاهایی در بهترین رستوران‌های استانبول عرضه می‌شود؟

در بهترین رستوران‌های استانبول، تنوع غذایی بسیاری وجود دارد که شامل غذاهای سنتی ترکی مانند کباب و مزه‌ها، همچنین غذاهای بین‌المللی و مدرن است.

آیا رستوران‌های استانبول گزینه‌های گیاهی یا وگان دارند؟

بله، بسیاری از بهترین رستوران‌های استانبول منوهای متنوعی برای گیاهخواران و وگان‌ها ارائه می‌دهند.

آیا نیاز به رزرو قبلی برای این رستوران‌ها وجود دارد؟

در اکثر موارد، به خصوص در رستوران‌های محبوب و برجسته، توصیه می‌شود که برای تضمین جای نشستن، رزرو قبلی انجام شود.

آیا رستوران‌های استانبول گران هستند؟

قیمت‌ها در رستوران‌های استانبول متفاوت است. در حالی که برخی از رستوران‌های برتر ممکن است گران‌ باشد، رستوران‌های دیگری نیز وجود دارند که غذاهای باکیفیت و قیمت مناسب سرو می‌کنند.

نظرات کاربران