استابول

قیمت غذا در استانبول: خوشمزه ترین ها و ارزان ترین ها برای هر ذائقه و هر جیبی

قیمت غذا در استانبول به اندازه خود شهر متنوع است. از کافه‌های کوچک گوشه خیابانی گرفته تا رستوران‌های لوکس با چشم‌انداز بوسفور، این شهر پر جنب و جوش هر بودجه‌ای را در بر می‌گیرد. چه به دنبال تجربه‌ی غذاهای محلی خوشمزه با قیمت مناسب باشید یا یک شام رومانتیک در رستورانی باشکوه، استانبول گزینه‌هایی برای هر سلیقه و هر جیبی ارائه می‌دهد. در این مقاله، نگاهی خواهیم انداخت به تنوع قیمت‌های غذا در این شهر دو قاره‌ای و راهنمایی‌هایی برای برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی در سفرتان به استانبول!

اگر قصد سفر خرید بلیط هواپیما از تهران به استانبول را دارید این هزینه ها حتما به دردتان می خورد!

قیمت غذا در استانبول : کجا غذا بخوریم که ارزان تر باشه؟

قیمت غذا در استانبول

استانبول، شهری که تاریخ رو در خودش جای داده و بین دو قاره ایستاده، انواع و اقسام تجربه‌های غذایی رو برای خوشحال کردن حس‌هاتون پیشنهاد می‌ده. با وجود رستوران‌های شیک و کافه‌های متفاوت، بعضی از بهترین غذاها رو می‌شه توی جاهای محلی و ارزون پیدا کرد. این مطلب می‌خواد شما رو با بهترین کافه‌ها و غذاهای خیابانی ارزون در استانبول آشنا کنه و نشون بده که لازم نیست یه عالمه خرج کنید تا از گنجینه‌های غذایی شهر لذت ببرید.

Balık Ekmek– غذای خیابانی ارزون تو بندر کادیکوی

بالیک اکمک، یه غذای خیابانی کلاسیک استانبولیه که هر عاشق غذاهای دریایی باید امتحان کنه. ماهی کبابی یا سرخ شده، توی نون ترد با سالاد و یه فشار آب لیمو سرو می‌شه. سری به بندر کادیکوی بزنید، جایی که چندین فروشنده این خوراکی خوشمزه و ارزون رو عرضه می‌کنن.

بخوانید: بهترین زمان سفر به استانبول

تورهای خارجی و داخلی با قیمت مناسب

Çiğ Köfte: ارزان ترین قیمت غذا در استانبول

چیگ کوفته، یه اسنک ترکی محبوبه که با بلغور خوب، رب گوجه، ادویه و سبزیجات درست می‌شه. این کوفته‌های بدون گوشت و خوشمزه معمولا با کاهو، لیمو و رب انار سرو می‌شن. توی خیابون‌ها و دکه‌های کوچیک استانبول می‌تونید چیگ کوفته پیدا کنید.

Lahmacun و Pide: پیتزای ترکی مقرون به صرفه

Lahmacun و Pide: پیتزای ترکی مقرون به صرفه

لحماجون و پیده، دو نوع پیتزای ترکی با قیمت مناسبه که نباید از دست داد. لحماجون با خمیر نازک و تردی که روش با گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات و ادویه‌ها پخته می‌شه، و پیده که با خمیری ضخیم‌تر و شکل قایقی، با مواد مختلفی مثل پنیر، اسفناج و گوشت پر می‌شه. برای تجربه‌ای اصلی از پیده، سری به هوجا پاشا پیده‌سی بزنید، جایی معروف تو استانبول. هر دوی این‌ها خوشمزه و به صرفه‌ان که مطمئنا نیازهای غذایی شما رو برآورده می‌کنن.

بخوانید: 10 تا از بهترین رستوران های ایتالیایی در استانبول به همراه اطلاعات

Kumpir؛ قیمت غذا در استانبول در محله اورتاکوی چقدر است؟

کومپیر در اورتاکوی، یک غذای خیابانی معروف ترکیه‌ایه که با سیب‌زمینی پخته و تاپینگ‌های متنوعی مثل پنیر، زیتون، ترشی و ذرت، یه وعده غذایی خوشمزه و شخصی‌سازی شده ایجاد می‌کنه. تو خیابون‌های زیبای اورتاکوی قدم بزنید و این تیت‌بیت خوشمزه رو کنار بسفر تجربه کنید.

قهوه ترک: کافه و کافی شاپ ارزان در استانبول

قیمت غذا در استانبول

برای کسب تجربه اصیل فرهنگ ترک، حتماً باید قهوه ترک رو امتحان کنید. قهوه‌ای غلیظ، قوی و در فنجون‌های ریز که خودش یه تجربه‌ایه نباید از دست بدید. مکان‌هایی مثل شارک کاهوسی، کاهوه دونیاسی، وان کاهوالتی اوی و روملی کاله کافه، جاهایی عالی برای نوشیدن این نوشیدنی خوشبو بدون اینکه پول زیادی خرج کنید، هستن. پس نگران قیمت غذا در استانبول نباشید!

پیلاو، یه غذای اصلی و همیشگی تو آشپزی ترکیه، که معمولاً به عنوان غذای اصلی یا کنار غذا سرو می‌شه. رستوران تاریخی کالکانوغلو پیلاوچیسی، تخصصی تو پخت پیلاو، جاییه که می‌تونید برنج کره‌ای داغ رو با نخود و مرغ نرم رویش تجربه کنید. این دیش ساده ولی پرطعم قطعاً نیازتون رو برطرف می‌کنه بدون اینکه به بودجه‌تون فشار بیاره.

بخوانید: 7 تا از بهترین رستوران های هندی در استانبول به همراه نظرات مشتریان

قیمت غذا در استانبول؛ این بار ذرت پخته و کبابی

ذرت پخته و کبابی

دنبال یه میان‌وعده سالم و ارزون می‌گردی؟ پس ذرت پخته و کبابی (ذرت شیرین پخته و کباب شده) رو از دست نده. این میان‌وعده محبوب که توسط فروشنده‌های خیابونی در سرتاسر شهر عرضه می‌شه، طعم و انرژی لازم برای ادامه گردش‌هاتون رو فراهم می‌کنه.

سیمیت، آچما و بورک: شیرینی‌های ارزون در استانبول

آچما، سیمیت و بورک، سه تا از شیرینی‌هایی هستن که می‌تونید توی دکه‌های خیابانی یا قنادی‌های محلی پیدا کنید. سیمیت، نونی دایره‌ای پوشیده با کنجد که خیلی خوب با چای ترکی می‌شینه. آچما یه شیرینی نرم و کره‌ای با طعم ملایم شیرینه، در حالی که بورک، یه شیرینی ترد و شور با موادی مثل پنیر، اسفناج یا گوشت چرخ‌کرده‌ست. این شیرینی‌های خوشمزه برای یه صبحانه سریع یا میان‌وعده تو راه، عالی هستن.

بخوانید: بهترین رستوران های چینی استانبول؛ طعم های عجیب و خوشمزه!

رستوران‌های ترکی: قیمت غذا در استانبول و رستوران بالکان لوکانتاسی

قیمت غذا در استانبول

برای تجربه‌ای سنتی از رستوران‌های ترکی، سری به بالکان لوکانتاسی بزنید. با ارائه انواع غذاهای خانگی مثل فلفل دلمه‌ای، سوپ عدس و کرنی‌یاریک (بادمجان پر شده با گوشت چرخ‌کرده)، این رستوران دنج برای کسانی که به دنبال غذای ترکی خوشمزه و مقرون‌به‌صرفه در فضایی دعوت‌کننده هستند، عالیه.

غذای ترکی با قیمت مناسب

چیا سوفراسی و اک بیچ یه ایچ دو رستوران هستند که طیف گسترده‌ای از غذاهای ترکی خوشمزه رو با بهترین قیمت غذا در استانبول ارائه می‌دهند. در چیا سوفراسی، می‌توانید از غذاهای منطقه‌ای نمونه‌برداری کنید، در حالی که اک بیچ یه ایچ برای رویکرد از مزرعه تا سفره‌اش معروف است و مواد اولیه تازه و فصلی در غذاهایش ارائه می‌دهد. هر دو مکان تجربه‌ای اصیل و مقرون‌به‌صرفه را برای مسافرانی که به دنبال چشیدن طعم واقعی استانبول هستند، فراهم می‌کنند.

بخوانید: 7 تا از بهترین رستوران های گیاهی در استانبول

قیمت غذاهای خیابانی استانبول

قیمت غذاهای خیابانی استانبول

استانبول بهشت ​​عاشقان غذاهای خیابانی است. غذاهای خیابانی استانبول متنوع و لذیذ است که با مواد تازه درست می‌شود و تجربه‌ای است که نمی‌توان آن را از دست داد!  همچنین شهرداری برای فروشندگان غذاهای خیابانی گواهینامه و مجوز صادر می کند. آنها مدام تحت نظارت شهرداری هستند و به جرات می توان گفت که در استانبول می توانید بدون دغدغه از غذاهای خیابانی ترکی لذت ببرید! شما می توانید فروشندگان معتبر غذاهای خیابانی را با شماره گواهینامه آنها که روی چرخ دستی ها یا غرفه هایشان نمایش داده شده است شناسایی کنید. در ادامه قیمت غذا در استانبول، برخی از محبوب ترین غذاهای خیابانی را همراه هزینه هایشان عنوان خواهیم کرد.

تور ارزان استانبول را با سه کلیک رزرو کن و سفری راحت و بدون دغدغه داشته باش!

سیمیت

سیمیت استانبول یک نان شیرینی ترکی با دانه کنجد است. معمولاً در خیابان ها، تقریباً در هر گوشه ای فروخته می شود. هر زمان که احساس گرسنگی کردید؛ می توانید سیمیت بخرید. کافه ها، رستوران ها و نانوایی ها نیز سیمیت سرو می کنند. ساندویچ های محبوب سیمیت را با پنیر و گوجه فرنگی امتحان کنید. ببینید آیا نان تست را با پنیر گرم شده دوست دارید یا خیر. سیمیت غذای خیابانی و نان شماره یک برای صبحانه ترکی در استانبول است

به طور متوسط ​​یک سیمیت 8-12 لیر ترکیه قیمت دارد.

بخوانید: بهترین سیمیت های استانبول را بشناسید و طعم واقعی آن را بچشید!

بورک

قیمت غذا در استانبول

بورک شیرینی نمکی است که از خمیر چند لایه درست می شود و با پنیر، سیب زمینی، اسفناج، گوشت یا فقط روغن پخته می شود. بورک به ندرت در خیابان فروخته می شود. با این حال، تعداد مغازه‌هایی که این شیرینی محبوب ترکی را در استانبول می‌فروشند، بسیار زیاد است.

 هزینه متوسط ​​یک وعده بورک با پنیر حدود 40 لیر ترکیه است.

دونر

در ادامه قیمت غذا در استانبول به دونر لذیذ و محبوب می‌رسیم. در واقع، دونر از کلمه ترکی “donmek” به معنای “چرخش” گرفته شده است. لایه های فیله گوشت (گوشت گاو یا مرغ) با چربی حیوانی روی یک چوب عمودی بزرگ قرار می گیرد که دور آتش می چرخد. بعد از چند ساعت پخت، دونر آماده سرو است. گاهی اوقات با مقداری سبزی روی نان، گوشت نازک برش داده می شود. دونر یکی از مهمترین غذاهای محبوب ترکی است.

دونر غذای گوشتی است و به همین خاطر بایداز گوشت ارزان قیمت خودداری کنید، زیرا که ممکن است کیفیت آن مشکوک باشد. دونر گوشت گاو مرغوب 40-60 لیر ترکیه به بالا قیمت دارد. اما در حدود 20 لیر هم می توان دونر خرید.

بخوانید: بهترین رستوران های استانبول، طعم اصیل غذاهای ترکی را برای شما سرو می کنند.

کوکورک

کوکورک

غذای لذیذ گوشتی است که روی سیخ چرخان افقی سرخ می شود و آن را داخل یک تکه نان سفید یا لواش نازک پهن سرو می کنند. بسیاری طعم کوکورک را دوست دارند.

میانگین قیمت یک نان کامل کوکوروک 30-40 لیر ترکیه است.

بستنی

در ترکیه فرصت های زیادی برای تجربه طعم های جدید و هیجان انگیز وجود دارد. بستی در سراسر جهان به دلیل تنوع آن مورد تحسین قرار گرفته است و یکی از خوشمزه هایی است که باید آن را در استانبول ترک یه حتما امتحان کنید. طعم بستی ترکی استانبول در مقایسه با بستنی های تجاری تولید شده در ترکیه یا کشورهای غربی بسیار متفاوت است.

قیمت بستنی در استانبول 10-20 لیر است.

قیمت یک ناهار لذیذ در استانبول

قیمت غذا در استانبول

قیمت غذا در استانبول به انتخاب شما بستگی دارد؛ در اینجا قیمت چند وعده غذایی متفاوت را برای شما آورده ایم :

اگر عاشق غذای دریایی هستید

استانبول شهری باورنکردنی با لذت های فراوان آشپزی است. یکی از محبوب ترین غذاهای این شهر، غذاهای دریایی است. اگر بلیط استانبول را تهیه کرده اید و عاشق غذاهای دریایی هستید، باید بدانید؛ خوردن ماهی خوب در استانبول در صورتی امکان پذیر است که مکان های مناسب را بشناسید! همچنین بسته به فصل، قیمت ماهی متغیر است؛ بنابراین فراموش نکنید که قیمت را بپرسید. اما به صورت کلی قیمت یک وعده غذای دریایی در استانبول؛ بین 60 تا 100 لیر متغیر است.

قیمت یک وعده غذایی در رستوران لاکچری استانبول

به دنبال قیمت غذا در استانبول هستید، باید بدانید که کافه و رستوران های لاکچری این شهر، غذاهای ترکی، مدیترانه ای، خاورمیانه، غذاهای دریایی و باربیکیو سرو می کنند. هر مشتری در آنجا چیزی به دلخواه خود انتخاب کرده و با چاشنی های متنوع نوش جان می کند. علاوه بر این، گزینه های خوبی از سالاد و کباب وجود دارد. یک پیش غذا، غذای کامل و دسر در رستوران های لاکچری استانبول نزدیک 400 لیر برای شما تمام می شود.

بخوانید: رستوران های ایرانی در استانبول

قیمت یک وعده غذایی در یکی از رستوران های خوب شهر استانبول

 قیمت یک وعده غذایی در یکی از رستوران های خوب شهر استانبول

استانبول مملو از کافه‌ها و رستوران‌های عالی دیگری است که همه در محدوده قیمت مناسب هستند. ما نیز به شما توصیه می کنیم که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و این رستوران ها را امتحان کنید. علاوه بر این،  اگر قیمت ها در یک رستوران بالاتر از میانگین باشد، لزوماً به این معنی نیست که می توانید غذاهای خوشمزه را در آنجا بخورید. در بیشتر موارد شما برای خدمات و موقعیت مکانی رستوران و شاید برای یک برند خاص یا حتی برای طراحی داخلی هزینه بیشتری می پردازید. قیمت یک وعده غذایی در رستوران خوب استانبول؛ بین 80 تا 120 لیر است.

قیمت یک شام فست فودی در استانبول

فست فودهای زنجیره ای در استانبول! اولین و مهم‌ترین چیزی که به ذهن می‌رسد؛ مک‌دونالدز است که سال‌هاست وجود دارد و مردم آن را مکانی قابل اعتماد می‌دانند که می‌توانید در هنگام گرسنگی به آن جا بروید. این غذا نه تنها مورد علاقه کودکان، بلکه بزرگسالان نیز است، با قیمت رقابتی و گزینه های منوی سالم مانند سالاد.

اگر به دنبال یک غذای آماده و سریع و خوشمزه هستید، به سراغ KFC یا Burger King بروید. همچنین یکی دیگر از مکان های بسیار محبوب برای افرادی که عاشق پیتزا هستند؛ پیتزا هات است.

قیمت غذای فست فودی بین 90 تا 150 لیر است.

بخوانید: یک شام به یاد ماندنی در استانبول، سفرتان را فراموش نشدنی خواهد کرد.

قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت های استانبول چقدر است ؟

قیمت غذا در استانبول

اگر می خواهید در سویتتان در استانبول غذای خانگی درست کنید؛ باید خودتان را برای یک خرید سوپرمارکتی آماده کنید. در ادامه به شما لیست قیمت مواد غذایی مهم و اساسی در استانبول را خواهیم گفت :

  • 1 لیتر شیر معمولی : 22 لیر
  • نان سفید تازه 500 گرم : 10 لیر
  • 12 عدد تخم مرغ معمولی : 21 لیر
  • 1 کیلوگرم پنیر محلی : 156 لیر
  • 1 کیلوگرم فیله مرغ : 47 لیر
  • 1 کیلوگرم گوشت گاو : 170 لیر
  • 1 کیوگرم موز : 16 لیر
  • 1 کیلوگرم پرتقال : 7 لیر
  • 1 کیلوگرم گوجه فرنگی : 5-8 لیر
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی : 5 لیر
  • 1 کیلوگرم پیاز : 6 لیر
  • 1 و نیم لیتر آب : 3 لیر

بخوانید: هزینه سفر به استانبول

قیمت غذا در استانبول؛ این بار 18 مکان ارزان در بازار بزرگ

رستوران های بازار بزرگ

استانبول، بهشت هر علاقه‌مند به غذاست. این شهر با استفاده از مواد اولیه تازه، غذاهای خیابانی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که هم در کوچه و خیابان و هم در رستوران‌های پراکنده در سراسر شهر به چشم می‌خورند. برای پیدا کردن غذاهای تازه و خوشمزه، کافیه نگاهی به اطراف بیندازید، چون هیچ چیزی به اندازه تجربه مستقیم طعم‌ها راهنمای بهتری نیست. استانبول با کباب و لحماجون معروفش، پر است از انواع غذاهای مقرون به صرفه شامل ماهی، سبزیجات، گوشت و غلات، همه با قیمت‌های مناسب. در اطراف بازار بزرگ، این‌ها ده رستوران ارزان قیمتی هستند که من خیلی دوست دارم. اگر شما هم در منطقه تاریخی شهر قرار گرفتید و به دنبال غذاهای محلی خوشمزه‌ای هستید، این‌ها پیشنهادهای من به شماست.

بخوانید: راهنمای کلی سفر سه روزه به استانبول و تفریحاتش!

Dürümcü Mustafa

در صورتی که به دنبال یک وعده غذایی خارج از خانه و بهترین قیمت غذا در استانبول هستید، سریع و سیرکننده هستید، دوروم (رول گوشت معروف) گزینه‌ای عالی است. و بهترین مکان برای این کار کجاست؟ مصطفی، گزینه‌ای نمی‌تواند بهتر از این باشد. اینجا در بازار بزرگ قرار دارد، شما روی صندلی‌های کوچکی می‌نشینید و یک رول گوشت تند به نام “آدانا” یا رول مرغ سفارش می‌دهید. اگر مایل به چاشنی تند هستید، فلفل کبابی را هم درخواست کنید. هنگام تماشای گذر عابران و گردشگران، از رول خود لذت ببرید. طعم آن قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

Aynen Dürüm

قیمت غذا در استانبول

آینن دوروم، یک غرفه کباب دنج در قلب بازار بزرگ است که دوروم‌های فوق‌العاده‌ای عرضه می‌کند. این محل کوچک، مملو از مردم محلی است که با اشتیاق و بدون ترس از دیده شدن، به خوردن می‌پردازند. در مرکز پیشخوان دو طرفه خارجی، ظروفی مملو از فلفل‌های کبابی، خیارشورهای برش‌خورده، و جعفری دیده می‌شود. در داخل این فضای کوچک، یک منقل ذغالی به همراه اسماعیل، کودک ۱۰ ساله و استاد کباب پزی این مکان، قرار دارد. اسماعیل با دو نوع نان لواش – نازک سنتی و ضخیم‌تر که جویدنی‌تر است – به جدیت به کار دوروم پرداخته است.

بخوانید: سفر ارزان به استانبول

Aslan Restaurant

رستوران آسلان، در خیابان وزیرهان و درست در خارج از بازار واقع شده، در طبقه دوم یک ساختمان با علائم راهنمای واضح قرار دارد. از سال ۱۹۸۸، آسلان به عنوان مکانی دلپذیر برای نشستن، تماشای مناظر بیرون از پنجره و لذت بردن از غذاهای اصیل ترکی و عثمانی شناخته شده است. منوی آن هر روز تغییر می‌کند و شما حتی می‌توانید ماهی تازه، که یافتن آن در رستوران‌های کسبه کمی نادر است، سفارش دهید. ممکن است باس دریایی یا سالمون، صید روز باشند، بسته به فصل. پس از هر وعده، نوشیدنی همیشگی شما یک لیوان چای ترک خواهد بود.

Şark Kahvesi

یه فنجون چای یا قهوه در شارک کاهوسی، پرطرفدارترین قهوه‌خونه بازار بزرگ، می‌تونه یه فرصت عالی برای استراحت و دیدن اطراف باشه. میزهای چوبی، رومیزی‌های رنگارنگ آناتولی، عتیقه‌جات و پرتره‌های قاب‌گرفته، حال و هوای دلنشین قدیمی به فضا می‌بخشن. به علاوه، قهوه و چای ترکی به روش سنتی و در دیگ‌های مسی روی آتش و با استفاده از شن داغ دم می‌شن. می‌تونید از ساندویچ‌های گریل شده گرفته تا دسرهایی مثل چیزکیک و باقلوا سفارش بدید و از بهترین قیمت غذا در استانبول به همراه طعمی دلپذیر لذت ببرید.

بخوانید: کاخ های استانبول؛ از توپکاپی معروف تا یلدیز زیبا!

Bursa Gül Restaurant

Bursa Gül Restaurant

خوردن سوپ به عنوان صبحانه در ترکیه، مخصوصاً در زمستان، یه رسمه. سوپ‌ها از ساعت ۶:۳۰ صبح آماده می‌شن. هنگامی که سوپ‌تون رو می‌خورید، می‌تونید تماشا کنید که آشپز چطور کوفته‌ها رو آماده می‌کنه، گوشت‌قلقلی‌هایی که شکل توپ ندارن اما همیشه به این شکل در انگلیسی توصیف می‌شن. ناهار ساعت ۱۱:۳۰ سرو می‌شه و غذاهای خانگی تازه‌ای پیش روی شماست. من غذای کوفته گریل شده رو پیشنهاد می‌کنم یا اگه دنبال چیزی سبک‌تر هستید، لوبیا سفید آهسته‌پز شده با برنج عالیه.

Dönerci Şahin Usta

دونرچی شاهین استا، یکی از قدیمی‌ترین دونری‌هاییه که بهترین ساندویچ‌های دونر گوشت چرخ‌کرده رو در استانبول عرضه می‌کنه و بهترین قیمت غذا در استانبول رو داره. این مکان کوچیک، فضایی دنج داره که فقط دو نفر می‌تونن داخلش بشینن یا می‌تونید بیرون، جلوی در مغازه غذاتون رو بخورید. فقط برای نهار باز می‌کنه و همیشه صف‌های طولانی داره، پس سر زودتر برید و کنار دونرتون یه لیوان آیران خانگی هم بنوشید. اگه دوست ندارید خیلی نون بخورید، می‌تونید نصف «پیده» رو با همه مواد داخلش بگیرید.

بخوانید: بازار قهوه استانبول؛ برای عاشقان فال و فنجان وقهوه!

Gaziantep Burç Ocakbaşi

این رستوران کبابی ساده و دوست‌داشتنی، در یک کوچه آرام نزدیک یکی از شلوغ‌ترین معابر بازار بزرگ قرار گرفته و غذاهای لذیذی از گازیانتپ، یکی از قطب‌های آشپزی ترکیه، سرو می‌کنه. غذاها همراه با سالادی خوشمزه که با گردوی خردشده و رب انار تزئین شده، عرضه می‌شن. تنها چند میز در طول کوچه‌ای که رستوران در اون واقع شده، قرار داره. فضاسازی با آویزهای بادمجان و فلفل خشک بالای میزها، دود و جرقه‌های گریل و صدای بازار، جو خاصی به مکان می‌بخشه.

Gül Ebru Kantin

قیمت غذا در استانبول

گل ابرو کانتین، که شهرت داره بهترین دونر بازار بزرگ و قیمت غذا در استانبول رو داره، همیشه پر از مردمیه که دنبال یه خوراک سریع یا یه جا برای نشستن روی چند میز خالی هستن. یه لیوان آیران (دوغ)، همراه خوبی برای دوروم (دونر توی نون نازک و لطیف) هست، که می‌تونید با پنیر آب‌شده یا بدون اون بخورید.

Kara Mehmet Kebap Salonu

اینجا یکی از جاهای مورد علاقه‌مون در استانبوله، نه فقط تو بازار بزرگ. کسایی که دوست دارن کباب‌هاشون کمی تندتر باشه، می‌تونن سراغ یه رستوران کوچیک با یه آشپز حرفه ای برن که همه چیز رو عالی می‌پزه.

بخوانید: 12 تا از بهترین استیک خانه های استانبول؛ آوازه‌ی آتش و طعم

Havuzlu Restaurant

رستوران Havuzlu  که از ۱۹۵۹ باز شده و از اون موقع یه جای محبوب تو بازار بزرگه، واقعاً یکی از نهادهای اصلی بازار بزرگه. همونطور که انتظار می‌ره، غذاهای کلاسیک ترکی و عثمانی ارائه می‌ده و تو یه ویترین به سبک کافه‌تریا گرم نگه داشته می‌شن تا وقت سرو. سعی کنید قبل از ساعت ۳ بعدازظهر برسید که از ویژه‌های روز جا نمونید. نام رستوران، حوضلو («رستوران با حوض»)، از حوض بیرونی گرفته شده، جایی که می‌تونید از یک فنجان قهوه یا چای لذت ببرید.

Ziya Büfe

Ziya Büfe

زیا بوفه، جایی که فقط ساندویچ‌های ترکی‌ داره، همیشه پر از مردمیه که دنبال یک خوراک سریع یا یه جا برای نشستن و بهترین قیمت غذا در استانبول هستن. اما یه ساندویچ خاص و پرطرفدار دارن که تو منو نیست و باید خاص به اسمش، «حاج ملک»، سفارش بدید؛ ساخته شده با پنیر سفید، نعناع، شوید، جعفری و گوجه. یه ساندویچ با آب پرتقال بگیرید و روی صندلی‌های خیابون نورعثمانیه برای تماشای رفت و آمد مردم بنشینید.

Gaziantep Burç Kebap

گازیانتپ بورچ کباب، در گازیانتپ، شهری که به خاطر کباب‌هاش معروفه، قرار داره. اگه دنبال یه وعده گوشت گریل خوشمزه هستید، اینجا جای عالیه. آلینازیک و سالاد گردو و رب انار از پرطرفدارترین غذاهاش هستن. با وجود اینکه جا کم داره، صبر کردن براش می‌ارزه.

بخوانید: رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول؛ لاکچری غذا بخور!

Bahar Lokantası

بهار لوکانتاسی، مشابه حوضلو، غذاهای خانگی فوق‌العاده‌ای برای محلی‌ها سرو می‌کنه. تو یکی از کاروانسراهای بازار بزرگ، این رستوران در یک گوشه پنهانه. برای کیف کردن از بوفه داغ، بین ۱۲ تا ۱۲:۳۰ برسید، اول سوپ روز و بعد وعده اصلی با پلو بلغور یا برنج رو امتحان کنید. بعد از شام مثل یک ترک اصیل، با یک فنجان چای داغ از «چایوجا» شامتون رو تموم کنید.

Gül Otantik

قیمت غذا در استانبول

گل اوتانتیک، جایی که وقتی به پیشخوان غذاها نزدیک می‌شی، خود گل، آشپزی که اسم رستوران از روی اونه، با لبخند استقبالت می‌کنه. این رستوران خانوادگی در نزدیکی خیابون نورعثمانیه، با فضایی صمیمی و دوستانه، انگار دعوتت می‌کنه به خونه خودت. اینجا، غذاهای روزمره با دستپخت خانگی آماده می‌شن.

Pak Pide Pizza Salonu

اینجا یک گنجینه مخفی نزدیک بازار بزرگه. پاک پیده و پیتزا سالونو، پشت بویوک والیده هان، کاروانسرای بزرگ قرن هفدهمی، در یک مسیر باریک و پیچ‌درپیچ مخفی شده. اینجا پیتزاها و پیده‌هایی با فر چوبی پخته می‌شن که از بهترین‌ها و ارزون‌ترین‌های شهرن. حتماً باید داغ خورده شن.

بخوانید: رستوران نصرت در استانبول: داستانی از نمک و آتش

Dürümcü Raif Usta

دورومچی رایف استا، یه آشپزخانه سبک کافه‌تریا تو شرق بازار بزرگ که یه سری کارمند دور استاد پخت (آشپز ارشد) جمع شدن تا بهش کمک کنن و تو یه کلام باید گفت که نشون‌دهنده کیفیت و محبوبیت کباب‌های اینحا، دوروم آدانا و اورفاشه. آدانا و اورفا هر دو غذایی عالی و با قیمت مناسبن. یادتون نره یه دوغ محلی به عنوان همراه غذا سفارش بدید و از قیمت غذا در استانبول نهایت استفاده رو کنین.

Vefa Bozacs

Vefa Bozacs

وفا بوزاجی، برای کسایی که دوست دارن یه تجربه متفاوت داشته باشن. این بار معروف تو یه محله قدیمی عثمانی غرب بازار بزرگه. از سال ۱۸۷۶ بازه و با دکور کاشی‌کاری زیبا، پرسنل دوستانه و بوزا( نوشیدنی‌ای از آب، شکر و جوی تخمیری) معروفه. روی این نوشیدنی دارچین و نخود خشک می‌پاشن که یه طعم کمی لیمویی داره و خیلی ها عاشق این نوشیدنی محلی هستند

Bena Dondurmalar

بنا دوندورمالار، جایی برای تجربه یه دسر جدید که شهر رو درگیر کرده: تریلچه. این مغازه بستنی ساده تو حیاط مسجد عتیک علی پاشا نزدیک ایستگاه تراموای چمبرلیتاشه، بهترین جا برای امتحان یکی از این کیک‌های اسفنجی خامه‌ای روکش‌دار کاراملیه. علاوه براین جا برای عاشقان بستنی هم هست!

از قیمت هتل های استانبول خبر دارید!؟

حرف آخر

پس از بررسی قیمت غذا در استانبول، می‌توان نتیجه گرفت که این شهر توانایی پذیرایی از طیف گسترده‌ای از سلایق و بودجه‌ها را دارد. از خیابان‌های پرجنب‌وجوش با غذاهای خیابانی مقرون‌به‌صرفه گرفته تا رستوران‌های لوکس با منوهای گران‌قیمت، استانبول تجربه‌های غذایی متنوعی را برای هر گردشگری فراهم می‌آورد. در حالی که رستوران‌های معروف مانند نصرت ممکن است برای گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ای لوکس هستند، گزینه مناسبی باشند، کافه‌ها و غذاهای خیابانی نیز می‌توانند طعم‌های فراموش‌نشدنی را با قیمتی دست‌یافتنی ارائه دهند. در نهایت، استانبول برای هر نوع گردشگر و هر سطحی از هزینه، گزینه‌های غذایی ارزشمندی دارد.

سوالات متداول

یک ساندویچ ماهی در استانبول چقدر است ؟

10 – 15 لیر

یک فنجان قهوه ترک و شیرینی در استانبول چقدر می شود ؟

قهوه ترک : 10 تا 15 لیر
شیرینی : 2 تا 15 لیر

آیا غذاهای خیابانی در استانبول ارزان‌تر هستند؟

بله، غذاهای خیابانی مانند دونر کباب یا سیمیت معمولاً بسیار ارزان‌تر هستند و می‌توانند با قیمتی حدود 8 تا 20 لیر ترکیه (TL) خریداری شوند.

آیا هزینه غذا در مناطق توریستی استانبول بیشتر است؟

بله، در مناطق توریستی مانند سلطان‌احمد و تقسیم، قیمت‌ها معمولاً بیشتر از سایر نقاط شهر است.

هزینه صرف نوشیدنی در کافه‌های استانبول چقدر است؟

قیمت یک فنجان قهوه یا چای در کافه‌های استانبول معمولاً از 3 تا 15 لیر ترکیه (TL) متغیر است، بسته به نوع نوشیدنی و موقعیت کافه.

نظرات کاربران