Dragon Restaurant, Hilton Istanbul
27 اردیبهشت 1402
استانبول

بهترین رستوران های چینی استانبول؛ طعم های عجیب و خوشمزه!

می‌دانید استانبول همان‌قدر که به شهر تاریخ و فرهنگ غنی شهرت دارد، در زمینه خوراکی‌ها و غذاهای خوش‌طعم محلی نیز بین گردشگران در سراسر جهان شناخته شده است. اگرچه از طعم لذیذ غذاهای ترکی مثل ایلچی کوفته، لاهماجون و انواع بورک‌ها نمی‌توان گذشت، اما اگر علاقمند به غذاهای چینی یا به دنبال تنوع غذا در سفر به ترکیه هستید و به دنبال رستوران‌ های چینی استانبول می‌گردید، باید بگوییم که تعداد محدودی رستوران چینی در شهر برای اینکه مزه اردک برشته و نودل را بچشید وجود دارد که بهترین غذاهای چینی را در استانبول ارائه می‌دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با رستوران‌هایی که غذای چینی در استانبول سرو می‌کنند برای سفرتان آشنا شوید. 

رزرو تور استانبول

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

Shang Palace, Beşiktaş

بهترین رستوران های چینی استانبول

اگر به دنبال یک تجربه اصیل از غذاهای چینی در استانبول هستید، رستوران کاخ شانگ در هتل شانگری‌لا مقصد نهایی شما خواهد بود. کاخ شانگ یکی از بهترین رستوران های چینی استانبول است، نه به دلیل دکوراسیون زیبا و خیره کننده‌اش بلکه دلیل اصلی غذاهای خوشمزه‌ای است که سرو می‌شود. از نظر مشتریان قدیمی سوپ ونتون و اردک برشته طعم منحصربه‌فردی دارد اما اگر به دنبال یک غذاهای چینی دریایی بی‌نظیر هستید، بادمجان سرخ شده با سیر ترد و ماهی سالمون لو هی را سفارش دهید. ساشیمی ماهی قزل‌آلا را با میوه‌ها، سبزیجات خرد شده و سس بادام زمینی-تاهینی ترکیب می‌کند. برای دسر هم بستنی سرخ شده را فراموش نکنید. 

Dragon Restaurant, Hilton Istanbul

دیگر رستوران چینی در استانبول که طعم غذاهای آن زبان‌زد همه است، رستوران قدیمی اژدها است. این رستوران سال 1980 در قبرس افتتاح شد، اما رستوران اژدهای استانبول از سال 1987 شروع به کار نموده است. سرآشپزهای اژدها اهل هنگ‌کنگ هستند و در طبخ غذاهای اصیل چینی تبحر دارند. منو طیف وسیعی داشته و می‌توانید انتخابی از بین اردک ترد، گوشت گاو با پرتقال، خرچنگ، برنج سرخ شده آناناس و یک مرغ خوش‌طعم در سس لیمو داشته باشید. در کنار غذاها می‌توانید میزتان را در تراس رزرو کنید و از دکوراسیون تایپه‌ای رستوران لذت ببرید. 

China Lotus, Ataşehir

China Lotus, Ataşehir

به مدت 6 سال است که رستوران چاینا لوتوس با مجموعه‌ای بی‌نظیر از غذای چینی در استانبول از مهمانان پذیرایی می‌کند. منوی غذای چینی آنها شامل سوپ، پیش غذا، سالاد و نودل است. برای سفارش نودل گزینه‌های زیادی وجود دارد ولی مطمئن باشید که نودل مرغ با سس زنجبیل هوشمندانه‌ترین انتخاب است. بعد از نودل بهترین‌ها در چاینا لوتوس سوپ رشته فرنگی و رول هلو و سوشی انبه است. منوی صبح این رستوران سالم و گیاهی و شامل انواع سالادها است که سالاد چینی طرفدار زیادی دارد.

Çin Büfe, Taksim

اگر در پرسه‌های شبانه‌ای که اطراف میدان تکسیم داشتید، هوس غذای چینی کردید، به سراغ بوفه چینی بروید. این رستوارن یک غذاخوری معمولی چینی در میان بهترین رستوران‌ های چینی استانبول است اما بی اغراق مکان و غذاها برای تجربه غذاهای آسیایی عالی است. در این‌جا سرویس غذای آماده دارند که برای صرفه‌جویی در وقت یا تهیه غذا و بردن به هتل و میل نمودن خوب است. بوفه چینی از معدود رستوران‌های آسیایی استانبول است که در منوی نوشیدنی‌ها “آیران” (دوغ) را دارد. در بین غذاهای منو پیشنهاد می‌کنیم انتخابی از بین اردک پکنی، نودل چینی یا مرغ با سس کاری داشته باشید. تنها مشکلی که در مورد این رستوران وجود دارد این است که منوی آنها انگلیسی نیست که می‌توانید از پرسنل کمک بگیرید. 

Noodle House, Beşiktaş

بهترین رستوران های چینی استانبول

خانه نودل یکی دیگر از بهترین رستوران های چینی استانبول است که تخصص ویژه‌ای در رشته فرنگی چینی دارد. برای شروع به سراغ رشته‌های معطر با سبزیجات بروید و در ادامه مرغ یا گوشت و مابقی ترکیبات را به آن اضافه کنید و در انتها این اثر هنری را با مجموعه‌ای از سس‌ها خصوصاً سس سریراچا یا سس تریاکی کامل کنید. در واقع خانه نودل این فرصت را به شما می‌دهد که طعم مورد نظر خودتان را بسازید و نوش جان کنید. علاوه بر نودل غذاهای گیاهی، رامن سرخ شده، چوب برنج و اسپرینگ رول نیز در خانه نودل سرو می‌گردد. 

Chinese & Sushi Express

China & Sushi Express یک رستوران زنجیره‌ای آسیایی است که در اکثر فودکورت‌ها و مراکز خرید استانبول شعبه دارد. این‌جا جایی است که احساس می‌کنید هم‌زمان در یک رستوران چینی و یک رستوران سوشی هستید. نگران نباشید سرآشپزهای ماهر تجربه‌ای کامل از غذاهای چینی را بدون قربانی کردن طعم چینی در اختیارتان می‌گذارند. یکی از این غذاها می‌تواند بنتو شانگهای با کوفته، ادامام، برنج با سبزیجات، مرغ ترد در سس زنجبیل و یک نوشابه باشد. اما اگر به دنبال یک غذای سالم هستید، کاسه پوک هاوایی را سفارش دهید. برای تجربه غذای چینی در استانبول این رستوران در هر دو بخش آسیایی و اروپایی شهر شعبه دارد. اگر هم علاقه‌ای به غذاخوردن در یک مرکز خرید و یا فودکورت ندارید، می‌توانید از سرویس تحویل در محل آن‌ها استفاده کنید. 

در پایان

 طعم خاص غذاهای چینی همیشه طرفداران خودش را دارد، حالا اگر فرصت سفر به چین نداشتید و در سفر به ترکیه هوس غذاهای چینی کردید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به سراغ بهترین رستوران های چینی استانبول بروید و از بین منوی گسترده این رستوران‌ها چندین غذا را انتخاب و با هم شریک شوید تا بیشتر مزه‌ها را بتوانید امتحان کنید. قطعاً در یک رستوران آسیایی برای شروع از نودل نمی‌توان گذشت، بنابراین رشته فرنگی یکی از گزینه‌های ثابت بین غذاهای چینی است. علاوه بر آن فکر نکنم از بوی خوش اردک برشته پکنی بتوانید بگذرید. واقعاً انتخاب غذا در رستوران چینی سخت است. در نهایت یادتان نرود پای ثابت دسر رستوران‌های چینی بستنی سرخ شده است که برای هضم غذا گزینه خوبی است. نوش جان

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

نظرات کاربران