بهترین منطقه استانبول؛ مناطق لاکچری، خرید، تفریحی یا ایرانی نشین!

استانبول، شهری که هر کدام از مناطقش یک داستان فراگیر و جذاب دارد. این شهر، در میانه‌ی اتحاد قدیمی و مدرنیته خود قرار گرفته است. در این مقاله، ما به دنبال بهترین منطقه استانبول می‌رویم، جایی که تاریخ، فرهنگ و زندگی مدرن در هم آمیخته و زیبایی‌های شهر را به اوج می‌برد. بیایید همراه شویم و در این سفر به دنیایی از زیبایی‌ها و معجزه‌های بهترین مناطق استانبول سفر کنیم.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما تهران استانبول، فقط با سه کلیک در دستان شماست!

بهترین مناطق لاکچری استانبول

بشیکتاش؛ بهترین منطقه استانبول در بخش اروپایی

بهترین منطقه استانبول

این محله به بازدیدکنندگان خارجی این فرصت را می دهد تا زیبایی های زندگی محلی را تجربه کنند. شما می توانید در رستوران های ارزان اما خوشمزه در بازار ماهی بشیکتاش غذا بخورید و به زندگی شبانه پر جنب و جوش این منطقه بپیوندید.  همچنین محله های گران قیمتی مانند اتیلر و لونت در این منطقه وجود دارد. شما در این محله ها می‌توانید رستوران‌های درجه یک مانند Nusr-et و Ulus 29 را پیدا کنید و یک شام به یادماندنی در استانبول را نوش جان کنید.

همچنین، برخی از مجلل‌ترین مراکز خرید و هتل‌های شهر در بشیکتاش هستند. به طور خلاصه، بشیکتاش بهترین منطقه استانبول است که می توانید مانند مردم محلی در آن زندگی کنید.

کادیکوی؛ بهترین منطقه در بخش آسیایی استانبول

کادیکوی یک منطقه مسکونی آرام در استانبول است. اگرچه محبوب ترین مکان برای گردشگری نیست، اما بدون شک یکی از بهترین محله های استانبول برای زندگی است.  به دلیل نزدیکی این محله به دریای مرمره، بازار ماهی کادیکوی در سال های اخیر، یکی از محبوب ترین مقاصد تورهای غذایی استانبول بوده است.

محله کادیکوی از گذشته تا به امروز یی از سکونتگاه‌های مهم برای مسیحیت بوده است. از طرفی این منطقه به لحاظ فرهنگی و هنری از مکان های مهم شهر و قلب تپنده آن است. وقتی پا در کادیکوی می‌گذارید، مناطقه‌ای را می‌بینید که با ساحل، بناهای تاریخی و زیبایی های خارق العاده‌اش شما مجذوب خود می‌کند.

بی اوغلو به وسعت میدان تکسیم !

Bayoğlu

بی اوغلو، یک منطقه بسیار بزرگ، برای تجربه زندگی پرهیجان در استانبول است. در چند سطر بعدی در مورد مکان هایی مانند کاراکوی، خیابان استقلال و میدان تقسیم در محله بزرگ بی اوغلو صحبت خواهیم کرد.

یکی از قدیمی ترین محله های استانبول، کاراکوی است. کاراکوی یک مرکز اقتصادی با دسترسی آسان به وسیله حمل و نقل عمومی، فروشگاه های خرده فروشی و بسیاری از ساختمان های اداری است. شما کافه‌های محلی، رستوران‌ها و بارهای خوبی در این منطقه پیدا می کنید. کاراکوی در سال‌های اخیر به یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی شبانه در استانبول تبدیل شده است.

پیشنهاد : در کاراکوی، می‌توانید رستوران‌های دریایی را امتحان کنید یا به Karakoy Lokantasi، یک رستوران محلی معروف که به نام این منطقه نامگذاری شده است، بروید.

خیابان استقلال یکی از معروف ترین مناطق استانبول است. حدود 3 میلیون نفر در تعطیلات آخر هفته از آن بازدید می کنند. خیابان استقلال یک خیابان طولانی بدون اجازه ورود وسایل نقلیه است که دارای فروشگاه ها، کلوپ ها، رستوران ها و گالری های زیادی است.

پیشنهاد : به خیابان های فرعی استقلال مانند Asmalimescit و Nevizade بروید و اوقات خوشی را سپری کنید.

رزرو تور اروپا

 علاوه بر این، دو موزه مهم مادام توسو و پرا شما را سرگرم خواهند کرد.

میدان تقسیم یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری است که به خاطر رستوران ها و کافه های بی شماری که دارد بسیار شناخته شده است. میدان تقسیم، قلب استانبول مدرن محسوب می شود و در کنار هتل های مجللی که دارد؛ به عنوان بهترین محله برای خرید در استانبول نیز شناخته می شود. شما به راحتی می توانید بهترین هتل ها در میدان تکسیم را در سه کلیک رزرو کنید و به منطقه تکسیم استانبول، دسترسی آسان داشته باشید.

اوسکودار؛ بهترین منطقه استانبول برای زندگی

اوسکودار منطقه ای متراکم در استانبول است که حدود نیم میلیون نفر را در خود جای داده است. این محله یکی از قدیمی‌ترین و گران‌ترین مناطق مسکونی در استانبول با مراکز خرید شلوغ و رستوران هایی است که غذاهای سنتی و منحصر به فرد را در آن منطقه سرو می‌کنند. شاید به همین دلیل است که این منطقه جز محله‌های لاکچری استانبول شناخته می‌شود.

پاسپورت دومینیکا

شیشلی؛ بهترین منطقه استانبول برای خرید

بهترین منطقه استانبول

شیشلی یکی از محبوب ترین مکان های زندگی و خرید استانبول است. برخی از بزرگترین مراکز خرید استانبول و مجلل ترین هتل ها در این منطقه قرار دارند. همچنین افراد زیادی از طبقه متوسط ​​رو به بالا استانبول در این منطقه زندگی می کنند. رفتن از شیشلی به اورتاکوی و ببک، زیباترین مناطق تنگه بسفر، بسیار آسان است. از سوی دیگر، میدان تقسیم، قلب تپنده شهر، در فاصله چند دقیقه ای شیشلی است. شیشلی با تمام این ویژگی ها در بین بهترین محله های استانبول برای زندگی برجسته است. برای رزرو هتل در شیشلی، در سه کلیک اقدام کنید.

زندگی لوکس در ساریر زیبا

وقتی صحبت از لوکس و لاکچری بودن با بناهای تاریخی معماری بیزانسی و عثمانی می‌شود، ساریر (Sariyer) اولین اسمی است که به میان می‌آید. در این محله ویلاهای گرانبها و بزرگ با چشم‌انداز دریا وجود دارد و بهترین منطقه استانبول برای زندگی است.

اگر می‌خواهید از طبیعت و تجمل در استانبول لذت ببرید و در یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی استانبول زندگی لوکس را تجربه کنید؛ در ساریر قدم بگذارید.

با تور ارزان استانبول، یک سفر عالی به خودتان هدیه دهید.

ببک؛ محله افراد مشهور

محله ببک استانبول خانه‌های بسیار گران قیمتی دارد، به خاطر رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه‌ لوکسش معروف است. با این حال، برای گذراندن اوقاتی خوش در Bebek، نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. مانند بسیاری از استانبولی‌ها، می‌توانید از اورتاکوی به ببک قدم بزنید و در Baylan، معروف‌ترین شیرینی‌پزی منطقه، قهوه ترک بنوشید و دسر بخورید. ببک نیز یکی از بهترین محله ها برای صرف صبحانه در استانبول است. در کافه Mangerie می توانید صبحانه بخورید و از منظره بی نظیر تنگه بسفر لذت ببرید.

بهترین مناطق استانبول برای گشت و گذار و خرید

محله سلطان احمد؛ محبوب ترین محله توریستی استانبول

Sultan Ahmed mahallesi

پربازدیدترین موزه های استانبول مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی در این منطقه قرار دارند. در سلطان احمد، می توانید از بناهای تاریخی دیدن کنید، طعم غذاهای خیابانی عالی را بچشید و از بازارهای چند صد ساله مانند بازار بزرگ خرید کنید. این محله که بهشتی برای علاقه مندان به تاریخ است، آثاری از امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی را در دل خود جای داده است. با رزرو تور استانبول در سه کلیک، تمام جاهای دیدنی استانبول با قیمت مناسب را ببینید.

فنر و بالات؛ بهترین منطقه استانبول برای عکاسی

فنر و بالات دو منطقه تاریخی بوده که همسایه هم هستند. فنر دارای کلسیای مسیحیان ارتدوکس است و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اما بالات محله یهودیان شهر استانبول در زمان امپراطوری عثمانی بوده است. فنر و بالات محله‌های محبوب استانبول در سال‌های اخیر هستند؛ با کافی‌شاپ‌های نسل سوم و رستوران‌هایی که طعم‌های محلی و غذاهای رنگارنگ سرو می‌کنند؛ طعم بی‌نظیر غذاهای خیابانی در استانبول را بچشید.

 اگر شما جزو علاقه مندان به عکاسی هستید؛ مطمئن باشید که عکس های فوق العاده ای در این مناطق خواهید گرفت.

محله اورتاکوی؛ منظره ای به شکوه دریا

بهترین منطقه استانبول

 اورتاکوی در زبان ترکی به معنای روستای وسط است. این محله دنج که در وسط تنگه بسفر واقع شده است، منظره ای باشکوه به دریا دارد. وقتی به عکس های اورتاکوی در اینستاگرام نگاه می کنید، صدها عکس از پل بسفر و مسجد نمادین اورتاکوی را می بینید. مردم محلی در تعطیلات آخر هفته به اورتاکوی می روند و از غذاهای معروف خیابانی (کومپیر) منطقه می خورند. یکی از بهترین کارهایی که در استانبول انجام می شود این است که پس از صرف غذا در اورتاکوی، به سمت ببک قدم بزنید. مسیر پیاده روی بین Ortakoy و Bebek به شما امکان می دهد زیباترین مناظر تنگه بسفر را ببینید. با تور استانبول ارزان در سه کلیک، به تماشای تنگه بسفر بروید.

روملی حصاری؛ بهترین منطقه استانبول برای صرف صبحانه

 روملی حصاری (معروف به قلعه روملی) در واقع نام قلعه ای است که توسط عثمانی ها در قرن پانزدهم ساخته شده است. اما به مرور زمان محله اطراف این قلعه به نام روملی معروف شد. روملی حصاری مکانی است که استانبولی ها در آخر هفته برای صرف صبحانه به آنجا می روند. برخی از شناخته شده ترین رستوران های صبحانه استانبول در اطراف قلعه روملی وجود دارد. در این میان لوکما، ساده کاهوه و کاله کی باهچسی از معروف ترین آنها هستند. اگر بعد از صرف صبحانه در مسیر اورتاکوی قدم بزنید، زیباترین مسیر پیاده روی بسفر را خواهید دید.

مودا؛ محله‌ای مدرن با ترکیبی شگفت‌انگیز

moda

مودا ناحیه ای است که هنرمندان و نویسندگان در سال های اخیر در آن ساکن شده اند. این مکان به تازگی پاتوق رستوران گردان و کافه نشین های استانبول شده است. همچنین مودا یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی در بخش آسیایی استانبول است.

خیابان بغداد؛ بهشت کسانی که می خواهند لباس بخرند.

خیابان بغداد یک منطقه مسکونی درجه یک است که مملو از مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های مد سطح بالا، رستوران‌ها و برندهای معروف است. این خیابان که از کادیکوی شروع می شود و در سمت آسیایی تا بوستانچی امتداد می یابد، یک منطقه خرید به طول 15 کیلومتر است. بنابراین اگر بلیط هواپیما ارزان استانبول را خریده اید و عازم سفر هستید؛ این محله را به یاد داشته باشید.

بهترین مناطق ایرانی‌نشین استانبول

فاتح؛ محله‌ای سنتی و محبوب برای ایرانی‌ها

بهترین منطقه استانبول

فاتح علاوه بر اینکه بهترین منطقه استانبول است از قدیمی‌ترین‌ها هم است. این منطقه که در قسمت اروپایی قرار گرفته به عنوان مرکز شهر نیز به حساب می‌آید. قدمت و امکانات کاملی که در این محله وجود دارد، باعث شده علاوه بر محلی‌ها، ایرانی‌ها نیز برای زندگی و اقامت فاتح را انتخاب کنند.

منطقه فاتح توسط زیتین برنو، شاخ طلایی، تنگه استانبول و دریای مرمره احاطه شده است. در اطرافش هم مکان‌های تاریخی و گردشگری زیادی مانند امینونو، پل گالاتا، سلطان احمد، پارک گلهانه و ایاصوفیه قرار دارند. پس زندگی در فاتح راحت، زیبا و سفری در تاریخ غنی عثمانی و بیزانس است.

بیلیک دوزو؛ محله‌ای سرسبز و تمیز

بیلیک دوزو حومه‌ای زیبا و بهترین منطقه استانبول است که با خیابان‌های بزرگ و فضای سبز زیادش شناخته می‌شود. این محله با قرارگیری در بخش اروپایی استانبول دارای محیطی تمیز، ساختمان‌های جدید، امکانات پزشکی و آموزشی عالی و روشنفکران اجتماعی است.

در واقع، کسانی که در آپارتمان‌های Beylikduzu زندگی می‌کنند، امکانات توریستی، خدماتی، اجتماعی و تفریحی متنوعی در اطرافشان خواهد بود که دیگر نیازی به رفتن مرکز شهر را ندارند. اگر هم بخواهید در استانبول کاوش کنید، سیستم حمل و نقل مدرن به سرعت شما را به هر جایی که بخواهید می‌برد. همین جدید و مدرن بودن ساختمان‌ها و امکانات لوکس، باعث شده ایرانی‌ها از بیلیک دوزو استقبال زیادی کنند.

از آخرین قیمت هتل های استانبول خبر دارید؟

حرف آخر سه کلیک در مورد بهترین منطقه استانبول

استانبول شهر با 15 میلیون جمعیت دو قاره اروپا و آسیا را در بر می‌گیرد. این شهر دوست داشتنی و محبوب دارای 39 منطقه مختلف است که هر کدام شبیه به یک شهر دارای ویژگی‌ها و خصوصیات متمایزی هستند.اما نگران نباشید، لازم نیست در انتخاب بهترین مناطق برای اقامت در استانبول، ده ها محله مختلف را در نظر بگیرید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا براسا نیازهایتان سریع منطقه‌ای را که دوست دارید انتخاب کنید. پس قبل از رزرو تور استانبول بد نیست کمی این محله‌ها را زیر و رو کنید. 

سوالات متداول سه کلیک

بهترین منطقه استانبول برای خریدهای لوکس چیست؟

منطقه نیشانتاشی در استانبول، با برندهای معتبر جهانی و فروشگاه‌های لوکس، بهترین انتخاب است.

کدام منطقه استانبول برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ مناسب است؟

سلطان‌آحمد، با آثار تاریخی خود همچون مسجد آبی، بهترین منطقه برای تجربه تاریخ و فرهنگ است.

کدام منطقه در استانبول بهترین گزینه برای تفریحات خانوادگی است؟

منطقه اسنیورته با پارک‌ها، مراکز تفریحی و آبشارهای زیبا، برای خانواده‌ها محلی دلپذیر است.

بهترین منطقه برای علاقه‌مندان به هنر و گالری‌ها کدام است؟

منطقه گالاتا با گالری‌های هنری معاصر و فضاهای خلاق، برای دوستداران هنر مقصد اصلی است.

نظرات کاربران