Sisli neighborhood of Istanbul

محله شیشلی استانبول؛ سفر به لوکس‌ترین محله شهر!

محله شیشلی استانبول یکی از لوکس‌ترین و برجسته‌ترین مناطق این شهر است. از هر کسی که قبلا به این محله سر زده بپرسید، می‌گوید باید آن را از نزدیک ببینید و حتما به شیشلی بروید. در اینجا مکان‌های تاریخی، موزه‌ها، جاهای دیدنی، هتل‌ها، رستوران‌ها و تفریحات زیادی پیدا می‌شود که سفرتان را خاطره‌انگیز کند. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم حتی قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله هم شیرین و دیدنی است. فرقی نمی‌کند شیشلی را از نزدیک دیده باشید یا قصد گشت‌وگذار در آن را دارید؛ بیایید تا ریز و درشت آن را برای شما توضیح دهیم. 

رزرو تور استانبول

خرید بلیط هواپیما استانبول با سه کلیک خوبه!

تاریخچه محله شیشلی استانبول

History of Sisli district in Istanbul

در زمان‌های خیلی دور یعنی تا سال 1800، منطقه شیشلی استانبول، مکانی برای ماهیگیری، کشاورزی و تفریح بود. اما در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم یعنی زمانی که امپراتوری عثمانی آخرین سال‌های خود را می‌گذراند و اولین سال‌های ظهور جمهوریت ترکیه بود، این محله به یک منطقه مسکونی تبدیل شد. 

علت آن این بود که در زمان‌های قدیم فرهنگ فرانسوی تاثیر زیادی در این منطقه به وجود آورده بود. ساختمان‌های سنگی بزرگ با سقف‌های بلند کنار هم در جاده‌های عریض شیشلی، با بالکن‌های آهنی مدرن، همگی حس‌وحال محله‌های فرانسه را به شما می‌دهند. در واقع وقتی قدم در شیشلی می‌گذارید، متوجه فضای متفاوت آن خواهید شد.

از طرفی، جمعیت این منطقه از طبقات اجتماعی متوسط جامعه بودند و عمدتاً از پیشینه‌های مختلف و قومی مانند یونانی، بالکان و ارمنی. اما متاسفانه ترک‌ها خانه‌های ارمنی‌ها را در سال 1870 آتش زدند و خیلی از آن‌ها مجبور به ترک این محله و ترکیه شدند. اما با این تفاسیر هنوز در این منطقه بسیاری از خانواده‌های ارمنی زندگی می‌کنند.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

منطقه شیشلی امروزی

پس از اینکه بسیاری از ساکنان از مرزهای تاریخی استانبول خارج شدند، ساختمان‌های اصلی این منطقه را به شرکت‌ها، بانک‌ها و سوپرمارکت‌ها تبدیل کردند. با توجه به بافت قدیمی خانه‌ها در دهه 1970 خیلی از آن تعمیر و بازسازی شدند و حتی ساختمان‌های مدرن و چند طبقه جای آن‌ها را گرفتند. 

در حال حاضر، در کوچه‌های این محله که قدم بزنید، هنوز هم خیلی از خانه‌ها قدیمی‌اند و اغلب ساکنان آن خانواده‌های کارگری و دانشجویان هستند. از طرفی معمولا بافت خانه‌ها بسیار فشرده و نزدیک به هم است و همین باعث شده تا همیشه پروژه‌های عمرانی در این منطقه با مشکل مواجه شوند. حتی، پیدا کردن جای پارک برای ماشین در منطقه قدیمی شیشلی کار آسانی نیست! 

اما با همه‌ی این موارد گفته شده، برای ساکنان شیشلی، روح این مکان و تاریخ آن و همچنین فروشگاه‌ها، کافه‌ها و سایر امکانات رفاهی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و زندگی در این منطقه را برای همه لذت‌بخش کرده‌اند تا جایی که اغلب محلی‌ها نمی‌توانند جایگزین دیگری برای آن پیدا کنند و همچنان زندگی در شیشلی را ترجیح می‌دهند. 

بخوانید: خیابان لونت استانبول؛ به شکلی دیگر خرید کنید!

مکان های تاریخی، گردشگری و تفریحی در شیشلی

محله شیشلی استانبول

محله شیشلی استانبول دارای جاذبه‌های زیاد و متنوعی است. چه به فضاهای تاریخی و قدیمی علاقه ‌داشته باشید یا دنبال هیجان و مکان‌های گردشگری باشید، شیشلی همه ‌چیز را برای شما مهیا می‌کند. اصلا بیایید تا در جاهای دیدنی این منطقه کمی کاوش کنیم. 

موزه نظامی در محله شیشلی استانبول

موزه نظامی یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های استانبول است که تاریخ هزارساله‌ی نظامی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. در اینجا شما مجموعه‌های بی‌نظیری از ابزارهای نظامی، سلاح‌های تاریخی، استراتژی‌ها و حتی یونیفرم‌های دوره‌های مختلف ارتش این کشور را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. تماشای اینکه در قرن‌های پانزدهم و زمان‌های بعد از آن مردم از چه ادوات نظامی برای جنگ و دفاع واقعا جالب و باورنکردنی است. اگر به این موضوعات علاقه دارید، در این موزه ذوق‌زده خواهید شد.

آدرس: Halaskargazi, Vali Konağı Cd. No:2, 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

ساعات بازدید: همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر

بخوانید: میدان هیپودروم استانبول؛ از ارابه سواران رومی تا ختنه شاهزادگان

موزه آتاتورک شما را با رئیس جمهور ترکیه آشنا می کند

Ataturk Museum

در محله شیشلی استانبول که کمی قدم بزنید، احتمالا با یک ساختمان صورتی رنگ سه طبقه مواجه خواهید شد. رنگ خاص و متفاوت این ساختمان با همه‌ی ساختمان‌های اطرافش فرق دارد و باید بگوییم که این خانه قبلا محل زندگی مصطفی آتاتورک، اولین رئیس جمهور ترکیه بوده است. اما از سال 1942 این خانه تبدیل به موزه شده تا تصویری از زندگی آتاتورک را به نمایش بگذارد. در صورتی که به تاریخ علاقه دارید و می‌خواهید با نحوه زندگی این مرد و یادگاری‌های آن آشنا شوید، دیدن این موزه مختص شماست. 

آدرس: Meşrutiyet, Halaskargazi Cd. No:140, 34363 Şişli/İstanbul, Turkey

ساعات بازدید: همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر

کنسرت های جمیل توپوزلو تئاتر روباز را امتحان کنید

سالن تئاتر روباز جمیل توپوزلو یک سالن آمفی‌تئاتر در محله شیشلی استانبول است که به عنوان معروف‌ترین سالن‌های تابستانی در استانبول شناخته می‌شود. در این مکان کنسرت‌های موسیقی در سبک‌های مختلف به اجرا در می‌آید و نمایش‌های فرهنگی زیادی نیز برگزار می‌شود. از قبل بررسی کنید تا اگر کنسرت مورد علاقه‌تان در این مکان اجرا دارد، آن را از دست ندهید. 

آدرس: Harbiye, Taskisla Str. No:8, Sisli

بخوانید: محله کائیت هانه استانبول؛جاذبه هایی که باید ببینید!

قصر ایهلامور در محله شیشلی استانبول

محله شیشلی استانبول

همان‌طور که از نامش انتظار می‌رود، قدم در قصری زیبا با باغی سرسبز خواهید گذاشت که حال و هوایتان را عوض می‌کند و احتمالا حس شاهزاده بودن را به شما می‌دهد. قصر ایهلامور با یک معماری فوق‌العاده زیبا و پر از جزئیات ارزشمند در میان باغی از گل‌های رنگارنگ و درختان سربه‌فلک کشیده قرار دارد. این قصر زمانی متعلق به سلاطین عثمانی بوده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های استانبول و جاهای دیدنی آن به حساب می‌آید. می‌توانید در کافه‌های این کاخ بنشینید و از خوردن چای و تماشای طبیعت زیبای آن لذت ببرید. 

 آدرس: Teşvikiye, Nişantaşı Ihlamur Yolu Sk., 34357 Şişli/İstanbul, Turkey

ساعات بازدید: همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر

 مسجد شیشلی با جزئیات معماری منحصربفرد

یکی دیگر از بناهای مذهبی که می‌توانیم آن را از مکان‌های دیدنی شیشلی بشماریم، مسجد شیشلی است. ساختار معماری، واقع در منطقه 19 Mayıs، با نقوش خاص دین اسلام تزئین شده است. این یکی از مکان‌هایی است که باید دید، حتما می‌پرسید چرا؟ 

معماری و بافت خاص دوره عثمانی این مسجد، چیزی است که همیشه مورد توجه بوده و توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید که مسجد شیشلی عنوان اولین مسجد بزرگ ترکیه بعد از انقلاب را به یدک می‌کشد. در هر صورت اگر در حال و گشت‌و‌گذار بودید، سری هم به این مسجد بزنید. 

آدرس: Mayıs, Büyükdere Cd. No:1, 34360 Şişli/İstanbul, Turkey

بخوانید: محله اسکودار؛ استانبول واقعی را ببینید!

کلیسای جامع سنت اسپریت در محله شیشلی استانبول

Saint Spirit Cathedral

کلیسای سنت اسپریت یکی از بافت‌های تاریخی است که در حیاط دبیرستان فرانسوی نوتردام د سیون در خیابان جمهوریت قرار دارد. کلیسای جامع که در سال 1846 برای عبادت افتتاح شد، هنوز برای عبادت و بازدیدکنندگان باز است. می‌توانید خارج از ساعات عبادت از کلیسا دیدن کنید. مطمئن باشید که از تماشای معماری خاص، نقاشی‌های روی دیوار، سقف بلند و دیگر جزئیات به کار رفته در این کلیسا متحیر خواهید شد. 

آدرس: Ergenekon, Cumhuriyet Cd. 127/A D:127/A, 34373 Şişli/İstanbul, Turkey

کلیسای یونانی آیا دیمیتری ارزش بازدید را دارد

یکی از بافت‌های فرهنگی که باید در لیست مکان‌های دیدنی محله شیشلی استانبول گنجانده شود، کلیسای یونانی ایا دیمیتری است. این مکان در منطقه فریکوی واقع شده و در تمام ساعات روز برای بازدید باز است. سبک و معماری این کلیسا کمی با دیگر کلیساها فرق دارد و نمای آجری آن بازگوی این مسئله خواهد بود. 

بخوانید: گشت و گذار در محله ببک استانبول؛ مکان‌ها و فعالیت‌هایی که نباید از دست داد

مراکز خرید در منطقه شیشلی استانبول

محله شیشلی استانبول

محله شیشلی استانبول یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین مناطق این شهر است. این را با دیدن آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مجلل، مردم شیک‌پوش، فروشگاه‌ی برند و رستوران‌های خاص و متفاوت، متوجه خواهید شد. اما چیزی که بیش از همه در این محله پرآوازه است، مراکز خرید منحصربفرد آن که بسیار هم معروف هستند، می‌باشد. بیایید تا در ادامه گشت و گذارمان در این محله، کمی هم به خرید و پاساژگردی بپردازیم:

مرکز خرید جواهر محله شیشلی استانبول

بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و معروف‌ترین و محبوب‌ترین مرکز خرید استانبول، جواهر است. این مکان که همانند نامش بی‌نظیر و کامل است، شما را با چیزی بیشتر از خرید روبرو می‌کند. اغلب گردشگران چه بخواهند به منطقه شیشلی استانبول بروند و چه نه؛ مرکز خرید جواهر را به هیچ وجه از برنامه خود خارج نخواهند کرد. پاساژی با 6 طبقه، 12 تا سینمای فوق‌العاده مدرن و 34 تا رستوران متنوع و البته مرکز تفریحی، باید هم عالی به نظر برسد. در اینجا می‌توانید در میان ویترین‌های رنگارنگ غرق شوید، فیلم‌های جدید اکران شده را در فضای خاص و واقعی تماشا کنید، در مجموعه تفریحی به بازی و سرگرمی مشغول شوید یا در یکی از رستوران‌های آن غذایی جدید را نوش جان کنید. 

آدرس: Mayıs, Büyükdere Cd. No:22, 34360 Şişli/İstanbul, Turkey

بخوانید: کاوش در بهترین بازارهای استانبول؛ ۱۵ مکانی که نباید از دست دهید!

مرکز خرید کانیون

Canyon shopping center

یک مرکز خرید جالب و کاملا متفاوت که معماری آن از گرند کنیون آمریکا الگوبرداری شده است. این مرکز در دره بویوک واقع شده و برای خرید، گشت و گذار و سرگرمی ایده آل است. 

آدرس: Levent Mah, Büyükdere Cd. No:185, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey

مرکز خرید پروفیلو در محله شیشلی استانبول

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول واقع در شیشلی است که در سال 1997 افتتاح شد. این مرکز برای خرید لوازم خانگی و مبلمان ایده آل است. هر چند که لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و پوشاک را نیز پیدا خواهید کرد. 

آدرس: Gülbahar, Cemal Sahir Sokaği No:33, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey

بخوانید: کاخ توپکاپی استانبول؛ نگاهی به میراث عثمانی در قلب ترکیه

 مرکز خرید آستوریا 

محله شیشلی استانبول

مرکز خرید آستوریا در شیشلی اسنتپه، پنج دقیقه با ایستگاه مترو گایرت‌تِپِه واقع شده است. در طول فصل، نمایشگاه‌ها و رویدادها و کنسرت‌هایی در این مجموعه برگزار می‌شود که به طور متوسط میزبان 7.5 میلیون بازدیدکننده خواهد بود. این مرکز خرید که در برج‌های دوقلو 27 طبقه قرار دارد، مملو از فروشگاه‌های برند، رستوران، کافه و حتی باشگاه و استخر سرپوشیده است که باعث شده تا به مکانی خاص برای تفریح و خرید تبدیل شود. 

آدرس: Esentepe, Büyükdere Cd., 34394 Şişli/İstanbul, Turkey

 مرکز خرید بومونتی پارک

مرکز خرید زنجیره‌ای که یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین شعبه‌های آن در شیشلی واقع شده است. این مرکز خرید دارای فضای بازی کودکان است و البته برترین برندهای دنیا نیز در آن شعبه دارند.

بخوانید: راهنمای کامل بازدید از موزه اسباب بازی استانبول؛ پنجره‌ای به دنیای کودکی

رستوران های محله شیشلی استانبول

رستوران جونای (Junay Restaurant)

تماشای جاذبه‌های دیدنی محله شیشلی استانبول و خرید در مراکز خرید لوکس آن حتما خسته و گرسنه‌تان خواهد کرد. کافی‌ است تا خودتان را به یکی از بهترین رستوران‌های این محله برسانید تا دلی از عزا درآورید. 

رستوران جونای (Junay Restaurant)

یکی از بهترین رستوران‌های شیشلی استانبول که با ارائه غذاهای بین‌المللی فراوان همراه با نوشیدنی خوشمزه و با طراوتش شناخته می‌شود. کارمندان با مشتریان به شیوه‌ای مودبانه و محترمانه برخورد می‌کنند و سرویس‌دهی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. در کنار غذاهای دلچسب و متفاوت، این رستوران خدمات عالی را برای افراد با نیازهای ویژه ارائه می‌دهد که در آن پارکینگ، مکان برای نشستن، آسانسور متناسب با راحتی آن‌ها وجود دارد.

آدرس: 450 متر با مرکز شیشلی فاصله دارد.

ساعات کار: تمام روزهای هفته از ساعت 20:00 بعد از ظهر تا 2:00 بامداد.

بخوانید: غذاهای محلی استانبول: رازهای آشپزخانه‌های ترکی، خوشمزه و اصیل

رستوران شیشلی بالیکسی (Restaurant Balikesi)

محله شیشلی استانبول

یکی از بهترین رستوران‌های شیشلی استانبول است که غذاهای دریایی فوق العاده‌ای را با غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی ارائه می‌دهد. این رستوران طعم‌های لذیذ مختص به خود را دارد. پس اگر می‌خواهید غذاهای دریایی جدیدی را امتحان کنید، دیگر می‌دانید به کجا بروید. در کنار غذا، کارکنان، سرویس دهی و فضای داخلی هم عالی است. 

آدرس: 450 متری از مرکز شیشلی است.

ساعات کار: تمام روزهای هفته از ساعت 12:00 الی 24:00 صبح.

رستوران الکساندر

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های محله شیشلی استانبول به حساب می‌آید، جایی که غذاهای ترکی و خاورمیانه‌ای را با چیدمان زیبا و چشم‌نواز سرو می‌کند، همچنین دسرهای شرقی متمایز را ارائه می‌دهد، البته به همراه تمام وعده‌های غذایی روزانه از صبحانه، ناهار و شام. ویژگی خاص آن وجود سرویس‎‌دهی حرفه‌ای، اینترنت رایگان و از همه مهمتر فضای بزرگ است. در واقع تا دلتان بخواهد در این رستوران میزهای جادار پیدا می‌شود و هیچ وقت بدون غذا نمی‌مانید. 

آدرس: از مرکز شیشلی 550 متر فاصله دارد.

ساعات کار: تمام روزهای هفته از ساعت 7:00 صبح تا 22:00 بعد از ظهر.

بخوانید: جزیره بویوک‌ آدا مقصدی برای تمام فصول؛ از شکوفه‌های بهاری تا آرامش زمستانی

رستوران Meet and Matt

Meet and Matt

رستوران Meet and Matt یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شیشلی استانبول است که در آن کباب ترکی به اصلی‌ترین طعم خود می‌پزد و استیک را به شیوه‌ای ماهرانه سرو می‌کند. تخصص آن‌ها در سرو ناهار و شام به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن است. در این رستوران همچنین مکان‌های سرپوشیده برای نشستن در فضای باز وجود دارد. اضافه کنیم که صندلی‌های بلند برای کودکان، وای‌فای رایگان، خدمات تحویل غذا نیز از دیگر امکانات آن‌ها است. 

آدرس: 900 متر با مرکز شیشلی فاصله دارد.

ساعات کار: تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 24 صبح.

هتل های محله شیشلی استانبول

اکنون که با جذابیت‌های منطقه شیشلی در استانبول آشنا شده‌اید، فرصتی دست داده تا نگاهی به برخی از بهترین هتل‌های این منطقه بیندازیم. هتل سنت رجیس، باشکوه و پنج ستاره، تنها ۱۵ دقیقه تا شیشلی فاصله دارد و در محله‌ای لوکس با چشم‌اندازی خیره‌کننده به تنگه بسفر قرار گرفته است. این هتل با امکاناتی چون زمین گلف، اسپا، سه استخر سرپوشیده، بار و رستوران مجهز است و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از اقامت را به شما هدیه می‌دهد.

در کنار سنت رجیس، هتل‌های دیگری نیز در نزدیکی محله شیشلی استانبول واقع شده‌اند که خدماتی ممتاز به میهمانان ارائه می‌دهند. هتل هیلتون با سابقه‌ای درخشان، هتل آرسیما با فضایی دنج و راحت، جومبالی پلازا با معماری مدرن، هتل تانگو با طراحی زیبا، وایت مونارچ با اتاق‌هایی روشن و آرامبخش، و مارارا که تلفیقی از ظرافت و سنت است، همگی گزینه‌های ایده‌آلی برای اقامت در این منطقه پر جنب و جوش هستند. انتخاب هر یک از این هتل‌ها می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر از اقامت در استانبول را به ارمغان بیاورد.

بخوانید: کاروانسرای والده خان استانبول و گرفتن عکس های اینستاگرامی!

محله شیشلی استانبول کجاست؟

محله شیشلی استانبول در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته است. یکی از جذابیت‌های این منطقه، قرارگیری آن در کنار تنگه بسفر است که جذابیتی خاص و دوچندان به آن بخشیده است، در اینجا هتل‌ها با بهترین و زیباترین مناظر در دسترس شما خواهند بود. شما می‌توانید با تاکسی، مترو، تراموا و دیگر وسایل نقلیه عمومی خودتان را به این منطقه برسانید. 

متروبوس

محله شیشلی استانبول

یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول متروبوس است. ایستگاه های چاگلایان، Mecidiyekoy، Okmeydanı، Okmeydanı Hospital Darülaceze-Perpa در شیشلی قرار دارند که شما می‌توانید خودتان را با متروبوس به آن‌ها برسانید.

مترو و تراموا

یکی از مدرن‌ترین و راحت‌ترین خطوط حمل و نقل استانبول، مترو است. می‌توانید سوار بر خط M2 شوید و در ایستگاه عثمان‌بی پیاده شوید. 

بخوانید: بازدیدی به یادماندنی از مسجد سلیمانیه استانبول: هر آنچه باید بدانید

محله های اطراف شیشلی استانبول

محله بومونتی

بومونتی که زمانی به عنوان قلب صنعتی شناخته می‌شد، امروزه به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین محله‌های مسکونی استانبول بدل شده است. این منطقه که میزبان کارخانه‌های تاریخی مانند آبجوسازی بومونتی و کارخانه نکتار بوده، اکنون نام خود را از همین میراث صنعتی اقتباس کرده است. با ساخت پل‌های جدید، دسترسی به این منطقه تسهیل و تبدیل به یک مرکز شهری دسترس‌پذیر شده است. این منطقه همچنین شاهد رشد عمودی بوده و با ساخت دانشگاه هنرهای زیبای میمار سینان، مرکز خرید آدرس و برج‌های متعدد، چهره‌ای نو به خود گرفته است. توسعه‌های متنوع از جمله ساختمان‌های مختلط استفاده‌ای، هویت صنعتی بومونتی را محو و آن را به نمادی از مسکن و کسب‌وکار تبدیل کرده است.

محله نیشانتاشی

نیشانتاشی، یکی از محبوب‌ترین محله‌های خرید و سکونت در استانبول است که مناطقی چون ماچکا، تشویکیه، اسمانبی و پانگالتی را در خود جای داده است. این محله که به دلیل داشتن فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌هایی با برندهای بین‌المللی شهرت دارد، به قلب تپنده استانبول معروف است. علاوه بر این، نیشانتاشی با داشتن کافه‌ها، پاب‌ها و کلوب‌های شبانه‌ی فراوان، مرکزی برای تفریح و اجتماعات اجتماعی است. این محله، که زمانی خانه نخبگان دوران عثمانی بود، امروزه خانه افراد ثروتمند محلی و خارجی و چهره‌های سرشناس است.

رزرو هتل های استانبول با سه کلیک بهترینه!

در آخر

محله شیشلی استانبول از مدرن‌ترین مناطق این شهر است که آن را به پایتخت مد و فرهنگ می‌شناسند. ما در این مقاله سعی کردیم تا خصوصیات، مکان‌های دیدنی، مراکز خرید و رستوران‌های این منطقه را برای شما عنوان کنیم. اگر در سفرتان به این محله سر زدید که حتما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام دهید، قبل از هر چیز این مقاله را مطالعه کنید. 

سوالات متداول

منطقه شیشلی در کدام قسمت استانبول واقع شده است؟

این محله درست در مرکز استانبول، در بخش اروپایی، نزدیک پل بسفر واقع شده است. از غرب به بشیکتاش، از جنوب به بی اوغلو و از شمال به منطقه کاگیتان محدود می‌شود.

جمعیت شیشلی چقدر است؟

بر اساس آخرین داده‌های به دست آمده در سال 2021، جمعیت شیشلی 284294 نفر است. محله‌ای که از همسایه‌اش بشیکتاش شلوغ‌تر و از کاگیتانه ساکت‌تر است.

فاصله شیشلی تا بشیکتاش چقدر است؟

میانگین فاصله بین شیشلی و بشیکتاش 10 کیلومتر است. اگر با ماشین یا تاکسی بخواهید تردد کنید، چیزی در حدود 25 دقیقه می‌توانید به مناطق برسید.

دیدنی های منطقه شیشلی چیست؟

خانه آتاتورک، موزه ارتش و مسجد مدرن Teşvikiye در این منطقه قرار دارد. علاوه بر این مراکز خرید Cevahir، Astoria، Kanyon، City’s Nişantaşı، Profilo و … نیز در این منطقه هستند.

نظرات کاربران