Buyuk Ada island tour

جزیره بویوک‌ آدا مقصدی برای تمام فصول؛ از شکوفه‌های بهاری تا آرامش زمستانی

جزیره بویوک‌ آدا بزرگترین جزیره در بین جزایر پرنس استانبول و یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای فرار از شلوغی شهر است که در تمام طول سال از گردشگران استقبال می‌کند. جزیره بویوک آدا در ترکی مخفف “جزیره بزرگ” بوده و در واقع نیز یکی از بزرگ‌ترین جزایر در بین مجمع‌الجزایر پرنس است. بویوک‌آدا آخرین ایستگاه از اسکله امینونو استانبول و به عنوان زیباترین اسکله شناخته می‌شود. بازدید از جزیره بویوک‌ آدا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در سفر به استانبول باید انجام دهید تا حال‌وهوای واقعی زمانی که از کشتی پیاده می‌شوید و پا به جزیره می‌گذارید را حس کنید. جزیره زیبای بویوک‌آدا مقصدی مناسب برای سفری یک‌روزه در آرامش به دور از هیاهوی استانبول و دیدن مناظر فوق‌العاده، معاشرت با مردم و فعالیت‌های هیجان‌انگیز است. 

رزرو تور استانبول

برای بازدید از این جزیره بسیار زیبا و دیدنی، قبل از هر چیز بلیط هواپیما استانبول را تنها با سه کلیک، رزرو کنید.

آشنایی با جزایر پرنس 

جزیره بویوک‌ آدا

جزایر پرنس که به نام آدالار نیز شناخته می‌شود، زنجیره‌ای از 9 جزیره است که در کنار خط ساحلی استانبول واقع شده‌اند. جزایر پرنس یکی از محبوب‌ترین مقاصدی هستند که در برنامه سفر اکثر مسافران استانبول قرار دارند. با این حال، تنها 4 مورد از این جزایر برای بازدید عموم باز است. این چهار جزیره در دریای مرمره واقع شده‌اند و عبارتند از Burgazada، Heybeliada، Kinaliada و Bukayada که بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها جزیره بویوک آدا استانبول است. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هیچ یک از چهار جزیره معرفی شده دارای وسایل نقلیه موتوری یا اتومبیل نیستند و حتی اجازه ورود ماشین به آن‌ها داده نمی‌شود. در این جزایر می‌توانید پیاده‌روی کنید، دوچرخه کرایه کنید یا این جزایر بی‌نظیر را با کالسکه‌های زیبایی که در کل جزیره دیده می‌شوند، بگردید.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول؛ مثل محلى ها همه جا را بشناسید

جزیره بورگازدا

اگر از اسکله امینونو سوار کشتی شوید، ایستگاه دوم جزیره بورگازدا است. بورگازادا سومین جزیره بزرگ در بین جزایر پردنس در استانبول است. نسبت به بویوک‌آدا بسیار آرام‌تر است زیرا مسافران کمتری به آن می‌آیند. این جزیره برای کسانی که به دنبال آرامش مطلق هستند بهترین مکان است. مکان‌های زیادی برای بازدید ندارد اما اگر به دنبال مطالعه در آرامش، ارتباط با مردم محلی و استراحت هستید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه سفر یک‌روزه‌ای به بورگازدا در کنار جزیره بویوک‌ آدا ترتیب دهید. 

جزیره هیبلیادا

ایستگاه سوم از اسکله کشتی امینونو و دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس، به نام هیبلیادا بوده که از کلمه “Heybeli” به معنای کیسه زین گرفته شده است. هیبلیادا سراسر ساحل و جنگل‌های کاج بوده که آن را تبدیل به بهترین مکان برای پیک‌نیک و دورهمی نموده است.

تور استانبول فقط با سه کلیک بهترینه!

جزیره کینالیادا

جزیره بویوک‌ آدا

کینالیادا در میان جزایر پرنس در استانبول به دلیل برج‌های آنتنی که در آن وجود دارد از دور قابل شناسایی است. این جزیره اولین ایستگاه برای کشتی‌هایی است که از اسکله کشتی امینونو در شهر استانبول حرکت می‌کنند. مردم ترکیه اکثراً خانه‌های تابستانی و ویلاهایشان را در این جزیره دارند. کینالیادا دارای چند ساحل بوده که اگر اهل آفتاب گرفتن و شنا هستید، مطمئناً از آن لذت خواهید برد. شما همچنین می‌توانید در حین اقامت در جزیره، از مسجد کینالیادا و کلیسای ارمنی دیدن کنید.

بخوانید: ماجراجویی در استانبول در زمستان؛ دنیایی دیدنی از برف، تاریخ و فرهنگ

بهترین زمان بازدید از جزیره بویوک‌ آدا

در دل دریای مرمره، جزیره بیوک آدا مانند نگینی می‌درخشد، به خصوص در تابستان که سرسبزی و هوای دلپذیرش، بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب می‌کند. تابستان زمانی است که ویلاهای زیبای جزیره میزبان گل‌های صورتی رویایی هستند، دعوت‌نامه‌ای برای گشت‌وگذار در یک بهشت رنگارنگ.

بهار؛ فصل شکوفه‌ها و نویدبخش زیبایی‌های جزیره

جزیره بویوک‌ آدا در بهار مبدل به تابلویی از شکوفه‌های سفید و صورتی می‌شود که مناظری خیره‌کننده را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این فصل، زمانی برای شاهد بودن بیداری طبیعت و نقاشی‌های زنده از گل‌ها در هر گوشه و کنار جزیره است.

تابستان در بیوک آدا؛ گرما، ساحل، و سرگرمی

هرچند تابستان‌ها هوای جزیره کمی گرم‌تر از استانبول می‌شود، ولی نسیم دریایی و سواحل دلفریب، جزیره بویوک‌ آدا را به مقصدی مطلوب برای تفریح و استراحت تبدیل می‌کنند. این فصل، بهترین زمان برای آن دسته از گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ای غرق در آفتاب و لذت بردن از زیبایی‌های ساحلی هستند.

پاییز و زمستان؛ آرامش و جذابیت‌های خاص

پاییز و زمستان در جزیره بویوک‌ آدا، هرچند با سکوت بیشتری همراه هستند، اما فرصت‌های منحصربه‌فردی برای کسب تجربیات آرام و دور از هیاهوی شهری را فراهم می‌آورند. بازدید از جزیره در این فصل‌ها، با چشم‌اندازهای بکر و فرصت‌هایی برای تجربه آرامش ناب، منتظر شماست.

زمان‌های ایده‌آل برای بازدید از جزیره بویوک‌ آدا

برای کسانی که گرمای تابستان را ترجیح نمی‌دهند، دوره‌های اردیبهشت تا تیر و شهریور تا مهر، بهترین زمان‌ها برای لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع جزیره هستند. این دوره‌ها، زمان‌های طلایی برای تجربه زیبایی‌های بیوک آدا در آرامشی کامل می‌باشند.

بخوانید: 15 مورد از شهربازی های استانبول؛ زمین بازی بزرگسالان و پارادایس کودکان

هزینه بازدید از جزیره بویوک آدا

تور جزیره بویوک‌ آدا که یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری استانبول هم هست، معمولاً در غالب سفرهای نیم‌روزه یا یک‌روزه برنامه‌ریزی می‌شود و هزینه‌های بازدید کاملاً به مدت زمان گشت شما بستگی دارد. برای مثال ما بودجه تقریبی برای سفر نیم‌روزه و یک‌روزه را برای یک نفر آورده‌ایم: 

  • سفر یک روزه جزیره بویوک‌ آدا

هزینه کرایه دوچرخه (10 لیر)

هزینه خرید بستنی، قهوه و چای (20 لیر)

هزینه صبحانه، ناهار و شام (120 لیر)

هزینه شنا (50 لیر)

خرید (150 لیر)

هزینه بلیط کشتی شامل رفت و برگشت (20 لیره)

جمعاً 366 لیر برای یک روز

  • سفر نیم روزه جزیره بویوک‌ آدا

هزینه کرایه دوچرخه (10 لیر)

هزینه خرید بستنی و یک بطری آب (7 لیر)

هزینه صبحانه (20 لیر)

خرید (42 لیر)

هزینه بلیط کشتی شامل رفت و برگشت (20 لیر)

جمعاً 99 لیر برای نیمی از روز

بخوانید: غذاهای محلی استانبول: رازهای آشپزخانه‌های ترکی، خوشمزه و اصیل

چگونه به جزیره بویوک‌ آدا استانبول برسیم؟

جزیره بویوک‌ آدا

اسکله کشتی‌های کاباتاش بهترین راه برای رسیدن به جزیره بویوک‌ آدا استانبول است، با این حال، تا اطلاع ثانوی برای ساخت یک اسکله کشتی دریایی جدید به شکل مرغ دریایی این اسکله بسته شده است. کشتی‌هایی که سفر خود را از اسکله کشتی کاباتاش آغاز می‌کردند، اکنون در اسکله‌های امینونو و بشیکتاش پخش شده‌اند. بنابراین اکنون 2 گزینه برای بازدید از این جزایر و جزیره بویوک‌ آدا وجود دارد. می‌توانید از خط کشتی که از اسکله بشیکتاش حرکت می‌کند و هر کدام به دو جزیره می‌روند، استفاده کنید که در این صورت 55 دقیقه در راه خواهید بود یا می‌توانید در کادیکوی از طریق اسکله امینونو با کشتی از تمام جزایر دیدن کنید که 100 دقیقه زمان می‌برد.

گزینه دوم به دلیل نزدیک بودن امینونو به محله سلطان احمد و بازارها برای مسافران راحت‌تر است. همچنین در اسکله امینونو تورهای مقرون‌به‌صرفه ای برای بازدید از تنگه بسفر نیز می‌توانید پیدا کنید. کشتی‌ها با فاصله یک ساعته از ساعت 7 صبح تا 11 شب به سمت جزایر می‌روند.

همه چیز در مورد کشتی‌سواری به جزیره بویوک‌آدا

کشتی به دلیل راحتی و قیمت مناسب، بهترین راه برای رسیدن به جزیره بویوک‌ آدا استانبول است. برنامه حرکت کشتی‌ها بسیار منعطف است و از 7 صبح شروع می‌شود و تا 11 شب ادامه دارد. از همه مهم‌تر اینکه کشتی‌ها با فاصله یک ساعته حرکت می‌کنند و فقط لازم است که حداقل 45 دقیقه قبل از حرکت در اسکله کشتی باشید تا از صف‌های طولانی جلوگیری کنید و مکان مطلوب خود را برای نشستن به دست آورید. 

قیمت بلیط جزیره بویوک‌ آدا

قیمت بلیت کشتی از اسکله امینونو برای هر نفر 10 لیر و از اسکله بشیکتاش برای هر طرف هزینه بلیت 5 لیر است. زمان رفت و برگشت نیز از اسکله امینونو 100 دقیقه است که کشتی در هر جزیره توقف خواهد داشت و از اسکله بشیکتاش 55 دقیقه مستقیم به جزیره موردنظر خواهد بود. 

بخوانید: برج دختر استانبول؛ از افسانه مار تا عشق جاودانه لئاندروس!

غذاخوری کشتی

 در جزیره بویوک‌ آدا ship canteen

کشتی‌های جزیره بویوک‌ آدا دارای بوفه‌های خوراکی هستند که در حد خرید تنقلات، آب و مقداری نان برای مرغ‌های دریایی می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. چه در شهر باشید یا بخواهید به بازدید جزیره بویوک آدا بروید، حضور مرغان دریایی بر روی آب یکی از زیبایی‌های ترکیه است. از پنجره کشتی می‌توانید آن‌ها را ببینید که به سمت آسمان اوج می‌گیرند یا با منقار در اقیانوس برای صید ماهی شیرجه می‌زنند. تماشای مرغ‌های دریایی در استانبول و بویوک‌آدا واقعاً مسحورکننده است. خصوصاً این‌که می‌توانید با قطعات کوچک نان به آن‌ها بر روی عرشه کشتی غذا بدهید. کافیست نان را کف دست بریزید و دست‌تان را دراز کنید مرغان دریایی خودکار به سمت دست شما می‌آیند. 

داخل کشتی بنشینید یا بیرون روی عرشه

این‌که انتخاب کنید در سفر با کشتی تا جزیره بویوک‌ آدا بیرون بنشینید و از دیدن مرغ‌های دریایی و نسیم خنک دریا لذت ببرید یا داخل باشید، بعهده خودتان است. فقط لازم است بگوییم که اگر بهم ریختن موهای‌تان در باد مهم است و نمی‌خواهید در عکس‌های بازدید از جزیره بویوک آدا ژولیده به نظر بیایید، پیشنهاد می‌کنیم در مسیر رفت داخل کشتی بنشینید و در زمان برگشت از جزیره بر روی عرشه از باد لذت ببرید. 

سفر در شب یا روز جزیره بویوک‌ آدا

بهترین زمان برای بازدید از جزیره این است که سفرتان را 8 صبح آغاز کنید و بعد از شام بازگردید. در این زمان می‌توانید کل جزیره را بگردید و مناظر دیدنی روز و شب را هم‌زمان تجربه کنید. 

بخوانید: از برج گالاتا در استانبول چه می‌دانید؟+ حقایق جالب!

8 دلیل برای بازدید جزیره بویوک‌ آدا

جزیره بویوک‌ آدا

این جزیره دارای تعدادی بوتیک زیبا، بستنی فروشی، چند کافه واقعاً عالی و مناظر خیره‌کننده است. اما برای آشنایی بیشتر با جذابیت‌های این جزیره در زیر لیست 8 دلیل اصلی برای بازدید از جزیره بویوک آدا استانبول آورده شده است:

1. بهشت عاشقان خرید

جزیره بویوک‌ آدا استانبول بهشتی بر روی زمین برای همه عاشقان خرید است. این جزیره دارای تعدادی مغازه و بوتیک‌های زیبای مختلف است که انواع اقلام را به بازدیدکنندگان می‌فروشند. هر مغازه چیزی منحصربه‌فرد می‌فروشد و از این رو توصیه می‌کنیم در طول سفر خود به جزیره بویوک‌آدا تا جایی که می‌توانید در بوتیک‌ها بگردید. در مغازه‌های جزیره هر چیزی به فکرتان برسد پیدا می‌شود از سارافون، دامن‌های حاشیه‌دار، کفتان و روکش کوسن با گلدوزی گرفته تا گردنبند و انگشترهای عجیب غریب. جزیره بویوک‌ آدا مانند یک نسخه کوچک از بازارهای اوبود در بالی است. اکنون برای خرید به سبک بوهمی نیازی به رزرو بلیط هواپیما به اندونزی ندارید، شما به راحتی می‌توانید این کار را در خود ترکیه انجام دهید.

2. عبور و مرور خودرو مجاز نیست

آنچه سبب تمایز جزیره بویوک‌ آدا شده این است که هیچ وسیله نقلیه‌ای در این جزیره اجازه عبورومرور ندارد. این یکی از دلایل اصلی است که مردم دوست دارند از خیابان‌های شلوغ و پرسروصدا شهر استانبول به بازدید جزیره بویوک آدا بیایند. برای گشت در جزیره می‌توانید با هزینه 10 لیر برای یک ساعت دوچرخه کرایه کنید و یا با حدود 100 لیر جزیره را با کالسکه بگردید. 

بخوانید: 8 تا از بهترین پارک‌ های آبی استانبول؛ اطلاعات کامل، امکانات و شرایط

3. ایده آل برای عاشقان ساحل

جزیره بویوک‌ آدا

جزیره بویوک‌ آدا سواحل زیادی دارد که تمیزترین ساحل در آن هالیک‌کویو است. همچنین این ساحل طولانی‌ترین ساحل جزیره نیز است. سواحل جزیره همگی مجهز به دوش، کوسن، صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر و سایه‌بان هستند. بنابراین در تور جزیره بویوک آدا می‌توانید همراه با خانواده یا دوستان اوقات خوشی را سپری کنید و حسابی آفتاب بگیرید و یا تا غروب آفتاب در اقیانوس شنا کنید. 

4. جزیره بویوک‌ آدا مکانی آرام برای استراحت

آرامش، سکوت و خلوتی جزیره بویوک‌ آدا سبب شده تا تبدیل به مکانی برای فرار از شلوغی استانبول گردد. چه مسافران و چه مردم محلی برای لمس آرامش در آب‌وهوا و طبیعت خوب به بازدید جزیره بویوک آدا می‌آیند. معمولاً تابستان‌ها شاهد جمعیت عظیم بازدیدکنندگان از جزیره خواهید بود. این جزیره دارای سواحل، غذاخوری‌ها، استراحتگاه‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های واقعاً دیدنی است. جزیره بویوک‌آدا نه تنها زیباست، بلکه برای دوری کوتاه از هیاهوی شهر بسیار آرامش‌بخش است.

5. لمس طبیعت در جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک‌ آدا مکانی مناسب برای دوست‌داران طبیعت است. در حین گشت‌وگذار در جزیره، تعدادی سگ و گربه ول‌گرد را خواهید دید که در اطراف شما پرسه می‌زنند. مراقب مرغ‌های دریایی باشید که در راه خود با آن‌ها روبرو می‌شوید، آن‌ها به دلیل مقدار زیاد غذایی که از مسافران دریافت می ‌نند، واقعاً بزرگ و چاق شده‌اند. جزیره بویوک‌ آدا استانبول که توسط فضای سبز و دریای مرمره احاطه شده، بهشت طبیعت است.

بخوانید: خیابان استقلال استانبول؛ سفر به دنیای خرید و تفریح

6. بستنی‌های خوشمزه

جزیره بویوک‌آدا

یکی از تجربه‌های جذاب در تور جزیره بویوک‌ آدا بستنی است. به محض پیاده شدن از کشتی، افرادی را می‌بینید که بستنی‌های شکلاتی می‌خورند، این بستنی‌ها شبیه دوندورمای معمولی ترکی نیستند بلکه میزان ثعلب آن‌ها بیشتر بوده و شبیه به شربتی کش‌دار و غلیظ هستند. وقتی این‌جا در جزیره بویوک‌ آدا هستید، این بستنی‌های جامبو را از دست ندهید.

7. جزیره بویوک‌ آدا مکانی عالی برای عکاسی

اگر به دنبال مقصدی عالی برای عکاسی ماه عسل یا ازدواج هستید، جزیره بویوک آدا استانبول یک مکان واقعاً مقرون‌به‌صرفه و عالی برای این کار است. در جزیره نقاط زیادی برای عکاسی وجود دارد و همه مکان‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، سواحل، خانه‌های عثمانی، خیابان‌ها یا کلیساهای جزیره واقعاً بسیار زیبا هستند.

8. مناظر زیبای جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک‌ آدا مناظری واقعاً تماشایی دارد. تماشای غروب خورشید در این جزیره بسیار زیباست و جای تعجب نیست که چرا در لیست پنج مکان برتر برای تجربه بهترین غروب آفتاب در استانبول قرار دارد. در حالی که بقیه مشغول شنا، خرید و غذا خوردن در کافه‌های جزیره بویوک‌ آدا استانبول هستند، می‌توانید به راحتی با دوچرخه‌های کرایه‌ای خود به کاوش در مقاصد زیبا بروید. 

بخوانید: مراکز خرید استانبول؛ در استانبول چه بخریم و از کجا بخریم؟

9 کاری که باید در جزیره بویوک ‌آدا استانبول انجام دهید

1. دوچرخه کرایه کنید و جزیره را بگردید

جزیره بویوک‌ آدا

اولین کاری که باید به محض رسیدن به جزیره بویوک‌ آدا استانبول انجام دهید این است که یک دوچرخه کرایه کنید. این مطمئناً کاوش در جزیره را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. مکان‌های مخصوص اجاره دوچرخه زیادی در سراسر جزیره وجود دارند. همه دوچرخه‌ها از نظر فنی سالم هستند و برخی از آنها به زیبایی با گل مصنوعی تزئین شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم دوچرخه‌ای انتخاب کنید که سبد داشته باشد تا بتوانید وسایل و خریدهایتان را درون آن بگذارید. شما می‌توانید دوچرخه‌های خود را از هر مغازه‌ای کرایه کنید، زیرا اکثر آنها قیمت‌های مشابهی دارند و هزینه کرایه دوچرخه در جزیره بویوک‌آدا بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و با بودجه هر مسافری مطابقت دارد.

2. خوردن صبحانه در تور جزیره بویوک‌ آدا 

خوردن صبحانه در بازدید از جزیره بویوک‌ آدا تجربه دیگری است که نباید آن‌را از دست بدهید. صبحانه ترکی که به آن “کاهوالتی” نیز می‌گویند، یک صبحانه متنوع است که از پنیر، کره، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، زیتون، سوسیس، نان، بورک، سیمیت و یک فنجان چای یا قهوه تشکیل شده و یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روز برای مردم ترکیه است.

3. بستنی جامبو ضروری است

بستنی‌فروشی‌های جزیره سه اسکوپ بستنی در مخروط‌های وافل با روکش شکلات می‌فروشند که این بستنی‌ها با بستنی‌های ترکی که در شهر استانبول تهیه می‌کنید بسیار متفاوت است. آنها بیشتر شبیه یک سوربت هستند تا بستنی‌های ترکی سنتی. تقریباً در همه جای جزیره مغازه‌هایی را خواهید دید که این‌ها را می‌فروشند. وقتی در جزیره بویوک‌ آدا هستید، این بستنی‌های جامبو را باید امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم در لحظه پایین آمدن از کشتی آن را بخرید تا بتوانید هنگام پیاده‌روی تا مغازه‌های کرایه دوچرخه، آن‌را تمام کنید. هنگامی که سوار دوچرخه خود می‌شوید، خوردن بستنی سخت خواهد بود. می‌توانید از بستنی‌فروشی “FREDDO ADOR” بستنی را خریداری کنید. این فروشگاه روبروی اسکله کشتی است و شما 3 اسکوپ را فقط با 5 لیر در این‌جا دریافت می‌کنید، به علاوه طعم‌های متنوعی نسبت به سایر فروشگاه‌های جزیره بویوک آدا استانبول دارد.

بخوانید: آب انبار باسیلیکا؛ میراث بیزانسی ها در استانبول

4. شنا در سواحل جزیره بویوک آدا استانبول 

جزیره بویوک‌ آدا

آب جزیره بویوک‌ آدا استانبول فوق‌العاده تمیز و آبی است. ساحل هالیک‌کویو یکی از تمیزترین سواحل این جزیره است. Nakibey Plaj همچنین یکی دیگر از معروف‌ترین سواحل در جزیره است. در ساحل حدود 50 لیر از شما دریافت می‌شود و تمام امکانات رفاهی مانند چتر، دوش و صندلی‌های آفتاب‌گیر را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین لازم نیست در اینجا نگران کد لباس ترکیه باشید و مطمئن شوید که لباس شنای خود را به همراه دارید. شما می‌توانید اوقات خوبی را با خانواده و دوستان خود در سواحل بویوک‌آدا سپری کنید.

5. از کلیسای Aya Yorgi دیدن کنید

با دوچرخه خود به سمت کلیسای Aya Yorgi در بالای تپه بروید. کلیسا دارای فضای داخلی باشکوه و زیبایی است. این کلیسا در تپه Aya Yorgi واقع شده که در حدود 3 کیلومتری اسکله قرار دارد. دوچرخه‌ها پس از یک نقطه خاص مجاز نیستند بیشتر بروند، بنابراین باید برای دیدن کلیسا در بازدید از جزیره بویوک‌ آدا حدود 30-40 دقیقه از تپه بالا بروید.

6. مشاهده غروب آفتاب در تپه Aya Yorgi

اگر به کلیسای Aya Yorgi می روید، مشاهده غروب آفتاب در این منطقه را از دست ندهید. این یکی از زیباترین مقاصد و بهترین نقطه در جزیره بویوک‌ آدا استانبول برای تماشای غروب خورشید است. بسیاری از مسافران به سمت تپه می‌روند اما در نیمه‌راه پیاده‌روی تسلیم می‌شوند و مناظر تماشایی و فضای داخلی خیره‌کننده کلیسای Aya Yorgi را از دست می‌دهند. بنابراین اگر قصد دارید تا آن‌جا بروید، بدانید که به راحتی می‌توانید زمان کافی برای خود داشته باشید زیرا بازدیدکنندگان زیادی در اطراف نخواهید دید.

بخوانید: چه کارهایی را در محله سلطان احمد استانبول باید انجام داد؟

7. در تور جزیره بویوک آدا خرید کنید

جزیره بویوک‌ آدا

جزیره بویوک آدا استانبول مکانی عالی برای کسانی است که عاشق دکور خانه، اکسسوری‌ها، وسایل نمایشی، لباس‌ها و کارهای قلاب‌بافی هستند. به تمام بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کوچک جزیره بویوکادا سر بزنید، مطمئن هستیم که حتماً چیز خوبی خواهید یافت حتی اگر به دنبال چیزی برای خرید نباشید.

8. بازدید از عمارت‌های عثمانی

عمارت‌های جزیره بویوک‌ آدا استانبول شما را با بخشی از تاریخ عثمانی خصوصاً در زمینه معماری آشنا می‌کنند. عمارت‌های قدیمی که در هر کوچه از جزیره دیده می‌شوند و برخی از آن‌ها از چوب ساخته شده‌اند. هنگام کاوش در جزیره با دوچرخه می‌توانید زیبایی خیره‌کننده این عمارت‌ها را از نزدیک ببینید. 

9. مدتی را در اسکله بگذرانید

پیشنهاد می‌کنیم مدتی را در آرامش این جزیره در اسکله بگذرانید. منظره استانبول از این‌جا مسحورکننده است. می‌توانید کل شهر استانبول را به همراه آب‌های زیبای دریای مرمره که زیر نور خورشید می‌درخشند، ببینید. جزیره بویوک‌ آدا در میان جزایر پرنس در استانبول بهترین زاویه دید از شهر را به شما می‌دهد. 

بهترین هتل های ارزان استانبول فقط با سه کلیک ممکنه!

حرف آخر

تور جزیره بویوک‌ آدا فقط یک پیشنهاد معمولی برای گشت‌وگذار نیست بلکه این تور از ابتدا سراسر جذابیت است. شما با کشتی سواری سفر را آغاز می‌کنید و پای در جزیره‌ای می‌گذارید که به هیچ عنوان وسیله‌نقلیه‌ای در آن نخواهید دید و این زیباترین بخش در جزیره است. هرجا را نگاه کنید مردمی را خواهید دید که سوار بر دوچرخه جزیره را کاوش می‌کنند. بنابراین یک دوچرخه کرایه کنید و به دیگران بپیوندید، به سراغ دیدنی‌های بویوک‌آدا بروید، تا می‌توانید در بوتیک‌ها بچرخید و خرید کنید یا در کافه‌های رنگی جزیره قهوه دم‌کرده ترکی بنوشید و در آخر فراموش نکنید که حتماً در جزیره بستنی جامبو را مزه کنید. 

سوالات متداول

جزیره بیوک آدا کجا قرار دارد؟

جزیره بیوک آدا در دریای مرمره، نزدیک استانبول ترکیه واقع شده است

چگونه می‌توان به جزیره بیوک آدا رفت؟

با استفاده از قایق‌ها و کشتی‌هایی که از اسکله‌های استانبول حرکت می‌کنند، می‌توان به جزیره بیوک آدا رسید.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره بیوک آدا چه زمانی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان‌ها برای بازدید از جزیره هستند، زمانی که آب و هوا معتدل و طبیعت در اوج زیبایی خود است.

آیا در جزیره بیوک آدا امکان اقامت وجود دارد؟

بله، جزیره بیوک آدا دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی است که برای گردشگران امکان اقامت را فراهم می‌کنند.

فعالیت‌های اصلی در جزیره بیوک آدا چیست؟

دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی در طبیعت، شنا در سواحل و بازدید از ویلاها و باغ‌های زیبا از جمله فعالیت‌های محبوب در جزیره هستند.

نظرات کاربران