çatının üstünde

همه چیز درباره محله کادیکوی استانبول؛ آیا ارزش دیدن دارد؟

کادیکوی

منطقه کادیکوی که به معنی روستای قاضی است در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد و توسط مناطق اوسکودار، آتاشهیر و مالتپه احاطه شده است. این منطقه از جنوب مشرف به دریای مرمره است که منظره ای جذاب به آن بخشیده و نزدیک بودن آن به پل بسفر و برج دوشیزه سبب شده تبدیل به یک منطقه متمایز حیاتی و مرکزی گردد که گردشگران همیشه به آنجا می روند. محله کادیکوی استانبول یکی از زیباترین مناطق توریستی در بخش آسیایی استانبول است، زیرا فضای سبز زیادی در باغ ها و پارک های آن وجود دارد که می توانید در آن پیاده روی یا پیک نیک داشته باشید، همچنین ساحلی مسحورکننده در دریای مرمره دارد.

از منظر تاریخی، منطقه کادیکوی شاهد چندین تمدن باستانی و ادیان مختلف از تمدن بیزانس و روم تا تمدن سلجوقی و عثمانی بوده است. به همین دلیل، این منطقه دارای کلیساها و کنیسه های بسیاری است، علاوه بر آن آثار تاریخی فراوان، نشان دهنده فرهنگ ها و تمدن هایی است که این منطقه در طول اعصار شاهد آنها بوده است. از جمله مهم ترین مواردی که می توان از اطلاعات محله کادیکوی استانبول نام برد این است که این شهر محل زندگی بیش از نیم میلیون نفر است و سبک زندگی آنها از نظر طبیعت، جمعیت و فضای آن بیشتر اروپایی است.

اگر بلیط هواپیما ارزان استانبول را رزرو کرده اید؛ این مقاله برای شماست!

مزایای زندگی در محله کادیکوی استانبول

کادیکوی در بخش آسیایی استانبول یکی از مناطق رو به رشد است که در آن ترکیب تاریخ و مدرنیته را به طور همزمان می توان دید و همین موضوع آن را به اولین انتخاب برای گردشگران استانبول تبدیل می کند. یکی دیگر از مزیت های اقامت در منطقه کادیکوی استانبول، دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی است. این منطقه تا فرودگاه صبیها 20 کیلومتر فاصله دارد و ایستگاه قطار حیدرپاشا در مرکز آن قرار دارد. همچنین یک بندر کشتی دریایی برای کشتی هایی که از Eminonu می آیند نیز در کادیکوی وجود دارد. از مزیت های دیگر منطقه ی کادیکوی می توان به موقعیت خاص جغرافیایی، ویژگی های اجتماعی و فرهنگی و تاریخ باستانی آن اشاره کرد که در آن تمدن های کهن تاریخ یکی پس از دیگری به وجود آمده اند.

زیباترین مناطق محله کادیکوی استانبول

کادیکوی

منطقه زیبا و باشکوه کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول از طبیعت سرسبز و همچنین آرامش نسبی در مقایسه با بخش اروپایی استانبول برخوردار است. اگرچه این منطقه شامل برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مانند ایستگاه حیدرپاشا، تپه Camlica و پارک بوستانچی است، اما مکان های زیادی برای کشف در Kadikoy وجود دارد که باید در تور استانبول ببینیند؛ مانند:

Kadikoy Pazar

Kadikoy Pazar یکی از بازارهای سنتی و محبوب استانبول است که مساحت آن 12 هزار متر مربع است و طیف گسترده ای از محصولات با کیفیت بالا مانند لباس، گل، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و غذا را در اختیار شما قرار می دهد.

Kadikoy Umbrella Street

Kadikoy Umbrella Street

خیابان چتر محله کادیکوی استانبول، یکی از باشکوه‌ترین خیابان‌های شهر استانبول است که دلیل نامگذاری آن به زمانی باز می گردد که صاحبان مغازه تصمیم گرفتند تعداد زیادی چتر آفتابی رنگی را روی خیابان آویزان کنند تا از گرمای خورشید کاسته شود و به خیابان شخصیتی متمایز ببخشد.

Kadikoy Baghdad Street

خیابان بغداد از منطقه Kadikoy شروع می شود و تا منطقه Maltepe به موازات دریای مرمره ادامه دارد. این خیابان شامل گروهی از کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های مختلف است، همچنین یکی از معروف ترین خیابان های استانبول است که جشن ها و رویدادهای زیادی در آن برگزار می شود که مورد توجه گردشگران هستند.

Kadikoy Fish Market

Kadikoy Fish Market

در بازار ماهی محله کادیکوی استانبول انواع ماهی ها نه تنها برای فروش وجود دارند، بلکه به صورت تازه در غذاهای خوشمزه سرو می شوند. این یکی از جاذبه های بازار ماهی کادیکوی است که گردشگران را به این بازار می کشاند.

The Coast of Kadikoy Istanbul

سواحل محله کادیکوی استانبول یکی از بهترین مکان‌های گردشگری استانبول برای شنا و استفاده از ساحل تمیز و با کیفیت است. در سواحل این منطقه کلیه خدمات مورد نیاز گردشگران فراهم شده است.

چگونه از تکسیم به محله کادیکوی استانبول بروم؟

پس از رسیدن به میدان تکسیم از طریق مترو، قطار و یا خطوط اتوبوس می توان به محله کادیکوی استانبول رسید. البته راحت ترین راه برای رسیدن به کادیکوی از تکسیم این است که با مترو خودتان را به کاباتاش برسانید و از آنجا با تراموا به منطقه امینونو بروید. همچنین می توانید با دلموش های تکسیم مستقیما به سمت اسکله کادیکوی بروید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول را چک کنید!

با دیگر محله های استانبول آشنا شوید:

نظرات کاربران