Luxury brands in Paris

برندهای لوکس در پاریس؛ کارتیه، هرمس یا لانوین ؟

Luxury brands in Paris

پاریس این شهر باورنکردنی با فرهنگ، تاریخ و هنر معروف خود زبانزد عام و خاص است. این شهر را پایتخت مد می‌نامند و هر سال میزبان یکی از بزرگترین نمایش‌های مد در جهان با نام هفته مد پاریس است. همین کافی است تا از دل این شهر برندهای جهانی بوجود بیایند تا لذت شیک و لوکس بودن را به معنی واقعی کلمه احیا کنند.بنابراین، چه بخواهید کفش‌های لوکس، عطر، جواهرات یا حتی لباس‌های شیک انتخاب کنید، این لیست از برندهای لوکس در پاریس به دردتان می‌خورد. در هنگام رزرو بلیط هواپیما پاریس به غیر از جاهای دیدنی و رستوران‌های خوشمزه آن، سری هم به مغازه‌ها و فروشگاه‌های برند این شهر رویایی بزنید.

لیست بهترین برندهای لوکس پاریس

فرانسوی‌ها برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها را در صنایع مختلف مد به دنیا هدیه کرده‌اند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

1)   برند کارتیه پاریس

Luxury brands in Paris

در سال 1847، لویی فرانسوا کارتیه برند جواهرات و ساعت کارتیه خود را تأسیس کرد که در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین، معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای لوکس در پاریس است. اما، شهرت این برند از جایی شروع شد که جواهرات و ساعت‌های آن مورد علاقه افراد مشهور و خانواده سلطنتی قرار گرفت. جواهراتی شیک، لوکس و باکیفیت!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چه افراد معروفی از این جواهرات سفارش دادند. همسر ناپلئون سوم، یوژنی گردنبند لوکس و درخشان کارتیه را و جکی کندی (بانوی اول سابق ایالات متحده) ساعت تانک را سفارش دادند و خود لویی کارتیه در سال 1917 آنها را طراحی کرده بود.

هر کسی که دستنبد، ساعت یا گردنبند کارتیه (Cartier) را دارد؛ آن را به عنوان یک دارای با ارزش هم به لحاظ مالی و هم هنری می‌داند که تا نسل‌های بعد هم، دست به دست می‌شود.

محبوب‌ترین قطعه این برند، دستبند عشق است؛ این دستبندها که زوج‌ها برای نمایش عشق‌شان می‌شوند؛ همیشه به‌روز و ترند است. 

2)   برند کریستین دیور

در میان برندهای لوکس در پاریس، نامی همیشه می‌درخشد و خودنمایی می‌کند؛ کریستین دیور که معمولا با اختصار دیور شناخته می‌شود. این برند در سال 1946 توسط طراح مد فرانسوی کریستین دیور تأسیس شد.

در ابتدای کار، دیور تحول اساسی در صنعت مد و لباس بوجود آورد و نگاه جدیدی را ارائه کرد. امروزه اما به غیر از لباس به موارد دیگر مانند کیف‌های دستی، اکسسوری‌ها، لوازم آرایش و عطرهایی گسترش پیدا کرده و همگی باعث شکل‌دهی به دنیای زیبایی و مد لوکس شده اند.

اگرچه دیور در بسیار از کالاهای مختلف و لوکس فعالیت می‌کند؛ اما قطعا محبوب‌ترین آن عطر میس دیور (Miss Dior) است که هنوز هم تا به امروز مورد علاقه خیلی‌هاست. جالب است بدانید که قدمت این عطر به سال 1947 برمی‌گردد. این عطر در واقع یکی از معروف‌ترین برندهای لوکس در پاریس است.

3)   برند شنل

Luxury brands in Paris

شنل که در سال 1910 توسط گابریل بونهور “کوکو” شانل تأسیس شد، یکی از نمادین ترین برندهای لوکس فرانسوی است که در طول سال‌ها نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

اما آیا می‌دانستید که این برند با ساخت و فروش کلاه شروع به کار کرد؟ بله، کوکو قبل از تبدیل شدن به معروف‌ترین طراح مد در جهان یک میلیونر بود. اما او به عنوان یک زن به خوبی توانست در زمانی که این صنعت توسط مردان اداره می‌شد؛ خودش را نشان دهد و به موفقیت برسد.

پس از موفقیت در خرید کلاه و بعداً لباس‌های ورزشی، خلاقیت خود را گسترش داد و اولین مجموعه مد لباس خودش را طراحی کرد. لباس‌های مد در بوتیک‌ها و باند فرودگاه‌ها به فروش می‌رسید و کوکو روز به روز به موفقیتش افزوده می‌شد. اما، بعدها شروع به گسترش و ریسک‌های بیشتری کرد و عطر، کیف‌های دستی، لوازم آرایش و حتی کفش هم به مجموعه خودش اضافه کرد. امروزه شنل یکی از برندهای لوکس در پاریس و حتی جهان است که محبوبیت زیادی هم دارد تا جایی که فروشگاه‌های آن به عنوانی یکی از جاهای دیدنی پاریس به حساب می‌آید.

4)   برند لانوین

یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های مد لوکس فرانسوی، Lanvin، است که به عنوان یکی از برندهای لوکس در پاریس نیز شناخته می‌شود. این برند در سال 1889 تأسیس شد و همانند شنل، قبل از اینکه به عرصه مد بپیوندد، یک مغازه کلاه فروشی بود. آغاز شکوفایی مارگاریت بنیانگذار این برند از طراحی لباس برای دخترش شروع شد.

بلافاصله پس از آن، او متوجه شد که اکثر مردم لباس‌های کودکانه‌اش را در مقایسه با کلاه می‌خرند، بنابراین دنده‌ها را عوض کرد و روی لباس‌های کودکان و زنان تمرکز کرد. این برند علاوه بر لباس‌های کودکانه و زنانه، طراحی لباس زیر مردانه را نیز آغاز کرد.

اما این برای چشم خلاق لاوین کافی نبود و شروع به تولید عطر کرد. دیری نپایید آرپژ تولید این برند به یکی از بهترین برندهای عطر آن زمان تبدیل شد.

لانوین همچنین به دلیل لباس‌های دامن کامل و لباس‌های مجلسی قرن هجدهم با طرح‌های زیبا و زنانه خود به سرعت به شهرت رسید. سبک لباس مجلسی آنها در نهایت به Robes de Style معروف شد.

5)   برند هرمس

Luxury brands in Paris

هرمس یکی از چند شرکت فرانسوی و از برندهای لوکس در پاریس است. تیری هرمس در سال 1837 یک شرکت چرمی ایجاد کرد تا برای صاحبان کالسکه‌های ثروتمند در اروپا تسمه و زین تولید کند. در طی سال‌ها بعد، هرمس شروع به ساخت کیف، لباس های آماده، عطر، لوازم جانبی، جواهرات و ساعت کرد و تجارت بی‌نظر خود را گسترش داد.

در طول سال‌ها، این برند توانست محصولات نمادین و لوکسی را خلق کند که معروف‌ترین آن کیف دستی بیرکین است. این کیف از جین بیرکین الهام گرفته شده است، نماد مد زمان خود و پس از آن کیف کلی با الهام از بازیگر آمریکایی، گریس کلی. امروزه کیف بیرکین نه تنها گران‌ترین کیف دستی جهان است، بلکه محبوب‌ترین کیف دستی است. چراکه افراد مشهور زیادی به لیست انتظار چند ماهه خود می‌پیوندند تا به آن دست پیدا کنند.

با رزرو بلیط هواپیما تهران پاریس؛ محبوب ترین کیف دستی هرمس را بخرید!

6)   برند کلوئه

Chloé یکی از معروف‌ترین برندهای لوکس در پاریس است به خصوص در طرح‌های لباس‌های زنانه بسیار معروف می‌باشد. برند کلوئه در سال 1952 توسط طراح مصری الاصل پاریسی Gaby Aghion تأسیس شد و توسط برخی از با استعدادترین و مشهورترین مدیران خلاق در صنعت مانند کارل لاگرفلد، مارتین سیتبون و استلا مک کارتنی هدایت می‌شد.

چیزی که این برند را خاص کرد، ارائه سبک‌های بوهمی و رومانتیک برای زنان پاریسی بود که توانست با خوشحال کردن آنها، جایگاه خوبی در این عرصه پیدا کند. 

در اوایل دهه 2000، برند کلوئه اقدام به تولید کیف‌های دستی لوکس پرداخت و همان سبک طراحی مجموعه لباس‌های خود را حفظ کرد. محبوب ترین آنها کیف Paddington و کیف زین Marcie هستند.

این برند افراد مشهوری مانند کامرون دیاز، ناتالی پورتمن و کیتی هلمز را به عنوان طرفداران خود به حساب می‌آورد.

7)   برند Givenchy

Luxury brands in Paris

برند جیونچی در سال 1952 توسط Hubert de Givenchy تاسیس و خیلی زود به یکی از برندهای لوکس در پاریس تبدیل شد. این برند به خاطر رابطه نمادین خود با آدری هپبورن (بازیگر شناخته شده هالیوود)، دوست مادام العمر جیوانچی شناخته شده است. او در موارد متعدد با این برند همکاری کرد و همیشه یک مشتری وفادار باقی ماند.

لباس مشکی کوچولوی آدری در صبحانه در تیفانی یکی از نمادین‌ترین لباس هایی بود که توسط Givenchy ساخته شد. حتی جیونچی عطری به نام  L’Interdit  را برای این بازیگر ساخت که تا مدت‌ها از ان استفاده می‌کرد. جالب است بدانید که حتی امروز هم یکی از محبوب‌ترنی عطرها در جهان است.

علاوه بر مد لباس، این برند در تولید لباس‌های مردانه و لباس‌های آماده برای زنان نیز شروع به کار کرد. در نهایت، این شرکت به بخشی از شرکت لوکس فرانسوی LVMH تبدیل شد.

در آخر

رزرو تور پاریس، این امکان را به شما می‌دهد تا به شهر عشق، تاریخ، فرهنگ، مد و فشن سفر کنید. شهری که آغازگر بیشتر برندهای محبوب و معروف جهانی بوده و هنوز هم که هنوزه این برندها پابرجا هستند. اگر علاقه‌مند به شناخت این مارکت‌های شیک هستید؛ دانستن برندهای لوکس در پاریس حتما به دردتان می‌خودر؛ مخصوصا اگر در هفته مد پاریس به این شهر سفر می‌کنید. راستی یادتان نرود که قبل از هر چیز راهنمای سفر به پاریس را در چمدان خود قرار دهید.

نظرات کاربران