Paris in the summer season

سفر به پاریس در فصل تابستان؛ از مکان‌های دیدنی تا پخت ماکارون

پاریس در فصل تابستان همچون یک کاغذدیواری رنگی به نظر می‌رسد. آسمان آبی و درخشان، چمن‌زارها و باغ‌های سرسبز و خیابان‌های مملو از نور طلایی خورشید، جلوه‌ای خیره‌کننده دارند. این شهر در تابستان در زیباترین حالت خود قرار دارد. تابستان در پاریس بین ماه ژوئن تا آگوست است و یکی از گرم‌ترین و مرطوب‌ترین فصل‌های سال را دارا است. همچنین زمان سفر جهانگردان برای کشف زیبایی‌های آنجا بیشتر در همین فصل است. با سفر به پاریس در فصل تابستان، مهمان جشنواره‌های موسیقی تابستانی، رژه‌های تعطیلات ملی و جشنواره‌های غذا هستید.

Tour europe

در این مقاله، راهنمایی‌تان می‌کنیم که در فصل تابستان در پاریس، از چه جاهایی دیدن کنید تا از تعطیلات خود بهترین استفاده را ببرید.

خرید بلیط هواپیما پاریس با سه کلیک!

طولانی بودن روزها در فصل تابستان

سفر به پاریس در فصل تابستان

تابستان یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به پاریس است. این بهشت برای کسانی که هوس آفتاب و هوای مطبوع کرده‌اند، باغ‌ها و پارک‌های سرسبز به همراه گل‌های شکوفه در مکان‌هایی تماشایی به ارمغان می‌آورد. شما علاوه بر بازدید و گشت‌وگزار در این باغ‌ها و حتی پلاژ رود سن، می‌توانید در فضاهای بازی همچون پارک «دو لا ویلت» فیلم تماشا کنید. 

روزها نیز طولانی هستند و خورشید در حدود ساعت 6:30 صبح طلوع می‌کند و حدود ساعت 9:00 غروب می‌کند و زمان کافی برای گشت‌وگزار و استفاده حداکثری از فعالیت‌های خارج از اقامتگاه را برایتان مهیا می‌سازد.

برگزاری جشن‌ها و رویدادهای فراوان با سفر به پاریس در فصل تابستان

پاریس در تابستان مملو از رویدادها و جشنواره‌های ویژه است. در ماه ژوئن می‌توانید در رژه افتخار پاریس، جشنواره آزاد فرانسه، جشنواره‌های موسیقی Fete de la Musique و We Lov Green شرکت کنید. 

در ماه جولای، روز باستیل است که در آن پاریسی‌ها را با پرچم‌های ملی خود بیرون خواهیددید. در ماه اوت، این شهر میزبان جشنواره راکِ آن سن (جشنواره موسیقی راک در هوای آزاد) و تعطیلات ملی فرانسه مانند روز عروج و روز آزادی است.

خرید و فروش در بازارهای تابستانی

پاریس دو فصل مهم برای فروش دارد: تابستان و زمستان. در طول تابستان، بین اواخر ماه جولای و آگوست، اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی از جمله بوتیک‌های مدروز، تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید به بازارهای محلی مانند Marche d’Aligre، Marche Bastille و Marche Bourse برای خرید محصولات تازه، کالاهای دست‌ساز و سوغاتی سر بزنید.

فرصتی برای سفرهای یک روزه خارج از شهر

سفر به پاریس در فصل تابستان به شما این فرصت را می‌دهد که به گشت‌های یک روزه و لذتبخش در خارج از شهر پاریس بروید. چشم‌انداز سبز حاصلخیز مناطق اطراف شهر برای عکاسی بسیار رویایی است. از بهترین مقاصد مربوطه می‌توانیم قلعه اسرارآمیز چمبورد واقع در دره لوآر، قلعه Chenonceau،  قلعه Amboise، املاک مونه در ژیورنی، کاخ ورسای، نرماندی، سواحل D-Day، رَنس و صومعه Mont St. Michel را نام ببریم.

کارهایی که باید در طول سفرتان به پاریس در فصل تابستان انجام دهید

در چشم‌انداز پانوراما برج ایفل پاریس غوطه‌ور شوید

Paris in the summer season

برج ایفل در طول شب‌های تابستان تا نیمه‌شب باز است و به شما فرصت کافی برای رفتن به بالای این بنای نمادین را می‌دهد. برج ایفل نماد پاریس است و هیچ سفری به این شهر بدون توقف در اینجا کامل نمی‌شود. یک راه عالی برای خاطره‌انگیزتر کردن بازدید از برج ایفل، صرف یک وعده غذایی در رستوران‌های بالای آن است. در برج ایفل در فصل تابستان رویدادهای ویژه‌ای مانند آتش‌بازی برای روز باستیل (14 ژوئیه) و برافراشتن پرچم در روز آزادی (25 اوت) برگزار می‌شود. پس از بازدید از برج می‌توانید در پارک دو شانز د مارس که پارکی زیبا در مقابل برج ایفل است استراحت کنید و از دیدن نمای بانوی آهنین (برج ایفل) لذت ببرید.

تماشای مکان‌های دیدنی شهر با قایق‌سواری در رود سن

برای بیش از دو هزار سال، رودخانه سن شاهد پیشرفت و رشد شهر پاریس بوده‌است؛ درست از زمانی که سکونتگاه‌های رومیان بود تا انقلاب فرانسه و اکنون که به عنوان یک شهر جهانی است. رودخانه سن و بناهای دیدنی که در امتداد سواحلش قرار دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. شما می‌توانید برای کشف مکان‌های دیدنی اطراف این رودخانه، یک سفر دریایی روی آب‌های آن داشته باشید و در طول سفر بسیاری از مکان‌های دیدنی مانند برج ایفل، کاخ بزرگ، لوور، نوتردام، لِزَنولید، قلعه کونسیرژری، میدان کنکورد و مجسمه آزادی را ببینید. تابستان بهترین زمان برای سفر دریایی در رودخانه سن پاریس است؛ زیرا می‌توانید از قایق‌های روباز که منظره‌ای شگفت‌انگیز و زیبا از سواحل را ارائه می‌دهند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید لذت سفر دریایی خود را با غذاهای خوشمزه فرانسوی دوچندان کنید.

سفری یک روزه به کاخ ورسای داشته باشید

کاخ ورسای، بیش از 100 سال اقامتگاه رسمی سلطنتی فرانسه بود. این بنا در مقیاس بزرگی ساخته شده‌است که به زودی به یکی از بزرگترین مجموعه‌های کاخ در جهان و الهام‌بخش برای بسیاری از اقامتگاه‌های سلطنتی تبدیل می‌شود. کاخ ورسای حدود 40 کیلومتر از مرکز پاریس فاصله دارد و یک مقصد یک روزه و عالی است. در حالی که کاخ در طول سال باز است، باغ سلطنتی آن در تابستان فوق‌العاده دیدنی است و پیشنهاد جذابی برای سفر شما به پاریس در فصل تابستان است. این باغ‌ها بیش از 800 هکتار وسعت دارند و به سبک کلاسیک فرانسوی با چمن‌ها و درخت‌های خوش‌تراش و گل‌های زیبا به همراه مجسمه‌های متعدد، تزئین شده‌اند. در طول تابستان و در روزهای مشخصی، فواره‌های موزیکال به صدا در می‌آیند. همچنین می‌توانید برای بازدید از خانه هنرمند مشهور، کلور مونه، یک توقف سریع در گیورنی نیز داشته باشید.

از آثار هنر موزه لوور در سفر خود به پاریس در فصل تابستان دیدن کنید

سفر به پاریس در فصل تابستان

سالانه بیش از 10 میلیون نفر از موزه لوور بازدید می‌کنند و جای تعجب نیست که چرا! موزه لوور به عنوان بزرگترین موزه هنر جهان، بیش از 38000 شی دارد که قدمت آن‌ها به دوران ماقبل تاریخ باز می‌گردد. اکنون این مکان به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است و در حالی که بیشتر بازدیدکنندگان برای دیدن مونالیزا به آنجا می‌روند، لوور چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. در تابستان، موزه مملو از گردشگرانی است که در میان برخی از بهترین مجموعه‌های آثار هنری در جهان حرکت می‌کنند. در سال 2020، نمایشگاه مجسمه‌های بدن و روح در لوور برگزار می‌شود و مجسمه‌هایی از دوناتلو، میکل آنژ و غیره را به نمایش می‌گذارد.

خاطرات دوران کودکی خود را در دیزنی‌لند پاریس زنده کنید

چه کسی دیزنی‌لند را دوست ندارد؟ هم بچه‌ها و هم جوان‌ها مطمئن هستند که اوقات خوبی را در دیزنی‌لند پاریس سپری می‌کنند. دو پارک در دیزنی‌لند پاریس وجود دارد: پارک دیزنی‌لند و پارک استودیو والت دیزنی. بلیط‌های پارک دیزنی‌لند از 56 یورو شروع می‌شود و شامل دسترسی به بیش از پنج زمین موضوعی در پارک، (خیابان اصلی ایالات متحده آمریکا، مرزی، سرزمین ماجراجویی، سرزمین فانتزی و دیسکاوری‌لند) است. در طول تابستان، این پارک با رویدادهای ویژه‌ای که تا پاسی از شب ادامه دارد میزبان شما است. راستی، آتش‌بازی شبانه و نمایش دیدنی دیزنی ایلومینیشن که در قلعه زیبای خفته در Fantasyland برگزار می‌شود را از دست ندهید.

در گالری لافایت گشتی بزنید

گالری لافایت یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید در پاریس است که قدمت آن به سال 1894 باز می‌گردد. این بنا به لطف طراحی معماری خیره‌کننده‌اش که شامل سبک‌های نمادین هاوسمن و آرت دکو است، اکنون به عنوان یک اثر تاریخی و ملی در نظر گرفته می‌شود. امروزه گالری لافایت خانه بهترین برندهای مد در جهان است. به آنجا بروید و با اسرار فروشگاه آشنا شوید. همچنین می‌توانید با آسانسور به تراس گالری بروید و مناظر پانوراما از شهر را ببینید. اگر هم مایل بودید می‌توانید در آنجا خرید هم بکنید.

در خیابان‌های پاریس پیاده‌روی کنید

The streets of Paris

یکی از گزینه‌های جذاب سفر به پاریس در فصل تابستان، پوشیدن کتانی و قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر است. مانند تمام شهرهای بزرگ جهان، پاریس را بهتر است با پای پیاده کاوش کنید و بهترین راه این است که با یک فردمحلی یا یک راهنما در تور پاریس‌تان به پیاده‌روی بروید. تور پیاده‌روی، شما را به مهم ترین نقاط دیدنی و جاذبه‌های پاریس می‌برد. می‌توانید از برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام، باغ تویلری، طاق پیروزی دیدن کنید و در خیابان شانزلیزه قدم بزنید. همچنین می‌توانید از موزه لوور بازدید کنید و شاهکارهای هنری را در طول قرن‌ها تحسین کنید.

در کلاس پخت ماکارون‌های لذیذ شرکت کنید

این شگفت‌انگیز است که چگونه فرانسوی‌ها از مواد ساده‌ای مانند پودر شکر، تخم‌مرغ و بادام استفاده می‌کنند تا شیرینی لطیف و غنی مانند ماکارون درست کنند. ماکارون‌های سبک پاریسی، بسیار موردتوجه علاقه‌مندان به دسر در سراسر جهان قرار گرفته‎است. باورتان می‌شود که می‌توانید طرز تهیه این خوراکی خوشمزه را از خود آن‌ها یاد بگیرید؟ کلاس پخت ماکارون این فرصت را به شما می‌دهد تا این دسر را با کمک یک سرآشپز متخصص درست کنید. از مرحله درست کردن خمیر تا پخت، همه و همه را آموزش می‌بینید. درنهایت هم با نهایت لذت، ماکارون‌های دست‌ساز خود را بست‌بندی می‌کنید و برای یک روز تابستانی دوست‌داشتنی به یک پیک‌نیک تابستانی در یکی از پارک‌های پاریس مانند پارک بوت شومون، باغ تویلری یا پارک مونسو می‌روید.

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در سفر به پاریس در فصل تابستان

به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای اروپا، رفت‌وآمد در پاریس می‌تواند طاقت‌فرسا به نظر برسد. خوشبختانه، سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر، گسترده است و راهی مقرون‌به‌صرفه برای شما به شمار می‌آید. 

در این قسمت بهترین گزینه‌ها برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را برایتان آورده‌ایم.

مترو

سفر به پاریس در فصل تابستان

با بیش از 300 ایستگاه و 16 خط اتصال، سیستم متروی پاریس برای مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند، گزینه‌ای ایده‌آل است. مترو از ساعت 6:00 صبح تا 12:45 (یکشنبه تا پنجشنبه) و تا ساعت 1:45 بامداد جمعه و شنبه کار می‌کند. ایستگاه‌های معروف مترو عبارتند از گار دی نور، شاتل، سن-لازار.

RER یا قطار سریع السیر منطقه ای 

این قطار در حومه شهر تا ورسای و دیزنی‌لند پاریس می‌رود. برخلاف مترو، ایستگاه‌های کمتری در داخل شهر دارد و برای سفرهای طولانی درنظر گرفته‌شده‌است. این قطارحدود 250 ایستگاه در پنج خط دارد.

اتوبوس 

 بیش از 64 خط اتوبوس در مسیرهای روز و شب وجود دارد. اتوبوس‌ها همه‌روزه از ساعت 7 صبح تا  12:30 نیمه‌شب حرکت می‌کنند. (اتوبوس‌های شب نیز از ساعت 12:30 تا 7 صبح حرکت می‌کنند.) یکی از بزرگترین ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه اتوبوس بین‌المللی پاریس-گالینی است که از آنجا می‌توانید اتوبوس‌های محلی و بین شهری را سوار شوید.

دوچرخه Velib یکی از گزینه‌های جابه‌جایی برای سفر به پاریس در فصل تابستان

شما می‌توانید از سرویس دوچرخه شهر پاریس برای رفت‌وآمد استفاده کنید. 1400 ایستگاه دوچرخه در شهر وجود دارد که قیمت آن‌ها از 1 یورو برای 30 دقیقه استفاده از دوچرخه ساده و 2 یورو برای 30 دقیقه استفاده از دوچرخه برقی متغیر است.

در صورت اقامت در حومه شهر نیز می‌توانید از تراموا و تاکسی استفاده کنید.

در سفر به پاریس در فصل تابستان در کجا اقامت کنیم؟

شهر پاریس برای پذیرایی از میلیون‌ها گردشگر، گزینه‌های زیادی برای اقامت به شما ارائه می‌دهد که با هر بودجه و سلیقه‌ای مطابقت دارد. چه به دنبال هاستل‌های مناسب، اقامتگاه‌های لوکس یا خانه‌های دنج باشید، در پاریس همه نوعش پیدا می‌شود. در اینجا به چند گزینه برای اقامت در پاریس با توجه به بودجه شما اشاره می‌کنیم.

اقامتگاه‌های لوکس

هتل  Pullman Paris Eiffel Tower 

Pullman Paris Eiffel Tower 

این هتل تنها 50 متر با برج ایفل فاصله دارد و اتاق‌های آن دارای بالکن با چشم‌اندازی فوق‌العاد‌ه از برج هستند. رستوران‌های مجللی نیز در اطراف این هتل وجود دارد. خدمات صبحانه و اتاق‌های شیک و مدرن این هتل بین مسافران طرفداران زیادی دارد.

Novotel Paris Les Halles

از سری هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی، هتلNovotel Paris Les Halles  است که از شهرت فوق‌العاده‌ای در بین مسافران برخوردار است. این هتل تنها 650 متر با پل پونت نئوف و کلیسای سن شاپل فاصله دارد و دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز دارد. اتاق‌های این هتل بسیار هنری چیده‌شده‎اند و امکانات مجهزی در آن اتاق‌ها وجود دارد.

Hotel Mercure Paris Notre Dame Saint Germain des Prés

این هتل در محله لاتین قرار گرفته‌است که به خاطر کافه‌های جالب، کتابفروشی‌ها و معماری خارق‌العاده‌اش شهرت زیادی پیدا کرده. این هتل در چند قدمی نوتردام و باغ لوگزامبورگ قرار دارد. مهمانان عاشق اتاق‌های مدرن و سالن استراحت 24×7 آنجا هستند.

اقامتگاه‌های راحتی

Hotel de Londres Eiffel

سفر به پاریس در فصل تابستان

این یک هتل-بوتیک زیبا است که درست در مقابل باغ‌های میدان شان دو مارس واقع شده و حدود 1 کیلومتر با برج ایفل فاصله دارد. این ساختمان برای میزبانی از کارمندان خود ایفل ساخته شده‌است. مهمانان عاشق فضای ساده فرانسوی اتاق‌ها به همراه دکوراسیون داخلی مدرن آن هستند.

La Maison Favart

این هتل به سبک عمارت قدیمی فرانسوی طراحی شده‌است و اتاقی زیبا دارد که با دکوراسیون قرن 18 طراحی شده. این هتل در چند قدمی گالری لافایت و اپرا گارنیه و در میان یک منطقه تفریحی قرار دارد.

Hotel Muguet

مسافران مهما‌ن‌نوازی و دسترسی راحت این هتل را به مکان‌های دیدنی معروف پاریس دوست دارند. این هتل تا میدان شان دو مارس، موزه اورسی و محله لاتین فاصله کمی دارد. اتاق‌های کلاسیک آن به سبکی معاصر تزئین شده‌اند.

هتل‌های اقتصادی

Hotel de L’Union

Hotel de L’Union

این هتل از بهترین هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در شهر است که در منطقه 20 قرار دارد. تنها 400 متر از مترو Buzenval فاصله دارد که می‌تواند شما را مستقیماً به تمام نقاط دیدنی شهر برساند. این هتل برای خانواده‌ها گزینه‌ای مناسب است و همچنین دارای اتاق‌هایی با آشپزخانه کوچک است.

Les Piaules

 هاستل تنها در 160 متری ایستگاه متروی Couronnes و در 5 کیلومتری لوور و کلیسای سکره‌کر قرار دارد. این هاستل دارای خوابگاه و اتاق‌های خصوصی با گزینه‌های رفاهی مانند سرویس بهداشتی مشترک و خصوصی است. تراس پشت بام این هاستل طرفداران زیادی دارد.

St Christopher’s Inn Gare du Nord

یکی از بهترین هاستل‌های پاریس است. مسافران، این هاستل را به دلیل موقعیت مکانی آن ترجیح می‌دهند؛ زیرا درست روبه‌روی مرکز حمل‌ونقل Gare Du Nord قرار دارد. این هاستل دارای اتاق‌های خوابگاه و همچنین اتاق‌های خصوصی است و در 2.5 کیلومتری مولن روژ و مرکز پمپیدو واقع شده‌است.

رزرو هتل با سه کلیک!

غذاهای خوشمزه تابستانی در پاریس

در طول سفر خود در پاریس در فصل تابستان از غذاهای محلی فرانسوی لذت ببرید. با محصولات تازه‌ای که هر تابستان وارد شهر می‌شوند، غذاهای پاریسی با مواد ترد و خوشمزه‌ای طبخ می‌شود. در اینجا چند غذا را به شما معرفی می‌کنیم که باید در طول سفر خود امتحان کنید.

اسکارگوت

سفر به پاریس در فصل تابستان

حلزون‌ها یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی در پاریس محسوب می‌شوند. اسکارگو که با حلزون‌های تاز، پخته می‌شود در کره و سس بورگینیون سرو می‌شود.

Bouillabaisse 

غذای موردعلاقه تابستانی فرانسوی‌ها، این غذای خورش‌مانند با ترکیبی از ماهی و بهترین سبزیجات تابستانی مانند تره فرنگی، کرفس، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی است.

مادلین

 این کیک اسفنجی صدفی‌شکل، یک شیرینی لطیف است که در تابستان طرفداران زیادی دارد که با پوست پرتقال یا لیمو درست می‌شود و اغلب با لعاب گیلاس و نارگیل خشک‌شده سرو می‌شود.

سالاد نیکویز

 این سالاد شبیه تابستان در یک کاسه است! ترکیباتش شامل گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ آب‌پز، زیتون و آنچوی است که مقدار زیادی روغن زیتون رویش ریخته می‌شود.

Clafoutis

Clafoutis

این دسر، درواقع یک پای است که با بهترین میوه‌های فصل مانند گیلاس، آلو، آلو، سیب، کرن‌بری و گلابی درست می‌شود. آن را به صورت گرم و با رویه خامه سرو می‎کنند.

Pain au chocolat

به معنای واقعی کلمه «شیرینی شکلاتی» ترجمه می‌شود. این یک شیرینی پف‌دار پر از شکلات تلخ است که یک میان‌وعده عالی در سفر است و می‌توانید در هر بولانجری یا نانوایی پیدایش کنید.

ژلاتو

یک مخلوط خنک و لذت‌بخش از ژلاتو در یک بعد از ظهر تابستانی شما را سرحال می‌آورد. یک دسر ایتالیایی است اما معمولا در خیابان‌های پاریس نیز یافت می‌شود. طعمی شبیه به پسته، اسپرسو و شکلات دارد.

فلافل

سفر به پاریس در فصل تابستان

فلافل‌ها توپ‌های کوچک نخود ادویه‌ای هستند که در روغن سرخ می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را مستقیماً با سس بخورید یا در یک ساندویچ یا پیتا بپیچید تا به عنوان میان‌وعده در طول سفر تابستانتان به پاریس میل کنید.

برای سفر به پاریس در فصل تابستان چه لوازمی همراه خود داشته باشیم؟

از آنجایی که پیاده‌روی زیاد دارید، کتانی و کفش‌های راحتی و همچنین پوتین برای روزهایی که هوا ابری و بارانی است با خود داشته‌باشید. برای لباس نیز چند دست لباس‌تابستانی به همراه بارانی یا بادگیر برای روزهایی که هوا بارانی است. 

هنگام گشت‌وگزار در شهر یک کوله‌پشتی کوچک بردارید و وسایلی مانند اسناد مسافرتی، کیف پول آب‌معدنی را درونش بگذارید.

برای محافظت از پوستتان درمقابل آفتاب، حتما کرم ضدآفتاب به همراه داشته‌باشید؛ زیرا ممکن است در اواسط جولای و آگوست هوا بسیار گرم شود. داشتن یک چتر نیز برای مقابله با باران ضروری است. عینک آفتابی، کلاه و روسری در فعالیت‌های خارج از منزل مانند سفرهای دریایی و تورهای پیاده‌روی برایتان مفید خواهند بود.

کلام پایانی

سفر به شهر رویایی پاریس در فصل تابستان، چشم‌انداز جذابی از زیبایی‌های این شهر را به روی شما می‌گشاید. شما می‌توانید در باغ‌هایی که در فصل تابستان سبز می‌شوند دیدن کنید، در جشن‌ها و رویدادهای خاص و مفرح شرکت کنید و حتی خودتان ماکارون بپزید. خلاصه که تجربه‌های مهیج زیادی در تور پاریس انتظار شما را می‌کشد. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران