دیزنی لند

دیزنی لند پاریس؛ از پرواز با پیترپن تا ماجراجویی با ایندیانا جونز!

دیزنی لند

خاطرات کودکی همه ما پر از کارتون های رنگی رنگی و قصه های پری مهربان، شاهزاده و پرنسس، ابر قهرمان ها و حیوانات باهوش و جذاب است. دختری هست که با داستان سیندرلا یا شجاع دل غرق رویا نشده باشد، یا پسری که بارها و بارها نقش مرد عنکبوتی را بازی نکرده باشد؟! تمام این خاطرات زیبا و دلچسب برگرفته از خلاقیت کمپانی والت دیزنی در خلق بهترین انیمیشن های تاریخ است. دیزنی لند پاریس از سال 1992 در بخش شرقی شهر پاریس آغاز به فعالیت نموده است. دهکده ای سراسر رنگ، موسیقی و شادی که نه تنها کودکان بلکه بزرگترها را نیز به وجد می آورد. اگر مسافر تور پاریس هستید، پیشنهاد می کنیم در بین گشت های شهر پاریس، حتما یک روز را به بازدید از دیزنی لند اختصاص دهید و در دنیای انیمیشن با شخصیت های کارتونی همراه شوید.

Tour europe

7 نکته که بازدیدکنندگان دیزنی لند قبل از اولین بازدید باید بدانند

دیزنی لند پاریس از دیزنی لند آمریکا قیمت پایین تری دارد؛ اما …

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس با توجه به روز بازدید متغیر است. کمترین قیمت بلیط روزانه بازدید از 63 دلار آغاز می شود و بیشترین قیمت آن در روزهای شلوغ 101 دلار است. اما بلیط دیزنی لند آمریکا از 109 دلار شروع می شود و در روزهای اوج به 129 دلار نیز می رسد. بلیط های سالانه قیمت های بیشتری دارند و میانگین قیمت آنها از 170 تا مدل سوپر لوکس 450 دلاری است.

همچنین اگر قصد بازدید بیش از دو روز از دیزنی لند را دارید، میتوانید از بلیط Fastpass استفاده کنید که با خرید آن، می توانید تعداد بلیط ورودی بازدیدهای متنوعی را خریداری کنید و دیگر نیازی به انتظار در صف های طولانی برای بازدیدها نخواهید داشت. قیمت این بلیط از 59 دلار در هر سواری تا 192 دلار برای یک روز می رسد.

مردم محلی دیزنی لند را دوست دارند

دیزنی لند

هنگام بازدید از دیزنی لند متوجه تعداد زیاد افراد محلی خواهید شد، این به دلیل علاقه پاریسی ها به بازدید از دیزنی لند است. در انتخاب روز بازدید توجه داشته باشید که روز انتخابی تان بین دوشنبه تا جمعه باشد، چرا که روزهای آخر هفته و تعطیلی ازدحام جمعیت بسیار زیاد است.

از پاریس تا دیزنی لند یک ساعت در راه هستید

شما از طریق ایستگاه قطار RER/TGV که دقیقا روبروی دروازه پارک است به راحتی به دیزنی لند رفته و می توانید دوباره به شهر بازگردید. همچنین اگر قصد پرداخت هزینه هتل در شهر پاریس را دارید، ارزشش را دارد که یک شب در هتل های مجموعه دیزنی لند اقامت کنید!

رزرو تور اروپا

دیزنی لند پاریس دو پارک دارد

دیزنی لند پاریس همانند دیزنی لند آمریکا دارای دو پارک است که دقیقا روبروی یکدیگر قرار دارند، پارک دیزنی لند و استودیو والت دیزنی. همانند استودیو دیزنی لند آمریکا که بازدید نیم روزه برای آن کافی است، اگر قصد بازدید از دیزنی لند پاریس را برای یک روز دارید، زمان خود را برای پارک دیزنی لند ذخیره کنید و از بازدید استودیو والت دیزنی صرف نظر کنید.

استودیو والت دیزنی پاریس دارای برج وحشت، ترن هوایی راک اند رولر و Toy Story Playland است که در مقایسه با جذابیت و هیجان بازی های پارک اصلی آنها بسیار کمرنگ جلوه می کنند.

دیزنی لند

 انتظار زیادی از کیفیت غذا نداشته باشید

از آنجایی که غذا در فرانسه برابر با کیفیت عالی است، ممکن است انتظار غذاهایی لذیذ و باکیفیت از رستوران های دیزنی لند پاریس داشته باشید. اما باید بدانید طبق تجربه مسافران، کیفیت میان وعده ها و وعده های غذایی در دیزنی لند؛ متوسط هستند. رستوران های دیزنی لند پاریس سعی کرده اند تا در منوی خود غذاهای آمریکایی شمال برگر، سیب زمینی سرخ کرده و کباب را بگنجانند، اما کیفیت غذاهای آمریکا کجا و دیزنی لند کجا!

یکی از پیشنهادهای قابل قبول برای غذا، Au Chalet de la Marionnette فروشگاهی با مضمون پینوکیو است. که یک میان وعده سبک شامل پنیر، سالاد، میوه و گوشت حدود 20 یورو می شود. همچنین در نزدیکی راتاتوی به سمت چرخ دستی های قرمز بروید و از فست فودهای ساده فرانسوی آن لذت ببرید. در استودیو والت دیزنی سری به رستوران Bistrot Chez Rém بزنید، طراحی جذاب و غول پیکر رستوران حس کوچک شده را به شما می دهد و کیفیت غذاها نیز قابل قبول است.

پاسپورت دومینیکا

·   بازدید جنگ ستارگان

دیزنی لند

برخلاف پارک های دیزنی لند دیگر که بخش جنگ ستارگان را به صورت متمرکز در یک مکان گنجانده اند، در دیزنی لند پاریس این جاذبه در هر دو قسمت پارک تقسیم شده است. در پارک دیزنی لند شما با شخصیت های جنگ ستارگان روبرو می شوید، با آنها حرف می زنید و عکس می گیرید و در پارک استودیو والت دیزنی یک اکشن زنده از “تماشاگر کهکشانی” را خواهید دید.

و اما بخش جذاب و فوق العاده برای علاقمندان به جنگ ستارگان، کوه فضایی جنگ ستارگان وارونه است. که نسخه ای بی نظیر از ترن هوایی نمادین دیزنی است. اگر هوادار جنگ ستارگان هستید، حتما دیدن این کوه فضایی، با جنگنده های TIE و پرتوهای لیزر چوب پنبه ای را تجربه کنید.

بازدید خارج از فصل

ساعات کاری پارک در فصل زمستان کوتاهتر و از ساعت 10 صبح تا 18:30 عصر خواهد بود. حتی در این زمان هم برخی بازی ها زودتر از ساعت معمول تعطیل می شوند. همچنین حتما قبل از رزرو بازی ها تقویم بازسازی را چک کنید تا زمان بازدید شما با بازسازی بازی موردنظرتان یکسان نباشد.

این موضوع را در برنامه ریزی برای سفر و رزرو بلیط هواپیما تهران پاریس در نظر داشته باشید!

10 جاذبه برتر دیزنی لند پاریس که باید امتحان کنید!

1.  ایندیانا جونز و معبد پریل

دیزنی لند

این بخش شامل یک ترن هوایی جذاب و هیجان انگیز براساس داستان ایندیانا جونز و طراحی محیط به شکل جنگل های اسرارآمیز آسیایی است. ماشین این ترن به شکل چرخ های قدیمی معدن است و مسافران با سوار شدن بر آن سفری ماجراجویانه به یک معبد مخوف خواهند داشت تا در انتها به معبد گمشده پریل و رمز و رازهای آن برسند. این ترن شما را با سرعت به داستان ایندیا جونز و ماجراجویی هایش می برد.

2.  پرواز پیتر پن

در این بخش یک سواری موزیکال براساس یکی از معروف ترین انیمیشن های دیزنی، پیتر پن طراحی شده است. همراه با پیتر پن افسانه ای سوار بر کشتی سحرآمیز شوید و بر فراز آسمان شب شهر لندن که به صورت ماکت های طبیعی طراحی شده اند، پرواز خود را آغاز کنید و با موسیقی انیمیشن پیتر پن در دنیای پریان به رویا بروید.

3.  راتاتوئیل

دیزنی لند

یکی از سواری هایی که به تازگی در دیزنی لند پاریس اضافه شده و به سرعت محبوب بازدیدکنندگان گشته است، سواری چهار بعدی راتاتوئیل است. در این بخش شما به اندازه یک موش کوچک می شوید و همراه با رمی موش نابغه سوار در آشپزخانه گاستو درست همانند انیمیشن، قدم خواهید زد. از ویژگی های بخش راتاتوئیل تزئین جذاب صف انتظار است تا انتظار برای نوبت سواری برای بازدیدکنندگان خوشایند شود.

4.  Crush’s Coaster

دیزنی لند

Crush’s Coaster یکی دیگر از سواری های انحصاری دیزنی لند پاریس است. در این بخش، بر روی یک لاک پشت می نشینید و به آرامی در طول یک دیواره مرجانی حرکت می کنید تا به ترن هوایی هیجان انگیز و شروع ترشح آدرنالین برسید. توجه داشته باشید صف انتظار برای این سواری بسیار طولانی و زمان آن به 30 تا 40 دقیقه می رسد. اگر برای شما مهم نیست که به تنهایی این سواری را امتحان کنید، می توانید به صف تکنفره ها بروید و در کمترین زمان جای خالی در گروه های فرد را پر نمایید.

5.  کوه فضایی جنگ ستارگان

سواری هیجان انگیز و فوق العاده در کوه های فضایی با زمینه جنگ ستارگان که شما را وارد یک نبرد فضایی و جاسوسی تمام عیار همراه با جنگنده ها و پرتوهای لیزری خواهد کرد. این طراحی منحصر به فرد در دیزنی لند پاریس به اندازه نسخه اصلی و حتی بهتر از آن طراحی شده است.

حالا که بحث فیلم ها داغ است؛ آیا فیلم های ساخته شده در پاریس را می شناسید؟ (لینک مقاله)

6.  راه‌آهن کوهستان بزرگ

دیزنی لند

این ترن هوایی برای تمام سنین طراحی شده است و شما می توانید همراه با اعضای خانواده آن را تجربه کنید. قطاری که مسافرینش را به درون کوهی اسرارآمیز می برد و آنها را وارد یک ماجراجویی هیجان انگیز و ترسناک می کند. صداهای ترسناک، مسیر پر پیچ و خم و رودخانه خروشان دل مسافران قطار را به لرزه می اندازد و فریاد وحشت آنها در طول مسیر شنیده می شود. اما قطار تا مسافرانش را سلامت به منطقه ای امن نرساند از حرکت نمی ایستد.

7.  برج وحشت منطقه گرگ و میش

اگر به دنبال تجربه واقعی از ترس و وحشت هستید و دل جرات کافی را دارید، سواری برج وحشت دیزنی لند پاریس را که براساس نسخه اصلی Twilight طراحی شده است را امتحان کنید. این سواری سه خط داستانی را دنبال می کند که می توانید یکی را انتخاب کنید، در هرکدام از این سکانس ها انتظار افت فشار و به قول معروف اینکه یکباره هوری دلتان بریزد را داشته باشید. برای این بخش کودکان می بایست قدشان حداقل 40 اینچ باشد و اگر نمی خواهید در سواری فرزندتان را همراه ببرید والدین به صورت نوبتی می توانند سوار شوند و نفر بعد نیازی به انتظار در صف را ندارد.

8. فانتوم مانور

خانه تسخیر شده و ترسناک فانتوم مانور در سال 1992 ساخته شد. این جاذبه تفریحی در دیزنی لند پاریس نسبت به نمونه مشابه در دیزنی لند آمریکا و توکیو سیر داستانی متفاوت و تاریک تری دارد. اگر دلتان برای ترس واقعی و ماجراجویی تنگ شده است، خانه فانتوم مانور و اسرار سیاه آن را امتحان کنید.

9.  سفید برفی و هفت کوتوله

دیزنی لند

چه پیشنهادی می تواند شگفت انگیزتر از این باشد که به شما بگویند سوار بر یک چرخ دستی می توانید به دنیای سفید برفی سفر کنید و با هفت کوتوله آشنا شوید. این تقریبا آرزوی نیمی از کودکان قدیم و حتی فرزندان آنهاست. در این سفر مسئولیت بزرگی به عهده شما خواهد بود، می بایست در جنگل تاریک با هفت کوتوله همراه شوید و ملکه بدجنس را از بین ببرید. در این راه ماجراهای زیاد و هیجان انگیزی در انتظارتان خواهد بود.

10.  قلعه زیبای خفته

قلعه زیبای خفته در دیزنی لند پاریس، بخشی است که فضایی آرام تر و داستانی دارد. این قلعه دارای دو بخش سیاهچاله که اژدهای داستان در آن قرار دارد و بخش دیگر بالکنی شیشه ای با نقاشی های کارتون زیبای خفته است. در قسمت بالکن تعدادی فروشگاه کوچک برای خرید هدیه و زیورآلات وجود دارد. این بخش برای بازدید کودکان خردسال مناسب است.

سوالات متداول

آیا یک سفر یک روزه به دیزنی لند پاریس ارزشش را دارد؟

پاسخ به این سوال به مقصد سفر بستگی دارد، در حال رزرو تور برای پاریس و یا لندن هستید، یک سفر یکروزه به دیزنی لند منطقی است. چرا که سفر از پاریس به دیزنی لند تنها یک ساعت طول می کشد و تجربه بازدید از پارک ارزش اینکه یک روز از سفرتان را به آن اختصاص دهید دارد.

دیزنی لند پاریس برای بازدید بزرگسالان مناسب است؟

بله چرا که نه! این پارک علاوه بر موسیقی و رنگ و بازی های مخصوص کودکان، ترن های مرتفع و بازی های ترسناک مخصوص بزرگسالان را نیز دارد.

آیا سفر به دیزنی لند همراه با نوزاد ارزش دارد؟

پاسخ این سوال شبیه به سفر در بارداری است. علاوه بر اینکه شما در انتخاب بازی ها محدودیت خواهید داشت. نوزاد نیز در آینده تجربه این سفر را به یاد نخواهد آورد و تنها عکس های این بازدید برای او یادآور سفر خواهد بود.

نتیجه گیری

سفر به دیزنی لند پاریس شبیه به یک سفر رویایی همراه با هیجان و حس نوستالژی خاطرات کودکی و تجربه ای جذاب برای کودکان خواهد بود. همانند تجربه غذایی لوکس در یک رستوران خاص که ممکن است یک بار تکرار شود. بنابراین به هنگام تصمیم گیری برای رزرو پکیج بلیط هواپیما پاریس آنلاین، با مراجعه به سایت دیزنی لند، روز بازدید و حتی بلیط های خود را از قبل رزرو کنید. در نظر داشته باشید که هزینه بازدید از این پارک برای کودکان زیر 3 سال رایگان و برای کودکان 3 تا 11 سال کمتر از بزرگسالان خواهد بود، بهای بلیط برای شما نیز از پایه 110 دلار بسته به روز و زمان بازدید متغیر خواهد بود.

دوست دارید در جاهای دیدنی پاریس گردش کنید؟

نظرات کاربران