پاریس

سوغاتی پاریس؛ چی بخریم، از کجا بخریم، چقدر بخریم؟

پاریس از ان دست مقاصد گردشگری است که هم آرزوی یک بار سفر کردن به آن را دارند. شهری که با هنر، فرهنگ، عشق و تاریخ در هم آمیخته شده و در هر گوشه و کنارش می‌توان همه این ویژگی‌ها را دید. از کاخ‌ها و موزه‌های جهانی ان گرفته تا زیبایی برج ایفل در شب یا از رستوران‌های ستاره‌دار آن گرفته تا مراکز خرید لوکس و شیک آن، همه چیز این شهر خارق‌العاده است. اما، خرید کردن حال و هوای دیگری دارد؛ نگران نباشید، سوغاتی پاریس به اندازه کافی زیاد و متنوع هست که دست خالی برنگردید. بیایید تا شما را با برخی از چیزهایی که می‌توان در پاریس خرید آشنا کنیم و اینکه از کجا و چقدر بخرید!

اگر هنوز بلیط هواپیما تهران پاریس را رزرو نکرده اید؛ باز هم این مقاله را بخوانید!

بهترین سوغاتی‌های پاریس و مکان خرید آنها

در این لیست ما برخی از سوغاتی پاریس را عنوان کردیم که شاید از نظر شما کمی کلیشه‌ای به نظر برسند. اما، قطعا ارزش خرید را به عنوان یادگاری دارند. این را هم اضافه کنیم که قیمت‌ها مربوط به سال 2023 هستند.

1)  کلاه برت فوانسوی (Bérets)

پاریس

کلیشه‌های زیادی در مورد فرانسه وجود دارد و یکی از معروف‌ترین آنها این است که فرانسوی‌ها همیشه لباس برت می‌پوشند. این کلاه پشمی بافتنی اغلب با هنر و هنرمندان پاریسی معروف شد. حتی اگر خود فرانسوی‌ها هم این کلاه را نپوشند به عنوان یک نماد برای پاریس و این کشور و البته یک هدیه عالی برای آوردن از پایتخت فرانسه به خانه باقی می‌ماند. تقریباً در همه فروشگاه‌های کادویی در پاریس می‌توانید برخی از کلاه‌های برت ارزان قیمت «ساخت چین» را پیدا کنید. اما، ساخت کشور فرانسه چیزی دیگری است.

از کجا بخریم؟

فروشگاه‌های زیادی در سرتاسر پاریس کلاه برت را به فروش می‌رسانند.

قیمت: تقریبا 35 یورو

2) روسری

کشورهای خارجی کاملاً به روسری‌های فرانسوی غبطه می‌خورند، چه روسری‌های ابریشمی زنانه و چه روسری‌های گرم‌تر و ضخیم‌تر. پس چرا برای از عزیزانتان یکی نخرید؟ در پاریس، می‌توانید با هر بودجه، جنس و شکلی مناسب را بخرید، پس نگران قیمت نباشید. مطمئنا همه ظاهر شیک پاریسی‌ها را دوست دارند، پس استایل خودتان را با یک روسری از برندهای لوکس در پاریس یا مدل معمولی آن کامل کنید.

از کجا بخریم؟

فروشگاه ARTICLES DE PARIS: این برند دارای چندین فروشگاه در سرتاسر پاریس است که می‌توانید آنها را در وب سایتی به همین نام پیدا کنید.

قیمت: روسری ابریشمی 90*90 سانتی متر از 50 یورو

3) یک کیف دستی لویی ویتون

پاریس

اگر جز آن دسته افرادی هستید که با یک بودجه خیلی بزرگ به این شهر سفر کرده‌اید، پس حتما به خیابان شانزه لیزه پاریس و بوتیک زیبای لویی ویتون بروید. معروف‌ترین فروشگاه چرم فرانسوی پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است و همه ما می‌دانیم که چرا. کیف‌های دستی و کیف‌های مسافرتی آن‌ها در سراسر جهان شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کیف‌های تقلبی مشابه زیادی از آن وجود دارند که طبیعی است. این قطعا بهترین سوغاتی پاریس برای عزیزانتان یا یک یادگاری همیشگی برای خودتان خواهد بود.

از کجا بخریم؟

LOUIS VUITTON PARIS CHAMPS-ELYZÉES: این برند دارای چندین فروشگاه در سرتاسر پاریس است که می توانید آنها را در وب سایتی به همین نام پیدا کنید.

قیمت: از 800 یورو

4) کتاب، پوستر یا کارت پستال

هنگام قدم زدن در سواحل سن، در امتداد کوای ولتر، نمی‌توانید جعبه‌های سبز رنگی را که در حاشیه رودخانه قرار دارند از دست بدهید. Bouquinistes de Paris نمادی از شهر است و از سال 2011 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کتاب‌های موجود در آنجا همه دست دوم و بسیار ارزان هستند. احتمالا چند تا شاهکار از میانشان پیدا کنید. اگر هم زیادی به خریدن کتاب به عنوان سوغای پاریس علاقه‌مند نیستید؛ کارت پستال و پوسترها قطعا گزینه خوب و مقرون به صرفه‌ای خواهند بود.

از کجا بخریم؟

سواحل سن: از کوای د لا تورنل تا کوای ولتر

قیمت: از چند سنت تا بیش از 20 یورو.

5) ماکت برج ایفل

پاریس

بله، این یک سوغاتی پاریس کلیشه‌ای است، اما به این معنی نیست که آن را کاملاً کنار بگذاریم و نادیده بگیریم. «بانوی آهنین» یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی فرانسه است و احتمالاً نمادین‌ترین بنای تاریخی پاریس است. از آنجا که بهترین منظره از ابلای برج ایفل تماشا خواهید کرد و سفر پاریس را با ان کامل می‌کنید؛ پس بد نیست این تجربه از سفر را با دوستانتان هم در میان بگذارید و چند تا از این ماکت‌ها را به خانه ببرید.

از کجا بخریم؟

منطقه کوای برانلی

قیمت:

  • یک برج ایفل 4.5×2 سانتی متر، 1 یورو
  • یک برج ایفل 8×3.5 سانتی متر، 1.90 یورو
  • یک برج ایفل 30 در 12 سانتی متر، 19 یورو
  • یک برج ایفل 48 در 13 سانتی متر، 39 یورو

6) عتیقه جات

در پاریس، انتخاب بسیار زیادی از عتیقه‌جات و قطعاتی وجود دارد که ارزش دیدن دارند. می‌توانید جستجوی خود را برای یافتن قطعات منحصر به فرد و تاریخی در بسیاری از مغازه‌های فروشندگان عتیقه‌فروشی یا بازارهای کثیف برای کسانی که آنقدر شجاع هستند که در تمام آن کوچه‌ها و فروشگاه‌ها جستجو کنند، آغاز کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر چند دوربین قدیمی دیدید حتما بخرید؛ چون احتمالش بسیار کم است که در جای دیگر همانند آنها را پیدا کنید.

از کجا بخریم؟

بوتیک ALASINGLINGLIN، بازار کُک سن اوئن

قیمت: قیمت بسته به شکل و کمیاب بودن شی متفاوت است.

7)  محصولات زیبایی

پاریس

در فرانسه، بسیاری از صابون ها و محصولات مراقبت از پوست منحصر به فرد وجود دارد که در تمام جهان محبوب و معروف هستند. این بهترین فرصت برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی است، چراکه اغلب در کشور پیدا نمی‌شوند. بیودرما، دیور، شنل و…. از برندهای عالی هستند که می‌توانند یکی از بهترین سوغاتی پاریس باشند. جالب است بدانید که این محصولات در کشورهای دیگر و ایران بسیار گران هستند. بنابراین از این فرصت استفاده نمایید. به دوستانتان اجازه دهید برخی از مارک‌های فرانسوی را امتحان کنند.

از کجا بخریم؟

L’OCCITANE EN PROVENCE: این برند دارای چندین فروشگاه در سرتاسر پاریس است که می‌توانید آنها را در وب سایتی به همین نام، پیدا کنید.

قیمت: از 20 یورو برای جعبه زیبایی صورت.

8) چند بطری عطر

اگر می‌خواهید هدیه‌ای شیک‌تر با خودتان به خانه ببرید، باید به سراغ یک بطری عطر بروید. رایحه‌های لطیف و اصیل که شما را دیوانه خود می‌کنند. عطرهای پاریسی هم به اندازه محصولات زیبایی آنها محبوب و معروف هستند. این را به عنوان سوغاتی پاریس بخرید و به عزیزانتان هدیه دهید. با این هدیه معطر به زیباترین شهر دنیا سفر خواهند کرد.

از کجا بخریم؟

فروشگاه LA MAISON GUERLAIN: خیابان شانزه لیزه و بوتیک فراگونارد در بلوار سن ژرمن

قیمت: قیمت متوسط یک بطری 100 میلی لیتری عطر 120 یورو است.

9) شمع‌های زیبا و معطر

پاریس

وقتی صحبت از رایحه‌ها و عطرهای سرمست کننده می‌شود، می‌توانید به سراغ یک شمع معطر پاریسی بروید. عطرسازی‌های پاریسی به خاطر بوی دلربای خود در سراسر جهان شناخته شده‌اند. شمع‌های فرانسوی هم از لحاظ شکل و زیبایی و هم به لحاظ بوی طبیعی و جذابشان محبوب هستند و فضای خانه شما را منحصربفرد و رویایی می‌کنند. این بی‌نظیرترین سوغاتی پاریس است.

از کجا بخریم    

بوتیک دیپتیکیو (DIPTYQUE) در بلوار 34 سن ژرمن

قیمت: بین 46 تا 60 یورو برای یک شمع 190 گرمی. 

سوغاتی‌های خوشمزه و لذیذ پاریس

10) ماکارون رنگارنگ

این شیرینی‌های کوچک و رنگی رنگی از پودر بادام، سفیده تخم مرغ و شکر پخته می‌شوند با یک گاناش خوشمزه آنها را تکمیل می‌کنند. ماکارون‌ها نه تنها سوغاتی پاریس بلکه چیزی شبیه به یک نماد در این شهر به حساب می‌آیند. طعم‌ها و رنگ‌های مختلف آن باعث شده تا هر سلیقه و ذائقه‌ای را راضی و خوشحال نگه دارد. به هر حال، ماکارون پاریسی یک دسر فرانسوی است که اکثر خارجی‌ها و گردشگران بدون خوردن و خریدن آن از این شهر خارج نمی‌شوند. قطعا ارزش امتحان کردن را دارد!

از کجا بخریم؟

بوتیک PIERRE HERMÉ OPERA

قیمت: از 19.30 یورو برای یک جعبه 7 تایی ماکارون تا 104 یورو برای یک جعبه 40 تایی ماکارون.

11) پاریس دنیای پنیر است.

پاریس

خوب شاید خریدن و آوردن پنیر به عنوان سوغاتی پاریس، مورد نظر شما نباشد. اما حتما چند مدل را امتحان کنید؛ چراکه در پاریس برای هر روز سال یک نوع پنیر وجود دارد. بله، درست حدس زدید، در این شهر 365 مدل مختلف پنیر تولید می‌شود که طعم‌های مختلف و جالبی دارند. حتی اگر امتحان کردن طعم همه آنها در طول اقامت 2 روزه خود در پاریس کمی سخت به نظر می‌رسد، باز هم باید سعی کنید تا حد ممکن تعداد زیادی را کشف کنید. شاید کمی هم با خود به خانه بیاورید.

از کجا بخریم؟

فروشگاه SAISONS PARIS در منطقه rue du Grenier

قیمت: یک بشقاب پنیر برای 10 نفر تقریباً 37 یورو است.

12) خردل؛ چاشنی خوشمزه

خردل از خوشمزه‌ترین و رایج‌ترین چاشنی‌های دنیاست که منبع ان در فرانسه است. یعنی شما بهترین و متفاوت‌ترین نوع خردل را فقط و فقط در پاریس و فرانسه پیدا خواهید کرد. تنوع بحدی زیاد است که نمی‌دانید دقیقا کدام را باید انتخاب کنید. برای مثال، قوی‌ترین نوع آن خردل دیژون یا خردل عسلی (با طعم شیرین) است. طعم‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به عنوان سوغاتی پاریس با خودتان ببرید؛ قیمت‌ها نیز مناسب است.

از کجا بخریم؟

LA BOUTIQUE MAILLE در منطقه د لا مادلین

قیمت: از 12.5 یورو برای 5 شیشه کوچک خردل مختلف تا 70 یورو برای مجموعه خردل ترافل.

13)  چای

پاریس

نوشیدنی موردعلاقه ما ایرانی‌ها چای است و سفر به فرانسه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از نوشیدن یک فنجان چای خوشمزه و معطر لذت ببرید. در فرانسه چای خانه‌های بسیار وجود دارند که ذائقه‌تان را قلقلک می‌دهند. بنابراین دریغ نکنید و برخی از آنها را برای دوستان و خانواده خود هدیه بیاورید. سوغاتی که با هر بار نوشیدن آن به یاد سفرتان خواهید افتاد و خاطراتتان زنده می‌شود.  

از کجا بخریم؟

بوتیک BOUTIQUE MARIAGE FRÈRES

قیمت: میانگین قیمت هر جعبه از 20 تا 30 یورو است.

14)  شکلات

شکلات یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین ماده دسرهای پاریسی است. به همین دلیل است که شکلات‌سازان با استعداد زیادی در این شهر وجود دارد. در پاریس شما می‌توانید شکلات را در انواع، مقیاس‌ها و طعم‌ها پیدا کنید. امکان ندارد کسی به پاریس سفر کند و طعم‌های مختلف شکلات را امتحان نکند. این خوشمزه‌ترین سوغاتی پاریس است که با خودتان به خانه خواهید برد.

از کجا بخریم؟

بوتیک پاتریک راجر: این برند دارای چندین فروشگاه در سرتاسر پاریس است که می توانید آنها را در وب سایتی به همین نام پیدا کنید.

قیمت: 40-60 یورو

15)  شکلات داغ

پاریس

در طول اقامت خود در پاریس، احتمالاً به یکی از کافه‌های دنج در خیابان‌های سنگ فرش شده پاریس سر بزنید  و یک شکلات داغ خوشمزه بنوشید (مخصوصاً اگر در فصل زمستان بیایید). شما می‌توانید این تجربه را با دوستان نزدیک و خانواده خود با آوردن مخلوط شکلات داغ فرانسوی به خانه به اشتراک بگذارید. آنها از این نوشیدنی و طعم بی نظیر پاریسی آن به وجد خواهند آمد.

از کجا بخریم؟

آنجلینا PARIS RIVE GAUCHE

قیمت: از 30 یورو

در آخر

با رزرو بلیط هواپیما پاریس یا تور پاریس به شهری پر از جاذبه و مکان دیدنی سفر خواهید کرد. شهری که برای لحظه به لحظه شما برنامه‌ریزی می‌کند تا اوقاتی فراموش نشدنی را بگذرانید و خاطرات آن را برای همه تعریف کنید. در این میان، سوغاتی پاریس می‌تواند تا همیشه شما را به یاد این خاطرات بیاندازد. قصد دارید چه چیزی با خودتان به یادگار ببرید؟

نظرات کاربران