The best street food in Paris
14 فروردین 1402
پاریس

بهترین غذاهای خیابانی پاریس؛ از دیم سام تا وافل!

بیشتر افراد تصور می‌کنند که غذاهای خیابانی مخصوص کشورهای شرق آسیا مانند تایلند و تایوان هستند اما باید بدانید که این تصور اشتباه است. در سال‌های اخیر غذاهای خیابانی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل در اکثر شهرهای بزرگ دنیا، مناطق خاصی به غذاهای خیابانی اختصاص داده شده‌اند. پاریس یکی از شهرهایی است که مردم آن استقبال زیادی از این نوع غذاها کرده‌اند.در این مطلب شما را با بهترین غذاهای خیابانی پاریس آشنا می‌کنیم.

Tour europe

خوب است بدانید که غذاهای خیابانی پاریس کیفیت قابل قبولی دارند و چشیدن طعم این غذاها هیچ گردشگری را ناامید نخواهد کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که امتحان کردن غذاهای خیابانی پاریس را در برنامه سفر خود قرار دهید.

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

کرپ

crepe

مردم فرانسه حساسیت خاصی در نام‌گذاری غذاها دارند. در بسیاری از کشورها هر نوع پنکیکی که کمی نازک باشد، کرپ نامیده می‌شود اما در فرانسه اینطور نیست. کرپ فرانسوی شیرین و خوش طعم است. در دستور پخت کرپ فرانسوی، داخل کرپ را با موادی مانند نوتلا و موز پر می‌کنند.

نوع دیگری از کرپ در این کشور تولید می‌شود که نه به عنوان میان وعده بلکه یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. داخل این نوع کرپ با مواد متعددی مانند همبرگر، پنیر، تخم مرغ و… پر می‌شود. این کرپ را می‌توان به عنوان یکی از بهترین غذاهای خیابانی پاریس به گردشگران معرفی کرد.

جالب است بدانید مردم فرانسه علاقه زیادی به کرپ سنتی پاریس دارند. نام این نوع کرپ، بریژ (breizh) است و اصالتا متعلق به کشور انگلستان است. شما می‌توانید برای چشیدن طعم این کرپ سنتی به تمام کافه‌ها یا رستوران‌های خیابانی پاریس مراجعه کنید و یکی از کرپ‌هایی که در نام آن واژه breizh وجود دارد را سفارش دهید.

ساندویچ‌ها

ساندویچ‌های فرانسوی یکی دیگر از وعده‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان بهترین غذاهای خیابانی پاریس به گردشگران معرفی شوند. این ساندویچ‌ها در ساده‌ترین حالت شامل نان باگت، همبرگر و کره هستند. باید بدانید که پیشنهادهای جذاب‌تری هم در منوی این ساندویچ فروشی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال ساندویچ همبرگر و پنیر یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پاریس به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که یکی از بزرگترین ساندویچ فروشی‌های شهر پاریس به دلیل فروش ساندویچی منحصر به فرد به شهرت رسیده است. این ساندویچ ترکیبی از سبزیجات تازه، گوشت و پنیر است.  

در سال‌های اخیر شمار زیادی از مردم دنیا به رژیم‌های گیاه خواری علاقه پیدا کرده‌اند و از مصرف محصولات پروتئینی خودداری می‌کنند. نکته جالب توجه اینجاست که در بین غذاهای خیابانی پاریس، ساندویچ‌هایی وجود دارند که مخصوص گیاه خواران هستند. بنابراین می‌توانیم با اطمینان بگوییم که هیچ مسافری از این رستوران‌ها گرسنه خارج نمی‌شود. این ساندویچ‌ها هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش می‌دهند.

همبرگر و سیب زمینی سرخ شده

Hamburger and fries

 خیابان‌های پاریس بهشتی گمشده برای عاشقان همبرگر و سیب زمینی هستند. در محله‌هایی که غذاهای خیابانی سرو می‌شوند نه تنها گردشگران، بلکه افراد محلی را می‌بینیم که برای خوردن همبرگرهای آمریکایی صف کشیده‌اند.

در این رستوران‌ها انواع همبرگر کلاسیک، همبرگر با پنیر چدار، ساندویچ مرغ، همبرگر سبزیجات و… همراه با سیب زمینی سرخ شده با کیفیت بالا طبخ و به مردم فروخته می‌شود.

در شهر پاریس، ون‌هایی وجود دارند که برای طبخ غذا طراحی شده‌اند. این ون‌ها در نقاط مختلف خیابان‌های معروف پاریس قرار گرفته‌اند. بهترین غذاهای خیابانی پاریس در این ون‌ها آماده می‌شوند. شما می‌توانید هنگام پیاده‌روی در خیابان‌های پاریس به راحتی به این ون‌ها و غذاهای آن‌ها دسترسی پیدا کنید. چشیدن طعم غذاهای این ون‌ها در پاریس هیچ گردشگری را پشیمان نخواهد کرد.

فلافل

فلافل یکی از غذاهای مورد علاقه مردم ایران و برخی از کشورهای خاورمیانه است. تصور این که مردم فرانسه هم به این غذای شرقی علاقه دارند کمی سخت است. فلافل یکی از محبوب‌ترین و بهترین غذاهای خیابانی پاریس است. اگر هنگام مسافرت به پاریس دلتنگ غذاهای ایرانی شدید می‌توانید به یکی از ون‌هایی که فلافل می‌پزند بروید و ساندویچی باب میل خودتان بخورید.

فلافل اولین بار در سال 1979 در فرانسه و توسط رستورانی به نام اِیس آف فلافل (The Ace of Falafel) به شهرت رسید. این مغازه همچنان فعال است و باکیفیت‌ترین فلافل فرانسه را تولید می‌کند. در این کشور در کنار فلافل، انواع سبزیجات، حمص، تاهینی (tahini) و… هم سرو می‌شود.

دیم سام (dim sum)

dim sum

دیم سام نوعی غذای چینی است که محبوبیت زیادی در فرانسه دارد. این غذا از لقمه‌های کوچک تشکیل می‌شود و طعم مطبوعی دارد. بسیاری از مردم محلی پاریس معتقدند که این غذا یکی از بهترین غذاهای خیابانی پاریس محسوب می‌شود.

دستفروش‌های زیادی در پاریس هستند که انواع مختلف دیم سام را برای طرفداران این غذا آماده می‌کنند. البته باید به این نکته توجه کنید که ممکن است از طعم غذاهای چینی خوشتان نیاید چرا که ذائقه مردم ایران خیلی با غذاهای شرقی جور نیست.

اگر به غذاهای چینی علاقه دارید بهتر است به محله چینی‌ها در شهر پاریس مراجعه کنید. در این منطقه می‌توانید علاوه‌بر آشنایی با فرهنگ شرقی از طعم غذاهای چینی هم لذت ببرید.

در محله چینی‌های پاریس انواع غذاهای این کشور مانند دامپلینگ، اسپرینگ رول، میگوی سوخاری و… سرو می‌شود.

کباب

وجود تعداد زیاد مهاجران و گردشگران در این کشور باعث شده تا فرهنگ فرانسه با فرهنگ سایر کشورهای جهان پیوند بخورد. همین عامل باعث شده تا مردم فرانسه با غذاهای مختلف دنیا آشنا شوند. کباب یکی از غذاهایی است که به مرور زمان به مردم فرانسه معرفی شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر کباب به یکی از بهترین غذاهای خیابانی پاریس تبدیل شده است و طرفداران زیادی دارد. اما باید به این نکته توجه کنید که کباب طبخ شده در فرانسه با کباب‌های ایرانی تفاوت دارد.

در فرانسه واژه کباب به هر نوع غذایی گفته می‌شود که شامل گوشت تکه شده است و همراه با سبزیجات و سس داخل نان پیچیده شود. پرطرفدارترین نوع کباب در فرانسه، کباب ترکی یا دُنر کباب است.

در سال‌های گذشته تعداد زیادی از مردم ترکیه برای کار یا سفر به کشورهای اروپایی سفر می‌کردند. به همین دلیل به مرور غذاهای ترکیه‌ای به خصوص کباب ترکی به مردم اروپا معرفی شد.

جالب است بدانید که در کشور فرانسه بیشتر مغازه‌هایی که فلافل سرو می‌کنند، کباب ترکی را هم در منوی خود قرار داده‌اند.  

بستنی

Ice cream

بستنی یکی از محبوب‌ترین دسرهای سراسر دنیا است. مردم همه کشورها عاشق بستنی هستند و آن را به عنوان یک دسر عالی و خوش طعم می‌شناسند. مردم پاریس هم از این قاعده مستثنا نیستند و علاقه زیادی به بستنی دارند. ون‌ها و کامیونت‌های زیادی در سراسر شهر پاریس هستند که بستنی می‌فروشند و مردم هم در هر ساعتی از شبانه روز جلوی این ون‌ها صف کشیده‌اند.

در هر منطقه‌ای که غذاهای خیابانی به فروش می‌رسند حداقل یک مغازه وجود دارد که بستنی می‌فروشد. معمولا بستنی وانیلی پرطرفدارترین نوع بستنی است. اگر به پاریس سفر کردید فراموش نکنید که حتما سری به بستنی فروشی برتیلون (Berthillon) بزنید. این مغازه معروف‌ترین مغازه بستنی فروشی پاریس است.

وافل

وافل یکی دیکر از بهترین غذاهای خیابانی پاریس است. وافل فرانسوی ترکیبی از وافل سنتی و وافل بلژیکی است. این وافل کمی ضخیم‌تر، غنی‌تر و جویدنی‌تر از وافل آمریکایی است.

در این کشور وافل یک میان وعده محبوب و پرطرفدار است و تقریبا در تمام مناطق پاریس به فروش می‌رسد. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر وافل‌های مخصوص هنگ کنگ هم در پاریس به شهرت رسیده‌اند. داخل این وافل‌ها با مواد مختلفی مانند بستنی پر می‌شوند و طعم شگفت انگیزی دارند.

غذای لبنانی

Lebanese food

در کشور فرانسه تعداد زیادی مهاجر لبنانی وجود دارد. پس جای تعجب نیست که غذاهای لبنانی هم به شهرت رسیده باشد. پیتزاهای لبنانی جز بهترین غذاهای خیابانی پاریس هستند.

یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه مردم فرانسه، مرغ سیر تند با لیموی لبنانی است. این غذا همراه با سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود.

کلام آخر

در این صفحه تلاش کردیم تا شما را با بهترین غذاهای خیابانی پاریس آشنا کنیم. تعدد مهاجران و گردشگران در این کشور باعث شده تا غذاهای مختلفی از سراسر جهان در فرانسه به شهرت برسند و مردم فرانسه به آن‌ها علاقه پیدا کنند. در نتیجه در این کشور می‌توان به انواع مختلفی از غذاهای محلی دست پیدا کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت سفر به فرانسه حتما از غذاهای خیابانی پاریس بچشید. با این کار می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول و به صرفه، به غذایی با کیفیت و طعم عالی دست پیدا کنید.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران