ارزان ترین رستوران های پاریس

ارزان ترین رستوران های پاریس؛ برای یک شب نشینی دلنشین!

هنگامی که از غذاخوردن در شهر پاریس حرف می‌زنیم، ابتدا باید به جیب خود نگاه کنیم. اگر بدون آگاهی به سمت هر رستورانی برویم، در زمان کم پول زیادی خرج می‌کنیم. شهر پاریس نزدیک به 120 رستوران ستاره‌دار میشلین دارد. این تعداد زیاد رستوران‌ها و غذاخوری‌ها باعث می‌شود در یک تصمیم ناگهانی و بدون فکر کردن به هزینه‌ها، برای سرو غذا وارد یک رستوران شوید. همیشه با تحقیق و گشت‌وگزار زیاد می‌شود رستورانی پیدا کرد که در مقایسه با دیگر رستوران‌ها مقرون‌به‌صرفه باشد. ما در این مقاله ارزان ترین رستوران های پاریس را به شما معرفی می‌کنیم. رستوران‌هایی با غذاهای عالی و هزینه مناسب که آماده خدمت‌رسانی به شما هستند؛ از فلافل اسرائیلی گرفته تا ژامبون بور عالی. با سه‌کلیک همراه شوید.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

La Residence

ارزان ترین رستوران های پاریس

از سال 2018 در کشور فرانسه بستری فراهم شد تا آشپزهای پناهنده‌ای که در فرانسه پناهندگی گرفته‌اند، در اقامتگاهی مشغول پخت‌وپز شوند. این پروژه تحت حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اجرا شد. در این طرح همه کسانی که واجد شرایط باشند، می‌توانند در این بستر فراهم‌شده در شهر پاریس مشغول شوند و غذاهای کشورشان را به اشتراک بگذارند. این اقامتگاه یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس محسوب می‌شود. این رستوران یک منوی خانگی بی‌نظیر دارد که متناسب با فصل‌ها متغییر است. سرآشپز این رستوران، هیثم کاراچای از سوریه است. سود حاصل از این رستوران خیابانی در پاریس، به انجمن پناهگا، برای تامین نیاز مالی و دستمزد آشپزها داده‌می‌شود. این رستوران زیبا برای سرو ناهار و شام آماده خدمت‌رسانی به شما است.

از صف‌های خیابان روسیرز بگذرید و به کانال سنت‌مارتین بروید تا در پاسگاه شرقی میزنون، طعم بی‌نظیر فلافل را مزه کنید. قیمت‌ غذاها به‌خصوص فلافل در این رستوران بسیار مناسب است؛ به همین دلیل نام این غذاخوری در لیست ارزان ترین رستوران های پاریس قرار می‌گیرد. این رستوران اکثر اوقات شلوغ است و باید در صف سفارش منتظر بمانید. Miznon یک دکوراسیون ساده و جذاب دارد و همیشه پر از صندوق‌های میوه و سبزیجات است. بعد از فلافل و گل کلم‌های معروفش، ساندویچ پیتای این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Bouillon Julien

Bouillon Julien

این رستوران با دیوارهای آینه‌کاری شده، پانل‌های شیشه‌ای و گل‌های تزئین‌شده، فضای دلچسبی دارد. اگر بخواهیم یکی از ارزان ترین و پر بازدید ترین رستوران های پاریس را معرفی کنیم، قطعا این رستوران یکی از گزینه‌ها است. دلیل معروف بودنش این است که به غیر از فضای زیبا و دلچسبش، تنها بویونی‌ای است که می‌توان در آن میز رزرو کرد. همه در اواسط هفته برای صرف شام به این غذاخوری ارزان در پاریس می‌روند. چیپس ماهی با سس تارتار و استیکش از نظر طعم و هزینه حرف ندارد.

رزرو تور اروپا

اگر هنگام ورود به این رستوران فکر کردید آدرس اشتباهی به شما داده‌اند، طبیعی است؛ چراکه این مکان قبلا یک قصابی بوده که هنوز دکورش تغییر نکرده‌است و ترازوها و تخته های قصابی هنوز روی دیوارهایش وجود دارد. این رستوران فضای کوچکی دارد که اگر فرد خوش‌شانسی باشید، شاید جایی برای نشستن در آن پیدا کنید. با وجود همه این‌ها، این غذاخوری یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس است که غذاهای با کیفیتی دارد. دلیل معروف بودنش همین غذاهای بی‌نظیرش است. CheZaline در اواسط هفته به هنگام ناهار بسیار شلوغ می‌شود. باگت‌های کوچکش به راحتی در سبدهای پلاستیکی رنگارنگ جا می‌شود؛ حتی می‌توانید در یک نیز کاغذ بسته‌بندی‌اش کنید. این رستوران کوچک به جز مواد اولیه درجه یک، امتیاز دیگری ندارد.

Deux Fois Plus de Piment

ارزان ترین رستوران های پاریس

این رستوران سیچوانی، کوچک اما پرفروش است و یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس محسوب می‌شود و از ادویه‌های تند، به‌خصوص فلفل قرمز تا دو برابر حد معمول در غذاهایش استفاده می‌کند. اگر به‌دنبال یک غذای با کیفیت، بسیار تند و قیمت مناسب هستید، این رستوران بهترین انتخاب برای شما است. ماپو توفو با کلم تند در کنارش یکی از غذاهای پروفروش این رستوران کوچک است.

 Chez Alain Miam Miam

یکی از فروشندگان اصلی غذاهای خیابانی، غذاخوری Chez Alain Miam Miam است. این رستوران در لیست ارزان ترین رستوران های پاریس قرار می‌گیرد و در فضای مجازی نزدیک به 50000 دنبال‌کننده دارد. همینطور یک کلوپ طرفداران جدی نیز دارد که برای غذاهای ارگانیکش تبلیغ می‌کنند؛ غذاهایی مانند، گالت‌ها، ساندویچ‌های پرشده با سالاد، ژامبون و پنیر پف‌دار و … . این غذاخوری به دلیل معروف بودنش در گوشه و کنار شهر پاریس شعبه‌های مختلف دارد.

La Cantine Bretonne، یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس

این رستوران جادار و مدرن بعد از قدم زدن‌های شبانه، گزینه خوبی برای صرف شام است. تازه، قیمت غذاهایش بسیار مناسب است؛ به همین دلیل یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس به‌شمار می‌رود. برای مثال گالت‌ها در آنجا از 10 یورو شروع می‌شود. منویش شامل غذاهای سنتی و جدید است که سفارش بعضی از مشتری‌ها ترکیب این دو سبک غذا است. برای مثال، واکامه با گراولاکس، خامه یوزوی و پنیر بزی و … . این رستوران حرف اولش کیفیت غذا است. به همین دلیل غذاهایی ساده با مواد ارگانیک و طعم‌هایی بی‌نظیر برای مشتریان آماده می‌کند.

پاسپورت دومینیکا

رستوران دو سکه

رستوران دو سکه یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس است. پیتزای مخصوص این رستوران حدودا 5 یورو قیمت دارد. پیتزاهایی خوشمزه با طعم زعتر ندوجا، یا گوجه‌فرنگی و موزارلا  از غذاهای این رستوران است. قبل از رفتن به محل کار می‌توانید برای نوشیدن اسپرسو به این رستوران بروید؛ زیرا از ساعت 8 صبح آماده خدمت‌رسانی است.

Urfa Durum

ساندویچ‌های کردی این رستوران در یکی از محله‌های چندفرهنگی در پاریس سرو می‌شود. خمیر مخصوص این ساندویچ‌ها دقیقا قبل از سرو گوشت و به‌صورت دستی تهیه می‌شود. ترکیبات ساندویچ‌های کردی، استیک، مرغ، جگر یا گوشت بره است که در نان تخت تازه، به همراه سبزیجات مختلف آماده سرو می‌شود.  این مکان که در قلب سنت‌دنیس استراسبورگ واقع شده‌، یک مکان کوچک با پانل‌های چوبی است که در ورودی آن سرآشپز با آرد و وردنه‌ای در دستش از شما استقبال می‌کند. قیمت غذاهای موجود در منوی این رستوران بسیار مناسب است؛ به همین دلیل به‌عنوان یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس شناخته می‌شود. از دیگر غذاهای موجود در منوی این رستوران می‌توانیم به دوروم بره آبدار با گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز و سالاد اشاره کنیم. این رستوران در روزهای آفتابی در فضای باز هم جایی برای نشستن دارد. به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین رستوران های خیابانی پاریس، همین رستوران Urfa Durum است. 

L’Alsacien

ارزان ترین رستوران های پاریس

وقتی می‌توانید فلامکوچه بخورید، چرا باید در پاریس به دنبال پیتزای ناپلی بروید؟ فلامکوچه یک غذای آلزاسیایی است که با خمیر نازک و تُردش شما را به هوس می‌اندازد. در این رستوران که یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس است، هزینه غذا تقریبا از 10 یورو شروع می‌شود. شما می‌توانید در کنار خوردن غذا، یک بطری ریزلینگ بیودینامیک را هم با 25 یورو بخرید و نوش‌جان کنید. پس این تجربه دلچسب را از دست ندهید.

Mokoloco

این رستوران در طول روز یک‌سره باز است. نمی‌توان گفت فقط برای سرو ناهار مکان مناسبی است؛ چراکه برای صرف صبحانه، میان‌وعده‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های گوارا، همیشه آماده خدمت‌رسانی است. به این رستوران که یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس است بروید و غذاهای ترکیبی آن را امتحان کنید؛ غذاهایی مثل کاتسوی ارگانیک دنده‌ای. از دیگر غذاهای معروفش می‌توان به توفو، بری و اینوکی دوباباپ و کلوچه‌های خوشمزه‌ به‌عنوان دسر اشاره کنیم.

Jah Jah By Le Tricycle

این رستوران یکی از رستوران های وگان پاریس است؛ رستورانی با فضایی دلباز و موسیقی در حال پخش که آماده استقبال از شما است. قبلا رستوران‌هایی که منوی کاملا گیاهی داشته باشند در پاریس نبود. خوشبختانه در سال‌های اخیر، این امکان فراهم شد تا افراد گیاهخوار بتوانند با خیال راحت به این رستوران‌ها بروند. از جمله غذاهای موجود در منوی این رستوران می‌توانیم به برگر قارچ وگان و بال‌های گل کلم اشاره کنیم. با توجه به نبود انواع گوشت در منو، مشخص است که این رستوران هم در لیست ارزان ترین رستوران های پاریس قرار می‌گیرد.

Chez Gladines، یکی دیگر از ارزان ترین رستوران های پاریس

این رستوران یکی از شلوغ ترین و ارزان ترین رستوران های پاریس است. البته گاهی اوقات به‌دلیل جمعیت زیاد باید در صف رستوران منتظر بمانید. این غذاخوری بخش‌های بزرگ و میزهای فشرده‌ای دارد؛ به‌گونه‌ای که با حداقل فاصله باید کنار بقیه بنشینید. کاسه‌های غول‌پیکر سالادش که ترکیباتی مثل سیب‌زمینی سرخ‌شده، پنیر، تخم‌مرغ و گوشت دارد، بسیار معروف است. غذاهای باسکی مانند پولت باسکویز یا همان مرغ در سس گوجه‌فرنگی نیز در این غذاخوری سرو می‌شود. قیمت این غذاها به ندرت بیش از 10 تا 12 یورو است. اگر در رژیم هستید و گذرتان به این غذا خوری معروف در پاریس افتاد، مطمئن باشید با دیدن منوی پربارش، رژیم از یادتان می‌رود.

Wenzhou Chez Alex

این رستوران در سال 1992 توسط آقای Jinda XU تاسیس شد تا در درجه اول به مردم ونژو خدماتی ارائه بدهد. به تدریج غربی‌ها از جنوب چین برای چشیدن غذاهای این رستوران آمدند. نام این رستوران به معنای  سرزمینی ملایم و دلپذیر است؛ زیرا دما چه در فصل تابستان و چه در زمستان، هرگز در آنجا به حداکثر نمی‌رسد. اگر به‌دنبال غذاهای سنتی ژجیانگ و کوفته‌های خوشمزه هستید، حتما به این غذاخوری بروید. خوراکی‌های این رستوران زیبا و ارزان در پاریس عبارتند از انواع راویولی، اردک دودی، مارماهی تفت داده‌شده، مارماهی خشک‌شده با کرفس، برنج سرخ‌شده با سبزیجات و گوشت خشک، بادمجان تفت داده‌شده و بریوش‌های معروف. البته این‌ها تنها بخشی از منوی رستوران است. با توجه به ارائه خدماتی کامل و قیمت‌های مقرون به صرفه، این رستوران یکی از ارزان ترین رستوران های پاریس محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی ارزان ترین رستوران های پاریس پرداختیم و متوجه شدیم لازم نیست همیشه با خالی کردن جیبمان شکم خود را سیر کنیم. اقامتگاه آشپزهای پناهنده، خوردن ساندویچ‌های رستوران میزنون، رفتن به رستوران کوچک سیچوانی و خوردن غذاهای تندش، غذاخوری معروف آلن، رستوران دو سکه و همه مکان‌هایی که معرفی کردیم، شرط اصلی یک رستوران خوب را دارند. شرط اصلی، همان باکیفیت بودن غذا است. هنگام سفر به شهر زیبای پاریس نام این رستوران‌ها را به خاطر بسپارید تا دیگر دغدغه پرداخت هزینه‎های هنگفت را نداشتهباشید. اگر به جز موارد گفته‌شده، باز هم رستوران ارزان و با کیفیت در پاریس سراغ دارید، حتما تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

   

نظرات کاربران