پاریس

سفر به پاریس در پاییز؛ از خیابان مونمارتر تا طعم شکلات داغ!

پاریس

پاریس را نباید تعریف کرد، پاریس را باید دید! پاریس زیبا؛ میعادگاه عاشقان، مهد هنر و مد، شهر علاقمندان آشپزی و بهشت عطرهای خوشبوی فرانسوی است. اما تا کوچه به کوچه آن را قدن نزنید، معنای واقعی شر عشاق یا خانه مد و لباس را درک نخواهید کرد. پاریس در کنار همه این ویژگی ها با طبیعت بی نظیرش کامل می شود. شهری که در پاییز، میان رقص برگ های طلایی و یاقوتی در باد با چترهای برافراشته از باران زیباتر می شود. سفر به پاریس در پاییز شبیه خواب کودکانه در شبی پاییزی کنار آتش شومینه بر روی پای مادر است؛ همین قدر شیرین و رویایی.

در مقالات زیادی از سفر به پاریس در فصل بهار و تابستان صحبت شده است، اما شاید تاکنون در خصوص سفر به پاریس در پاییز کمتر پرداخته شده باشد. با ما همراه شوید تا در این مقاله از پاییز پاریس و لذت سفر به آن در این فصل بیشتر بخوانید. شاید در انتها وسوسه شدید و به جستجوی قیمت بلیط هواپیما و رزرو تور پاریس برای پاییز پیش رو مشغول شدید.

یادتان نرود راهنمای سفر به پاریس را در جیب داشته باشید!

هوای پاریس در پاییز چکگونه است؟

اگر به دنبال سفر به پاریس در پاییز هستید باید بدانید که دمای هوا کاملا به ماه سفرتان بستگی دارد. در ماه سپتامبر دمای روزانه هوا حداکثر 22 درجه و حداقل 13 درجه است. این دما در ماه اکتبر به حداکثر 17 درجه و حداقل 10 درجه رسیده و نهایت در آخرین ماه پاییز و نزدیک به آغاز زمستان، دمای هوا در روز 11 درجه و شب ها به 10 درجه کاهش می یابد.

در سفر به پاریس در پاییز چه لباسی بپوشید.

اگر عازم سفر به پاریس در فصل پاییز هستید، در چمدانتان حتما کفش ضد آب، ژاکت گرم و لباس چند لایه بگذارید. مزیت لباس های چند لایه مانند بلوزهایی که یک بافت ظریف روی آن می آید، این است که در مترو یا موزه با کم کردن یک لایه دمای مناسبی را حس خواهید کرد.

در سفر پاییزی به پاریس این کارها را انجام دهید:

1.  یک فنجان قهوه در تراس کافه های فرانسوی

پاریس

اولین کاری که در سفر به پاریس در پاییز می بایست انجام دهید، نوشیدن یک فنجان اسپرسوی داغ یا یک لیوان چای سبز در کافه های شهر پاریس در حال تماشای عشاق با دست های گره شده در هم، رهگذرانی که با عجله از چاله های پر شده از باران می گذرند و یا کودکانی که با چترهای رنگی از مدرسه به خانه می روند، است.

2.  پاریس را قدم به قدم حس کنید.

از هتل بیرون بزنید، شال دور گردنتان را محکم کنید و خودتان را به مسیر قدم هایتان در سنگفرش های کوچه های پاریس بسپارید. قدم زدن در کوچه های پاریس یکی از جاذبه های مجذوب کننده این شهر است. علی الخصوص اگر این پیاده روی در سفر به پاریس در پاییز باشد، لذت پیدا کردن خودتان در کوچه های قدیمی و بکر پاریس با رنگ و بوی پاییز گره خورده و بدون شک، قدم زدن چند دقیقه ای شما را به پیاده روی چندین ساعته تبدیل خواهد کرد.

3.  جشنواره برداشت انگور Montmartre را فراموش نکنید.

پاریس

بیش از هفتاد و پنج سال است که هر پاییز در مونمارتر، جشنواره برداشت محصول انگور با هدف سود رسانی به جامعه محلی برگزار می گردد. جشنواره ای سراسر رقص و موسیقی و پایکوبی که یک آخر هفته به گردشگران اجازه بازدید از تاکستان ها را می دهند. خالی از لطف نیست برنامه سفر به پاریس در پاییز  و خرید بلیط هواپیما تهران پاریس را نزدیک به تاریخ برگزاری جشنواره Montmartre برنامه ریزی کنید تا در سفرتان از این جشنواره و تجربه شرکت در آن لذت ببرید.

4.  بارش باران مایوستان نکند.

از ویژگی های سفر به پاریس در پاییز، این است که قطعا در طول سفرتان یک یا روز بارانی را خواهید داشت. اگر صبح بیدار شدید و پرده اتاق را کنار زدید تا صبح پاریس را تماشا کنید و با بارش باران روبرو شدید، فکر نکنید مجبور به هستید تمام طول روز را در اتاق هتل بگذرانید. یادتان نرود، پاریس شهر شگفتی هاست و در هر لحظه برایتان سوپرایزی دارد. روزهای بارانی می توانید به بازدید موزه ها، کلیسا و خانه های قدیمی بروید و یا حتی وقت خود را با گشت در مراکز خرید شهر بگذرانید. پیشنهاد ویژه ما برای روز بارانی سفرتان، صرف یک وعده غذا در رستوران های فوق العاده و معروف شهر پاریس همراه با نوای روح نواز پیانو است.

5.  عکاسی از پاییز پاریس را فراموش نکنید

 پاریس

اگر اهل اینستاگرام و یا پینترست باشید، احتمالا عکس های رنگی و کارت پستالی پاییز پاریس را دیده اید. سفر به پاریس در پاییز شما بهترین فرصت است تا مانند یک عکاس حرفه ای لحظه به لحظه این سفر خیال انگیز را ثبت کنید، رنگ های نارنجی و قرمز پاییز در کنار طبیعت و ساختمان های قدیمی شهر شانس ثبت یک تصویر شاهکار و هنری را به شما خواهند داد. به خاطر داشته باشید آنچه در پایان سفر همراه شما به خانه باز می گردد، خاطرات و عکس هایی است که در طول سفرتان ثبت کرده اید.

6.  بهترین طعم شکلات داغ در پاریس

شهر پاریس علاوه بر غذاهای لذیذ، بهترین شکلات داغ ها را دارد که محبوب مسافران فرانسه است. به گفته مسافران: طعمی بی مثال، که تا بحال تجربه اش نکرده اید. بنابراین در روزهایی که هوا سرد است، می توانید روز خود را با طعم بی نظیر شکلات داغ های فرانسوی به یک روز هیجان انگیز تبدیل کنید. سفر به پاریس در پاییز شما قطعا با یک فنجان از شکلات داغ های خامه ای معروف کافه آنجلینا که بخار به صورتتان می خورد، کامل خواهد شد.

7.  موزه، بازدید جدانشدنی از سفر به پاریس

 پاریس

سفر به پاریس در پاییز یا هر فصل دیگری بدون بازدید یکی از 10 موزه برتر این شهر امکان پذیر نخواهد بود. از موزه خانگی مون مارتر تا موزه معروف لوور، هرکدام دنیایی پر رمز و راز دارند تا روز معمولی شما را به یک گردش تاریخی آمیخته با فرهنگ فرانسوی تبدیل کنند. بلیط موزه های پاریس را به دو صورت رزرو آنلاین از قبل و یا خرید در محل می توانید خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان برنامه ریزی سفر پاریس، لیستی از جاذبه هایی که قصد بازدید از آنها را دارید تهیه کنید، تا اگر با یک روز بارانی مواجه شدید بتوانید سریع برنامه جدیدی همانند گردش در موزه ها جایگزین کنید.

8.  رویداد Nuit Blanche و بازدید رایگان

شگفتی های سفر به پاریس در پاییز در شکلات داغ و برگ های نارنجی و قرمز خلاصه نمی شود، این شهر در پاییز قرار است هر لحظه شما را سوپرایز کند. هر ساله در فصل پاییز رویدادی با نام Nuit Blanche برگزار خواهد شد، که در طول این رویداد موزه ها و مراکز فرهنگی تمام شب باز هستند و گردشگران می توانند رایگان از این مراکز بازدید کنند. پس بهتر است تقویم سفرتان را مطابق با شب رویداد Nuit Blanche تنظیم کنید.

9.  خیابان دیدنی مونمارتر

پاریس

داستان خیابان مونمارتر و تاکید به قدم زدن در کوچه های این خیابان، شبیه به خیابان ولیعصر تهران و درختان سالخورده سر به آسمان کشیده اش است، که هر مسافری به سمت تهران می رود، بارها تاکید می کنیم یادت نرود، در طول خیابان ولیعصر قدم بزنی و هر از گاهی به درختان و آسمان خیره شوی، و در پایان هم می گوییم: وای از پاییز ولیعصر. بله! مونمارتر هم پوشیده از درختان بلند با شاخ و برگ های پاییزی است، که قدم گذاشتن بر روی برگ های خشک درختان موسیقی پاییز را پخش خواهد کرد.

سفر به پاریس در پاییز همیشه یک ایده بی نظیر است؛ اما چرا؟

یک تیر و دو نشان

  • تصور کنید شهر مد و لباس های خوش رنگ و خوش دوخت در فصل پاییز با لباس های مد روز و رنگ های آجری و نارنجی پاییزی، همراه با شال و دستکش های خز چقدر دیدنی خواهد بود؟! این موقعیت شبیه به داشتن بلیط نمایش فشن برندهای برتر دنیا است؛ اما با این تفاوت که آنچه در سفر خواهید دید، رایگان و در هوای دلچسب پاییزی پاریس است.

پارک ناپلئون!

  • پارک های پاریس در هیچ فصلی، به اندازه پاییز تا این حد زیبا نیستند. اگرچه پاریس نسبت به لندن، فضای سبز کمتری دارد. اما همان پارک های کوچک شهر نیز در پاییز زیبایی شهر را چندین برابر می کنند و تبدیل به گذرگاه عاشقان جوان و یا پاتوق گپ و گفت سالخوردگان می گردند. البته اگر علاقه داشته باشید به حومه پاریس سری بزنید، پارک Bois de Vincennes یکی از پارک های فوق العاده پاریس در پاییز و ساخته شده توسط ناپلئون در قرن 16 است.

خلوت و زیبا

  • سفر به پاریس در پاییز با توجه به اینکه فصل شلوغ سفر هنوز شروع نشده است، شبیه به این می ماند که شما هم یکی از ساکنین محلی شهر هستید. تعداد کم مسافران در این فصل سبب می شود هنگام پیاده روی یا نشستن در کافه خود را در میان تعداد زیادی فرانسوی بیابید.

ساعت 7 و نیم را از دست ندهید!

  • در فصل پاییز زمان طلوع خورشید در پاریس ساعت 7.30 صبح خواهد بود و شما زمان ایده آلی برای برخاستن از خواب و دیدن طلوع خورشید پاییزی خواهید داشت. در سفر به پاریس در پاییز بهترین مکانی که می توانید به نظاره طلوع خورشید بنشینید و عکس های هنرمندانه ای ثبت کنید، la dame de fer در تروکادرو پشت برج ایفل است.

از هملت تا ماری آنتوانت

یکی از جاذبه هایی که می توانید به بازدید از آن بروید، قلعه فونتنبلو مربوط به قرن دوازده میلادی است که دریاچه زیبای این قلعه امکان کرایه قایق و پارو زدن بر روی دریچه تا نیم ساعت را برای بازدید کنندگان دارد. پیشنهاد ما این است که وقتی زمان گذاشته اید و مشغول بازدید از حومه پاریس هستید از قلعه Domaine de Chantilly مربوط به قرن شانزدهم که همان «Hameau» (هملت) الهام‌بخش «Hameau de la Reine» ماری آنتوانت در ورسای ایت، بازدید کنید.

ورسای را ببینید!

  • پاییز بهترین صف برای بازدید از کاخ ورسای در خلوت ترین زمان ممکن، بدون ازدحام و سر و صدای گردشگران و ثبت بهترین عکس ها از این کاخ تاریخی است. حتی شما در این فصل امکان چیدن میوه از باغ ورسای را نیز خواهید داشت، که در فصل های دیگر غیر ممکن است.

در پیش ون گوگ

  • دو شهر پاییزی و محبوب فرانسوی ها را در یک برنامه یکروزه بگنجانید و بازدید کنید. شهرهای L’Isle Adam و Auvers-Sur-Oise در فاصله 15 دقیقه ای از یکدیگر قرار دارند که سراسر قلعه و باغ های پوشیده از درختان میوه هستند. جالب است بدانید تاکید ما برای بازدید شهر این است که Auvers-Sur-Oise محل استراحت ون گوگ و برادرش بوده است و ارزش تاریخی بسیاری دارد.

غذاهای پاریسی!

  • یکی دیگر از دلایل سفر به پاریس در پاییز، تجربه دو غذای معروف Brie de Meaux و Meaux Musard در شهر Meaux با قدمتی از روم باستان است. تجربه مسافران نشان می دهد، در کنار رستوران های لوکس پاریس، این دو غذای معروف شهر Meaux را نیز می بایست امتحان کرد. اگر تا این بخش از مقاله، وسوسه به خرید بلیط هواپیما پاریس نشده اید، لازم است عنوان کنیم پاییز آخرین فصلی است که شما امکان کرایه قایق و قایقرانی در امتداد دریاچه مرکزی Bois de Boulogne با چشم اندازی ویژه از برج ایفل را خواهید داشت. حتی می توانید برای تکمیل برنامه قایقرانی ناهار را به صورت پیک نیک در بالای دریاچه و با منظره بانوی آهنین، ایفل میل نمایید.

کلام آخر

پاریس، تابلویی مرکب از رنگ، عطر، طعم و تاریخ است. شاید حضور برج ایفل و محبوبیت آن، سایز جذابیت های پاریس را کمرنگ کند، اما به هیچ عنوان از این شهر بی نظیر و شگفت آور نمی توان چشم پوشی کرد. رزرو تور برای سفر به پاریس در پاییز یک سفر ساده نیست، این بهترین تصمیم برای علاقمندان به سفر خواهد بود، و افزودن این موضوع که با سفر به پاریس در این فصل امکان بازدید از پارک Parc de la Vallée aux Loups چشمگیرترین مجموعه بونسای در فرانسه که رو به خزان رفته است، وجود دارد.

اما هزینه سفر به پاریس چقدر است؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران