Le Select

15 تا از بهترین کافه های پاریس که در اینستاگرام دیده اید!

پاریس

برای اینکه کاملا شبیه به پاریسی ها شوید، بهترین کار نشستن در یکی از هزاران کافه شهر و صرف چند لحظه از روز همراه با یک اسپرسو داغ است. نوشیدن قهوه و تماشای مردم یکی از لذت بخش ترین گارها در زمان های گذشته در فرانسه بوده است. کافه “براسری” در روزهای بارانی پاریس نیز یک پناهگاه عالی برای فرار از خیس شدن است. در حالی که کافه های جذاب و منحصربه‌فردی در سرتاسر پاریس وجود دارد، این مقاله بر برخی از بهترین کافه های پاریس که هنرمندان، نویسندگان و نوازندگان سرشناس در آنها رفت و آمد کرده‌اند، متمرکز شده است. در هر یک از این کافه ها، می‌توانید غذاهای کلاسیک فرانسوی ( از جمله فوی گراس اردک و تارتار گوشت گاو )، قهوه و مجموعه‌ای از پنیرها و دسرها را میل کنید.

در تور پاریس، این 15 کافه را از دست ندهید!

چرا باید به کافه در پاریس برویم؟

ناگفته نماند که قهوه بخش بزرگی از فرهنگ پاریس است و قطعاً باید در هر برنامه سفری برای سفر به اینجا گنجانده شود. خیابان‌های پاریس با بلوارهای عریض که حتی پیاده‌روهای وسیع‌تری را در بر می‌گیرند، پس‌زمینه‌ای عالی برای تراس‌های فضای باز و فنجان‌های طلایی قهوه فراهم می‌کنند. شاید پاریس فقط شهر نورها نیست، بلکه شهر قهوه هم هست؟

1. کافه آرامش

پاریس

این کافه واقع در منطقه نهم، در سال 1975 توسط دولت فرانسه به عنوان یک مکان تاریخی اعلام شد، محل بسیاری از نقاشی‌ها، فیلم‌ها و شعرها است. فضای داخلی تزئین شده با نقاشی های دیواری و نزدیکی به اپرای پاریس گارنیه، این کافه کلاسیک را بیشتر شبیه یک موزه می کند. کافه آرامش زمانی مورد علاقه نویسندگان فرانسوی مانند گای دو موپاسان و امیل زولا بود.

Tour europe

آدرس: 5 Pl. de l’Opéra, 75009 Paris, France

شماره تماس: +33 1 40 07 36 36

2. Le Select

یکی از کافه‌های بزرگ و کلاسیک پاریسی در مونپارناس شلوغ Le Select است، این کافه برای فهرست طولانی مشتریان گذشته‌اش حق بالیدن دارد. هنری میلر، ارنست همینگوی، پابلو پیکاسو، و اف. اسکات فیتزجرالد، همگی در آنجا به وقت استراحت خود قهوه می نوشیده اند، همین لیست طولانی از مشتریان مشهور سبب قرار گرفتن این کافه در لیست بهتربن کافه های پاریس شده است. زیبایی کافه وقتی آفتاب در تراس می اقتد و نور خورشید کاشی های موزیئیک کف را می پوشاند، چندین برابر می شود. یکی از تفاوت‌های قابل توجه بین ظاهر قبلی و فعلی کافه، نبود دود سیگار است. برخلاف تصور عموم، سیگار کشیدن در داخل این کافه ممنوع شده است.

آدرس: 99 Bd du Montparnasse, 75006 Paris, France

شماره تماس: +33 1 45 48 38 24

3. Les Deux Magots

پاریس

زمانی که ژان پل سارتر و سیمون دوبوار آن طرف خیابان در کافه دو فلور با هم مناظره نمی‌کردند، در این کافه لم داده و استراحت می کردند. Les Deux Magots که در سال 1812 تأسیس شد، خود را به عنوان یکی از بهترین کافه های پاریس و پاتوق لوکس برای گردشگران و نخبگان پاریس می داند. یک روزنامه و یا رمان بردارید و روی تراس آفتابی بروید. شما دقیقا همان جایی نشسته اید که روزگارانی دور ارنست همینگوی، آلبر کامو و پابلو پیکاسو دقیقاً در همانجا می نشسته اند.

آدرس: 6 Pl. Saint-Germain des Prés, 75006 Paris, France

شماره تماس: +33 1 45 48 55 25

4. Café de Flore

کافه د فلور در آن سوی خیابان رقیب Les Deux Magots با غرفه‌های قرمز رنگ، آینه‌های عریض و مشتریان رشک‌انگیزش از زمان جنگ جهانی دوم است. این کافه از گذشته تا به امروز تغییر چندانی نکرده است، در حالی که این مکان تبدیل به کانونی برای گردشگران شده است و دیگر دانشجویان و هنرمندان زیادی را به خود جذب نمی کند، اما هنوز هم ارزش بازدید را به عنوان یکی از بهترین کافه های پاریس دارد. این کافه زمانی میزبان بحث‌های پرشور سارتر و دوبوار بود.

آدرس: 172 Bd Saint-Germain, 75006 Paris, France

شماره تماس: +33 1 45 48 55 26

5. Closerie des Lilacs

پاریس

اگر به خاطر فضای سقف شیشه‌ای و ریل‌های برنجی به La Closerie des Lilas نمی روید، به خاطر میزهایش که به نام همیشگی‌های سابق کافه: اسکار وایلد، پل سزان، امیل زولا و پل ورلن، نام‌گذاری شده‌اند، به این کافه در محله مونپارناس، که از سال 1847 باز است، بروید. روایتی جالب وجود دارد که همینگوی بخش هایی از «خورشید نیز طلوع می کند» را در همین کافه نوشته است.

آدرس: 171 Bd du Montparnasse, 75006 Paris, France

شماره تماس: +33 1 40 51 34 50

6. Le Tournon

در دو قدمی باغ‌های لوکزامبورگ، این مکان شیک ( که قبلاً Le Café Tournon نام داشت )، مملو از روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و افراد مشهور شهر است. صحنه جاز محله سن ژرمن از کافه شروع شده است، جایی که دوک الینگتون با گروه خود می نواخت. از دیگر مشاهیر می توان به جیمز بالدوین نویسنده آمریکایی و بوفورد دیلینی نقاش اشاره کرد. Le Café Tournon برای یک کاپوچینو اواسط بعد از ظهر یا یک وعده عصرانه عالی است.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کنید و در جای نویسندگان معروف بنشینید!

آدرس: 18 Rue de Tournon, 75006 Paris, France

شماره تماس: +33 1 42 01 38 54

7. Fouquet’s

پاریس

این کافه، رستوران و هتل همراه آن، که در سال 1899 تأسیس شده است، نقطه اصلی سرگرمی‌های پاریسی است. خود نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور بازنشسته فرانسه، پیروزی انتخاباتی خود را در سال 2007 در اینجا جشن گرفت.  Fouquet’s یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های بعد از جوایز فیلم سزار است. پس از گرفتن عکس از بالای ستاره های طلاکاری شده در ورودی پیاده رو، به سمت یکی از صندلی های چرمی مخملی بروید تا مشرف به شانزه لیزه نوشیدنی خود را در یکی از بهترین کافه های پاریس بنوشید.

آدرس: 99 Av. des Champs-Élysées, 75008 Paris, France

شماره تماس: +33 1 40 69 60 50

8. قطار آبی

اگر می خواهید از ناهار یا شام سنتی فرانسوی خود در یک ایستگاه قطار قدیمی لذت ببرید به Le Train Bleu بیایید. این کافه زیبا در حدود سال 1900 برای برگزاری جشن مربوط به نمایشگاه جهانی همان سال در پاریس ساخته شد. کافه داخل ایستگاه Gare de Lyon واقع شده است و آن را به مکانی ایده آل برای توقف در مسیر مقاصد دیگر شهرهای فرانسه یا هنگام بازدید از شهر تبدیل می کند. این رستوران با کد رنگ آبی و طلایی سلطنتی، سقف های تزئین شده مجلل، و میزهای تزئین شده، مطمئناً از عظمت دوران “Belle Epoque” به عنوان یکی از بهترین کافه های پاریس صحبت می کند.

آدرس: 102 Bd du Montparnasse, 75014 Paris, France

شماره تماس: +33 1 43 20 14 20

9. La Coupole

پاریس

La Coupole را می‌توان برای قهوه‌های سرد و میگو و بشقاب صدف آن تحسین کرد. زمانی که فروشگاه چوب و زغال سنگ سابق در سال 1927 به بزرگترین رستوران در پاریس تبدیل شد، پذیرای بسیاری از هنرمندان ساحل چپ از جمله جوزف کسل و همینگوی گردید. سالن رقص موجود در زیرزمین زمانی مورد علاقه ژوزفین بیکر، دوبووار و سارتر بوده است. گرچه آهنگ های تانگو و جاز دیروز با آهنگ های سالسا، هاوس و الکترو سول امروزی جایگزین شده اند.

آدرس: 102 Bd du Montparnasse, 75014 Paris, France

شماره تماس: +33 1 43 20 14 20

10. Café de la Rotonde

در چند قدمی La Coupole، رستوران دوم با تاریخچه ای تاریخی قرار دارد. زمانی که ویکتور لیبیو این کافه را در سال 1911 افتتاح کرد، هنرمندان گرسنه مانند پیکاسو و آمدئو مودیلیانی می‌توانستند ساعت‌ها با یک فنجان قهوه در کافه می نشستند و اگر پول نقد نداشتند، فقط با نقاشی پرداخت می‌کردند. این کافه به دلیل ظرافت آرت دکو و حس قدیمی پاریس در آن، هنوز ارزش بازدید را به عنوان یکی از بهترین کافه های پاریس دارد.

آدرس: 105 Bd du Montparnasse, 75006 Paris, France

شماره تماس: +33 1 43 26 48 26

11. Hotel Costes

هتل کوستس یک هتل پنج ستاره، کافه و سالن استراحت است که در سال 1991 به مدیریت طراح ژاک گارسیا افتتاح شد. کوستس درست در قلب منطقه مد خیابان سنت اونوره قرار دارد، و افراد ثروتمند و کسانی که کنجکاو هستند نگاهی اجمالی به سبک زندگی نخبگان داشته باشند، به آن رفت و آمد می‌کنند. در حالی که صرفاً یک کافه به معنای سنتی نیست، اما در لیست بهترین کافه های پاریس قرار می گیرد، زیرا امروزه به یک کافه مورد علاقه برای نوشیدن یک اسپرسو، استراحت با کیسه های خرید و تماشای مردم تبدیل شده است.

آدرس: 7 Rue de Castiglione, 75001 Paris, France

شماره تماس:  +33 1 42 44 50 00

12. Arcole، Île de la Cité

از بین تمام کافه‌های زیبای پاریسی که در اینجا فهرست شده‌اند، هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته اند به اندازه Au Vuex Paris d’Arcole به عنوان بهترین کافه های پاریس موفق شوند! با مجموعه صندلی های رنگارنگ موجود در کافه، سخت نیست که بفهمید چرا کافه در خیابان 24 Rue Chanoinesse همیشه بین مردم محلی و گردشگران محبوب است.

آدرس : 24 Rue Chanoinesse, 75004 Paris, France

13. Odette

پاریس

Odette در چند خیابان عقب‌تر از رودخانه سن در یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های پاریس، محله لاتین، جایی که رومی‌ها نشان خود را در پاریس گذاشتند، قرار گرفته است. این کافه اگرچه دیرتر از بسیاری از دیگر همتایان خود در بین کافی شاپ های پاریسی تأسیس شد، اما برای عاشقان شیرینی در همه جا رویایی است. این کافه که به نام مادربزرگ فردریک برتی “اودت” سازنده آن نامگذاری شده است، متخصص در شیرینی‌های Choux است. از این گذشته، این کافه و شیرینی‌فروشی نزدیک به کتاب‌فروشی‌های عجیب و غریب مانند کتاب‌فروشی ابی و شکسپیر و شرکای همیشه مشهور، واقع شده است. Odette یکی از بهترین کافه های پاریس و دیدنی‌ترین مکان‌های اینستاگرامی پاریس است.

آدرس: 77 Rue Galande, 75005 Paris, France

14.  Le Consulat, Montmartre

کافه زیبای پاریس Le Consulat در نزدیکی Sacré-Coeur در قلب Montmartre، یعنی منطقه هجدهم شهر واقع شده است. اگرچه این کافه کمی توریستی‌تر از سایر کافی‌شاپ‌های موجود در بین بهترین کافه‌های پاریس است، اما به Le Consulat بروید تا راحت بنشینید، استراحت کنید و جهان را تماشا کنید و در تمام مدت از نوشیدن اسپرسوی پاریسی خود لذت ببرید.

آدرس: 18 Rue Norvins, 75018 Paris, France

15. Le Petit Moulin, Montmartre

پاریس

اگرچه این کافه فرانسوی زیبا یکی از بهترین کافه های پاریس است که در مونمارتر واقع شده است، اما بسیار نزدیکتر از Sacré-Coeur به Pigalle قرار دارد. Le Petit Moulin بسیار شبیه کافه Le Tambour است که به نظر می رسد در تضاد با معماری اطراف است و یادآور مونت مارتر قدیم است. در Le Petit Moulin تعداد کمی از افراد داخل کافه می‌نشیند، اکثر مهمان ها تمایل دارند بر روی میزهای پیاده‌روی مجاور پراکنده شده‌اند. جو کافه دوستانه و فضا آرام است. به غیر از غذاهای سنتی فرانسوی، اگر به دنبال یک میان وعده سبک تر در بین گشت و گذار در منطقه هجدهم هستید، بشقاب های خوراکی و پنیر نیز وجود دارد.

شما بعد از رزرو بلیط هواپیما تهران پاریس؛ کدام کافه را انتخاب می کنید؟

نظرات کاربران