شکلات فروشی های پاریس

شکلات فروشی های پاریس؛ تجربه‌ای شیرین از یک سفر رویایی

در ابتدا باید بدانید که پاریس یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین شهرهای جهان است که سالانه تعداد زیادی گردشگر از آن‌جا دیدن می‌کنند. پاریس، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه و یکی از زیباترین شهرهای گردشگرپذیر جهان و اروپا است. شهر پاریس از سده هفدهم میلادی، یکی از شهرهای کلیدی و مهم اروپا بوده‌است. پاریس پس از سنگاپور، دومین شهر گران‌قیمت جهان به‌شمار می‌رود. آمار و ارقام نشان می‌دهد، پاریس در سال ۲۰۲۰ میلادی جزو مقاصد برتر در قاره اروپا و و جهان بوده است. وقتی تصمیم به این سفر می‌گیرید، لیست بلندبالایی از جاذبه‌ها، دیدنی‌ها، تفریحات و البته سوغاتی‌های خوشمزه پیش روی شما است. سوغاتی‌های جنجلالی این شهر عطر، کلاه بِرِه، انواع شال‌گردن، پیکسل برج ایفل، صابون و محصولات بهداشتی دست‌ساز، انواع نمک رنگی، ادویه، شیرینی ماکارون و البته شکلات است. پاریس هنگام گشت‌وگزار و شهرگردی، خوشمزه‌گردی محسوب می‌شود. پس منتظر خوراکی‌های خوشمزه در سفرتان به پاریس باشید. اگر عاشق شکلات هستید و به پاریس سفر کردید، در این مقاله قصد داریم شکلات فروشی های پاریس را به شما معرفی کنیم تا از خوردن شکلات در شهر عاشقان لذت ببرید و برای عزیزانتان نیز سوغاتی ببرید. قبل از معرفی شکلات فروشی های پاریس، موزه شکلات پاریس را به شما معرفی می‌کنیم تا از اهمیت شکلات در این شهر با خبر شوید. 

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

موزه شکلات پاریس

شکلات فروشی های پاریس

برای اکثر گردشگران، موزه در پاریس به معنای موزه لوور است. در حالی که پاریس پر از موزه‌های دیدنی و تماشایی است که هر کدام بازگوکننده ‌ماجرایی متفاوت هستند. یکی از این موزه‌ها، موزه شکلات پاریس است. موزه‌ای خوشمزه که اطلاعات کاملی از نحوه تولید شکلات ارائه می‌دهد. در این موزه کودکان می‌توانند در کنار خانواده خود شکلات درست کرده و حاصل فعالیت‌های هنری‌شان را نوش‌جان کنند. در موزه شکلات، مجسمه‌ها و اشکال مختلفی از شکلات وجود دارد که قطعا اشتهایتان را باز و شما را برای رفتن به شکلات فروشی های پاریس ترغیب می‌کند. 

تاریخچه موزه شکلات 

موزه شکلات پاریس سومین موزه از مجموعه موزه‌های شکلات است که توسط خانواده ون‌بل احداث شد. اولین موزه شکلات توسط این خانواده در سال ۲۰۰۴ در بلژیک ایجاد شد. شعبه دوم موزه شکلات نیز چند سال بعد در سال ۲۰۰۸ در پراگ افتتاح شد.  محبوبیت شکلات به فرانسه هم رسید و آن‌ها نیز خواستار موزه شکلات مخصوص در شهر پاریس شدند. ورژن فرانسوی موزه شکلات در سال ۲۰۱۰ و با حمایت شرکت بلکولاد (دومین تولیدکننده بزرگ بلژیکی شکلات) در پاریس و با نام داستان موزه شکلات پاریس افتتاح شد. اکنون که درمورد اهمیت شکلات در فرانسه مطلع شدید، زمان آن رسیده‌است که شکلات فروشی های پاریس را به شما معرفی کنیم. 

بهترین شکلات فروشی های پاریس

ژاک جنین 

ژاک جنین 

ژاک جنین یکی از بهترین شکلات فروشی های پاریس است. این اسم شکلات فروشی‌ای است که بر زبان عاشقان شکلات و شکلات‌سازان می‌بینید. ژاک جنین، نابغه‌ای از طعم‌ها و یکی از بهترین بنیانگذاران شکلات در جهان است. او توسط مورت روزنبلوم منتقد و نویسنده آمریکایی، به‌عنوان «بهترین شکلات‌ساز جهان» انتخاب شد. بهترین شکلات‌ساز جهان، شکلات را مایه حیات خود می‌داند. این شکلات‌فروشی در خیابان تورن 133 یک مکان خاصی در پاریس است. وقتی وارد شکلات‌فروشی می‌شوید، سنگ مرمر سفید کارارا، چوب، آجر، آهن، گچ و بتن را ‌می‌بینید که جزئی از دکور این مغازه هستند. کارکنان، شکلات را روی میزهای بزرگی که شبیه تکه‌های شکلات است، مقابل مشتری درست می‌کنند. ژاک جنین، قبلا فقط در رستوران‌های برتر سرو می‌شد، اما اکنون فروشگاه چشمگیر او به شما این امکان را می‌دهد که طعم آن را بچشید یا به‌عنوان سوغاتی به خانه ببرید.  تارت‌ها در جعبه‌های شیشه‌ای می‌درخشند و گاناش‌های شکلاتی، دو طعم شکلات و برگ نعنا را روی زبان شما به‌جا می‌گذارند. اگر به دنبال رفتن به بهترین شکلات فروشی پاریس هستید، حتما از این مکان دیدن کنید؛ شکلات فروشی‌ای که صاحبش لقب بهترین شکلات‌ساز جهان را از سرسخت‌ترین منتقد آمریکایی دریافت کرده‌است. 

رزرو تور اروپا

چارلز شکلاتیر

این شکلات‌فروشی خانوادگی که در سال 1910 تاسیس شد، فقط از مواد طبیعی برای تهیه شکلات استفاده می‌کند. هات‌چاکلت این مغازه بسیار معروف است. این شکلات‌داغ از پودر کاکائو، کره کاکائو خالص، شیر نیم‌چرب و شکر بسیار کمی تهیه شده‌است و به‌طور طبیعی در یک دیگ مسی آماده می‌شود. البته شکلات‌فروشی چارلز که یکی از بهترین شکلات فروشی های پاریس است، جایی برای پذیرایی از شما ندارد.

پاتریک راجر

شکلات فروشی های پاریس

هنر به یک فرد معمولی اجازه می‌دهد تا یک زندگی خارق العاده داشته‌باشد. این شعار پاتریک راجر، شکلات‌ساز معروف است. راجر در صنعت شکلات‌سازی، تغییر بزرگی ایجاد کرده‌است. او مانند دیگران از زمین الگو می‌گیرد و با شکلات، سنگ یا چوب می‌سازد. پاتریک راجر تمرین می‌کند که مواد شکلاتی را به مجسمه‌هایی تبدیل کند که قبلا تبدیل به برنز یا آلومینیوم، مرمر یا بتن شده‌اند. او می‌گوید تا زمانی که ژست وجود داشته باشد، ماده مهم نیست. پاتریک راجر کارگاه مخصوص خود را برای تولید شکلات دارد. او شکلات‌ها را در هفت شعبه فروشگاهی‌اش که جزو بهترین شکلات فروشی های پاریس است، می‌فروشد.

پیر مارکولینی؛ یکی از بهترین شکلات فروشی های پاریس

این شکلات‌ساز بلژیکی، یکی از بهترین شکلات‌سازان جهان است. چه شکلات سفید باشد، چه یک مارشمالو پوشیده از شکلات، برای هر عاشق شکلاتی چیزی در این مغازه که یکی از بهترین شکلات فروشی های پاریس است، وجود دارد. پیر مارکولینی شعبه‌های زیادی از شکلات‌فروشی‌های خود را در جای جای جهان تاسیس کرده‌است. بلژیک، دبی، چین، ژاپن و فرانسه کشورهایی هستند که می‌توانید این شکلات‌فروشی را در آن‌ها پیدا کنید. این‌ شکلات‌فروشی، علاوه بر ساخت شکلات‌های خوشمزه، تولید و استخراج شکلات را از اولین مرحله کشت نیز انجام می‌دهد. شکلاتی که در مارکولینی می‌خورید از ابتدا توسط همین گروه پرورش داده شده‌است. 

یک یکشنبه در پاریس؛ در گران‌ترین شکلات فروشی های پاریس

یکشنبه در پاریس؛ در گران‌ترین شکلات فروشی های پاریس

شکلات‌ها در این فروشگاه گویی که در بهشت ساخته می‌شوند. این شکلات‌فروشی، بهترین شکلات‌داغ پاریس را دارد. صاحبان این مکان، به‌تازگی یک شعبه جدید در دبی تاسیس کرده‌اند. البته که شعبه اصلی آن‌ها در پایتخت فرانسه قرار دارد. فضای این شکلات‌فروشی شما را به گذشته می‌برد. البته قیمت این شکلات‌ها کمی گران است ولی ارزش امتحان کردن را دارد. همین مسائل این‌جا را به یکی از جادویی‌ترین شکلات فروشی های پاریس تبدیل کرده‌است. 

پاسپورت دومینیکا

میشل چاودون؛ بهترین شکلات فروشی های وگان پاریس 

میشل چادون در سال 1986 فروشگاهی را در خیابان دانشگاه پاریس راه‌اندازی کرد. این شکلات‌فروشی به یکی از بهترین و پربازدیدترین شکلات فروشی های پاریس تبدیل شد و میشل را سربلند کرد.  میشل چادون اولین شکلات‌ساز فرانسوی بود که در سال 1991 یک فروشگاه در ژاپن افتتاح کرد. یک نسل کامل از شکلات‌سازان حرفه خود را زیر نظر میشل چاودون آموخته‌اند. در این مغازه، یک تابلوی چوبی قرن نوزدهمی از کف تا سقف با مجسمه‌های شکلاتی دست‌ساز پوشیده شده‌است. این مجسمه‌ها، مجسمه‌های شکلاتی خانم‌های قرن هجده، اشکال انتزاعی و غنائم حیوانی هستند. در شکلات‌فروشی میشل، همچنین شکلات‌های بدون قند برای بیماران دیابتی و نسخه‌های وگان نیز وجود دارد. اگر روز شنبه از آن‌جا عبور می‌کنید، یکی از تخته‌های شکلات با میوه‌های تازه را امتحان کنید. 

هانری لو روکس؛ پرفروش‌ترین شکلات فروشی های پاریس با هانری 

شکلات فروشی های پاریس

 برند هانری لو روکس هم در فرانسه و هم در سطح بین‌المللی به دلیل شکلات‌ها و کارامل‌های استثنایی‌اش، از نظر طعم و صنعت، شناخته شده‌است. کیفیت محصولات هانری از قنادی معروف لویی لو روکس به او ارث رسید. او شکلات نیز درست می‌کند، اما این کارامل‌ها هستند که گردشگران را وارد مغازه‌های هانری می‌کند. در شعبه‌های این شکلات فروشی به عنوان یکی از برترین شکلات فروشی های پاریس، مجموعه‌ای از شیرینی‌ها با پودر ماچا، شکلات و دارچین و سیب دم‌کرده به‌صورت جداگانه یا در کیسه‌های از قبل بسته‌بندی‌شده در دسترس است. درحالی که بسیاری سعی می‌کنند از او تقلید کنند، اما تعداد کمی از شکلات‌فروش‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را با کارامل‌های خوشمزه، غنی و در عین حال ظریف و لطیفی که در دهان شما ذوب می‌شود، مقایسه کنید. وقت خودتان را برای رفتن به شگفت‌انگیزترین شکلات فروشی های پاریس که یکی از آن‌ها مغازه هانری است، خالی کنید.

  ژان چارلز روشو

این شکلات‌ساز جوان پس از یادگیری و تاسیس شکلات‌فروشی خود در پاریس، تا حدودی به ستاره‌ای در محله‌های سن ژرمن پاریس تبدیل شده‌است. چارلز روشو که از دوران کودکی علاقه زیادی به شکلات داشت، در نوامبر 2004 کارخانه شکلات‌سازی خود را در پاریس افتتاح کرد. کارخانه شکلات‌سازی ژان چارلز روکو در خیابان 16  آساس در منطقه 6 پاریس واقع شده‌است. شکلات‌های ژان چارلز روچو که دست‌ساز هستند، یک کیمیاگری کامل بین دانش و و مواد را بیان می‌کنند. مهارت‌های شگفت‌انگیز ژان، شکلات‌فروشی او را به یکی از بهترین شکلات فروشی های پاریس تبدیل کرده‌است.

خانه شکلات

خانه شکلات

خانه شکلات، یک فروشگاه زنجیره‌ای شکلات فرانسوی است که در پاریس تأسیس شده‌است. رابرت لینکس اولین فروشگاه خود را در پاریس در سال 1977 افتتاح کرد و از آن زمان تاکنون شکلات‌های جدیدی را با استفاده از ادویه های آسیایی، میوه‌های تازه و عرقیات گیاهی اختراع کرده‌است. مطمئن باشید خانه شکلات یکی از شکلات فروشی های پاریس است که سر زدن به آن خالی از لطف نیست. 

ژان پل هوین

ژان پل هوین یک تولید کننده فرانسوی شکلات‌های گران‌قیمت است. 6 فروشگاه در پاریس، 11 فروشگاه در ژاپن، 1 فروشگاه در هنگ‌کنگ و 2 فروشگاه در تایپه دارد. دفتر مرکزی او در پاریس است. ساخته‌های او به اندازه شیرینی‌اش هنرمندانه نیز است. کفش‌های شکلاتی، گیتار و حلقه‌های الماس در ویترین این مغازه می‌درخشند؛ به‌قدری که تمام گردشگران با نگاه‌هایی خیره از جلو این مغازه می‌گذرند. اگر اهل رفتن به شکلات فروشی های پاریس هستید، مغازه ژان پل هوین را از دست ندهید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین شکلات فروشی های پاریس را به شما معرفی کنیم. اهمیت شکلات در پاریس قابل ستایس است و همین موضوع باعث تاسیس این شکلات‌فروشی‌ها در شهر شده‌است. اگر برای رفتن به سفر پاریس برنامه‌ریزی کرده‌اید، حتما به این شکلات‌فروشی‌ها نیز سر بزنید تا سفرتان را عاشقانه‌تر از قبل کند. راستی اگر شکلات‌ فروشی‌های بهتری در سفر به پاریس پیدا کردید، ما را مطلع کنید. 

نظرات کاربران