paris

بدترین و بهترین زمان سفر به پاریس چه موقعی است؟

پاریس همیشه در فهرست سفر جهانگردان به عنوان رمانتیک‌ترین شهر جهان قرار دارد. این شهر مکان‌های دیدنی و مشهوری در دل خود دارد که اغلب در نشریات، فیلم‌ها، کتاب‌ها و مجلات مسافرتی تصویری از آن‌ها است. سفر به این شهر رویایی، آرزوی خیلی از گردشگران است.به همین دلیل ما در این مقاله از سایت سه‌کلیک تصمیم گرفته‌ایم تا دلایل سفر و بهترین زمان برای سفر به پاریس را برای شما شرح دهیم.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

چرا باید به پاریس سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به پاریس

شما می‌توانید در پاریس چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن پیدا کنید. هر توریستی که از پاریس دیدن کند، از سفر به این شهر ناامید نخواهدشد. دیدن پاریس برای آن دسته از گردشگرانی است که به تاریخ فرانسه، مکان‌های دیدنی، چشیدن غذاهای مخصوص و گشت‌وگزار در باغ‌ها و خیابان‌های این شهر علاقه دارد، به شدت توصیه می‌شود.

از نظر غذا که برایتان نگوییم! هیچ کمبودی در انواع مزه و مواد اولیه غذاهای پاریس وجود ندارد. از پای قورباغه که یکی از لذیذترین غذاهای فرانسه است بگیرید تا خوراکی‌های متنوع محلی که هر ذائقه‌ای را راضی می‌کند.به طور کلی در مقایسه با هر شهر اروپایی دیگر، نام پاریس مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشهور جهانی در بخش‌های گوناگون را به همراه دارد.

جدا از برج ایفل معروف، نوتردام پاریس، موزه لوور، ورسای و چندین باغ، این شهر بیش از هر مکان دیگری دارای مکان‌های تاریخی است. ناگفته نماند که پاریس، بهترین کافه‌های جهان را در دل خود دارد.کافه‌های سنگفرش‌شده بخشی نمادین از صحنه اجتماعی و خوراکی شهر است؛ کافه‌هایی که در پیاده‌روهای شهر بنا شده‌اند و حتی به جزئی از روال زندگی روزمره پاریسی‌ها تبدیل گشته‌اند.

اما واقعا بهترین زمان سفر برای رزرو بلیط هواپیما پاریس، چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به پاریس؛ از بهار تا تابستان!

paris

بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به پاریس است. در این فصل‌ها در حالی که آب‌وهوا برای گشت‌وگزار ایده‌آل است، جشن‌های زیادی نیز در سراسر شهر برگزار می‌شود تا هرچه بیشتر روحتان جلا پیدا کند.

اگر می‌خواهید مناظر و رویدادهای بیشتری ببینید، در فصل بهار و تابستان به این شهر بروید. با این حال، صرف نظر از زمان سال، همیشه در خیابان‌های پاریس چیزی جز هیجان‌ و شادی پیدا نخواهید کرد. آب‌وهوا از اکتبر تا نوامبر سرد و بارانی می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا نتوانید به بازدید از جاذبه‌هایی که در فضای باز قرار دارند، بروید.

زمستان در پاریس خیلی سرد نیست. دما به ندرت در ماه‌های زمستانی دسامبر، ژانویه و فوریه به زیر صفر می‌رسد، اما کمبود رطوبت باعث می‌شود هوا سرد به نظر بیاید.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به پاریس، چه موقع است؟

بازدید از شهر پاریس در زمستان، به خصوص در ماه نوامبر، قبل از اینکه تعطیلات بیشتر مردم شروع شود، ارزان‌تر است. سفر به پاریس در ماه فوریه و مارس نسبت به تابستان هزینه کمتری دارد، اما به دلیل کنفرانس‌ها و سفرهای کاری، هتل‌ها به سرعت پر می‌شوند. در ماه‌های جولای و آگوست، هوا گرم، و شلوغ‌ترین زمان برای گردشگران است. به این معنی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد. سفر تابستانی به پاریس از یک جهت عالی است؛ از این جهت که پاریسی‌ها در این فصل، شهر را ترک می‌کنند و همه چیز را برای بازدید بهتر شما فراهم می‌‌آورند!

در کل سعی کنید تعطیلات خود را برای بهار یا پاییز برنامه‌ریزی کنید و از شلوغی و هزینه‌های بالاتری که در تابستان پیش می آید اجتناب کنید.

خلوت‌ترین زمان برای سفر به پاریس چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به پاریس

بهتر است در فصل بهار و پاییز، به خصوص در آوریل و می و در سپتامبر و اکتبر که جمعیت کمتر است و هوا خیلی گرم نیست، به پاریس بروید. در فصل بهار، گلبرگ‌ها جای خود را به برگ‌ها می‌دهند، پنجره خانه‌های پاریس رو به باغ‌های رنگارنگ باز می‌شود و گل‌فروشی‌ها مملو از شکوفه‌های معطر می‌شوند. این زمان مناسبی از سال برای تهیه وسایل پیک‌نیک در یکی از پارک‌ها یا باغ‌های پاریس است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به «باغ لوکزامبورگ» اشاره کنیم.

همچنین می‌توانید از بسیاری از پارک‌های کنار رودخانه‌ای که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، مانند پارک «ریو دو سن» که مکان زیبایی برای بازدید در فصل پاییز است دیدن کنید. 

از سفر به پاریس در اواخر ماه‌های ژوئن و آگوست، در حوالی کریسمس و سال نو، و از اواسط فوریه تا اواسط مارس برای جلوگیری از مواجهه با قیمت‌های بالا و ازدحام جمعیت اجتناب کنید.

اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، زمستان فصل بسیار خوبی برای بازدید از پاریس است؛ زیرا شهر کمتر شلوغ می‌شود و طبیعتا هزینه‌ها نیز پایین می‌آید. لازم به ذکر است که بارش برف در این منطقه که معمولا مرطوب و سرد است بسیار نادر است.

بدترین زمان برای بازدید از پاریس

پاریس با حدود 30 میلیون گردشگر سالانه، مشهورترین مقصد شهری جهان است. اگرچه پاریس شهری پرجنب‌وجوش در تمام طول سال است، اما ماه آگوست (مرداد) بدترین زمان برای بازدید است؛ زیرا بیشتر مسافران در این ماه به شهر می‌روند.

اما اگر در ماه آگوست به پاریس سفر کردید و می‌خواهید از شلوغی شهر دور شوید، از محله‌های کمتر شناخته‌شده شهر دیدن کنید. از آنجایی که در این ماه آب‌وهوا تقریباً نسبت به ماه قبل تغییری نکرده‌است، مسافران همچنان برای تماشای آفتاب، جشنواره‌ها و مکان‌های نمادین به شهر هجوم می‌آورند. ناگفته نماند که اجتناب از شلوغی در تعطیلات آخر هفته و در نیمه اول ماه غیرممکن است.

البته یادتان باشد که از نظر آب و هوایی؛ مرداد ماه بهترین زمان سفر به پاریس محسوب می شود!

نکاتی که هنگام سفر به پاریس باید درنظر بگیرید

paris

با نکاتی که در زیر اشاره می‌کنیم در سفر خود به پاریس، در پولتان صرفه‌جویی می‌کنید، خواب بهتری خواهید داشت، جاهای دیدنی پنهان را کشف می‌کنید، با مردم محلی دوست می‌شوید و به طور کلی اوقات لذت‌بخش‌تری را در این شهر رویایی سپری می‌کنید:

  • سفر خود را به پاریس در فصل بهار یا پاییز برنامه‌ریزی کنید، زمانی که هوا ملایم‌تر است و گردشگران کمتری در شهر وجود دارند.
  • اگر به خرید علاقه دارید، باید در ماه ژانویه به پاریس بروید.
  • از قبل هتل خود را رزرو کنید و از منتظر ماندن در صف بپرهیزید تا بتوانیداز زمان خود نهایت استفاده را ببرید.
  • موقع برگشت از فرودگاه فقط از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید از ماشین‌های خصوصی استفاده کنید، از قبل مطمئن باشید که آن‌ها مورداعتماد هستند.
  • بهترین راه برای رفت‌وآمد در شهر پاریس، استفاده از مترو است.
  • علاوه بر دیدنی‌های معروف شهر، شیوه زندگی پاریسی را نیز کشف کنید، از بازارهای منطقه دیدن کنید، در اطراف دانشگاه‌ها قدم بزنید، به فروشگاه مواد غذایی بروید و در محله‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی قدم بزنید.
  • هنگام بازدید از پاریس، مطمئن شوید که در تله‌های توریستی گیر نمی‌افتید.

شاید ندانید اما …

  • همیشه هنگام حضور در یک مغازه یا رستوران از سلام فرانسوی bonjour که به معنای سلام است، استفاده کنید.
  • وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌ها یا کافه‌ها میل کنید که گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به غذا خوردن در داخل خانه یا هتل است.
  • اقامت در هاستل واقع در منطقه‌ای که خیلی گران نیست، به شدت توصیه می‌شود. مون مارتر، مون پارناس، لومری و لاتن از جمله محله‌های مقرون به صرفه پاریس هستند.
  • کلیسای سَکره کُر در مون مارتر یک گزینه عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند برای بالا رفتن از طاق پیروزی، برج مونپارناس یا برج ایفل هزینه ای بپردازند، زیرا مناظر عالی پاریس را از بالای تپه به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد.

پاسخ به چند پرسش متداول برای سفر به پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس

ما می‌خواهیم سفر شما به پاریس تا حد امکان هیجان‌انگیز و بدون دردسر باشد. پاسخ تمام سوالات سفر پاریس خود را در زیر بیابید.

آیا بازدید از پاریس امن است؟

مردم فرانسه، مهربان و کمک‌کننده هستند، با این حال، شهرهای بزرگ و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ممکن است به اندازه هر مکان دیگری جرم‌وجنایت و شرارت داشته باشند. هنگام سوار شدن در اتوبوس یا قطار حواستان باشد که گرفتار جیب‌برها نشوید. دوربین، گوشی و کیف پول خود را  هنگام بیرون رفتن در جیب پشتی خود حمل نکنید. آنها را در کیف خود، ترجیحاً در یک جیب بسته که دور از دید قرار دارد، نگهداری کنید. اگر کسی در ایستگاه راه‌آهن یا جاذبه گردشگری به شما نزدیک شد، مراقب باشید. افرادی که به شما نزدیک می‌شوند ممکن است سعی در کلاهبرداری از شما داشته باشند.

آیا فرانسوی‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند؟

طبق آمار، تنها بیست درصد از فرانسوی‌ها می توانند انگلیسی را در سطح بومی صحبت کنند و تنها چهل درصد از آن‌ها برای مکالمه مهارت کافی دارند. بنابراین، کاملاً نادرست نیست که بگوییم اکثر افراد فرانسوی تسلط محدودی به زبان انگلیسی دارند.

آیا پاریس شهر گرانی است؟

پاریس یکی از بالاترین هزینه‌های زندگی در جهان را دارد. درآمد، منعکس‌کننده هزینه‌های بالای زندگی است و مهاجرانی که در پاریس کار پیدا می‌کنند، بالاترین حقوق را در فرانسه دریافت می‌کنند.

آیا می توانم از دلار آمریکا در پاریس استفاده کنیم؟

واحد پول مورد استفاده در پاریس، یورو است. اکثر موسسات دلار ایالات متحده را به عنوان نوع پرداخت نمی‌گیرند. با این حال، هتل‌ها، فروشگاه‌ها ورستوران‌های خاصی ممکن است دلار ایالات متحده را با نرخ ارز از پیش تعیین‌شده بپذیرند.

برای اولین بار در پاریس کجا اقامت کنیم؟

حالا که درباره بهترین زمان سفر به پاریس خواندید، باید بدانید که محله‌های لوور و بورس مکان‌های ایده‌آلی برای اقامت در پاریس برای گردشگرانی است که برای اولین بار به آنجا می‌آیند. ممکن است تقریباً همه چیز را در چند قدمی یکی از این محله‌ها پیدا کنید؛ چندین مکان تاریخی، قایق‌سواری و رستوران در چند بلوک از هتل شما قرار دارند.

پاریس بیشتر با چه چیزی شناخته شده‌است؟

پایتخت فرانسه، پاریس، یکی از زیباترین شهرهای جهان است. موزه لوور، برج نمادین ایفل و کلیسای نوتردام پاریس آن را در سراسر جهان مشهور کرده‌اند. این شهر به یک شهر فرهنگی و رمانتیک شهرت دارد. غذای باکیفیت و تراس کافه‌ها از دیگر ویژگی‌های شناخته‌شده شهر است.

کلام پایانی

پاریس، خانه انبوهی از شگفتی‌های معماری است که به دلیل زیبایی شگفت‌انگیز خود تحسین جهانی را به دست آورده‌است. صرف نظر از زمان سال، همیشه بازدیدکنندگان و ازدحام زیادی در این شهر وجود خواهد داشت. ما در این مقاله بهترین زمان سفر به پاریس را از نظر شلوغی، قیمت و انواع فصل‌ها بررسی کردیم. 

اگرچه پاریس یک مقصد توریستی محبوب است، اما به خاطر داشته باشید که سالانه بیش از 30 میلیون بازدیدکننده دارد. با این حال، با چنین مناظر شگفت‌انگیز و تاریخ غنی، بدون توجه به زمانی که بروید، عاشق شهر خواهید شد.

نظرات کاربران