nice france

کامل‌ترین راهنمای سفر به نیس در سال 2023

کشور فرانسه از مقصدهای جذابی است که وقتی پا در آن می‌گذارید، دیگر دوست ندارید خارج شوید. همه اغلب سفر به پاریس را انتخاب می‌کنند که خوب حق هم دارند ولی اگر کمی کنجکاو و ماجراجو باشید، شهرهای دیگر کشور فرانسه هم می‌توانند به اندازه پاریس جذاب و باحال باشند. امروز می‌خواهیم شما را با راهنمای سفر به نیس به یکی از این شهرها ببریم. شهری ساحلی با آب‌وهوای مدیترانه‌ای که می‌تواند تجربه به‌یادماندنی از کشور فرانسه برای شما به یادگار بگذارد. آماده سفر هستید؟

Tour europe

نیس در یک نگاه

 راهنمای سفر به نیس

نیس (Nice) به عنوان شهری بندری و ساحلی در فرانسه، برای کسانی دوست دارند در شهری تاریخی با فرهنگ بالا یک تعطلات ساحلی بگذرانند، عالی است. مطمئناً در این شهر عجیب و غریب چیزهای بیشتری از اسکله‌های سنگ‌ریزه‌ای، ساختمان‌های پاستلی رنگ و درختان نخل بلند قامت وجود دارد. 

کلیساهای باروک خارق‌العاده شما را خیابان‌های پیچ‌در‌پیچ قدیمی شهر شگفت‌زده می‌کنند. هنگام قدم‌زدن در Place Masséna، نیز همین‌طور خواهد بود، مجسمه‌های متنوعی و جدیدی که در این باغ هستند، ارزش صبر کردن و تماشا را خواهند داشت. از همه این‌ها که بگذریم اگر علاقه‌مند به موسیقی جاز هستید، اینجا بهترین کنسرت موسیقی جاز آن در خرابه‌های روم باستان برگزار می‌شود. فضایی عالی برای رفتن به کنسرت موردعلاقه‌تان! 

یادتان نرود که حتما در خیابان نیکلاس دوم به دیدن گنبدهای پیازی شکل برج کلیسای جامع ارتدکس روسی سنت نیکلاس بروید. ساختمان‌های قدیمی، کوچه‌های سنگ‌فرش شده، سواحل بکر و آبی دریا را که کنار بگذاریم، جذابیت‌های فرهنگی نیس، به خصوص زندگی شبانه پرجنب‌و‌جوش از همه لحاظ شما را به یک سفر متفاوت و باحال دعوت می‌کنند. با ما در ادامه راهنمای سفر به نیس باشید تاب یشتر با شگفتی‌های این شهر رویایی آشنایتان کنیم. 

آب و هوای شهر نیس

نیس شهری مدیترانه‌ای است و آب‌وهوای آن هم در زمستان معتدل و در تابستان گرم و خشک است. بهار و پاییز این شهر هم دما مطلوب و رطوبت کمی بالا می‌رود. 

راهنمای سفر به نیس؛ بهترین زمان سفر!

 راهنمای کامل سفر به نیس

بهترین زمان برای بازدید از نیس از سپتامبر تا اکتبر (اواخر شهریور و مهرماه) یا از اواسط مارس تا آوریل (فروردین و اردیبهشت) است. در این موقع از سال آب‌وهوا مطبوع و قیمت‌ها هم معقول‌تر به نظر می‌رسند. هر چند که هوای مدیترانه‌ای نیس در طول سال برای سفر مناسب است، اما تابستان نسبتا گرم و زمستان مرطوب شاید برای هرکسی ایده آل نباشد. برای مثال، در فصل تابستان روزهای آفتابی با پرتوهای گرم خورشید، طولانی‌تر هستند و شهر هم کمی شلوغ خواهد بود.   

راهنمای سفر به نیس و جاهای دیدنی آن

مسلما سفر با دیدنی‌های و مکان‌های جذاب مقصد است که کامل می‌شود و به‌یادماندنی. نیس هم از این قاعده‌کشتثنی نیست و با جاهای دیدنی جذابش آماده پذیرایی از شماست. 

برای گشت‌وگذار به تفرجگاه des Anglais بروید

اگر می‌خواهید در ساحل استراحت کنید و در کنار شنا و ورزش‌های آبی از دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری هم لذت ببرید، تفرجگاه دیز آنگلس یکی از بهترین مکان‌‌های نیس است. مسیری ساحلی با امکانات رفاهی و گردشگری کامل، از رستوران گرفته تا سرویس بهداشتی، بوفه و وسایل ورزشی.

در خیابان الدتاون از دیدن ساختمان‌های قدیمی لذت ببرید 

 خیابان الدتاون از جاهایی است که در سفر به نیس، حتما باید به دیدن آن بروید. خیابانی مخروطی شکل و سنگ‌فرش شده با خانه‌های قدیمی، کافه و فروشگاه‌های متنوع. گم‌شدن در این خیابان از بهترین تجربیات سفرتان خواهد بود. نگران نباشید به حدی جذاب و دیدنی است که نه خسته می‌شوید و نه مشکلی پیش می‌آید. قدم بزنید از کنار فروشگاه‌ها رد شوید، در یک کافه قهوه موردعلاقه‌تان را نوش جان کنید و مردم محلی را از نزدیک تماشا کنید.

به بخش ثروتمندان شهر یعنی میدان ماسنا بروید

جاهای دیدنی نیس

یکی از زیباترین جاهای دیدنی نیس، میدان ماسنا است. شاید بخش گران و ثروتمند شهر باشد، اما قدم زدن در پیاده‌روهای شطرنجی و تماشای فواره‌های زیبای میدان و ساختمان‌های قرمز رنگ اطراف آن می‌تواند یک خاطره خوب برای شما باشد. حتی می‌توانید در فروشگاه‌های اطراف کمی بگردید و در یکی از رستوران‌های یک غذای خوشمزه و لذیذ فرانسوی را میل کنید. اگر هنگام غروب و شب به این میدان رفتید، احتمالا با نمایش‌های خیابانی و موسیقی زنده اطراف ماسنا روبرو خواهید شد. 

برای لمس زندگی محلی به بازار Cours Saleya بروید

بازارهای محلی در همه جای دنیا دیدنی هستند و عطر و بوی زندگی می‌دهند. سر‌وصدای فروشنده‌ها، جنب‌وجوش مردم برای خرید، میوه‌های رنگارنگ و گل‌های بهشتی همگی در بازار Cours Saleya دیده می‌شوند. اگر در طول سفر فرصتی هر چند کوتاه پیدا کردید و احتمالا روز سه‌شنبه یا یکشنبه بود، حتما در این بازار قدم بزنید. 

نگران هزینه‌ها هم نباشید، در راهنمای سفر به نیس، برایتان از صرفه جویی هم گفته‌ایم!

از دیدن مناظر زیبای کسل هیل لذت ببرید

یکی از مناطق دیدنی نیس، کسل هیل (Castle Hill) یا همان قلعه تپه است. ایستادن در اینجا مناظر زیبایی از اطراف شهر نیس در جلوی چشمانتان می‌گذارد. البته فقط تماشا کردن نیست و در اینجا پارک مخصوص بازی برای بچه‌ها، کافه‌های زیبا و بخش‌هایی برای نشستن وجود دارد تا اوقات خوشی را در قلعه تپه بگذرانید. راستی یک آسانسور هم برای کسانی که نمی‌توانند بالا بروند، قرار دارد. 

با رفتن به پارک د والروز با معماری و هنری نیس آشنا شوید 

همه چیز درباره  راهنمای سفر به نیس

در پارک د والروز (Parc de Valrose) درختان سرسبز، آبشاری‌های کوچک دیدنی، فواره‌ها، مجسمه و حتی غار وجود دارد که لذت گشت‌وگذار را کامل می‌کند. گفتنی است که در این پارک دانشگاه علوم نیس قرارگرفته و ساختمان قدیمی و زیبای آن با طراحی سنتی گوتیک درهم‌آمیخته شده‌است. قدم زدن در این پارک همه چیز را درباره نیس و فرهنگ آن به شما نشان می‌دهد.  

اگر به مارک شاگال نقاش علاقه دارید به موزه ملی سر بزنید

در موزه ملی مارک شاگال، آثار این هنرمند به همراه 17 تابلوی نقاشی آن به نمایش گذاشته شده‌است. البته در این موزه نمایشگاه‌های موقت هم برگزار می‌شود که اگر علاقه به هنر دارید، می‌تواند برای شما جذاب باشد. در این موزه یک راهنمای صوتی قرار دارد که می‌تواند اطلاعات کامل را در اختیارتان بگذارد. 

راهنمای سفر به نیس؛ چگونه در هزینه ها صرفه جویی کنیم؟

اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، به جای سواحل خصوصی، سواحل عمومی را انتخاب کنید. چون در سواحل خصوصی اجازه ورود غذا و خوراکی وجود ندارد و شما مجبور به از رستوران‌ها و کافه‌های خودشان مواد غذایی و خوراکی بخرید که هزینه بیشتری در برخواهد داشت. سالن استراحت سواحل عمومی ممکن است صندلی نداشته باشد، اما حداقل رایگان هستند.

به سراغ زمان مناسب و خلوت برای سفر بروید. معمولا از اواسط مارس تا آوریل (فرودین و اردیبهشت) و سپتامبر تا اکتبر (شهریور و مهر) نرخ‌های هتل‌ها مقرون به‌صرفه‌تر می‌شود. همچنین هتل‌های کوچک‌تر در محله‌های Masséna و Old Town معمولاً ارزان‌تر هستند

تاکسی را فراموش کنید. رانندگان تاکسی در نیز به دلیل کلاهبرداری از گردشگران و افراد محلی بدنام هستند. اتوبوس، دوچرخه و پیاده‌روی گزینه‌های خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند.     

 Uber (سرویس تاکسی آنلاین) و سایر خدمات سواری به جایگزین‌های محبوبی برای تاکسی‌ها در نیس تبدیل شده‌اند، چون کرایه‌ها قبل از سوارشدن تعیین می‌شوند و اغلب ارزان‌تر از تاکسی‌ها هستند. 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم نیس به چه صورته ؟

مردم نیس اغلب با هر‌کسی که با آن برخورد می‌کنند، سلام و احوالپرسی دارند، حتی اگر همدیگر را نشناسند و معمولا با یکدیگر دست می‌دهند. اگر قصد دارید کسی را خطاب قرار دهید، حتما از به صورت رسمی و نام مسیو یا مادام انجام دهید. 

انعام دادن معمولا در صورت حساب رستوران‌ها قرار می‌گیرد، اما مرسوم است که در حدود 5 درصد در رستوران، 10 درصد در هتل‌ها به خدمه انعام دهید. 

هرگز در هنگام غذاخوردن مستقیماً از یک تکه نان گاز نگیرید، به جای آن تکه‌های به اندازه لقمه را جدا کنید.

راهنمای سفر به نیس و شکم‌گردی

خوشمزه گردی در نیس

غذایی که در نیس پیدا می‌کنید، همگی سبک فرانسوی دارند. برای مثال، غذاهای Niçois ترکیبی از مواد سنتی فرانسوی، پنیرهای تازه، گوشت و سبزیجات است، اما با طعم و مزه‌ای مدیترانه‌ای. ازآنجایی‌که نیس شهری ساحلی است، پس انتظار غذاهای دریایی را داشته باشید، حتی در سالادها. همان‌طور که در سالاد نیکوآس معروف دیده می‌شود، گوجه فرنگی تازه، سبزیجات مخلوط، ماهی تن و لوبیا سبز را در یک سس روغن زیتون سبک ترکیب می‌کنند تا شما یک سالاد خوشمزه نوش جان کنید، هر چند که یک وعده غذایی کامل است. دیگر غذای مورد علاقه مردم محلی، پیسالادیر الهام گرفته از ایتالیا است که همان پیتزاهای کوچک پر شده از سوسیس و پیاز کاراملی هستند.

چند مورد رستوران پیشنهادی:

  • رستوران‌های سنتی در خیابان‌های قیدمی و کوچک شهر (Vieux-Nice) و ناحیه پورت
  • رستوران Le Frog یک غذاخوری محبوب در نزدیکی ساحل است که در انواع مدیترانه‌ای کلاسیک غذاهای فرانسوی تخصص دارد و زیباترین و خوشمزه‌ترین‌ها را به شما ارائه می‌کند. 
  • رستوران‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر در اطراف Cathédrale Sainte-Réparate در نزدیکی Place Rossetti  هم گزینه مناسبی خواهند بود. 

راهنمای سفر به نیس؛ رفت‌وآمد در شهر

 راهنمای سفر به نیس

بهترین راه برای گشت‌وگذار پیاده‌روی است، به خصوص اگر در مرکز شهر اقامت دارید. مانند بسیاری از شهرهای دیگر فرانسه، نیس مجهز به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی قابل اعتماد و راحت است.

  • اتوبوس‌ها به تمام جاذبه‌های گردشگری مهم و همچنین ایستگاه قطار Nice-Ville و فرودگاه بین‌المللی Nice Côte d’Azur (NCE)  دسترسی دارند. 
  • خدمات سواری مانند اوبر (تاکسی آنلاین) نیز اکنون گزینه‌ای محبوب هستند زیرا بسیار ارزان‌تر و راحت‌تر از تاکسی‌های سنتی هستند. 
  • اگر تصمیم دارید از فرودگاه به مرکز نیس با تاکسی بروید باید انتظار داشته باشید که نرخ ثابتی معادل 32 یورو (حدود 39 دلار) بپردازید. 
  • اجاره ماشین هم توصیه نمی‌شود، هم گران است و هم ترافیک و پیدا کردن پارکینگ خسته‌تان می‌کند. 

همانند شهرهای دیگر اروپایی، نیس هم امنیت کاملی دارد، اما عقل سلیم حکم می‌کند که موارد امنیتی را رعایت کنید تا مشکلی در سفر برایتان پیش نیاید. وسایل باارزش خودتان را در جیب و همراهتان نگه ندارید. از مدارک خود کپی بگیرید و همراه خود داشته باشید. در جاهای شلوغ هم مراقب به جیب‌برها باشید. 

اطلاعات مورد نیاز در سفر به نیس

  • زبان رسمی: فرانسوی
  • اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت از تهران عقب‌تر است.
  • واحد پول: یورو
  • کد نیس: 0493
  • نام فرودگاه: (Nice Côte d’Azur Airport (NCE

کلام آخر 

شهری نیس از آن شهرهای زیبا و سنتی کشور فرانسه است که شما را به یک دنیای دیگر می‌برد. چه به استراحت در ساحل علاقه داشته باشید  و چه به خیابان‌های قدیمی و آثار تاریخی، نیس همه چیز را برای شما محیا می‌کند. کافی است تا قبل رزرو بلیط هواپیما به نیس، همه چیز را درباره این شهر بدانید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق، بهترین خاطرات سفر را برای خودتان و عزیزانتان رقم بزنید. امیدواریم اگر بخت با شما یار بوده و راهی سفر می‌شوید این راهنمای سفر به نیس به دردتان بخورد.

نظرات کاربران