Old Town of Nice

همه آنچه باید درباره شهر قدیمی نیس بدانید | Old Town of Nice

نیس قدیمی یا شهر قدیمی نیس (به انگلیسی: Old Town of Nice و به فرانسوی: Vieux Nice) قلب پر‌جنب‌و‌جوش شهر نیس است. خیابان‌های باریک، ساختمان‌های بلند، میدان‌های دنج، بازارهای رنگارنگ و کلیساهایی به‌سبک باروک هنوز در شهر قدیمی نیس حال و هوای دو قرن پیش را زنده می‌کند. البته صداهای شهر با آن زمان متفاوت است و آنچه در تمام طول شب به گوش می رسد، صدای موسیقی از بارها و کلوپ‌های شبانه است. شب‌ها شلوغی گردشگران و خریداران جای خود را به جوانانی می‌دهد که در خیابان‌ها پرسه‌ می‌زنند. شب‌های تابستان، شهر قدیمی بیشتر به یک مهمانی در فضای باز شباهت دارد؛ اما در طول روز، ساختمان‌های شهر یادآور تاریخ پر‌حادثه نیس قدیمی است. 

Tour europe

اولدتاون یا همان شهر قدیمی نیس درست زیر تپه قلعه (Colline du Château) قرار دارد. در جنوب با تفرجگاه انگلیسی‌ها (Promenade des Anglais) هم مرز است، در حالی که از شمال به رودخانه پایون (Paillon)، یا بهتر است بگوییم تفرجگاه پایون، می‌رسد. 

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از شهر قدیمی نیس دیدن کنید تا شاهد تلفیق حیرت‌انگیزی از تاریخ، هنر و سرگرمی باشید. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا قبل از سفر، اطلاعات جامع و کاملی درباره این شهر جذاب به‌دست آورید. 

تاریخچه شهر قدیمی نیس (اولدتاون)

Old Town of Nice

داستان نیس قدیمی زمانی آغاز شد که مردم در اواخر قرن سیزدهم از تپه قلعه به سمت پایین رفتند تا در اطراف صومعه فرانسیسکن ساکن شوند. ابتدا قسمت شرقی نیس قدیمی نزدیک به قلعه تپه احداث شد. طبیعتاً این مهاجران به محافظت نیاز داشتند، بنابراین دیوارهای تپه قلعه گسترش یافت و دورتادور قلمروی آنها را دربرگرفت. برج پرولیر (Pairolière) متعلق به قرن چهاردهم در نزدیکی کلیسای سنت آگوستین گوشه‌ای از استحکامات اطراف شهر را تشکیل می‌داد.

پس از آن، منطقه بالای تپه به عنوان یک مرکز اداری و نظامی و پایین تپه به یک مرکز تجاری تبدیل شد که از لمباردی، گندم و از تولون و هیرس، نمک وارد می‌کرد. در قرن چهاردهم، نزاع بر سر جانشینی درگرفت که در طی آن نیس به‌دست خاندان ساووی، که در آن زمان در شامبری( Chambéry) مستقر بود، افتاد. در آن زمان، اولدتاون هم به عنوان یک خروجی به دریا و هم به عنوان یک قلعه اهمیت داشت. 

هنگامی که ترک‌ها و فرانک‌ها قلعه را در سال ۱۵۴۳ محاصره کردند، منطقه بالای تپه به یک ارگ تبدیل شد و جمعیت غیرنظامی به سمت پایین یعنی شهر قدیمی نیس نقل مکان کردند. نیس قدیمی به‌تدریج با یک سیستم استحکاماتی گسترده رشد کرد. کلیسای جامع قدیمی روی تپه متروکه شد و کلیسای جدیدی که به سنت ریپارات اختصاص داشت ساخته شد. کلیساها و کلیساهای دیگر نیز به دنبال آن احداث شدند.

ابتدا قسمت شرقی شهر قدیمی نیس توسعه یافت؛ جایی‌که قدیمی‌ترین محله‌ها با ساختمان‌های مربوط به قرن شانزدهم در آن قرار دارد. مرکز نیس قدیمی عمدتاً در قرن‌های ۱۷ و ۱۸ توسعه یافت که عصر بزرگ معماری باروک بود.

در اواخر قرن ۱۸ بخش غربی شهر به عنوان یک منطقه شیک با مسکن‌های مدرن و مغازه‌های گران‌قیمت توسعه‌یافت.

قرن 19 در نیس

در طول قرن نوزدهم، محله‌های دیگری نیز توسعه یافت که عمدتاً برای اسکان مهمانانی از شمال اروپا بود. آنها اغلب برای سلامتی خود به نیس می‌آمدند. سپس، احداث ایستگاه راه‌آهن، بازدید از نیس قدیمی را آسان کرد. از سال ۱۸۶۰ خانواده‌های ثروتمند شروع به ساختن خانه‌های قصری باشکوه در محله‌های شیک سیمیه( Cimiez ) و محله‌ نوازندگان کردند. اما پس از آن، جمعیت در شهر قدیمی نیس از حد گنجایش شهر بیشتر شد.

از اواسط قرن ۱۹ تا اواسط قرن ۲۰ شهر قدیمی نیس به‌طور اسفناکی کثیف و غیربهداشتی بود. بسیاری از ساختمان‌ها سیستم گرمایشی، آب لوله‌کشی یا برق نداشتند. مردم به جای دفع فاضلاب، فضولات انسانی خود را در خیابان می‌ریختند یا در گلدان جمع می‌کردند تا آن را به عنوان کود به مزارع مجاور بفروشند. از آنجا که تعداد کمی از ساختمان‌ها آشپزخانه داشتند، مردم سوکا، ساردین کبابی و سوپ خود را در خیابان می‌خوردند. در نتیجه، این شهر تبدیل به مکانی برای افراد فقیری شده بود که متعلق به مستعمرات سابق فرانسه در شمال آفریقا بودند.

در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در زمان شهردار ژاک مدسین، ویران‌ترین ساختمان‌ها تخریب شد. خوشبختانه ساخت‌و‌سازهای جدید با حفظ ظاهر معماری بناهای سنتی طراحی شد. ساختمان‌های دیگر از نظر ساختاری تقویت شده و نمای آن‌ها جوان‌سازی شد. همچنین در دهه ۱۹۶۰ دولت فرانسه با تأکید بر حفظ میراث فرانسه، بودجه‌ای را برای پروژه‌های بازسازی محلی اختصاص داد.

زمانی که شهر قدیمی نیس بازسازی و قابل سکونت شد، هنرمندانی به آنجا نقل مکان کرده و بوتیک‌های کوچکی در اولدتاون ساختند. اجاره‌بهای ارزان این شهر مردم را به خرید آپارتمان، بازسازی و اجاره آنها تشویق کرد. نیس قدیمی به مدت ۷۰۰ سال بدون از دست دادن روح خود در برابر آسیب های زمان ایستاده است و آماده است تا هزاره بعدی را بپذیرد.

مکان‌های دیدنی شهر قدیمی نیس

شهر قدیمی نیس

شهر قدیمی نیس از جمله شهرهای توریستی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. اگر می‌خواهید در اطراف نیس قدیمی قدم بزنید، بهتر است از میدان ماسنا ( Massena )که میدان مرکزی نیس است شروع کنید.

 با رفتن به سمت دریا که بین ساختمان‌ها قابل مشاهده است، در عرض یک دقیقه به میدان سبزی به نام اسپلاند جورج پمپیدو  خواهید رسید. درست در پشت این میدان، در تفرجگاه، مجسمه بلندی قرار دارد که اثری از ونه است و به یاد صد و پنجاهمین سالگرد الحاق نیس به فرانسه ساخته‌ شده‌است. 

حالا به خیابان اصلی نیس قدیمی، سنت فرانسوا دو پائول، به چپ بپیچید. این خیابان به میدان اصلی نیس قدیمی یعنی کورس سالیا (Cours Saleya) منتهی می‌شود. در طول مسیر، از خانه اپرا و شیرینی فروشی هنری اور (یک کارگاه شکلات و میوه‌های شیرین که از سال ۱۸۲۰ در اینجا فعالیت می‌کند) عبور خواهید‌کرد. جالب است بدانید ملکه ویکتوریا انگلیس شخصاً شکلات‌های مورد علاقه خود را از اینجا خریده‌است. 

کورس سالیا (Cours Saleya) خیابانی ممتد و طولانی است که تا ظهر پر از غرفه‌های گل و غذا است و بعداً به یک رستوران بزرگ در فضای باز تبدیل می‌شود. هر دوشنبه بازاری در اینجا وجود دارد که در روزهای دیگر به بندر نیس قدیمی منتقل می‌شود. اینجا جایی است که باید پنکیک سنتی تهیه شده از نوعی آرد نخود به نام سوکا را حتماً امتحان کنید. 

در این قسمت به معرفی معروف‌ترین بناهای شهر قدیمی نیس می‌پردازیم تا حین قدم‌زدن و گشت‌زنی در این شهر، حداکثر لذت را از مکان‌های دیدنی شهر قدیمی نیس ببرید.  

کلیسای میزریکورد (Chapelle de la Miséricorde)

 کلیسای میزریکورد در ضلع شمالی شهر قدیمی نیس، گواهی باشکوه از اعتبار محله کورس سالیا است. این بنا که در سال ۱۷۴۰ ساخته شده‌است، شاهکاری از معماری باروک به‌حساب می‌آید و یک بنای تاریخی-ملی است. فضای داخلی کلیسا نمایشگاه خیره‌کننده‌ای از نقاشی‌های دیواری و تزئینات طلایی است اما اندازه نسبتاً کوچک کلیسا احساسی از صمیمیت را در شما پدید می‌آورد.

داستان این کلیسای کوچک با قومی به‌نام تئانتین‌‌ها شروع شد که در سال ۱۶۷۱ صومعه‌ای در اینجا ساختند. در اوایل قرن ۱۸ آنها زمین بیشتری را تصاحب کردند و تصمیم گرفتند صومعه را گسترش دهند. آنها برناردو ویتون، معمار معروف ساووی را استخدام کردند تا صومعه و کلیسای جدید را با هم ادغام کند. او با تدبیری مبتکرانه توانست آن را طوری جلوه دهد که گویی صومعه و کلیسای کوچک یک ساختمان واحد هستند.

خانه ماتیس (Palais Caïs Pierlas)

Palais Caïs Pierlas

در انتهای شرقی کورس سالیا، خیابانی از سنگفرش قرار دارد که به خاطر بازار گل‌هایش معروف است. در این خیابان کاخ زرد‌رنگ بسیار زیبای کاییز پیرلا (Caïs Pierlas) قرار دارد. این بنا که در سال ۱۷۸۲ ساخته شد، زمانی متعلق به یک خانواده محلی سرشناس بود که از قرن سیزدهم در آنجا ساکن بودند. هنری ماتیس، نقاش معروف که دوست و رقیب پابلو پیکاسو بود، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۳۸ در طبقه سوم این بنا زندگی و کار می‌کرد.

 این بنای تاریخی-هنری با گچ‌بری‌های خارق‌العاده یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر قدیمی نیس به‌شمار می‌آید. 

کلیسای سنت ریتا (Chapelle de l’Annonciation)

کلیسای سنت ریتا از محبوب ترین و دلپذیر‌ترین کلیساهای نیس قدیمی به‌شمار می‌رود. قدم زدن در فضای داخلی درخشان آن مانند این است وارد جعبه‌ای از جواهرات شده‌اید. سنت ریتا یک قدیس قرن پانزدهمی است که به عنوان حامی گمشده‌ها و غیرممکن‌ها شناخته می‌شود.

برای اولین بار در قرن دهم یک کلیسای کوچک به دستور بندیکتین در اینجا تأسیس شد و سنت ریتا را به قدیمی‌ترین مکان مذهبی در اولدتاون تبدیل کرد. این منطقه در سال ۱۴۹۳ تبدیل به یک محله شد و در سال ۱۶۰۴ گروهی تاتولیک به‌نام کارملیت‌ها اداره آن را به‌دست گرفتند. آنها کلیسای کوچک را گسترش دادند و در اطراف آن صومعه‌ای ساختند. این بنا در اواخر قرن هفدهم در اوج دوره باروک تکمیل شد. برج ناقوس کلیسا با گنبدی به سبک هنری روکوکو در سال ۱۷۴۰ ساخته شد. کارملیت‌ها در سال ۱۷۹۳ با شور و شوق انقلابی رانده شدند و کلیسا به انبار نمک تبدیل شد. در سال ۱۸۰۶ این بنا یک کلیسای کوچک ساده بود.

پس از آتش سوزی در سال ۱۸۳۴ که ساختمان قدیمی را ویران کرد، کلیسا بازسازی شده و نمای جدیدی برای آن ساخته‌شد. در سال ۱۹۳۴ پدر آندریا بیانکو، رئیس وقت کلیسا، مجسمه ای از سنت ریتا را در اولین محراب جانبی پس از ورودی نصب کرد. این مکان بلافاصله در میان مردم محلی، به‌ویژه در سال‌های تاریک جنگ جهانی دوم که زندگی عادی به آرزویی محال تبدیل شده‌بود، مورد توجه قرار گرفت. این کلیسا در سال ۱۹۴۷ به عنوان یک بنای تاریخی طبقه بندی شد و از مکان‌های دیدنی اولدتاون به‌حساب می‌آید. 

کلیسای ژزو (Eglise du Gesù) 

شهر قدیمی نیس

کلیسای ژزو مکانی دیدنی از معماری باروک در شهر قدیمی نیس است. دو کلیسای متوالی در این مکان وجود داشت که هر دو توسط یسوعیان (فرقه‌ای از مسیحیان کاتولیک) ساخته شده‌بودند. اولین کلیسا که در سال ۱۶۱۲ ساخته‌شد، بسیار کوچک بود. ساخت کلیسای فعلی در سال ۱۶۴۲ آغاز شد و در سال ۱۶۹۶ به پایان رسید. هنگامی که یسوعی‌ها در سال ۱۷۷۳ اخراج شدند، این کلیسا تبدیل به یک کلیسای محلی شد که به سنت جیمز کبیر (سنت ژاک لو ماژور) اختصاص یافته بود.

نمای اولیه این کلیسا بدون تزئینات بود اما در سال ۱۸۲۵ به سبک باروک بازسازی شد. در بازدید از این بنا به پنجره زیبای مرکزی توجه کنید که بالای آن قوس نیم‌دایره‌ای جذابی قرار دارد. در دو طرف طاقچه‌هایی با دو شکل تمثیلی وجود دارد: امید با لنگر در سمت چپ و ایمان با صلیب در سمت راست. برج ناقوس این کلیسا (قابل مشاهده از خیابان د لا کروا) دارای آجرنما‌هایی به سبک پیدمانتی است. سقف به شکل کلاه پلیس است و با کاشی های لعابدار به سبک جنوا پوشیده شده است.

این کلیسا به‌عنوان از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی اولدتاون یا شهر قدیمی نیس، بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

کلیسای جامع سنت رپاراتا (Cathédrale Sainte Reparate)

کلیسای جامع سنت رپاراتا بزرگترین ساختمان مقدس در شهر قدیمی نیس و مرکز زندگی مذهبی این شهر است. تمامی مراسم مرتبط با عروسی‌ها یا تشییع جنازه‌‌های مهم، تعطیلات مذهبی یا مراسم یادبود، حتماً در اینجا برگزار می‌شود. پس از حمله تروریستی ۲۰۱۶ در نیس، مراسم یادبود آن در اینجا برگزار شد.

داستان این کلیسا به رپاراتای باکره ۱۵ ساله فلسطینی که در سال ۲۵۰ میلادی به شهادت رسید، آغاز شد. ابتدا سعی کردند او را زنده زنده بسوزانند اما باران معجزه آسا شعله‌های آتش را خاموش کرد. سپس به او آب جوشان دادند، اما او همچنان حاضر به چشم‌پوشی از ایمان خود نشد. در آن لحظه سر او را از تن جدا کردند. این‌طور نقل کرده‌اند که کبوتری روح او را به زندگی پس از مرگ همراهی کرد.

 طبق افسانه‌های محلی، ماهیگیران نیس قدیم چندی بعد متوجه یک کشتی چوبی در خلیج شدند که توسط یک کبوتر هدایت می‌شد و فرشتگان آن را همراهی می‌کردند. در داخل آن دختری جوان پیچیده در کفن سفید قرار داشت که روی تختی از گل دراز کشیده بود. ماهیگیران قایق را به ساحل بردند و جسد را زیر درختی گذاشتند. برخی می گویند که این رویداد نام خلیج را به خلیج فرشتگان (Baie des Anges) تغییر داد.

در قرن یازدهم صومعه‌ای برای این قدیس ساخته شد. در سال ۱۴۵۵ با رشد فرقه سنت رپاراتا در سراسر اروپا، این صومعه به کلیسا تبدیل شد. در اواخر قرن شانزدهم این بنا به کلیسای جامع تبدیل شد و در نهایت سنت رپاراتا به قدیس حامی نیس قدیم تبدیل شد. هنگامی که جمعیت در قرن شانزدهم به ویل باس نقل مکان کردند، آشکار شد که ساخت یک کلیسای جامع جدید برای پذیرش جمعیت رو به رشد ضروری است.

همراه با افسانه ها؛ کمی جدید تر!

طراحی کلیسای جامع بزرگتر را معمار معروف، ژان آندره گیبرت، در سال ۱۶۴۹ به‌عهده گرفت و برج ناقوس در سال ۱۷۵۷ ساخته‌شد. نمای جدیدی در سال ۱۸۳۰ برای کلیسا ساخته شد و راهروهای جانبی در سال ۱۸۹۹ گسترش یافت.

در نمای کلیسا، مجسمه سنت رپاراتا قرار دارد که توسط سایر قدیسان مورد احترام در نیس احاطه شده است: سیاگر، باسوس، پونتیوس و والرین. در داخل محراب یادگاری از پنج قدیس وجود دارد.

محراب بلندی که در سال ۱۶۸۵ ساخته شد، دارای یک نقاشی مرکزی است که نشان دهنده شکوه سنت رپاراتا است. زیر بازوی چپ او منظره‌ای از تپه قلعه به‌چشم می‌خورد. در سمت راست، یک نقاشی ناشناس از سنت پونتیوس مربوط به حدود سال ۱۶۵۵ است که (در کنار دست چپ او) نمایی از دره پایون، صومعه سیمیز و صومعه سنت پون را نشان می‌دهد. نمازخانه‌های جانبی به‌طور مجلل تزئین شده‌اند که خانواده‌ها و شرکت‌های ثروتمند بخش زیادی از هزینه‌ها آن را پرداخت می‌‌کنند. هر نمازخانه دارای یک علامت توضیحی کوچک به چندین زبان است.

هر سال در ۸ اکتبر، روز جشن سنت رپاراتا جشن‌های دسته‌جمعی زیبایی در این مکان برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از اولدتاون یا نیس قدیمی، بازدید از این بنای تاریخی و شنیدن جزییات جذاب مربوط به سنت رپارتا را از دست ندهید.

کاخ لاسکاریس (Palais Lascaris)

Palais Lascaris

کاخ لاسکاریس نمونه‌ای برجسته از یک کاخ باروک ژنوایی در شهر قدیمی نیس است. این خانه که به عنوان اقامتگاه ژان پل لاسکاریس در اواسط قرن هفدهم ساخته شد، تا سال ۱۷۹۲ ،که خاندان لاسکاریس-وینتیمیل برای فرار از نیروهای انقلابی از آنجا گریختند، در مالکیت این خانواده قدرتمند باقی ماند.

بیشتر دکوراسیون داخلی مجلل این کاخ مربوط به بازسازی در دهه ۱۹۶۰ است. شهر قدیمی نیس این ملک را در سال ۱۹۴۲ خریداری کرد، سپس آن را بازسازی کرده و کاخ را به موزه تبدیل کرد.

این کاخ که یکی از مکان‌های دیدنی شهر قدیمی نیس به شمار می‌رود، علاوه بر نقاشی‌های دیواری، گچ‌بری‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌ها، مجموعه مهمی از آلات موسیقی باستانی را نیز به‌نمایش می‌گذارد. فقط یک نگاه اجمالی (رایگان) به سالن ورودی باشکوه با نقاشی‌های رنگارنگ سقف، طاق‌ها و مجسمه‌هایش میل شما را برای دیدن بیشتر برمی‌انگیزد.

می‌توانید از پلکان عریض و نرده‌دار بالا بروید و برای سفر به قرن هجدهم آماده شوید. در اینجا موسیقی با استفاده از سازهای چوبی حکاکی شده زیبایی برایتان اجرا می‌شود. نقاشی‌های قاب‌بندی‌شده چشمانتان را خیره می‌کند. در اینجا می‌توانید شاهد صحنه‌هایی از کتاب مقدس یا اساطیر یونانی باشید که دیوارها و سقف‌ها را با تزئینات طلایی مزین کرده‌اند.

در طبقه اول، یک اتاق به آلات موسیقی مانند سرنت، اسپینت، ویولن، چنگ، ماندولین و لیر اختصاص داده شده است. اتاق روبرو پرتره‌هایی از خانواده و خانواده سلطنتی را به نمایش می‌گذارد. 

بازدید از کاخ حداکثر یک ساعت طول می کشد و توضیحات مفصلی به زبان انگلیسی در مورد هر اتاق وجود دارد. 

میدان سنت فرانسوا (Place Saint François)

میدان سن فرانسوا یکی از تاریخی‌ترین میدان‌های شهر قدیمی نیس است. در سال ۱۲۵۱ فرقه‌ای به‌نام فرانسیسکن‌ها در اینجا ساکن شدند و صومعه و کلیسایی در این مکان ساختند. هنگامی که مردم پس از محاصره ۱۵۴۳ از تپه قلعه پایین آمدند، جامعه‌ای در اطراف محل سکونت فرانسیسکن‌ها ایجاد شد. در سال ۱۵۷۴ ، کاخ کمونال (Palais Communal )برای استقرار تالار شهر ساخته شد. این کاخ تا سال ۱۷۹۲ که انقلابیون فرانسوی آن را مورد هجوم و غارت قرار دادند، پا‌بر‌جا بود.

این ساختمان باشکوه بعدها قبل از اینکه به مقر اتحادیه کارگران تبدیل شود، برای اهداف مختلف شهرداری از جمله به عنوان پادگان، سینما و غیره مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در سال ۱۹۳۸ ماهی‌فروشان غرفه‌های خود را در این محل برپا کردند و این میدان به خاطر بازار ماهی‌اش معروف شد. ساختمان‌ها در این میدان همچنان در حال فرو‌ریختن باقی ماندند تا اینکه در حدود سال ۲۰۰۹ بازسازی گسترده‌ای آغاز شد. 

باستان‌شناسان در بازسازی و حفاری‌ها موفق به کشف ساختمان‌ها، طاق‌ها، غارها و حتی بقایای یک سینمای اوایل قرن بیستم شدند. امروزه اثری از اتحادیه کارگری در این محل وجود ندارد اما بازار ماهی‌فروشی همچنان باقی است. پس از اتمام بازسازی، ساختمان‌های قدیمی به فضاهای نمایشگاهی و موزه‌ای از نیس قدیمی تبدیل شده‌اند. فواره‌ای که در مرکز قرار دارد، در سال ۱۹۳۸ توسط مجسمه ساز نیس فرانسوا آراگون ساخته شده است.

پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از اولدتاون یا شهر قدیمی نیس، حتما سری به میدان سن فرانسوا بزنید و در اطراف آن به گردش و سیاحت مشغول شوید. 

شهر قدیمی نیس و خاطراتی به‌یاد‌ماندنی

شهر قدیمی نیس

حالا که با تاریخچه و مکان‌های فوق‌العاده و دیدنی شهر قدیمی نیس ( اولدتاون یا نیس قدیمی ) آشنا شده‌اید، احتمالاً شما هم به‌زودی به جمع گردشگران بسیاری خواهید پیوست که همه‌ساله از مکان‌های دیدنی شهر قدیمی نیس دیدن می‌کنند. 

گردش و سیاحت در این شهر پر‌جنب‌وجوش و زیبا، از ساختمان‌های سفالی قرن شانزدهمی و کوچه‌های باریک آن گرفته تا درختان نخل پشت دریای نیل‌گون مدیترانه، از طیف رنگ‌های شاد شهر گرفته تا طعم‌های عجیب و غریب بستنی و عطر شکوفه‌های بازارهای معروف، همگی خاطراتی شیرین و به‌یاد‌ماندنی از سفر به شهر قدیمی نیس را در ذهنتان بر‌جای می‌گذارد. 

پیشنهاد می‌کنیم استفاده از تور صوتی در شهر قدیمی نیس را از یاد نبرید. با استفاده از این تور صوتی بسیار جالب، فقط هدفون‌های خود را در گوش قرار می‌دهید و با رسیدن به مکان‌های دیدنی شهر قدیمی نیس، توضیحات مربوط به آن را می‌شنوید. حتی نیازی به چک کردن گوشی خود ندارید، زیرا این تور دارای کد GPS است و به محض رسیدن به یک مکان دیدنی، توضیحات به طور خودکار پخش می‌شود.

وقتی در نیس قدیمی حضور دارید، خوردن برخی از غذاهای سنتی مانند پیسالادیر، سوکا، پان باگنات یا سالاد نیکوز را از دست ندهید.

منتظر چه هستید؟ چمدان‌ها را ببندید و بلیط هواپیما آنلاین را رزرو کنید!

نظرات کاربران