نیس

جاهای دیدنی نیس؛ بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید!

نیس دروازه ای به ریویرای فرانسه و پایتخت تفریحات مجلل تابستانی در اروپا و شهری زیبا در دریای مدیترانه است. این منطقه از کشور در جنوب شرقی فرانسه، جایی که رشته کوه های آلپ، دریا و مرز ایتالیا به هم می رسند قرار دارد. نیس مکانی شگفت انگیز است که در سراسر جهان کاملا شناخته شده. تماشای جاهای دیدنی نیس و رسیدن به این شهر سخت نیست! فرودگاه نیس، کوت دازور در طول روز با تعداد زیادی پرواز مختلف از سرتا سر اروپا و مقاصد مختلف جهان مواجه است. همچنین پروازهای مختلفی از مقاصد طولانی مانند نیویورک و دبی در حال رفت و آمد هستند.

Tour europe

حالا اگر بلیط هواپیما را در دست دارید؛ برویم به سراغ معرفی جاهای دیدنی!

1.پارک کاستل هیل |  Castle Hill Park

Paris Cafe

بیایید با یکی از بهترین جاهای دیدنی نیس یعنی پارک د لا کولین دو شاتو، یا پارک تپه قلعه با مناظر زیبای شهر و دریا شروع کنیم. این بنای تاریخی بر روی تپه بزرگی قرار دارد که بین بندر شهر و شهر قدیمی قرار دارد.

نقاط مختلفی برای پیاده روی در تپه قلعه وجود دارد، اما راحت ترین آن در بالای Rue Rossetti در شهر قدیمی است. از آن‌جا، می توانید با کمی قدم زدن از سربالایی جنگل های مدیترانه ای بالا بروید، مسیر آسفالت است و بالا رفتن از شیب آن برایتان دشوار نخواهد بود.

در طول مسیر، نقاط زیادی برای توقف و تماشای مناظر پانوراما از مدیترانه و مرکز تاریخی نیس پیدا خواهید کرد و سمت دیگر تپه چشم اندازهای زیبایی از بندر برای تماشا وجود دارد. از جاذبه‌های بالای این پارک می‌توان به یک آبشار بزرگ، یک قبرستان تاریخی، برخی بناهای تاریخی و خرابه‌های باستان‌شناسی و یک کافه اشاره کرد.

 2. موزه هنرهای مدرن و معاصر | Museum of Modern and Contemporary Art

جنوب فرانسه مملو از گالری‌های هنری و موزه‌ها است، زیرا برخی از مشهورترین هنرمندان جهان صحنه‌هایی از ریویرا را نقاشی کرده‌اند. یکی از معروف ترین موزه های نیس، موزه هنر مدرن و هنر معاصر است.

این موزه در یک ساختمان زیبا و مدرن در منطقه گاریبلدی واقع شده است. این مکان در فاصله چند قدمی جاذبه‌های اصلی نیس قرار دارد. برای طرفداران هنر مدرن، این موزه قطعا ارزش دیدن دارد. مجموعه آن از دهه 1950 تائسیس شد و تا به امروز بازدید کنندگان زیادی بخصوص از اروپا و ایالات متحده دارد. این موزه بر اساس جنبش های هنری مختلف، مانند رئالیست های جدید اروپایی، مدرسه نیس، هنر پاپ آمریکایی و مینیمالیسم آمریکایی دسته بندی می شوند.

محله ای که موزه هنرهای مدرن و معاصر در آن قرار دارد، دارای رستوران ها و مغازه های فراوان و همچنین دسترسی آسان به مناطق مختلف شهر نیس است که گزینه مناسبی برای اقامت است. همچنین به آکروپولیس نیس و کاخ کنگره نیز دسترسی دارد، جایی که رویدادهای بزرگی در آن برگزار می شود.

3. از شهر قدیمی و زیبا دیدن کنید

بازدید از هر شهر اروپایی بدون سرک کشیدن در خیابان‌های سنگ‌ فرش شده باریک شهر قدیمی‌ اش بی فایده خواهد بود، و نیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محله جمع و جور بین کاستل هیل و پرومندو پایلون و درست در کنار Promenade des Anglais معروف است.

شهر قدیمی مملو از کافه‌ها و رستوران‌های فرانسوی، شیرنی فروشی و پیتزافروشی‌ها است.همچنین بازارهای میوه و تره بار و بوتیک های بی شماری در این منطقه وجود دارد. فراموش نکنید که برای خوردن بستنی در شهر قدیمی حتما توقف کنید، زیرا خوشمزه ترین بستی ها را می توانید در این منطقه پیدا کنید.

کلیسای باشکوه Saint-Réparate de Nice در Place Rossetti، در مرکز شهر قدیمی قرار دارد. تاریخ ساخت کلیسای جامع به اواسط دهه 1600 برمی گردد و برج ناقوس بزرگ آن حدود صد سال بعد به آن اضافه شد.

شاید اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی نیس باشد!

4. پیاده روی و گشت زدن در Promenade des Anglais معروف

نیس

جواهر درخشان نیس قطعا باید Promenade des Anglais باشد، جاده و مسیر ساحلی که تقریباً پنج مایل از کاستل هیل تا فرودگاه نیس امتداد دارد. این منطقه با درختان نخل پوشیده شده است و به عنوان نمادی از شهر آن را می شناسند.

بسیاری از گردشگران و مردم محلی دوست دارند در Promenade des Anglais قدم بزنند تا از نسیم مدیترانه و رنگ آبی دریا لذت ببرند. یکی دیگر از فعالیت های محبوب، کرایه یکی از دوچرخه های موجود در سراسر پیاده رو و گشت و گذار در ساحل است.

توصیه می‌کنم پیاده ‌روی یا دوچرخه سواری در Promenade des Anglais به سمت کاستل هیل را از دست ندهید. اگر کمی از شیب این خیابان به سمت بالای آن بروید، با مناظر پانوراما از ساحل زیبا مواجه خواهید شد. اینجا همان جایی است که علامت معروفی که در عکس های اینستاگرام می بینید را پیدا خواهید کرد. “I Love Nice”

اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی نیس برای عکس خانوادگی است!

5. سنت ژان کپ فرات | Saint Jean Cap Ferrat

این شهر تنها چند دقیقه با شرق نیس فاصله دارد، یک شبه جزیره بزرگ است که مملو از مجلل ترین عمارت های است که در رویاهایتان می توانید تصور کنید.

با این حال، انتظار نداشته باشید که بسیاری از آنها را از نزدیک ببینید؛ زیرا بیشتر آن‌ها توسط حصارهای بزرگ و محوطه سازی و توسط تیم های امنیتی خصوصی محافظت می شوند. ثروتمندان و افراد مشهور فرانسه و حتی افرادی از نقاط مختلف جهان برای تعطیلات و فرار از شلوغی ها به این بخش از فرانسه  می روند.

یکی از بهترین جاهای دیدنی نیس ؛ ویلا افروسی د روچیلد است که برای بازدید می توانید به آن سری بزنید. قدمت این عمارت عظیم به اوایل قرن بیستم باز می گردد و توسط بئاتریس دو روچیلد، همسر بانکدار ثروتمند موریس ساخته شده است. این معماری دوره رنسانس ایتالیا را به تصویر می کشد و با دقت زیادی تزئین شده و امروزه به عنوان یک موزه از آن استفاده می شود.

6. کارناوال نیس | Nice Carnival

به نظر می رسد بسیاری از مسافران فکر می کنند که دلیلی برای بازدید از ریویرای فرانسه در زمستان وجود ندارد. این تصور اشتباه است، نه تنها به دلیل آب و هوای معتدل، بلکه به این دلیل که یکی از بهترین رویدادهای سال یعنی کارناوال نیس در این فصل رخ می دهد، باید در زمستان سری به این شهر بزنید.

هر سال ماه فوریه، کارناوال این شهر با کارناوال های برزیل، ونیز و نیواورلئان رقابت می کند. این کارناوال به مدت دو هفته برگزار می شود و هر سال یک موضوع جدید و هیجان انگیز به برنامه های این کارناوال اضافه می شود.

یکی از رویدادهای خاص که مردم محلی و گردشگران عاشق آن هستند، نبرد گل ها است که طی آن راهپیمایان لباس های خاص می پوشند و بیش از صد هزار گل به تماشاگران هدیه می دهند. این سنت از صنعت تاریخی منطقه نیس برای پرورش گل هایی که در فرانسه و اروپا فروخته می شود، سرچشمه می گیرد. فراموش نکنید که برای شرکت در این کارناوال باید بلیط تهیه کنید، بهتر است این بلیط ها را از قبل رزرو کنید، زیرا آن‌ها به سرعت فروخته می شوند. شایان ذکر است که جشنواره لیمو Menton در همان زمان برگزار می شود و ترکیبی کاملاً فوق العاده با کارناوال ایجاد می کند. اگر قصد خرید بلیط و رفتن به این کارناوال را ندارید می توانید به رستوران Le Meridien Nice بروید، غذا یا نوشیدنی سفارش دهیدو و این کارناوال را از بالا تماشا کنید!

عاشق جاهای دیدنی نیس شده اید؟

7.موزه ماتیس | Matisse Museum


یکی از هنرمندان مشهوری که مدتی را در جنوب فرانسه گذراند، هانری ماتیس، نقاش فرانسوی بود که چندین دهه در نیس زندگی کرد. این شهر موزه ماتیس را در یکی از تاریخی‌ترین ساختمان‌های خود ایجاد کرد تا آنچه را که این هنرمند معروف از خود به جای گذاشته را به نمایش بگذارد.

این موزه کمی دورتر از دریا، نسبت به بخش اصلی شهر قرار دارد. این ساختمان یک ویلای قرن هفدهمی به نام Villa des Arènes است که خود در میان خرابه‌های یک آمفی تئاتر رومی باستان قرار دارد. بنابراین، این یک مکان عالی برای بازدید است. هزینه ورودی این موزه خیلی گران نیست و نه تنها برای طرفداران هنر، بلکه برای علاقه مندان به تاریخ نیز گزینه مناسبی است.

این مجموعه از بیش از 30 نقاشی، بیش از 400 طراحی و نزدیک به 60 مجسمه ساخته شده توسط ماتیس تشکیل شده است. عکس، اسناد و برخی از وسایل این نقاش معروف را نیز در این موزه می توانید ببینید که بیشتر آن‌ها توسط خود ماتیس و بعدها خانواده اش به دولت فرانسه اهدا شد.

شما هم در میان جاهای دیدنی نیس، به دنبال موزه گردی هستید؟

8. به بازدید از موناکو بروید

نیس


از بین بسیاری از سفرهای یک روزه از نیس، اگر فقط می توانید یکی را انتخاب کنید، توصیه می کنم به موناکو بروید. اگر با موناکو آشنا نیستید، باید بگوییم که موناکو یک کشور کوچک بین نیس و مرز ایتالیا است، به این معنی که در این سفر یک روزه از کشور جدیدی دیدن خواهید کرد.

موناکو سرزمین افراد فوق ثروتمند است و به خاطر سبک زندگی مجلل و نگهداری بکرش بسیار معروف است. تعداد زیاد لامبورگینی ها و فراری هایی که در این شهرمی بیند شما را شگفت زده خواهد کرد. فروشگاه‌های برند در خیابان‌ها و قایق‌های تفریحی بزرگ در کنار بنادر، همه و همه به جذابیت های موناکو می افزاید.

این کشور شاهزاده نشین توسط شاهزاده آلبرت دوم اداره می شود که اخیراً بخشی از کاخ سلطنتی خود را برای گشت و گذار به روی مردم باز کرده است که به شدت توصیه می کنیم در سفر خود به این کشور حتما از آن جا دیدن کنید.

کارهای زیادی در موناکو وجود دارد که بتوانید آن ها را تجربه کنید، مانند تجربه رانندگی با لامبورگینی یا فراری. شما همچنین می توانید یک تور پیاده روی شبانه موناکو را رزرو کنید تا پس از تاریک شدن هوا از کشور دیدن کنید که در نوع خود یک تجربه خاص است.

به یاد داشته باشید که هتل های موناکو بسیار گران هستند، پس اگر قصد دارید بیشتر از یک روز در آن جا اقامت داشته باشید حواستان باشد پول کافی با خود به این کشور شاهزاده نشین ببرید.

9.به ویلفرانچ سور مر بروید | Villefranche sur Mer

یکی دیگر از سفرهای یک روزه فوق العاده از نیس به دهکده ساحلی Villefranche sur Mer است که یکی از راحت ترین سفرها است. این شهر درست در طرف دیگر نیس است که مرز غربی شهر را تشکیل می دهد.

ویلفرانچ سور مر Villefranche در خلیج طولانی و باریکی است که توسط کوه احاطه شده است. این شهر دارای یک شهر قدیمی جذاب با رستوران های متعدد است که غذاهای محلی را در امتداد بندر کوچکش سرو می کنند. ساحل طولانی و شنی آن مورد علاقه مردم محلی در تابستان است.

می‌توانید از ویلفرانچ سور مر Villefranche  پیاده و یا با دوچرخه‌ در امتداد ساحل، از شهر دیدن کنید، همچنین یک سفر دریایی کوتاه برای گشت و گذار وجود دارد که از نیس حرکت می کند و به خلیج Villefranche می رود، و دیدن همه چیز از آب می تواند حتی خاص تر باشد.

در حالی که این شهر دارای چند رستوران ساحلی عالی است، یکی از بهترین رستوران های ساحل آزور درست در نزدیکی جاده بینVillefranche  و نیس قرار دارد. Le Plongeoir یک رستوران مجلل است که در کنار دریا قرار دارد و غذاهای مدیترانه‌ای و نوشیدنی های استثنایی سرو می‌کند. اگر عاشق غذا و منظره خوب هستید، به شدت توصیه می کنیم یک شام در این رستوران میل کنید.

10. Cours Saleya

کورس سالیا “Cours Saleya” به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی نیس، در شهر قدیمی قرار دارد. این بخش از شهر بسیار خاص است، پیشنهاد می کنیم در سفرتان حتما سری به آن بزنید. این خیابان عابر پیاده به موازات Promenade des Anglais که در بالاتر راجبش صحبت کردیم قرار دارد و محبوب‌ترین بازارهای روباز شهر در آن برگزار می‌شود.

بستگی دارد که چه زمانی به کورس سالیا بروید، با بازدید ازاین خیابان در واقع چند بازار مختلف را خواهید دید. بازار گل محبوب‌ترین بازار است و از چهارشنبه‌ها تا یکشنبه‌ها تا بعد از ظهر برگزار می‌شود. فروشندگان مختلف شهر گل های تازه خود را برای فروش به نمایش می گذارند که باز هم به تاریخ نیس به عنوان یک شهر تولید کننده گل اشاره می کنند.

در این مکان بازار غذا نیز وجود دارد که همزمان با بازار گل برگزار می شود. کشاورزان و صنعتگران در کنار فروشندگان گل، میوه‌های تازه، سبزیجات، روغن زیتون، مربا و سایر محصولات خود را می‌فروشند. فراموش نکنید که سوکا، محبوب ترین غذای منطقه ای در نیس را در این مکان حتما امتحان کنید.

دوشنبه ها بازار گل و غذا وجود ندارد، بلکه بازاری است با انواع عتیقه جات و سوغاتی. همانطور که گفتیم، همیشه اتفاقی در کورس سالیا “Cours Saleya” رخ می دهد، پس حتما در این خیابان دوست داشتنی قدم بزنید!

11. موزه باستان شناسی نیس | Archaeological Museum of Nice

همانطور که گفته شد، موزه ماتیس، فضای خرابه های رومی Cimiez را با موزه باستان شناسی نیس به به یکدیگر متصل می کند که بازدید بازدید از آن بسیار جالب است. ویرانه ها تنها آثار اولیه تاریخ غنی این منطقه است که هزاران سال قدمت دارد.

نیس و نواحی اطراف آن در طول تاریخ توسط بسیاری از ملل مختلف از جمله یونانی ها، رومی ها، کنت های پروونس و دیگران اداره می شدند. همه آن ها تأثیرات خود را در این شهر به جا گذاشتند و شما با سفر به نیس می توانید آثار به جا مانده از آن ها را ببینید.

برای بازدید از اشیائ مربوط به دو هزار سال پیش جنوب فرانسه بهترین گزینه است، و این موزه نیز از این قاعده مستثنی نیست. موزه باستان شناسی آثاری مانند مجسمه‌ها، ماسک‌ها، گلدان‌ها، جواهرات و موارد دیگر مربوط به دوران قبل از میلاد را در خود جای داده است.

جاهای دیدنی نیس؛ به وسعت تاریخ است!

12. فونیکس پارک | Phoenix Park

نیس

برای کسانی که می خواهند مدتی را در میان حیوانات و گیاهان بگذرانند، پارک فینیکس بهترین گزینه در نیس است. اگر نمی خواهید پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید، با تکمیل شدن خط تراموا، به راحتی از بقیه شهر می توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

این پارک ترکیبی از یک باغ گیاه شناسی و باغ وحش است که با یک ساختار شیشه ای بزرگ دارد که در آن باغ ها و آب نماها می توانند نظر شما را به خود جلب کنند. بیش از 2500 گونه گیاهی و 2000 حیوان در این مکان زندگی می کنند و مکان بسیار خوبی برای رفتن بچه ها یا کاوشگران است.

در این باغ وحش از فیل یا ببر خبری نیست، اما پرندگان بسیار متنوعی را میتوانید در این باغ وحش ببیند. این پرندگان درکنار تعداد زیادی خزندگان، دوزیستان و حشرات زندگی می کنند. برخی از نمایشگاه های گیاهی عبارتند از دره علف ها، مرکبات، مجموعه درختان نخل و گیاهان معطر. بیشتر آن‌ها مربوط به بخش های بومی منطقه مدیترانه هستند و با رفتن به آن بخش حس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد، چرا که ترکیب عطر تمام این گیاهان معطر با یکدیگر فضای دلنشینی را به وجود آورده است.

13. Place Massena & Avenue Jean Médecin

Place Massena و خیابان عمود بر آن، Jean Médecin مرکز شهر نیس را تشکیل می دهند. این میدان که توسط شهر قدیمی، Promenade des Anglais، Promenade du Paillon و باغ آلبرت اول احاطه شده است، قلب شهر نیس است.

Place Massena مملو از کافه‌ها و رستوران‌ها است، در این خیابان می توانید هات داگ های خوشمزه ای پیدا کنید و از خوردنشان لذت ببرید. همانطور که از خیابان ژان مدسین بالا می‌روید، کافه ها و کرپ فروشی های بیشتری به همراه تعداد زیادی مغازه را خواهید دید. اگر در فصل تعطیلات به نیس رفتید، باغ آلبرت اول، درست در کنار میدان، جایی که بازار کریسمس معروف شهر در آن برگزار می‌شود قرار گرفته است.

14. موزه هنرهای آسیایی | Asian Arts Museum

از پیدا کردن چیزی شبیه موزه هنرهای آسیایی در نیس فرانسه شگفت زده خواهید شد. در واقع، این مجموعه شامل چند قطعه بسیار چشمگیر و ارزشمند از سراسر چین، ژاپن، هند و آسیای جنوب شرقی است.

این موزه در پارک فونیکس واقع شده است و محیط آرام آن که روی یک دریاچه کوچک قرار دارد محبوبیت آن را بیشتر می کند. معماری چشمگیر این موزه نمادین است. چهار مکعبی که در پایین این موزه قرار دارند، نماد چهار تمدن ذکر شده در بالا هستند. استوانه بزرگی که در بالای آن ها قرار دارد نشان دهنده بهشت ​​است و هرم مرکز نشان دهنده بودیسم است که همه آن‌ها را متحد می کند.

هر موضوع به صورت جداگانه در گروه های مختلف، موضوع متفاوتی را نشان می دهد. همه آنها زیبا هستند، اما اکثرا گردشگران از هنر ژاپنی بیشتر استقبال می کنند، زیرا در آن بخش هر شی هم هدف کاربردی و هم زیبایی شناختی دارد. بکند.

به نظر می رسد جاهای دیدنی نیس با هنر و تاریخ آمیخته شده است!

15. Èze

یکی دیگر از محبوب ترین سفرهای یک روزه از نیس، Èze است، یک شهر قرون وسطایی بالای تپه حدود 30 دقیقه با مرکز شهر قرار دارد و در شرق نیس واقع شده است. این شهر به دلیل خیابان‌ها و ساختمان‌های سنگی باستانی، چشم‌اندازهای پانوراما از ساحل، باغ‌های عجیب و غریب، و کارخانه عطرسازی تاریخی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

چندین گزینه برای رسیدن به Èze وجود دارد. می توانید رانندگی کنید یا با اتوبوس به این روستا بروید که هر دو گزینه سریع و آسان هستند. با این حال، مسافران ماجراجوتر ممکن است ترجیح دهند با قطار به ایستگاه کنار دریای پایین این روستا رفته و از کوه بالا بروند، با انتخاب این گزینه شما با چالش های هیجان انگیز و مناظر شگفت انگیزی مواجه خواهید شد، اگر با ورزش و پیاده روی مشکلی ندارید پیشنهاد میکنیم این راه را برای رفتن به Èze انتخاب کنید.

هنگامی که در روستای Èze برسید، متوجه کوچک بودن آن خواهید شد، که برای پیاده روی و گشت زدن بسیار مناسب است. می‌توانید نسبتاً در زمان کمی تمام خیابان‌های دوست‌داشتنی Èze را ببینید و سپس به Jardin Exotique بروید، جایی که باغ های زیاد و مناظر بسیار زیبایی دارد.

شما به راحتی می توانید با یک تور نیم روزه به Èze بروید و در آن مقاصد نزدیک نیس را نیز ببینید، هنگام رفتن به این روستای کوچک و زیبا دوربین خود را حتما همراه داشته باشید.

16. Train des Merveilles

Train des Merveilles

اگر قصد دارید بدون تور به شهرها و روستاهای همسایه در نیس، سفرهای یک روزه داشته باشید، به احتمال زیاد در راه آهن ساحلی سفر زیبایی خواهید داشت. اما تعداد کمی از بازدیدکنندگان در مورد خط ریلی شگفت انگیزی که از میان کوه های آلپ می گذرد، اطلاع دارند.

Train des Merveilles به معنای قطار شگفتی ها است و این روش خوبی برای توصیف آن است. این گشت از ایستگاه قطار Nice Ville شروع می شود و از طریق برخی از روستاهای کمتر شناخته شده اما زیبا در دره های Paillon، Roya و Bévéra از کوه ها عبور می کند. اگرچه فاصله این شهر تا نیس کمتر از 60 مایل است، اما این سفر بیش از 3000 فوت ارتفاع دارد و این راه آهن را به یک شاهکار مهندسی باورنکردنی تبدیل کرده است.

بهترین روستاها برای توقف عبارتند از Breil-sur-Roya، که دارای یک موزه بوم گردی حمل و نقل است. Saorge، که دهکده ای خیره کننده در بالای تپه است. و Tende، انتهای خط و دروازه ای برای پیاده روی در پارک ملی مرکانتوراست.

قطار Train des Merveilles درست بعد از ساعت 9 صبح هر روز حرکت می کند و حدود یک ساعت و نیم بعد به Tende می رسد. در ماه‌های تابستان، یک راهنما در هنگام حرکت سوار می‌شود و بدون پرداخت هزینه اضافی، اطلاعاتی در مورد خط و منطقه به مخاطب ارائه می‌کند.

17. همه چیز را درباره عطر بیاموزید | Learn All About Perfume

همانطور که در این مطلب ذکر کردیم، نیس سابقه تولید گل دارد و برخی از گیاهان معطر و منحصر به فرد در این شهر رشد می کنند. به همین دلیل، نیس خانه برخی از بهترین عطرسازی‌های جهان است که قرن‌هاست روش‌های خاص استخراج رایحه را دارد و عطرهای باکیفیت تولید می‌کنند.

Fragonard شاید شناخته شده ترین آن ها باشد، کارخانه اصلی Fragonard در شهرGrasse است که حدود 45 دقیقه با نیس فاصله دارد. این عطر معروف یک کارخانه و آزمایشگاه در Èze دارد. بازدید از هر دو کارخانه رایگان است و با رفتن به آن جا کسانی هستند که اطلاعاتی در مورد فرآیند و تاریخچه ساخت عطر و همچنین فروش مستقیم محصولات خود را به شما ارائه می دهند.

اما فراگونارد تنها یک عطرسازی نیست و کارخانه‌ها و بوتیک‌های زیادی را در سرتاسر جنوب فرانسه، از جمله در نیس، دارد. Molinard یکی از کارگاه‌های عطرسازی است که می توانید در آن عطر مختص خود را خریداری کنید.

جاهای دیدنی نیس؛ به زیبایی هرچه تمام تر است!

18. به یک تور قایق سواری بروید

هنگامی که به نیس سفر می کنید، به هر طریقی باید از دریای زیبای آن لذت ببرید. خوشبختانه، تورهای قایق، کشتی و غروب آفتاب زیادی در سراسر نیس وجود دارد.

قایق های برقی با انرژی خورشیدی برای سفرهای کوتاه و گشت و گذار محبوب هستند، زیرا آب و هوای آرام مدیترانه ای و آفتابی نیس شرایط ایده آلی را برای این نوع سفرهای دریایی ایجاد می کند. از Beaulieu sur Mer، یک شهر بندری که درست در شرق نیس قرار دارد، می توانید یک تور گشت و گذار در روز یا یک سفر دریایی غروب آفتاب در یکی از این کشتی های دوست دار محیط زیست رزرو کنید.

همچنین می‌توانید یکی از چندین کشتی روزانه ارائه ‌شده توسط Riviera Lines از Golfe Juan یا Cannes به جزیره Sainte Marguerite را انتخاب کنید که فقط 20 دقیقه با نیس فاصله دارد. این جزیره خالی از سکنه است که در قدیم محل نگهداری زندانیان بخصوص یک مرد زندانی با نقاب آهنین بود. همچنین در این بخش می توانید از سواحل شگفت انگیز آن نیز لذت ببرید.

19. آنتیب | Antibes

نیس

آنتیب با تاریخ غنی، سواحل زیبا و کارهای زیادی که می شود در آن انجام داد، فقط 20 دقیقه با ماشین یا قطار از نیس فاصله دارد.

از شهر قدیمی آن شروع کنید، که فقط یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه قطار دارد. می‌توانید در کنار دیوارهای شهر قدیمی که در امتداد دریا است پیاده‌روی کنید تا به اسکله میلیاردر برسید و کشتی‌هایی را ببینید که بسیار شگفت انگیز هستند

همچنین از بازار Provencal در شهر قدیمی بازدید کنید، از موزه پیکاسو دیدن کنید و از غذاهای محلی فوق‌العاده لذت ببرید. اگر کمی پایین‌تر از Cap d’Antibes پیاده روی کنید یا با اتوبوس به آن جا بروید، یک مسیر برای پیاده ‌روی از ساحل La Garoupe تا خلیج میلیاردر وجود دارد.

در طول تابستان، آنتیب سواحل استثنایی دارد. در شرق، محله بیوت دارای یک ساحل صخره ای است. در غرب نیز محله Juan les Pins دارای ماسه‌های طلایی در کنار نواری پرجنب‌وجوش از کافه ها و رستوران‌ها است.

جاهای دیدنی نیس؛ شما را غافلگیر می کنند!

20. به کن بروید


علاوه بر نیس و سنت تروپه، شهری در ریویرای فرانسه است که بیشتر خارجی ها با آن آشنا هستند. کن، محل برگزاری جشنواره فیلم های معروف دنیا است. این مکان یکی دیگر از مقصدهای پر زرق و برق فرانسه است که دیدن آن به صورت حضوری برایتان خالی از لطف نیست.

اگر سفر شما در ماه می باشد، ممکن است بتوانید جشنواره فیلم کن را از نزدیک ببینید. در حالی که برای شرکت در مراسم نمایش فیلم یا اهدای جوایز به برخی ارتباطات نیاز دارید و تهیه بلیط نیاز دارید.

حتی در خارج از جشنواره فیلم، همیشه چیزهایی برای دیدن در کن وجود دارد. به طور مثال یک جشنواره قایق‌رانی در پایان تابستان برگزار می‌شود، که صدها قایق تفریحی در کنار خلیج می ایستند و می توانید به تماشای آن بروید. اما احتمالاً بسیاری از آن‌ها را در بقیه تابستان نیز در آنجا خواهید دید.

21. منتون


منتون آخرین شهر فرانسه است که با ماشین یا قطار کمتر از 40 دقیقه از نیس فاصله دارد و اگر وقت دارید؛ قطعا ارزش دیدن دارد.

این روستای مرزی به تولید لیمو و مرکبات معروف است، زیرا در مزارع کنار کوه، لیموهای غول پیکر پرورش می دهند. در واقع، متوجه خواهید شد که بیشتر ساختمان‌های شهر قدیمی و به منظور ادای احترام به این میراث، به رنگ زرد و نارنجی رنگ آمیزی شده‌اند و سرویس اتوبوس آن Zest نام دارد.

بسیاری از محصولات جالب لیمو را در بوتیک های صنایع دستی اطراف شهر پیدا خواهید کرد. اگر در ماه فوریه از این شهر بازدید کنید، جشنواره دو هفته‌ای لیمو منتون را خواهید دید. در این جشنواره مجسمه‌های غول‌پیکر ساخته شده از هزاران لیمو و غرفه‌های مختلف را در سراسر شهر خواهید دید.

علاوه بر تمام مرکبات، منتون دارای یک شهر قدیمی فوق العاده در بالای تپه است که یک کلیسای تاریخی نیز در آن جا قرار دارد. ساحل این منطقه نیز بسیار خوب است، و اگر دوست داشتید می توانید در آن کمی قدم بزنید.

نیس

در آخر

بهترین جاهای دیدنی نیس، شما را هم سورپرایز کرده است؟ از شهرهای اطرافی که می توانید ببینید و فستیوال های رنگارنگ! نگران رزرو هتل هم نباشید؛ بهترین اقامتگاه ها برای شما وجود دارند! فقط کافیست تا با سه کلیک پرواز کنید.

نظرات کاربران