دلایل سفر به فرانسه

دلایل سفر به فرانسه؛ چرا باید در لیست سفر شما قرار بگیرد؟

نمی‌توان زیبایی مسحورکننده‌ای را که فرانسه دارد، نادیده گرفت. حتی اگر قبلاً هرگز از فرانسه دیدن نکرده‌ باشید، اما شک نکنید که سفر به آنجا ارزش زیادی دارد؛ چراکه شما را احساسی می‌کند. تصاویر برج ایفل پاریس، جشنواره فیلم کن، سواحل سنگریزه‌ای در نیس، بهترین نوشیدنی‌ها در بوردو و معماری چشمگیر، دلایلی از سفر به فرانسه است که شما را سرحال می‌کند. در حالی که نیمی از جهان در حال حاضر عاشق فرانسه هستند، میلیون‌ها دلیل وجود دارد که می‌تواند عشق شما را به فرانسه عمیق تر‌کند. بنابراین، در این مقاله دلایل محکمی برای سفر به فرانسه را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید با شریک یا خانواده خود را متقاعد کنید که چمدان‌های خود را ببندند تا چیزهایی را تجربه کنید که تا همیشه در خاطرتان ماندگار شود.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما فقط با سه کلیک خوبه!

دلایل سفر به فرانسه

دلایل مهمی که نمیدانید!

فرانسه با زیبایی، هنر، تاریخ و میراث غذایی‌، مسافران جهان را مجذوب خود می‌کند. به همین دلیل است که مشهورترین مقصد گردشگری جهان بوده. چه با هدفی عمیق به فرانسه سفر کنید یا فقط بخواهید در آنجا گشت‌وگذار کنید، فرانسه همه چیز برای همه دارد. در ادامه وقتی با دلایل سفر به فرانسه آشنا شوید، بی‌شک در لیست آرزوهایتان سفر به فرانسه را در اولویت قرار می‌دهید.

رزرو هتل های فوق العاده سه کلیک

1. فرانسه خانه پاریس است

شهر پاریس متعلق به فرانسه است. این واقعیت می‌تواند یکی از دلایل سفر به فرانسه برای شما باشد. پاریس جذاب ‌رین شهری است که هیچ شهر دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند؛ زیرا وجود آن به کمال نزدیک است. با دیدنی‌های معروفی مانند برج ایفل، پانتئون، موزه‌های قابل‌توجهی مانند لوور، اورسی، زیباترین کافه‌ها مانند Laudree، خیابان‌های جذاب و پرجنب‌وجوش مانند شانزه‌لیزه و پارک‌های موضوعی مانند دیزن‌ لند، در هر شرایطی نمی‌توانید زیبایی‌های جذاب آن را انکار کنید.

2. فرانسه بهشت تاریخ و فرهنگ است

فرانسه به‌خاطر فرهنگ و تاریخ غنی خود جذاب است. مردم فرانسه به میراث تاریخی‌شان بسیار افتخار می‌کنند. بزرگ‌ترین دستاوردی که در طول انقلاب فرانسه و دوره Nepolean به دست آمد، از طریق هنر، معماری و ادبیات بود. هنوز هم می‌توانید از طریق جاذبه‌هایی مانند کاخ ورسای، کلیسای جامع نوتردام، سکره‌کر، بندر قدیمی مارسی و… شاهد دست‌نخورده‌ ماندن زمان در فرانسه باشید. فرانسه تقریباً 39 مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو دارد تا حضور غنی فرهنگی خود را در تاریخ بشریت برجسته کند و همین می‌تواند یکی از دلایل قانع‌کننده برای سفر به فرانسه باشد.

3. گنجینه خوراکی؛ از دلایل سفر به فرانسه

گنجینه خوراکی؛ از دلایل سفر به فرانسه

غذاهای فرانسوی بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای آشپزی و همچنین از دلایل جذاب برای سفر به فرانسه است. این کشور نه‌تنها به دلیل طعم‌های منحصربه‌فرد و غنی خود، بلکه به دلیل دستورالعمل‌های ارزشمند و تکنیک‌های آشپزی‌اش که مانند گنجینه‌های خوراکی است، بسیار مشهور است. هر عاشق غذایی باید غذاهای اصیل، سنتی و محلی فرانسه را بچشد. از کروسان، باگت، غذاهای دریایی گرفته تا بیش از 400 نوع پنیر، چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد.  

4. بهشتی برای طرفداران مد

فرانسه خانه برندهای مد معروفی مانند دیور، شانل و لویی ویتون است. می‌توانید در خیابان‌های معروف قدم بزنید و از برندهای معتبر خرید کنید. نه فقط این، کل جامعه فرانسوی الهام‌بخش به‌روزرسانی کمد لباس شما خواهد شد. حتی در یک روز معمولی مردم فرانسه دوست دارند مد غنی خود را هنگام راه رفتن در خیابان به رخ بکشند. بسیاری از برندهای مد، رویدادهای هفته مد را برگزار می‌‌کنند که در آن شما می‌توانید جدیدترین مجموعه‌ها را ببینید و تحسین کنید و احتمالاً برخی از لباس‌های زیبا را انتخاب کنید. Rue de Rivoli، Champs Elysees، Les Halles برخی از بهترین خیابان‌ها برای خریدی شیک است که می‌تواند دلایل سفر به فرانسه را برای شما پر زرق‌وبرق‌تر از قبل بسازد.

5. از دلایل سفر به فرانسه؛ کشوری با جغرافیای متمایز

دلایل سفر به فرانسه؛ کشوری با جغرافیای متمایز

از دلایل سفر به فرانسه، جغرافیای متمایزی است که فرصت‌های زیادی برای گردشگران ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید شنا، موج‌سواری و غواصی کنید یا به راحتی در نقطه‌ای آفتابی کنار ساحل استراحت کنید، مستقیماً به کن، نیس یا کوت دازور بروید. اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در دامنه های برفی بگذرانید و تا دلتان بخواهد اسکی کنید، به مون بلان فرانسه بروید که برای هر سرمایه‌گذاری‌ای که به دنبال آن هستید، فضایی دارد.

6. سرزمین هنر و موزه

ما تقریباً مطمئنیم که می‌دانید فرانسه سرزمین هنر و موزه است. از موزه لوور (بزرگ‌ترین موزه جهان) که دارای هنرهای قابل توجهی مانند نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی تا مجموعه خارق‌العاده هنر مدرن در مرکز پمپیدو است، هر منطقه از فرانسه موزه‌ای دارد که شما را با شاهکارهای مشهورش شگفت‌زده می‌کند و می‌تواند دلایل سفر به فرانسه را برای شما عمیق‌تر کند.

7. قلعه‌های جذاب

یکی از دلایل سفر به فرانسه، قلعه‌های آن است. قلعه‌های زیادی در فرانسه وجود دارد. ممکن است برای کاوش در تمام قلعه‌هایی که معماری گوتیک و رمانسک را منعکس می‌کند، به یک ماه کامل زمان نیاز داشته باشید. بخش سرگرم‌کننده و البته بسیار جذاب این است که شما می‌توانید فرصت اقامت در برخی از قلعه‌ها را داشته باشید؛ انگار که در رویا نفس می‌کشید. از Chateau de Chantilly، کاخ ورسای، تا Chateau de Chenonceau، شما با این قلعه‌های دیدنی مبهوت خواهید شد که به شم اجازه می‌دهد زندگی در گذشته فرانسه را لمس کنید.

8. از دلایل سفر به فرانسه؛ وجود روستاهای آرامش بخش

 دلایل سفر به فرانسه؛ وجود روستاهای آرامش بخش

اگر می‌خواهید از هیاهوی شهرها فرار کنید، هیچ مکانی بهتر از حومه‌های آن‌ با مناظر زیبا نیست. بیش از 80 درصد از فرانسه معمولاً روستا است. این روستاها سطحی از صلح و آرامش را ارائه می‎دهد که به شما کمک می‌کند تمام نگرانی‌های خود را فراموش کنید و با حک منظره‌ای نفس‌گیر در ذهن خود، وقتتان را با مردم محلی بگذرانید و از لحظه به لحظه‌اش لذت ببرید. احتمالا در چنین شرایطی، روستاها را یکی از دلایل آرامش‌بخش سفر به فرانسه برای خود می‌دانید.

9. نقطه‌ای رویایی برای عاشقان

از مهم‌ترین دلایل سفر به فرانسه، دارا بودن صحنه‌های رومانتیک این کشور است که عشق را به لحظاتتان تزریق می‌کند. حتی ظرافت زبان فرانسوی به این فضای رومانتیک، عشق بیشتری می‌بخشد. اگر در سال‌های گذشته فرصت گذراندن ماه عسل خود را در این کشو از دست داده‌اید، می‌توانید امسال را در کانون رومانتیک جهان، کشور فرانسه بگذرانید.

10. وجود مناظر خیره‌کننده

فرانسه فقط فرهنگ و غذا نیست. زیبایی طبیعی این کشور نیز به همان اندازه چشمگیر است؛ با مناظر خیره‌کننده از قله‌های پوشیده از برف آلپ تا سواحل آفتاب‌گرفته ریویرا، مزارع اسطوخودوس پروونس و همچنین تاکستان‌های بوردو و صخره‌های دراماتیک نرماندی، همه و همه از دلایل زیبای سفر به فرانسه است که نمی‌شود آن را نادیده گرفت. اگر از علاقه‌مندان به فضای باز هستید، فرانسه چیزهای زیادی با فرصت‌هایی برای اسکی، پیاده‌روی، کایاک‌سواری و دوچرخه‌سواری برای ارائه به شما دارد.

11. شبکه حمل‌ونقل کارآمد

دلایل سفر به فرانسه

فرانسه علاوه بر جاذبه‌های فراوان، با سیستم حمل‌ونقل گسترده‌ای که شامل قطارهای پرسرعت، اتوبوس‌ها و شبکه‌ای از فرودگاه‌ها می‌شود، جابه‌جایی در کشور را برای شما آسان می‌کند. درحالی که فرانسوی‌ها ممکن است به گوشه‌گیری شهرت داشته باشند، آن‌ها با کسانی که سعی می‌کنند به زبانشان صحبت کنند، خونگرم و پذیرا هستند.

12. دلایل سفر به فرانسه؛ از ورسای تا لوآر

کاخ ورسای که زمانی محل زندگی پادشاهان فرانسه بود، نمونه‌ای خیره‌کننده از معماری باروک است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا در زمان حاضر به عظمت دربار سلطنتی قدم بگذارند. دره لوآر با صدها قلعه مربوط به دوران رنسانس، یکی دیگر از نقاط مهم برای عاشقان قلعه است.

13. مکان‌های باستانی و قرون وسطی

از دلایل سفر به فرانسه برای کسانی که به تاریخ قرون وسطی علاقه‌مندند، دیوار کارکاسون و صومعه جزیره‌ای مون سن میشل است که نمونه‌های نفس‌گیری از معماری قرون وسطا را به آن‌ها ارائه می‌دهد. از عرصه‌های رومی نیم و آرل گرفته تا نقاشی‌های غار ماقبل تاریخ لاسکو، فرانسه گنجینه‌ای از مکان‌های باستانی است.

14. کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌ها و از دلایل سفر به فرانسه، کلیسای نوتردام است که شاهکاری از معماری گوتیک به‌شمار می‌رود و قدمتی 800 ساله دارد. این کلیسای جامع به‌خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ خیره‌کننده، سنگ‌کاری‌های پیچیده و مناره‌های بلندش معروف است. پس از آتش‌سوزی بزرگ 15 آوریل 2019، گفته می‌شود در دسامبر 2024 برای عموم بازگشایی می‌شود.

15. طاق پیروزی

یکی دیگر از نقاط دیدنی‌ای که باید از آن بازدید کرد، طاق پیروزی است، طاق پیروزی در مرکز میدان شارل دوگل در پاریس واقع شده. این قوس که در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد، یادآور پیروزی‌های ارتش فرانسه است و با کنده‌کاری‌ها و مجسمه‌های پیچیده تزئین شده است و یکی از دلایل سفر به فرانسه به‌شمار می‌رود.

16. از دلایل سفر به فرانسه؛ بازدید از کاخ ورسای

تنها بازدید از فرانسه با دیدن کاخ ورسای، مجموعه‌ای وسیع از ساختمان‌ها و باغ‌ها که زمانی مقر سلطنت فرانسه بود، کامل می‌شود. این کاخ به‌خاطر دکور مجلل از جمله لوسترها، مبلمان طلاکاری‌شده و آثار هنری شهرت دارد.

17. مردم خونگرم

دلایل سفر به فرانسه

بر خلاف تصور عموم، فرانسوی‌ها مردمی خونگرم و صمیمی هستند که به کشور و فرهنگ خود افتخار می‌کنند. اگرچه این درست است که در ابتدا این‌گونه به‌نظر نمی‎رسند، مخصوصاً نسبت به کسانی که سعی نمی ‌نند به زبانشان صحبت کنند. اما هنگامی که آن‌ها را بشناسید، افرادی را خواهیددید که خوش‌برخورد و همیشه مشتاق به اشتراک گذاشتن عشق خود هستند. چه در حال گپ زدن با مردم محلی در کافه‌ای در پاریس باشید، چه در حال گشت‌وگذار در تاکستان‌های بوردو یا پیاده‌روی در کوه‌های آلپ فرانسه، متوجه خواهیدشد که فرانسوی‌ها همیشه خوشحال هستند که به شما کمک کنند تا زمانی که در کشورشان می‌گذرانید، بهترین استفاده را ببرید. بنابراین از شروع مکالمه یا امتحان کردن صحبت با زبان فرانسه نترسید؛چراکه مطمئناً در هر کجای فرانسه که بروید، با لبخندی گرم و استقبال دوستانه روبه‌رو خواهیدشد.

18. مراکز خرید؛ از دلایل سفر به فرانسه

فرانسه بهشتی برای خریداران است و گزینه‌های زیادی برای هر سلیقه و بودجه‌ای دارد. چه در بازار مد، عتیقه‌جات یا سوغاتی‌های گران‌قیمت باشید، گزینه‌های زیادی برای خرید پیدا خواهیدکرد.

در پاریس می‌توانید گنجینه‌های منحصربه‌فردی را در بازارهای مشهور جهانی مانند Marché aux Puces  در سنت اوئن بیابید یا در بوتیک‌های مستقل و مغازه‌های صنایع دستی در شهرهای کوچک‌تر و روستاهای سراسر کشور گشت‌وگذار کنید.

اگر هم اهل غذا خوردن هستید، باید بازارهای محلی را بررسی کنید؛ جایی که می‌توانید محصولات تازه و غذاهای محلی را امتحان کنید. بنابراین چه به دنبال یک کیف دستی باشید، چه یک عتیقه منحصربه‌فرد یا فقط یک میان‌وعده خوشمزه، همه را هنگام خرید در فرانسه پیدا خواهیدکرد.

شهرهای پر جنب‌وجوش فرانسه را کشف کنید

شهرهای پر جنب‌وجوش فرانسه از دلایل سفر

فرانسه کشور شهرهای پر جنب‌وجوش و سرزنده با شخصیت و جذابیتی منحصربه‌فرد است. هرکدام از این شهرها می‌تواند از دلایل سفر به فرانسه باشد. با ما همراه شوید تا در ادامه آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

پاریس؛ از اصلی‌ترین دلایل سفر به فرانسه

پاریس، پایتخت فرانسه، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان و یکی از دلایل اصلی سفر به فرانسه است. این شهر به‌خاطر مکان‌های دیدنی نمادینش مانند هتل des Invalides ، میدان کنکورد و همچنین بوتیک‌های شیک، کافه‌های پرجنب‌وجوش، فضای رمانتیک و جاذبه‌های گردشگری شهرت دارد.

لیون

لیون واقع در شرق فرانسه، شهری است که مدرنیته را با شهر قدیمی تاریخی و صحنه‌های فرهنگی پیشرفته‌اش ترکیب می‌کند. این شهر دارای جاذبه‌هایی مانند موزه باستان‌شناسی، موزه هنرهای زیبا و کلیسای نوتردام دی فووریه است.

مارسی؛ از دلایل سفر به فرانسه

در سواحل جنوبی فرانسه، شهری به نام مارسی وجود دارد که قدیمی‌ترین شهر این کشور است. در مارسی با فرهنگ‌ها، صحنه های غذایی پر جنب‌وجوش، بازارهای رنگارنگ، و تاریخ دریایی غنی آشنا می‌شود. این شهر بندری می‌تواند از دلایل سفر به فرانسه باشد که از معروف‌ترین جاذبه‌هایش، قلعه شاتو دیف است.

تولوز

دلایل سفر به فرانسه

فرانسه شهرهای پر جنب‌و‌جوش زیادی برای بازدید دارد؛ مانند تولوز در جنوب غربی، با ساختمان‌های آجری قرمزرنگ و جمعیت دانشجویی زیاد. موزه‌های متنوع این شهر و همچنین مرکز دانشگاهی‌اش، یکی از دلایل سفر به فرانسه است.

استراسبورگ

استراسبورگ در شرق، با کانال‌های جذاب و ترکیبی از تأثیرات فرانسوی و آلمانی، یک مقصد محبوب و از دلایل سفر به فرانسه است. فرقی نمی‌کند عاشق تاریخ باشید، اهل غذا، یا اهل فرهنگ، شهرهای فرانسه همیشه چیزی برای همه ارائه می‌دهد.

کلام پایانی

فرانسه همه چیز دارد؛ از غذاهای درجه‎‌یک و نوشیدنی گرفته تا مناظر خیره‌کننده، تاریخ و فرهنگ غنی، شهرهای پر جنب‌وجوش، استراحت در سواحل ریویرای و اسکی در رشته‌کوه‌های آلپ. به‌طور خلاصه باید بگوییم که دلایل زیادی برای سفر به فرانسه پیش رویتان وجود دارد. پس چرا امسال را به سالی تبدیل نکنید که بالاخره بتوانید از این کشور شگفت‌انگیز دیدن کنید؟ امیدواریم دلایل سفر به فرانسه که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، الهام‌بخشتان باشد تا سفر خود به فرانسه را برنامه‌ریزی کنید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی با کشف آنچه این مقصد باورنکردنی ارائه می‌دهد، برای خود و عزیزانتان ثبت کنید.

نظرات کاربران