فرانسه به چی معروفه؟

فرانسه به چی معروفه؟ از ایفل تا مونه و ماتیس!

اگر از هرکسی بپرسیم که فرانسه به چی معروفه؟ اولین پاسخش احتمالا شهر پاریس است. البته که پایتخت این کشور خیره‌کننده یکی از داغ‌ترین مقاصد گردشگری در کل جهان است که جاذبه‌های متعددش، فرانسه را در سراسر جهان مشهور کرده است.

Tour europe

اما ما در این مقاله از سایت سه‌کلیک علاوه بر پاریس، از جاذبه‌های دیگری که این کشور را برای مسافران بین‌المللی روی نقشه به مقصدی رویایی تبدیل می‌کند، پرده‌برداری می‌کنیم؛ از جمله از مکان‌های دیدنی، جشنواره‌ها و همه چیزهای دیگری که کاملاً فرانسوی است. به خواندن ادامه دهید تا بدانید که فرانسه به چه چیزی در سراسر جهان معروفه؟ البته به‌غیر از پاریس!

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

فرانسه به چی معروفه؟ معلومه، برج ایفل!

فرانسه به چی معروفه؟

برج ایفل نماد کشور و یکی از اولین چیزهایی است که وقتی به فرانسه فکر می‌کنید به ذهنتان خطور می‌کند و درواقع اولین پاسخ به سوال فرانسه به چس معروفه، است.

این برج نمادین ساخته‌شده از آهن در اصل برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد. برج ایفل همچنین مقر اصلی نمایشگاه جهانی در سال 1889 و نمایش باشکوهی از قدرت صنعتی فرانسه بود.

برج ایفل محبوب‌ترین دیدنی در فرانسه است. صف‌های رسیدن به بالای برج بسیار طولانی است و در فصل اوج گردشگر شما را تا دو ساعت منتظر نگه می‌دارد. اما ارزشش را دارد؛ زیرا منظره‌ای که از بالا می‌بینید، ارزش انتظار را دارد.

در اینجا نیاز است که به یک واقعیت جالب اشاره کنیم. می‌دانید که چرا عکس گرفتن از برج ایفل در شب غیرقانونی است؟ دلیلش برمی‌گردد به قانون کپی‌رایت اتحادیه اروپا. چراغ های برج در سال 1985 توسط هنرمندی طراحی و به آن اضافه شد و یک اثر هنری را شکل داد. طبق قوانین اتحادیه اروپا، هر اثر هنری در طول زندگی هنرمند و 70 سال بعد از فوت او محافظت می‌شود. بنابراین، اگر از چراغ های چشمک‌زن برج عکس می‌گیرید، از نظر فنی قانون را زیر پا گذاشته‌اید!

موزه لوور

در ادامه پاسخ به سوال فرانسه به چی معروفه؟ باید اشاره کنیم به موزه لوور که محبوب‌ترین موزه در کل جهان و بدون شک یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری و هنری پاریس و شاید فرانسه است. که هر سال بیش از 10 میلیون بازدیدکننده دارد. این شهر به‌خاطر هرم شیشه‌ای نمادین، نقاشی مونالیزا و زمان‌های بسیار طولانی صف‌ برای بازدید از جاذبه‌ها، شهرت دارد.

اگر بلیط خود را از قبل خریداری نکنید یا پاس پاریس نداشته‌باشید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود حداقل چند ساعت در صف بمانید. در بهترین حالت، تقریباً باید یک ساعت در صف منتظر بمانید.

مونالیزا داوینچی محبوب‌ترین جاذبه در موزه است و هر بازدیدکننده‌ای دوست دارد آن را ببیند. احتمالا موقع بازدید از آن، ازدحام عظیمی جلوی تابلو شکل می‌گیرد و افراد زیادی در اطراف شما مشغول سلفی گرفتن خواهندشد.

فرانسه به چی معروفه؟ به نوتردام پاریس

فرانسه به چی معروفه؟ به نوتردام پاریس

نوتردام یکی دیگر از دیدنی‌های اصلی فرانسه و دلیل دیگری برای پاسخ به سوال فرانسه به چی معروفه، که البته در پاریس واقع شده است. کلیسای جامع کاتولیک قرون وسطایی یک منظره نمادین از منطقه 4 شهر است و یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی به‌شمار می‌رود.

نوتردام نیز یکی از سه جاذبه گردشگری برتر پاریس است، درست بعد از برج ایفل و لوور. با وجود بسیاری از مکان‌های دیدنی معروف در این شهر، جای تعجب نیست که نقل قول‌های فراوانی درباره پاریس و فرانسه نیز وجود داشته‌باشد.

در عصر 15 آوریل 2019، کلیسای جامع آتش گرفت. این رویداد غم‌انگیز در همه جا در شبکه‌های اجتماعی ثبت شد و در عرض چند دقیقه، تمام جهان متوجه شدند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. نوتردام در جریان آتش سوزی 15 ساعته به‌شدت آسیب دید و گلدسته، قاب بلوط و سقف سربی‌اش از بین رفت.

بلافاصله پس از این رویداد غم‌انگیز، افراد مشهور از سراسر جهان متعهد شدند که برای بازسازی کلیسای جامع نمادین کمک مالی کنند. از آنجایی که بسیاری از معماران پیشنهاد مدرنیزه کردن کلیسا را مطرح کردند، بحث‌هایی پیرامون بازسازی وجود داشت. با این حال، در 16 ژوئیه، پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن باید نوتردام دقیقاً همانطور که قبل از آتش‌سوزی بود، بازسازی شود.

فرانسه به چی معروفه؟ کاخ ورسای

می‌دانستید یکی از دلایل فرانسه به چی معروفه، وجود کاخ ورسای است؟ تا قبل از انقلاب فرانسه، این کشور یک پادشاهی بود و به‌خاطر این کاخ، به‌عنوان اقامتگاه اصلی سلطنتی معروف شد. این کاخ در حال حاضر یک میراث جهانی یونسکو است؛ به‌ویژه برای تالار آینه‌ها، اپرای سلطنتی و باغ‌های مسحور‌کننده‌ای که دارد.

می‌توانید از آپارتمان خصوصی لوئی چهاردهم در آنجا دیدن کنید که دارای یک اتاق نگهبانی، دو اتاق پیشرو، یک اتاق و یک کابینت است. آنجا آپارتمان شخصی پادشاه است که بدون دعوت نمی‌توان واردش شد.

آپارتمان بزرگ است و از اتاق‌های زیادی از جمله اتاق سگ و اتاق آینه تشکیل شده. شما فقط می‌توانید به‌عنوان بخشی از یک تور آن هم با راهنما وارد آپارتمان شوید که اکثر روزها حدود ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

مولن روژ

فرانسه به چی معروفه؟

مولن روژ یک جاذبه توریستی محبوب در پاریس فرانسه است. این بنا در ابتدا در سال 1889 ساخته‌شد و به‌خاطر آسیاب بادی قرمز روی پشت‌بامش شهرت دارد. این مکان در سال 1915 سوخت و پس از آن به مدت شش سال تعطیل شد.

مولن روژ الهام‌بخش ده‌ها فیلم، نمایشنامه، کتاب و مستند است. شاید محبوب‌ترین فیلم درمورد  مولن روژ پاریس، محصول 2001 با بازی نیکول کیدمن و یوان مک گرگور باشد.

در قرن بیستم، مولن روژ میزبان اجراهای تعدادی از مشاهیر فرانسوی مانند ادیت پیاف و میستینگت بود. میستینگ پردرآمدترین مجری زن در جهان و محبوب‌ترین مجری فرانسوی زمان خود بود. تمام این‌ها ما هرچه بیش‌تر به سوال فرانسه به چی معروفه نزدیک می‌کند.

فرانسه به چی معروفه؟ به دیزنی‌لند رویایی

سالانه 15 میلیون نفر از دیزنی‌لند پاریس بازدید می‌کنند. این شهر جذاب در Marne-la-Vallée، حدود 32 کیلومتری شرق پاریس واقع شده‌است و دومین دیزنی‌لندی است که در خارج از ایالات متحده افتتاح شد.

دیزنی‌لند در فرانسه از دو پارک موضوعی تشکیل شده است؛ دیزنی‌لند پاریس، پارک موضوعی اصلی است که در سال 1992 افتتاح شد. یک دهه بعد، پارک استودیو والت‌دیزنی نیز افتتاح گشت.

کل مجموعه از هتل‌ها و استراحتگاه‌ها، استراحتگاه‌های طبیعت دیزنی، یک زمین گلف و یک مجتمع خرید، غذاخوری و سرگرمی تشکیل شده‌است. به‌طور متوسط، دیزنی‌لند پاریس به‌دلیل نفوذش در دنیای مد مشهور است و پاسخ فوق‌العاده‌ای برای سوال فرانسه به چی معروفه، به گردشگران می‌دهد.

شهر مد در فرانسه

فرانسه به چی معروفه؟ شهر مد پاریس

پاریس یکی از چهار پایتخت مد جهان است؛ شهری که میزبان هفته‌های مد و سایر رویدادهای مهم مد است. سه پایتخت مد دیگر نیویورک، میلان و لندن است.

باز هم می‌پرسید فرانسه به چی معروفه؟ به برندهای مدی که از این کشور نشأت می‌گیرند و به‌راحتی بر بازار تسلط دارند. ایو سن لوران، دیور، شانل، بالمین، لویی ویتون، کریستین لوبوتین، تیری موگلر، جیوانشی و پیر کاردین، همه این برندها فرانسوی است و برخی از برجسته‌ترین برندهای مدی است که در عصر ما وجود دارد.

فرانسه همچنین به کلاه برت نیز بسیار معروف است. این کلاه در ابتدا بخشی از یونیفرم‌های نظامی بود، اما امروزه بیشتر مد شده است. امروزه به‌طور مکرر پوشیده نمی‌شود، اما هنوز هم به‌شدت با هویت فرهنگی فرانسه مرتبط است.

فوتبال؛ یکی از دلایل هیجان‌انگیز فرانسه به چی معروفه؟

فرانسه در فوتبال خیلی خوب است. باشگاه‌های فوتبال پرطرفدار زیادی در این کشور وجود دارد، اما پاری‌س‌ ژرمن قطعا تاج را به سر می‌گذارد. برخی از بهترین بازیکنان فوتبال فرانسه در تمام دوران این افراد هستند: زین‌الدین زیدان، تیری هانری، ژوست فونتن، فرانک ریبری، کریم بنزما و کیلیان امباپه.

امباپه دومین نوجوانی است که در فینال جام جهانی گل زد. تنها بازیکن دیگری که این کار را انجام داد، پله معروف بود. بنابراین، اگر در فصل زمستان در پاریس بودید، چرا برای تماشای یک بازی فوتبال و با الهام از چنین ورزشکاران شگفت‌انگیزی به استادیوم نمی‌روید؟

فرانسه به چی معروفه؟ به خودروهای پرفروش

فرانسه به چی معروفه؟

فرانسه به چی معروفه؟ به خودروهای فرانسوی در اروپا. درواقع، رنو کلیو دومین خودروی پرفروش سال 2018 بود که فولکس واگن گلف در لیست پیش از آن قرار داشت. 

اگرچه شوخی‌های زیادی درمورد کیفیت خودروهای فرانسوی وجود دارد، اما نمی‌توان انکار کرد که بسیار محبوب است. در سال 2018، فرانسه به سومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شد.

دو شرکت بزرگ خودروسازی در کشور، گروه PSA و رنو است. گروه‌های PSA مالک سیتروئن، پژو و اوپل/واکسول است؛ درحالی که رنو نیز مالک خودروهای داچیا، آلپاین و رنو سامسونگ به‌شمار می‌رود.

غذای لذیذ

فرانسوی‌ها به‌عنوان آشپزهای خارق‌العاده معروف هستند. به همین دلیل است که همه انتظار دارند هر رستورانی در فرانسه بسیار شیک باشد و غذاهای خوشمزه سرو کند. سرآشپزهای معروفی مانند آلن پاسارد، آن سوفی پیک، میشل گوئرارد و پل بوکوز فقید دلیل این امر هستند.

فرانسه کشوری است که راهنمای میشلین و مفهوم رستوران‌های ستاره‌دار میشلین را برای ما به ارمغان آورد که از نشانه‌های بهترین و معتبرترین رستوران‌های کل دنیا به‌شمار می‌رود.

فرانسه به چی معروفه؟ به غذاهای لذیذ و گاهی عجیب‌وغریبش و همچنین به سیب‌زمینی سرخ‌کرده، که واقعا ربطی به فرانسه ندارد! اما  کروک موسیو، سوپ بیسکو ، جگر چرب، Rillettes، کوک او ون، بیف بورگوینیون، راتاتویی و Bouillabaisse همگی از غذاهای اصلی فرانسوی‌ها است.

از آنجایی که این غذاها همیشه بسیار خوشمزه است، می‌توانیم فرانسوی‌ها را به‌خاطر خوردن چیزهایی مانند پاهای قورباغه و حلزون ببخشیم!

پنیر، باگت، شیرینی و ماکارون

فرانسه به چی معروفه؟ ماکارون

فرانسه به‌خاطر پنیرهایش در سراسر جهان مشهور است. با بیش از هزار نوع پنیر، می‌توانید مأموریتی در زندگی خود برای امتحان کردن همه آن‌ها شروع کنید که البته شک داریم موفق شوید. برخی از شناخته‌شده‌ترین پنیرهای این کشور عبارت‌اند از Camembert، Brie، Roquefort، Comté و Reblochon.

جالب است بدانید یکی دیگر از چیزهایی که فرانسه به آن معروف است، باگت است. قرص‌های نازک نان تا سال 1920 باگت نامیده نمی‌شدند، حتی با وجود اینکه از یک قرن قبل وجود داشتند.

فرانسه همچنین به‌خاطر شیرینی‌های خوشمزه‌اش مانند Calisson d’ Aix در پروونس، کروسان‌های پوسته‌دار، سوفله‌های پف‌کرده، موس‌های شکلاتی لذیذ، کرپ‌های بسیار نازک و ماکارون‌های ترد و سبک و همه دسرهای لذیذش بسیار محبوب است.

فرانسه به چی معروفه؟ به مون‌بلان

فرانسه به‌خاطر استراحتگاه‌های اسکی مجلل و پیست‌های اسکی عالی در کوه‌های آلپ مشهور است و همچنین برای بلندترین کوه آلپ، مون بلان. این کوه نه‌تنها برای اسکی، بلکه برای پیاده‌روی، کوهنوردی، دویدن در مسیر و اسنوبورد نیز محبوب است. ارتفاع مون‌بلان از سطح دریا 4808 متر است که آن را به یازدهمین قله برجسته از نظر توپوگرافی در جهان تبدیل می‌کند.

این کوه در امتداد مرز فرانسه و ایتالیا قرار دارد که دلیل بسیاری از بحث‌ها در مورد مالکیتش است. در سال 2015، نخست‌وزیر ایتالیا سه قله بلند این کوه را باز پس گرفت، اگرچه آن‌ها کاملاً طبق نقشه گوگل در فرانسه قرار دارند. بخشی از کوه نیز در سوئیس است. پس به یکی دیگر از دلایل فرانسه به چی معروفه، رسیدیم.

ریویرا فرانسه

فرانسه به چی معروفه؟

فرانسه به‌ چی معروفه؟ به سواحل باشکوه و استراحتگاه‌های شیکی که برای ثروتمندان جذاب است. کوت دازور، سواحل مدیترانه‌ای در جنوب شرقی فرانسه است و در دنیای انگلیسی‌زبانان به‌عنوان ریویرای  فرانسه شناخته می‌شود. هر سال میزبان 50درصد از سوپرقایق‌های تفریحی جهان است که به‌خوبی در مورد نوع افرادی که در تعطیلاتشان را در آنجا می‌گذرانند، به ما اطلاعات می‌دهد.

ریویرای فرانسه شامل استراحتگاه‌های مجلل معروف مانند کن و سن‌تروپه، و همچنین موناکو، یک کشور کوچک مستقل است که به‌دلیل مونت کارلو شهرت دارد. گردشگاه اصلی کن مملو از مغازه‌های مجللی مانند Chanel و Louis Vuitton است. از سوی دیگر، سن‌تروپه در سراسر جهان به‌خاطر زندگی شبانه درخشان شناخته شده‌است.

کوت دازور همچنین به‌خاطر سواحل خیره‌کننده، دریای نیلگون، مناظر باشکوه و همه قایق‌های تفریحی‌اش و نیس، یکی از زیباترین شهرهای این بخش از کشور، معروف است. نیس به‌خاطر موزه ماتیس، قلعه نیس و کاخ لاسکاریس، شناخته شده‌است. چند دقیقه دورتر از نیس، ویلفرانش-سور-مر، یکی دیگر از شهرهای ساحلی جذاب در فرانسه قرار دارد که برای مسافرانی که می‌خواهند تعطیلات ساحلی آرامی داشته باشند، عالی است.

جشنواره فیلم کن؛ از دلایل اصلی فرانسه به چی معروفه؟

جشنواره فیلم کن در سال 1946 تأسیس شد و از آن زمان به بعد یکی از معتبرترین رویدادهای صنعت فیلم بوده است. درواقع یک جشنواره فیلم است که هر سال و معمولاً در ماه مه برگزار می‌شود.

این جشنواره که قبلا به‌عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم شناخته می‌شد، افراد مشهور را از سراسر جهان برای پیش‌نمایش فیلم های جدید از همه ژانرها گرد هم می‌آورد. بالاترین جایزه‌ای که می‌توان در این جشنواره اعطا کردن، نخل طلایی است و یکی از معتبرترین جوایز صنعت سینما محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی پیرامون این رویداد معروف وجود داشت؛ مثلا زنان اجازه نداشتند روی فرش قرمز بدون کفش‌های پاشنه‌بلند راه بروند که این موضوع باعث خشم عمومی شد. بسیاری از سلبریتی‌های مشهور کفش‌های خود را روی فرش قرمز درآوردند تا از زنانی که به‌دلیل کفش‌های «نامناسب» اجازه ورود ندارند، حمایت کنند.

مونه و ماتیس

فرانسه به چی معروفه؟ مونه و ماتیس

پاریس به‌طور غیررسمی به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان شناخته می‌شود. این شهر همیشه هنرمندان از سراسر جهان را به خود جذب کرده است؛ چیزی که درمورد این شهر باشکوه بسیار الهام‌بخش است. بنابراین منطقی است که فرانسه به‌خاطر هنرمندانش معروف باشد. حتی پیکاسو بیشتر عمرش را در این کشور گذراند.

دو هنرمند برجسته این کشور، کلود مونه و هانری ماتیس بودند. مونه را بنیانگذار امپرسیونیسم و یکی از پرکارترین نقاشان این جنبش می‌دانند. مشهورترین اثر او Impression، Sunrise  است که کل جنبش نامگذاری شده‌است. مونه همچنین به‌خاطر نقاشی حوضچه‌های نیلوفر و نقاشی  the same scene over and over again شهرت دارد.

هانری ماتیس یکی دیگر از هنرمندان برجسته فرانسوی است. او مجسمه‌ساز، نقاش، نقشه‌کش و چاپگر بود، اما بیشتر به‌خاطر نقاشی‌هایش به یاد ماند‌ است. ماتیس را در تحولات نقاشی و مجسمه‌سازی بسیار موثر می‌دانند. معروف ترین آثار او، زن با کلاه، لذت زندگی و برهنه‌های آبی است.

فرانسه به چی معروفه؟ جایزه بزرگ فرانسه

فرانسه یکی از کشورهایی است که افتخار میزبانی مسابقات فرمول 1 را دارد و به گرندپری فرانسه معروف است. این مسابقه یکی از قدیمی‌ترین مسابقات موتوری در جهان و همچنین اولین جایزه بزرگ است و از دلایلی برای پاسخ به سوال فرانسه به چی معروفه؟

هزاران نفر از طرفداران اتومبیلرانی هر سال به این رویداد می‌روند تا شاهد نبرد برخی از بهترین مسابقات اتومبیلرانی جهان برای عنوان قهرمانی جهان باشند. موناکو کشور دیگری است که میزبان گرندپری (مونته کارلو) است.

در فصل جاری (2019) فرمول 1، تنها دو راننده فرانسوی وجود دارد؛ رومن گروژان و پیر گاسلی. آلن پروست نیز یکی از بزرگ‌ترین رانندگان فرمول 1 تمام دوران از فرانسه است. او برای مدت طولانی رکورد بیشترین برد را در اختیار داشت تا اینکه سرانجام شوماخر شکستش داد. پروست درحال حاضر چهارمین راننده با بیشترین برد است و قبل از آن شوماخر، همیلتون و فتل هستند.

انقلاب فرانسه

فرانسه به چی معروفه؟

انقلاب فرانسه یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ این کشور است که حتی امروزه نیز در مدارس تدریس می‌شود. حدود 10 سال به طول انجامید و تأثیر گسترده‌ای بر روند تاریخ مدرن داشت.

انقلاب زمانی آغاز شد که تعدادی از مردم به باستیل (زندان) هجوم بردند و در نهایت توانستند سلطنت را سرنگون کنند و حکومت را به دست بگیرند. زمانی پایان یافت که ناپلئون حکومت انقلابی را سرنگون کرد و خود را به‌عنوان رهبر تثبیت کرد.

انقلاب فرانسه کل چشم‌انداز اجتماعی و سیاسی کشور را در آن زمان تغییر داد. به سلطنت فئودالیسم پایان داد و قدرت را از کلیسای کاتولیک گرفت. همچنین بر مردم کشورهای سراسر اروپا تأثیر گذاشت و ایده‌های جدیدی مانند آزادی، لغو برده داری و حقوق زنان را برای آن‌ها به ارمغان آورد و طبیعی است که از دلایل معروف فرانسه به چی معروفه، باشد.

کانال مانش

هنوز هم فرانسه به‌خاطر کانال مانش مشهور است؛ مجموعه آبی‌ای که فرانسه و انگلیس را از هم جدا می‌کند و شلوغ ترین منطقه کشتیرانی در جهان است. در سراسر جهان به‌خاطر تونل زیر آب نمادینی که دارد، شناخته شده‌است.

آن تونل یک تونل ریلی 50.45 کیلومتری است که فوکستون، کنت در انگلستان را به کوکل و پا دو کاله در شمال فرانسه متصل می‌کند. قطارهای مسافربری یورواستار و همچنین شاتل یوروتونل برای حمل‌ونقل وسایل نقلیه از آنجا عبور می‌کنند که بزرگترین حمل‌ونقل نوع خود در جهان است.

فرانکی زاپاتا، مخترع فرانسوی، موفق شد با یک هاوربرد از کانال عبور کند. موفقیت او توسط رسانه‌های سراسر جهان گزارش شد و حتی یک ویدیوی سریع از پرواز او بر فراز کانال وجود دارد.

فرانسه به چی معروفه؟ پروست، کامو، بالزاک، سارتر و زولا

فرانسه به چی معروفه؟ نویسنده ها

ما به شما گفتیم که فرانسه به‌خاطر هنرمندانش بسیار مشهور است و این موضوع شامل نویسندگان نیز می‌شود. برخی از تأثیرگذارترین رمان‌نویسان و فیلسوفان از همه دوران فرانسوی بودند؛ آلبر کامو، امیل زولا، ژان پل سارتر، آنوره دو بالزاک، ویکتور هوگو، مارسل پروست، آنتوان دو سنت اگزوپری، ژول ورن، گوستاو فلوبر و بسیاری دیگر.

آثار آن‌ها تأثیر زیادی در ادبیات و پیشرفتش داشت که امروزه نیز می‌توان حسش کرد. در واقع، کتاب‌هایی که این نویسندگان شگفت‌انگیز نوشته‌اند، امروزه نیز به‌عنوان نمونه‌های باشکوه ادبیات زمان خود در مدارس تدریس می‌شوند.

معروف‌ترین اثر هوگو، بینوایان است که الهام‌بخش یک نمایشنامه بسیار محبوب و یک فیلم برنده اسکار بود. شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری یکی از پرترجمه‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ و بزرگ‌ترین اثر این هنرمند فرانسوی است. پس نتیجه می‌گیریم که نویسندگان نیز سهم بزرگی در پاسخ به سوال «فرانسه به چی معروفه» داشته‌اند.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله خواندیم، تاریخ غنی، هنرمندان و نویسندگان مشهور، جاذبه‌های گردشگری زیبا، غذاها و شیرینی‌های لذیذ، جشنواره فیلم، مسابقات فرمول یک، دیزنی‌لند جذاب و پاریس رویایی، همه و همه به ارزش فرانسه افزوده‌اند؛ آنقدر که اگر کسی بپرسد فرانسه به چی معروفه؟ به اندازه یک کتاب قطور می‌شود با او حرف زد. اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را داشته‌اید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران