Nice Cote d'Azur Airport

معرفی کامل فرودگاه نیس کوت دازور و راه های دسترسی!

نیس که پنجمین شهر شلوغ به فرانسه محسوب می‌شود، یک شهر مجلل منحصر به فرد با آب و هوای مدیترانه‌ای است که با آبهای نیلگون خود جاذبه گردشگری زیادی دارد. در این شهر گالری‌ها و موزه‌های زیادی را میتوانید بازدید کنید؛ به همین دلیل گردشگران و مسافران زیادی این شهر را مقصد خود در فرانسه انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین فرودگاه این شهر فرودگاه نیس کوت دازور نام دارد که سومین فرودگاه فرانسه از لحاظ تعداد رفت و آمد محسوب می‌شود. این فرودگاه که هر سال بیشتر از ۱۳ میلیون مسافر را جابجا می‌کند امروز مبحث صحبت ما در سایت سه کلیک است. این راهنما یک نوشتار عالی برای بازدید شما از ریویای فرانسه است. در این مطلب تمام جزئیات را درباره این فرودگاه به شما خواهیم گفت. 

Tour europe

معرفی فرودگاه نیس کوت دازور 

Nice Cote d'Azur Airport

نیس بزرگترین شهری است که در امتداد ناحیه کت دازور قرار دارد. این شهر دارای موقعیت و جایگاه مناسب و جاذبه‌های بسیاری برای بازدید مسافران است فرودگاه نیس کوت دازور هم در در ۷ کیلومتری این شهر واقع شده است و یکی از از بهترین فرودگاه‌های فرانسه محسوب می‌شود. اولین پرواز فرودگاه در دهه اول قرن بیستم برای اهداف نظامی در طول جنگ جهانی صورت گرفت. بعد از جنگ هم خط هوایی پاریس-نیس برای اولین بار ایجاد شد و مسافران هم استقبال زیادی از آن کردند. امروزه این فرودگاه پرواز مستقیم به مقاصد زیادی دارد و مسافران می‌توانند برای مسافرت کردن به مقاصد زیادی روی آن حساب باز کنند. 

فرودگاه نیس کوت دازور تا تهران ۳۸۶۴ کیلومتر فاصله دارد که این یعنی پرواز تهران تا شهر نیس ۸ ساعت طول می‌کشد. 

ترمینال‌های فرودگاه نیس کوت دازور

این فرودگاه شلوغ‌ترین فرودگاه فرانسه به جز فرودگاه شهر پاریس است و دسترسی بسیار خوبی دارد و با مساحت بیش از ۳ کیلومتر مربعی خود دو باند موازی و دو ترمینال مسافرتی و یک ترمینال برای حمل بار را در خود جای داده است. این فرودگاه در هر ساعت ۵۲ پرواز انجام می‌دهد که از این ۵۲ پرواز بیست و شش تای آن‌ها در این فرودگاه فرود می‌آیند و با این پروازها هر سال ۱۳ میلیون مسافر جابجا می‌شوند. 

این فرودگاه دو ترمینال اصلی دارد و شما میتوانید مسافت بین این دو ترمینال را با اتوبوس بپیماید. تعداد مسافران ترمینال ۲ از تعداد مسافران ترمینال یک بیشتر است. 

ترمینال شماره ۱ 

این ترمینال در فرودگاه نیس کوت دازور پروازهای داخلی پروازهای مناطق شنگن و غیر شنگن را انجام می‌دهد و با مساحت ۵۲ هزار متر مربعی خود و ۲۵ گیت، سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابجا می‌کند. یک مرکز بیزینس ۸ اتاقه و یک سالن کنفرانس ۲۵۰ نفره نیز در ترمینال شماره یک قرار دارد. 

ترمینال شماره ۲

Nice Cote d'Azur Airport

این ترمینال که از ترمینال شماره یک بزرگتر است برای پروازهای داخلی و بین المللی طراحی شده است. مساحت آن ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع است که با ۲۹ گیت هر سال ۸۵۰۰۰۰۰ مسافر را جابجا می‌کند. 

امکانات فرودگاه 

در فرودگاه نیس کوت دازور امکانات زیادی وجود دارد که می‌تواند تمامی نیاز‌های مسافران را برآورده کند. از جمله امکانات فرودگاه می‌توان به بانک، دفتر پست، صرافی، عابر بانک، وای فای رایگان، فروشگاه و مرکز خرید، کافه و رستوران، خدمات مخصوص برای بیماران و معلولین و غیره اشاره کرد. 

فرودگاه نیس کوت دازور برای خانواده‌ها امکانات خوبی دارد. در این فرودگاه اتاق تعویض نوزاد و اتاق مادر و کودک در اکثر سرویس‌های بهداشتی آن ساخته شده است. 

اگر می‌خواهید مطمئن شوید کودک دلبندتان تمام انرژی خود را قبل از پرواز مصرف می‌کند، می‌توانید او را به یکی از مناطق بازی کودکان فرودگاه ببرید. 

اگر در سالن انتظار فرودگاه گرسنه شدید، می‌توانید از رستوران‌های استیوال، جو و جویس، لاپلاس و تریب استفاده کنید. 

شما می‌توانید از داروخانه و اتاق بهداشت فرودگاه هم استفاده کنید. 

اگر شارژ موبایلتان تمام شد، نگران نباشید. کانکتورهای usb و پریز‌های برق در فرودگاه برای شارژ تلفن همراه و باتری لپ تاپ وجود دارد. 

یک صرافی خدمات تبدیل ارز و کارت تلفن بین المللی را به مسافران در این فرودگاه ارائه می‌کند. 

اگر به یک مکان آرام برای دعا و تفکر نیاز دارید هم می‌توانید به نمازخانه فرودگاه بروید. در فرودگاه نیس، عبادتگاهی وجود دارد که در این عبادتگاه نمازخانه‌هایی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان به طور مجزا ساخته شده است. 

آیا می توانیم در فرودگاه نیس کوت دازور بخوابیم؟

Nice Cote d'Azur Airport

 بسته به ملاحظات امنیتی کشور فرانسه شما تنها در صورتی که اجازه دارید در فرودگاه بخوابید که بلیط پرواز صبح به را داشته باشید و یا به تازگی از پرواز وارد فرودگاه شده باشید. در هر حال اگر قصد دارید شب را در فرودگاه بگذرانید، می‌توانید با استفاده از یک کیسه خواب روی زمین فرودگاه بخوابید. البته اگر از هتلهای نزدیک فرودگاه استفاده کنید، می‌توانید خواب بدون وقفه خوبی را تجربه کنید. از فرودگاه تا هتل کامپالاین تنها پنج دقیقه پیاده روی لازم است و هتل ایبیس و نووتل نیز در نزدیکی فرودگاه هستند‌.

راه‌های دسترسی به فرودگاه نیس کوت دازور

همانطور که گفتیم این فرودگاه که شلوغ‌ترین فرودگاه فرانسه محسوب می‌شود و در نواحی جنوب شهر نیس قرار دارد، دسترسی سریعی به شهر دارد و راه‌های زیادی برای رفتن به فرودگاه از مرکز شهر موجود است. 

اتوبوس: برای دسترسی به فرودگاه پیس کوت دازور سه خط اتوبوس تمام مسیرها را پوشش می‌دهند. این اتوبوس‌ها در زمان‌های مشخصی حرکت می‌کنند و هزینه بلیط آن‌ها شش یورو است. مسافران می‌توانند این بلیط را از راننده و یا از باجه‌هایی که برای خرید بلیط اتوبوس در فرودگاه وجود دارد خریداری کنند. 

  • اتوبوس شماره ۹۸ تا ده شب فعال است و هر ۲۰ دقیقه یکبار راه می‌افتد. 
  • اتوبوس شماره ۹۹ نیز تا ساعت ۹ شب مسافران را از فرودگاه به ایستگاه قطار می‌برد. 
  • اتوبوس شماره ۲۳ تنها یک یورو قیمت دارد و مسافران را از فرودگاه تا ایستگاه مرکزی اتوبوس می‌برد. 
Nice Cote d'Azur Airport

تاکسی: راحت‌ترین راه برای رفت و آمد بین فرودگاه و شهر نیس استفاده از تاکسی است. این تاکسی‌ها تا مرکز شهر ۳۲ یورو دریافت می‌کنند و حدوداً در ۲۰ دقیقه مسیر بین فرودگاه و مرکز شهر را می‌پیمایند. 

قطار: در نزدیکی فرودگاه، ایستگاهی به نام ایستگاه قطار نیس سنت آگوستین قرار دارد و با پیاده روی ۱۵ دقیقه‌ای می‌توانید به آنجا برسید. دو خط تراموا هم فرودگاه را به شهر متصل می‌کنند. قطارها از اتوبوس‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند و خلوت‌تر هستند. 

هلیکوپتر: شما می‌توانید از هلیکوپتر هم هم استفاده کنید به شرط اینکه مشکل مالی نداشته باشید. برای استفاده از هلیکوپتر ۱۲۰ یورو پرداخت می‌کنید و بعد از ۷ دقیقه به شهر کن در نزدیکی ریویای فرانسه خواهید رسید. 

سخن آخر 

شهر نیس یکی از شهرهای توریستی ریویای فرانسه است که در امتداد ناحیه جنوبی منطقه کوت دازور قرار دارد. می‌توان گفت وجود فرودگاه نیس کوت دازور در این شهر تعداد گردشگران آن را افزایش داده‌است. در این مطلب تمام جزئیاتی که قبل از سفر به فرودگاه شهر نیس، نیاز دارید را نوشتیم و به شما توصیه می‌کنیم برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به این شهر از سایت‌های معتبر اقدام کنید.

نظرات کاربران