فرانسه یا اسپانیا؟ مقایسه میان ایفل و قصرالحمرا

برای انتخاب مقصدی برای سفر بین فرانسه یا اسپانیا تردید دارید؟ کدام کشور را انتخاب می‌کنید؟ واقعا انتخاب سختی است، اینطور نیست؟ زیرا هر دو کشور ازنظر فرهنگ، تاریخ و جاذبه‌های مختلف، غنی است و هرکدام جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارد؛ برای مثال فرانسه مناظر رمانتیکی دارد یا در کشور اسپانیا زندگی پرجنب‌وجوشی جریان دارد. در این مقاله شگفتی‌های هردو کشور را کشف خواهیدکرد و با مناظر و نقاط زیبای فرانسه و سواحل خیره‌کننده اسپانیا آشنا می‌شوید. اگر هنوز بین کشور فرانسه یا کشور اسپانیا تردید دارید، با سه‌کلیک همراه شوید تا با فاش‌کردن رازهای این دو کشور اروپایی، بتوانیم در انتخاب مقصد سفرتان کمی به شما کمک کنیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

تاریخ و فرهنگ در فرانسه یا اسپانیا

تاریخ و فرهنگ در فرانسه یا اسپانیا

سفر شما با غواصی در ریشه‌های عمیق فرانسه و اسپانیا آغاز می‌شود. از اینکه چگونه تاریخ و فرهنگ هرکشور باعث منحصربه‌فرد بودن آن کشور می‌شود، قطعا شگفت‌زده خواهیدشد. پس کاوش می‌کنیم تا بااطمینان بگویید فرانسه یا اسپانیا. تاریخ فرانسه شامل سلسله‌های سلطنتی، جنبش‌های هنری و آرمان‌های انقلابی است. وقتی درمورد ظهور و سقوط پادشاهان و تولد دموکراسی تحقیق کنید و اطلاعاتی به‌دست آورید، از هیجان و شگفتی‌های تاریخ این کشور بسیار متعجب شده و اگر اغراق نباشد قلبتان به‌تپش می‌افتد.

فرهنگ این کشور هم بسیار پربار است؛ از مد روز گرفته تا غذاهای لذیذ و… . در مقابل، کشور اسپانیا دارای تاریخ غنی و باارزشی است که متاثر از تمدن‌های مختلف است. هنگام تحقیق درمورد تاریخ این کشور، مجذوب داستان‌های سلاطین مور، پادشاهان مسیحی و… می‌شوید و از اینکه این کشور با چه تمدن‌های بزرگی روبه‌رو شده و چه تاریخ پیچیده‌ای را پشت سرگذاشته، قطعا به‌فکر فرومی‌روید. فرهنگ اسپانیا متشکل از موسیقی فلامنکو که یک بخش حیاتی محسوب می‌شود، سبک زندگی آرام و سیستا یا خواب عصرانه و… است. باوجود بیان این موارد می‌توانید جواب دهید فرانسه یا اسپانیا؟

میراث هنری

میراث هنری در هر دو کشور بسیار غنی و باارزش است. فرانسه زادگاه سبک امپرسیونیسم است. سبکی که توسط گروه بزرگی از نگارگران آزاداندیش و نوآور فرانسه، در نیمه دوم قرن 19 میلادی ظهور کرد و خیلی زود جهانی شد. درحالی که اسپانیا، ارائه‌دهنده سبک سوررئالیسم است. سالوادور دالی اسطوره هنر اسپانیا و سبک سوررئالیسم است که او را به‌خاطر نقاشی تداوم حافظه‌اش می‌شناسند؛ نقاشی‌ای که در آن ساعت‌های درحال ذوب به‌تصویر کشیده شده‌اند. فرانسه یا اسپانیا از نظر میراث هنری، فرقی نمی‌کند؛ زیرا هرکدام در این عرصه درخشانند. با این‌حال، این دو کشور در شیوه پذیرش مدرنیته متفاوت عمل می‌کنند؛ به این صورت که کشور فرانسه سنت را با عناصر امروزی ترکیب می‌کند، اما اسپانیا درعین مدرن‌بودن، وابستگی قوی‌تری به سنت‌های قدیمی دارد. به‌طور خلاصه اگر بخواهید بین فرانسه یا اسپانیا آن هم ازنظر میراث هنری یک کشور را انتخاب کنید، بی‌شک انتخاب شما به آنچه در وجودتان طنین‌انداز است، بستگی دارد. اگر به آوانگارد یا پیشرو در هنرهای نوآورانه و ظریف علاقه دارید، به فرانسه بروید تا روح و احساستان تسخیرشود. چنان‌چه به سنت‌های پرشور و تنوع تاریخی و فرهنگی علاقه‌مندید، به اسپانیا سفر کنید.

جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در فرانسه یا اسپانیا

جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در فرانسه یا اسپانیا

هم در اسپانیا و هم در فرانسه، جاذبه‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد که هرکدام با دیگری متفاوت است. جاذبه‌های فرانسه ترکیبی از نشانه‌های نمادین و مناظر خیره‌کننده است. هنگام قدم‌زدن در خیابان‌های زیبای پاریس یا پیاده‌روی در دره سرسبز لوآر که به آن دره لویر هم گفته‌ می‌شود، احساس می‌کنید که در رویاهایتان قدم می‌زنید. پس اگر بسیار احساساتی هستید، بین فرانسه یا اسپانیا قطعا فرانسه انتخاب شما است. لازم است که توضیح مختصری هم درمورد دره لوآر بدهیم؛ این دره بزرگ‌ترین منطقه فرانسه است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و قلعه شامبورد، بزرگترین قلعه آن است که شما از دیدنش مسحور خواهیدشد. در فرانسه تمامی فعالیت‌ها، حول‌محور فرهنگ این کشور می‌چرخد؛ برای مثال شرکت در یک کلاس آشپزی فرانسوی یا بازدید از یک تاکستان چندصدساله، دوچرخه‌سواری در تپه‌های پروانس و… . کشور اسپانیا، جاذبه‌هایی را ارائه می‌دهد که تلفیقی از شگفتی‌های تاریخی و طبیعی است. فرانسه یا اسپانیا کدام یک انتخاب شما است؟ برای انتخابی درست، به معرفی جاذبه‌های اسپانیا نیز می‌پردازیم. کاخ الحمرا در گرانادا که از دیدنش شگفت‌زده می‌شوید، پیاده‌روی در منظره کوه‌های پیرنه در هوئسکا و… تعدادی از جاذبه‌های این کشور است. ازجمله فعالیت‌های جاری در اسپانیا می‌توان به زندگی پرجنب‌وجوش و شرکت در مهمانی‌ها، چرت به‌هنگام بعدازظهر، پیاده‌روی در پارک‌های ملی و… اشاره کرد. پس چنانچه علاقه‌مندید که به‌غیر از زندگی مدرنیته، به کشف رموز سنت‌های قدیمی نیز مشغول باشید، بین کشور فرانسه یا کشور اسپانیا، انتخاب شما اسپانیا خواهد بود.

سواحل

سواحل اسپانیا یا فرانسه

هنگام کاوش در سواحل فرانسه و اسپانیا، آماده شوید تا شن و ماسه را بین انگشتان پاهایتان احساس کنید، پس بیایید در آن شیرجه بزنیم. سواحل فرانسه ترکیبی از نقاط پرزرق‌وبرق و مخفیگاه‌های آرام است. فرنچ ریویرا یا کوت دازو در جنوب‌شرقی فرانسه، برکناره دریای مدیترانه است که قطعا از دیدن این جاذبه طبیعی شگفت‌زده خواهیدشد. همچنین ساحل پامپلون که برروی تپه‌ای طولانی از ماسه سفید ریز واقع شده‌ و با رنگ دریای آبی بسیار متضاد است. این پهنه خیره‌کننده را ترجیح می‌دهید یا سواحل زیبا و آرام نرماندی؟ فرانسه یا اسپانیا کدام یک انتخاب شما است؟ بگذارید برای انتخابی بهتر، شما را با سواحل زیبای اسپانیا هم آشنا کنیم. این کشور به‌خاطر خطوط ساحلی غرق در آفتاب، بسیار معروف است. کاستا دل سول یک بهشت ساحلی در جنوبی‌ترین منطقه اسپانیا و یکی از سواحل معروفش است. شهر ماربیا که نامش به‌معنای دریای زیبا است نیز سواحل شنی درخشان و چشمگیری دارد، همچنین سواحل جزایرقناری با ماسه‌های سیاه نیز انتخاب خوبی است. حالا بین فرانسه یا اسپانیا، کدام کشور را برای رفتن به سواحلش انتخاب می‌کنید؟ هر دو کشور سواحل زیبایی دارد که سواحل فرانسه برای گذراندن یک تعطیلات دونفره و لوکس، انتخاب بهتری است. درعین‌حال سواحل پرجنب‌وجوش اسپانیا با تفریحات آبی، برای تعطیلات خانوادگی مناسب‌تر است.

غذاخوردن در فرانسه یا اسپانیا

غذاخوردن در فرانسه یا اسپانیا

جست‌وجو در غذاها و آشپزی فرانسه یا اسپانیا، کدام جالب‌تر است؟ بیایید از غذاهای مختص به هر دو کشور حرف بزنیم تا اشتهایتان باز شود. وقتی صحبت از غذا می‌شود، فرانسه به‌عنوان مظهر ظرافت در آشپزی یاد می‌شود؛ آن هم با وجود شیرینی‌های لطیف و خامه‌زده‌شده یا غذاهای معروف و خوشمزه‌. تمامی غذاهای فرانسوی را به‌جای چشیدن باید درک کرد؛ زیرا عطر و طعم‌های بی‌نظیر و نابی دارد. یکی از این غذاها، کوک اوین است. این غذا در ساده‌ترین حالت، یک مرغ پخته در نوشیدنی انگور با هویج، قارچ، پیاز، سیر و دیگر سبزیجات است که امروزه سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز در کنار آن سرو می‌شود. افسانه این غذا به این شکل است که پختش به زمانی برمی‌گردد که ژولیوس سزار، فرانسه امروزی را فتح کرد. 

شکم‌گردی در فرانسه یا اسپانیا؟ صحنه آشپزی در اسپانیا یک جشن انفجار از تمامی طعم‌ها است. خوردن تاپاس که یک میان‌وعده خوشمزه است، باید اولین قدم برای شما باشد. پائلا یا پائیا نیز غذای سنتی این کشور محسوب می‌شود؛ یک غذای برنجی با زعفران زیاد که با گوشت یا غذاهای دریایی طبخ می‌شود. ته‌دیگ برشته‌شده این غذا که شبیه به ته‌دیگ‌های ایرانی است، واقعا خوردن دارد. غذاخوردن در فرانسه یا اسپانیا؟ بستگی به سلیقه شما در انتخاب غذا دارد. اگر به‌دنبال غذاخوردن در رستوران‌های شیک و صحنه‌های شبانه هستید، به فرانسه بروید و برای غذاخوردن در مکانی پرجنب‌وجوش، به اسپانیا بروید و با حجم زیادی از طعم‌ها روبه‌رو شوید.

خریدکردن

خریدکردن در فرانسه یا اسپانیا

در فرانسه بوتیک‌های شیک و خاصی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به خرید و مد روز، بسیار مناسب است. پاریس پایتخت فرانسه که به‌عنوان پایتخت مد شناخته‌ می‌شود، خانه برندهای لوکسی مانند شنل و دیور است. به شهر سینت کوین فرانسه و بازار Marche aux puces که یکی از بازارهای دست‌دوم فروشی است، بروید و با گنجینه‌های منحصربه‌فردش روبه‌رو شوید. فرانسه یا اسپانیا؟ انتخاب سختی است، با ما همراه باشید تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم. کشور اسپانیا ترکیبی از مد خیابانی و محصولات سنتی است. در گران ویای مادرید که به‌خاطر شلوغی و تردد زیاد به آن خط بزرگ می‌گویند، فروشگاه‌های زیادی برای عاشقان خرید وجود دارد که ارائه‌دهنده برندهای بین‌المللی و محلی است. همچنین می‌توانید به بازارهای محلی مانند ال راسترو که یکی از محبوب‌ترین بازارهای واقع‌شده در شهر مادرید است، سری بزنید. در این بازار فروشندگان همه‌چیز برای فروش دارند؛ از لباس گرفته تا عتیقه. در هر دو کشور فرانسه یا اسپانیا، امکان خریدی راحت و لوکس وجود دارد. فرانسه با داشتن فروشگاه‌های مد، عطاری‌ها و رستوران‌های لوکس، عطرفروشی‌های شهر Grasse ، شیرینی‌پزی‌ها با ماکارون‌های خوشمزه و… برای عاشقان مد و لذت‌های آشپزی مناسب است. از سویی دیگر اسپانیا بهشتی است برای دوستداران هنر و صنایع دستی؛ مانند لباس فلامنکو، کیف‌های چرمی، گیتار راک افسانه‌ای و… . 

محل اقامت در فرانسه یا اسپانیا

محل اقامت در فرانسه یا اسپانیا

حالا به‌سراغ گزینش اقامت در این دو کشور می‌رویم، فرانسه یا اسپانیا؟ کدام یک اقامتگاه‌های بهتری دارد؟ فرانسه اقامتگاه‌های زیادی دارد؛ از هتل‌های لوکس گرفته تا قلعه‌های جذابی که برای اقامت مناسب است. برای اقامت می‌توانید به لوکس‌ترین هتل‌ها مانند هتل ریتز مراجعه کنید یا برای داشتن یک تجربه منحصربه‌فرد و عجیب می‌توانید در حومه فرانسه یک کلبه اجاره کنید. اکثر هتل‌های فرانسه تجملاتی و بسیار لوکس است؛ پس اگر این ویژگی‌ها برای شما اهمیت دارد بین فرانسه یا اسپانیا، کشور فرانسه را انتخاب کنید. حالا به سراغ اسپانیا می‌رویم. این کشور اقامتگاه‌های متنوعی دارد؛ از هتل‌های مدرن در شهر بارسلون گرفته تا هتل فینکا کورستین که یکی از مجلل‌ترین و زیباترین هتل‌های اسپانیا است. همچنین می‌توانید به املاک روستایی برای اجاره اقامتگاه مراجعه کنید. بنابراین اگر به‌دنبال هتل‌های لوکس و جذاب برای اقامت هستید، فرانسه مقصد ایده‌آلی است ولی اگر به‌دنبال یک اقامت راحت و زندگی محلی هستید، اسپانیا بهترین انتخاب است.

برنامه رزرو هتل سفرتان را میتوانید با سه کلیک انجام دهید.

خانواده دوستی و فعالیت‌های کودکان

خانواده دوستی و فعالیت‌های کودکان

اگر قصد دارید خانوادگی سفر کنید و نمی‌توانید بین فرانسه یا اسپانیا یکی را انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا به آنچه که هر کشور برای خانواده‌ها و کودکان دارد، بپردازیم. فرانسه مملو از جاذبه‌های خانوادگی است. به دیزنی‌لند پاریس، شهر علم و فناوری یا Cite des Sciences et de l lndustrie که درحال‌حاضر بزر‌گ‌ترین موزه علم و صنعت اروپا است بروید تا شرایط تفریح برای بچه‌ها فراهم باشد. اسپانیا نیز شرایط سرگرمی و تفریح برای بچه‌ها را دارد؛ مکان‌هایی مانند پارک پورت آونتورا درنزدیکی شهر بارسلون، آکواریوم و باغ‌وحش واقع در شهر مادرید و…   مکان‌های خوبی برای تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود. درکل باید برای انتخاب بین فرانسه یا اسپانیا، آن هم ازنظر تفریحات خانوادگی بیشتر توضیح دهیم.

کشور فرانسه فعالیت‌های منحصربه‌فردی برای کودکان دارد؛ ازجمله رفتن به پارک دو لاویلت و تماشای نمایش عروسکی، سوارشدن بر چرخ‌وفلک‌های قدیمی که در بسیاری از شهرهای فرانسه وجود دارد و… . در اسپانیا فعالیت‌هایی مانند ساختن قلعه‌های شنی در سواحل کوستا دل سول، آشنایی با زندگی دریایی در آکواریوم اوشن گرافیک یا L Oceanografic در شهر والنسیا و… برای تفریح بچه‌ها وجود دارد. فرانسه یا اسپانیا کدام یک انتخاب شما است؟

اکتشاف راه‌ها و دسترسی به فرانسه یا اسپانیا

اکتشاف راه‌ها و دسترسی به فرانسه یا اسپانیا

دسترسی به فرانسه یا اسپانیا و اکتشاف این مسیرها چقدر آسان است؟ از ایالات متحده پروازها به هر دو کشور به‌خصوص به شهر پاریس در فرانسه و شهر مادرید در اسپانیا نسبتا ساده است. میانگین زمان پرواز به پاریس حدود 8 ساعت و تا مادرید حدود 7.5 ساعت طول می‌کشد. هنگامی که به کشور فرانسه رسیدید، برای تردد راحت و سریع از قطار تندرو TVG استفاده کنید تا شما را در کمترین زمان از پاریس به مارسی قدیمی‌ترین شهر فرانسه برساند. در کشور اسپانیا نیز می‌توانید سوار قطار سریع‌السیر AVE شوید و حدودا در 2.5 ساعت، از مادرید به بارسلون بروید. اتوبوس و مترو نیز برای حمل‌ونقل در اسپانیا قابل اعتماد است. پس بین کشور فرانسه یا کشور اسپانیا، کدام‌یک ازنظر حمل‌ونقل شرایط بهتری دارد؟ به‌طور خلاصه هم فرانسه و هم اسپانیا، شبکه‌های حمل‌ونقل خوبی دارد که سفرهای داخلی در این کشورها را بسیار راحت کرده‌است. پس چه خیابان‌های رمانتیک فرانسه و چه مناظر پرجنب‌وجوش اسپانیا را انتخاب کنید، رفت‌وآمد در هر دو کشور راحت و آسان است.

یک سفر فوق العاده با رزرو تور سه کلیک

آب‌وهوا

هنگام سفر به فرانسه یا اسپانیا، درنظرگرفتن آب‌وهوا بسیار مهم است. کشور فرانسه آب‌وهوای متنوعی دارد. دمای هوا در این کشور در اوج تابستان می‌تواند به 77 درجه فارنهایت یا 25 درجه سانتیگراد برسد، درحالیکه زمستان‌ها اغلب دما به‌حدود 38 درجه فارنهایت یا 3 درجه سانتیگراد می‌رسد. در جنوب فرانسه نزدیک به شهر مارسی، آب‌وهوا گرم‌تر و آفتابی‌تر است و دما برای بازدید از ساحل بسیار ایده‌آل است. در کشور اسپانیا آب‌وهوا متفاوت است. در تابستان دمای شهر مادرید به 95 درجه فارنهایت یا 35 درجه سانتیگراد می‌رسد و بسیار گرم است. درحالیکه در زمستان، دما تا 41 درجه فارنهایت یا 5 درجه سانتیگراد می‌رسد و آب‌وهوا خنک است. در مناطق ساحلی مانند شهر بارسلونا، دما ملایم‌تر و ثابت‌تر است. از نظر دما و آب‌وهوا، فرانسه یا اسپانیا کدام یک انتخاب شما است؟ به‌طور خلاصه، هر دو کشور دارای آب‌وهوای متنوعی است اما درکل اسپانیا گرم‌تر و آفتابی‌تر است. اگر به هوای گرم و آفتابی علاقه دارید به اسپانیا بروید، اما اگر آب‌وهوای معتدل‌تری را ترجیح می‌دهید، فرانسه مقصد بهتری است.

امنیت سفر در فرانسه یا اسپانیا

امنیت سفر در فرانسه یا اسپانیا

هنگام انتخاب مقصد برای مسافرت، امنیت داشتن در سفر یک جنبه ضروری و مهم است. به‌همین دلیل دو کشور فرانسه و اسپانیا را این جهت بررسی می‌کنیم. به‌طورکلی هر دو کشور برای بازدید امن است و شما می‌توانید با خیال راحت سفر کنید. اما جرائم کوچک مانند جیب‌بری در مناطق توریستی و شلوغ پاریس و بارسلون، بسیار رایج است، پس مراقب وسایل خود باشید. بین فرانسه یا اسپانیا، از این نظر تفاوتی نیست. در اسپانیا اگر در شهرهای کوچک اقامت دارید، باید از زمان استراحت و تعطیلی آگاه باشید؛ زیرا بسیاری از مغازه‌ها بعدازظهر تعطیل می‌شود. اگر از این موضوع خبر نداشته باشید، ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد. به‌طور خلاصه، فرانسه یا اسپانیا تفاوتی ندارد و فضای هر دو کشور برای مسافرت امن است. اما شما باید از جرائم کوچک و آداب‌ورسوم محلی آگاه باشید و با کمی آمادگی و آگاهی تعطیلات بدون استرسی را بگذرانید و از آن لذت ببرید.

هزینه‌های سفر

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، بررسی هزینه‌های آن بسیار اهمیت دارد. در فرانسه ممکن است حدود 80 یورو یا حدودا 90 دلار در روز برای وعده‌های غذایی، حمل‌ونقل و بازدید از جاذبه‌های این کشور هزینه کنید. برای اقامت در یک هتل با سطح متوسط، ممکن است 100 یورو یا حدودا 112 دلار دیگر نیز به هزینه‌هایتان اضافه شود. بین فرانسه یا اسپانیا، هزینه‌های سفر به اسپانیا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. هزینه‌های روزانه ممکن است حدود 60 یورو یا 67 دلار باشد و اقامت در یک هتل در سطح متوسط، حدود 70 یورو یا 78 دلار، به هزینه‌ها اضافه می‌کند. بیان این نکته دارای اهمیت است که در شهرهای شلوغ یا پایتخت هر کشور، بی‌شک هزینه‌ها بیشتر است؛ برای مثال هزینه‌ها در شهرهایی مانند پاریس و مادرید بیشتر از شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی است. بین فرانسه یا اسپانیا کدام یک انتخاب شما است؟ به‌طور خلاصه نتیجه می‌گیریم که هزینه‌ها در کشور اسپانیا در مقایسه با فرانسه، ارزان‌تر است، اما با داشتن یک برنامه دقیق، هر دو کشور می‌تواند گزینه‌های خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای گذراندن تعطیلات باشد.

جمع‌بندی

انتخاب بین فرانسه یا اسپانیا برای گذراندن یک سفر لذت‌بخش، انتخاب سختی است؛ زیرا هر دو کشور، تاریخ غنی، جاذبه‌های متنوع، سواحل خیره‌کننده، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، غذاهای خوشمزه و… دارد. اگر اهل تاریخ و یا عاشق فرهنگ هستید به فرانسه بروید تا در کنار فضای رمانتیک آن، از آب‌وهوای معتدلش نیز لذت ببرید. از طرفی دیگر اگر آب‌وهوای گرم و آفتابی دوست دارید، به سبک زندگی آرام و درعین‌حال پرجنب‌وجوش علاقه‌مندید و درعین‌حال هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برایتان مهم است، کشور اسپانیا مقصد ایده‌آلی محسوب می‌شود. بین فرانسه یا اسپانیا برای گذراندن تعطیلات خانوادگی تفاوتی نبود؛ زیرا هر دو کشور فعالیت‌های زیادی برای ارائه دارد.

این موضوع به علایق خانواده و کودکانتان بستگی دارد که به کاوش در کاخ‌های بزرگ فرانسه علاقه دارند یا شرکت در جشن‌های سنتی اسپانیایی. وقتی بحث رفت‌وآمد درمیان باشد، سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی هر دو کشور بسیار کارآمد است. ازنظر امن بودن نیز هر دو کشور دارای یک فضای امن و راحت است، البته به‌شرط آگاه بودن و احتیاط کردن. در نهایت انتخاب بین کشور فرانسه یا کشور اسپانیا به علایق، ترجیحات، هدف شما از سفر و بودجه‌تان بستگی دارد زیرا سفر به هر کدام از این کشورها قطعا یک تجربه به‌یادماندنی برای شما می‌شود. چنانچه به فرانسه یا اسپانیا سفر کردید، تجربه سفر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید تا دیگران علاوه‌بر درنظر گرفتن نکات گفته‌شده، با خواندن تجربیات شما بهترین تصمیم را بگیرند.  

نظرات کاربران