جاهای ترسناک فرانسه

جاهای ترسناک فرانسه؛ از قلعه های نفرین شده تا نجوای ارواح!

بدون شک جاهای ترسناک و خالی از سکنه‌ای در فرانسه وجود دارد که با توجه به تاریخ دراماتیک، یادآور زندگی و دوران گذشته است. داستان‌های متعددی نشان می‌دهد که چیز‌های ماوراء‌الطبیعه هنوز هم در سراسر کشور فرانسه وجود دارد؛ از قلعه‌هایی با تاریخچه‌های معروف گرفته تا احتمالاً تسخیرشده‌ترین جنگل‌های جهان، فرانسه طرفداران تاریکی و چیزهای مرموز را ناامید نخواهد کرد. در این مقاله همراه ما در سه‌ کلیک باشید تا شما را با جاهای ترسناک فرانسه آشنا کنیم. اگر به اندازه کافی شجاع باشید، ممکن است در طول اقامت خود در کشور، نگاهی اجمالی به این اسرار ماوراء‌الطبیعه بیندازید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما فقط با سه کلیک خوبه!

1. مون سن میشل

جاهای ترسناک فرانسه

مون سن میشل، سکونتگاهی واقع در مرز برتاین و نرماندی، به قدری زیبا است که در فیلم‌های محبوب به‌عنوان الگوی قلعه‌ها عمل می‌کرد. با این حال، این مکان به یکی از جاهای ترسناک وتسخیرشده فرانسه به‌شمار می‌رود.

اُبی (مجموعه‌ای از ساختمان‌ها که برای افراد مذهبی مسیحی ساخته شده‌ است) در جزیره مون سن میشل، به شدت مستحکم است و شبیه بهشت است. جای تعجب نیست که منبع الهام باشد؛ چراکه به نظر می‌رسد چیزی متعلق به یک سریال فانتزی است.

این جزیره علیرغم اینکه خانه «عجایب غرب» است، به‌خاطر حالات ترسناکش شناخته شده است؛ تا جایی که برخی از مردم از دیدن آن می‌ترسند. رسیدن به آن نیز آسان نیست. دسترسی به جزیره فقط در هنگام جزرومد با پای پیاده امکان پذیر است. آیا از این قلعه جن‌زده که یکی از جاهای ترسناک فرانسه است، دیدن می‌کنید؟

طبق افسانه‌ها، سنت اوبرت، رویایی از فرشته مایکل دریافت کرد که او را به ساختن یک صومعه در آنجا دعوت کرد. کلیسای مون سن میشل، موضوع چندین اسطوره و داستان ارواح است. به نظر می‌رسد آب‌های نزدیک جزیره، جایی است که بیشتر ارواح را می‌توان در آنجا یافت. نبرد جنگ صدساله در یکی از خونین‌ترین روزهای تاریخ فرانسه نیز در سواحل مجاور رخ داد. که بیش از 2000 انگلیسی به فرماندهی کاپیتان لوئیس داستوتویل و سربازانش در آن کشته شدند. به دلیل هرج‌ومرج، اعتقاد بر این است که روح بسیاری از انگلیسی‌ها نمی‌تواند به قلمرو بعدی منتقل شود؛ در نتیجه اکنون صدای ناله‌هایشان به هنگام جزرومد از زیر دریا شنیده می‌شود.

اکثریت ساکنان جزیره قبل از انقلاب فرانسه، راهبان و مردمی با تقوا بودند. دفن اجساد مردگان در دیوارهای کلیسا یک رسم معمول بود،؛بنابراین هر زمان که راهب جزیره می‌مرد، او را به این طریق دفن می‌کردند. هنگامی که انقلاب به جزیره رسید، این راهبان مجبور شدند صومعه را رها کنند؛ زیرا شورشیان، مون سن میشل را هتک حرمت کردند و مکان مقدس را به زندان تبدیل کردند. برخی می‌گویند که ارواح راهبان مرده بر اثر آشفتگی بیدار شده‌اند و روح ناآرام آن‌ها همچنان در آنجا پرسه می‌زند.

2. قلعه ورسای؛ از جاهای ترسناک فرانسه

جاهای ترسناک فرانسه؛ قلعه ورسای

امروزه هنوز هم داستان‌های متعددی درباره قلعه فرانسوی ورسای و ساکنان قبلی آن نقل می‌شود. این قلعه محل اقامت پادشاه لوئیس شانزدهم و ماری آنتوانت، یکی از بدنام ترین زوج‌های سلطنتی فرانسه بود. به‌ دلیل ولخرجی‌های گزاف آن‌ها درحالی که بقیه کشورشان گرسنه بود، این زوج در نهایت سر بریده شدند. در سال 1789، آشوبگران خشمگین این زوج را از کاخ ورسای خارج کردند.

گزارش شده است که روح لویی شانزدهم در راهروهای کاخ عظیم او سرگردان است. به‌ نظر می‌رسد او به دنبال همسر و فرزندانش است یا شاید از خود می‌پرسد که چگونه اجازه داد اوضاع آنقدر از کنترل خارج شود که در نهایت سرش را ببرند. روح بنجامین فرانکلین که در سال 1778 از زوج مشهور سلطنتی دیدن کرد نیز در کاخ دیده می‌شود.

67000 متر مربع  این کاخ شامل 2300 اتاق و 67 پله است. با وسعت و تاریخچه‌ای که دارد، مطمئناً اتفاقات عجیب و قرار گرفتن در فهرست جاهای ترسناک فرانسه برای آن قابل انتظار است. گزارش‌های متعددی از مه‌های سفید و نقاط یخی اطراف تخت ماری آنتوانت در پتی دو تریانو گزارش شده است. برخی می‌گویند که مشاهداتی در آپارتمان ملکه داشته‌اند و دیده‌اند که چیزهایی به خودی خود حرکت می‌کنند و چیزهایی از آب در می‌آیند. شایعه شده است که روح ملکه در خانه نگهبانی سرگردان است؛ جایی که او قبل از اعدام در سال 1792 در آنجا زندانی شد. داستان ماری آنتوانت بدنام، قلعه ورسای را به یکی از جن زده‌ترین جاهای ترسناک فرانسه تبدیل می‌کند.

گفته می‌شود روح شارل دوگل که در دوران ریاست جمهوری خود از جناح شمالی کاخ بزرگ تریانون به‌عنوان دفتر خود استفاده می‌کرد، در داخل دیوارهای وسیع ورسای باقی مانده است. ناپلئون بناپارت، بارها با همسر دومش در گراند تریانون اقامت داشت و از دیگر شخصیت‌های تاریخی است که گفته می‌شود روحش کاخ ورسای را تسخیر کرده است.

3. قلعه Château de Châteaubriant

جاهای ترسناک فرانسه

در لبه شرقی برتاین، قلعه Château de Châteaubriant  وجود دارد که ابتدا در قرن یازدهم به‌عنوان سپر دفاعی در برابر آنژو و پادشاهی فرانسه ساخته شد. فرانسوی‌ها این قلعه را در طول جنگ Mad و پس از محاصره تصرف کردند.

Chateau de Chateaubriant  چندین بار پس از انقلاب فرانسه فروخته و بازسازی شد. زمانی یک دفتر اداری بود. سپس افراد حاضر در آن، دفاتر خود را در سال 1970 تعطیل کردند و امروزه پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. طبق گزارش‌ها، بخش خالی از سکنه قلعه با بقیه ساختمان متفاوت است؛ چراکه طعمی ایتالیایی دارد. اتاق طلایی (Chambre dorée) که در طبقه اول واقع شده است، تنها اتاقی است که در این بال در دسترس مهمانان قرار دارد. اما چرا این قلعه از جاهای ترسناک فرانسه است؟ زیرا ادعا شده در قلعه، ارواح ژان دو لاوال و همسرش فرانسوا دو فوکس سرگردان است.

فرانسوا در اکتبر 1537 درگذشت. ظاهرا شوهرش در آن زمان به دلیل عصبانیت وقتی از رابطه او با پادشاه فرانسیس اول مطلع شد، او را در اتاق خواب خود حبس کرد. با انتشار شایعات ترور، تصور می‌شود که او مسموم شده یا خونریزی کرده است. اما چیزی که مهم است این است که گزارش شده از تاریخ مرگ او در 16 اکتبر و دقیقا در نیمه شب، روح او همچنان در راهروها سرگردان است. برخی گزارش کردند که فرانسوا دو فوکس، همسرش ژان دو لاوال و معشوقه‌اش پادشاه فرانسیس اول، همراه با صف‌های شبح‌واری از شوالیه‌ها و راهبان به آرامی از پله‌های اصلی بالا می‌روند.

4. دخمه مردگان پاریس؛ از جاهای ترسناک فرانسه

جاهای ترسناک فرانسه؛ دخمه مردگان پاریس

صدوهشتاد کیلومتر تونل هزارتومانند در 65 فوت زیر خیابان‌های پاریس، گورهای 6 میلیون نفر را در خود جای داده است. تنها بخش کوچکی از این دخمه‌ها در دسترس گردشگران است و باقیمانده مسدود شده است. در قرن هفدهم، دولت به یک راه‌حل سریع برای خلاص شدن از کوه اجسادی که بیش از حد قبرستان‌های غیربهداشتی اطراف شهر را شلوغ کرده بودند، نیاز داشت. پیشنهاد دفن اجساد در دخمه‌های معروف پاریس توسط Alexandre Lenoir و Thiroux de Crosne ارائه شد.

سیاستمدار، Louis-Etienne Hericart de Thury بعدا آن را فرصتی برای تبدیل مکان به یک خلاقیت هنری دید. او جمجمه‌ها و استخوان‌ها را بر روی دیوارها طوری سازماندهی کرد تا تصویری که امروز می‌بینیم، ساخته شود. گفته می‌شود که دخمه ها توسط ارواح اجساد مرده دفن شده در آنجا تسخیر شده ‌ند و یکی از تسخیرشده‌ترین جاهای ترسناک فرانسه به‌شمار می‌رود.

5. قلعه Château de Commarque

قرن دوازدهم شاهد ساخت قلعه قرون وسطایی Château de Commarque در خود بود. دونژون عظیم (برج دفاعی)، سازه‌ای که محل زندگی اصلی را در برمی‌گرفت و دیوارهای ساختمان ‌کوچک‌تر، از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین بقایای آنجا است. این قلعه یک مکان کلیدی در طول جنگ صد ساله و طبق افسانه، صحنه یک حادثه دیدنی تقریباً شبیه به داستان رومئو و ژولیت بود. این حادثه زمانی رخ داد که کنت کامارک و بارون بیناک بر سر منطقه دیگری در نزدیکی قلعه درگیری داشتند. پسر خانواده رقیب، عاشق دختر کنت کومارک شد. کنت کامارک که از این موضوع عصبانی شده بود، مرد جوان را چند ماه در سلول قلعه زندانی کرد تا اینکه سرانجام اعدامش نمود. از آن زمان، شایعات حاکی از آن است که این منطقه توسط اسب ارواح مرد جوان تسخیر شده است که در شب‌هایی که ماه کامل می‌شود، در تعقیب صاحبش، خرابه های دژ را دنبال می‌کند.

علاوه بر این گفته می‌شود هر کسی که سعی در مشاهده روح داشته است، به روش‌های عجیب‌وغریبی مرده است. با توجه به افسانه های وهم انگیز، Château de Commarque یکی از محبوب‌ترین جاهای ترسناک فرانسه برای گردشگران است.

قلعه شاتو د بریساک؛ از جاهای ترسناک و خالی از سکنه فرانسه

جاهای ترسناک فرانسه

در دره رودخانه Loire فرانسه، نزدیک به شهر  Angers، قلعه بریساک قرار دارد. قلعه اولیه در قرن یازدهم ساخته شد و در قرن پانزدهم، دوک بریساک، مالکیت آن را به دست آورد. این قلعه امروزه به‌عنوان یکی از خالی‌سکنه‌ترین جاهای ترسناک فرانسه شناخته می‌شود.

دوک تصمیم گرفت قلعه قرون وسطایی قبلی را ویران کند و یک قلعه کاملاً جدید به سبک رنسانس بسازد. در آن زمان او نام جدید شاتو د بریساک را به آن داد. عمارت جدید در حالی ساخته شد که برج‌های دوقلو قرون وسطایی در جای خود باقی مانده بودند.

بانوی سبزپوشی موسوم بهla Dame Verte  یکی از بدنام‌ترین ساکنان قلعه بریساک است که روحش در آنجا سرگردان است. طبق افسانه‌ها، بانوی سبز، روح شارلوت دو برزه، دختر نامشروع چارلز هفتم و اگنس سورل است. ازدواج شارلوت با نجیب‌زاده‌ای به نام ژاک دو برزه در سال 1462 ترتیب داده شد. به گفته دیگران، این زوج واقعاً یکدیگر را دوست نداشتند و این ازدواج جنبه سیاسی داشت. همچنین گفته شده است که این دو نفر شخصیت‌های بسیار متمایزی داشتند؛ برای مثال، گزارش شده است که شارلوت سبک زندگی مرفه‌تری را ترجیح می‌داد، درحالی که ژاک فعالیت‌های بیرون از خانه مانند شکار را دوست داشت. با این شخصیت‌های متفاوت، ازدواج آن‌ها محکوم به شکست بود.

در نیمه‌های یک شب، خدمتکاری ژاک را از خواب بیدار کرد و به او گفت که همسرش با پیر دو لاورین رابطه دارد. هنگامی که ژاک همسر و معشوقش را در زنا گرفتار کرد، آن دو نفر را به قتل رساند. مدت کوتاهی پس از قتل، ژاک قصر را ترک کرد؛ زیرا نتوانست فریادهای ارواح همسر و معشوقه‌ او را تحمل کند.

ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه روح پیر ناپدید شده است و تنها روح شارلوت در قلعه بریساک باقی مانده است. اگرچه گفته م‌ شود که بازدیدکنندگان اغلب از روح او وحشت‌زد شده‌اند، اما دوک‌های قلعه به حضور او عادت کرده‌اند.

7. قلعه پویمارتین

جاهای ترسناک فرانسه؛ قلعه پویمارتین

قلعه پویمارتین در قرن سیزدهم، شاید در حدود سال 1269 ساخته شد و اکنون یکی از جاهای ترسناک فرانسه است. جنگ صدساله در Perigord  آغاز شد و این قلعه نقش مهمی در درگیری بین فرانسه و انگلیس داشت.

امروزه این قلعه از طریق حیاط سنت لوئیس، پذیرای بازدیدکنندگان است و گنجینه‌های مختلفی مانند ملیله‌های آوبوسون قرن هجدهم، دودکش نقاشی‌شده با ترومپ‌لوی قرن هفدهمی در اتاق افتخار و سقف فرانسوی تالار بزرگ که با ملیله‌های فلاندری تزیین شده است را ارائه می‌کند.

گزارش شده است که ژان دو سنت کلار، همسرش ترز را در آغوش یک لرد جوان هنگام بازگشت به قلعه گرفتار کرد. ژان با حسادت و عصبانیت او را قبل از حبس کردن همسرش در برج کشت و پس از پانزده سال توبه پر مشقت، در همانجا دار فانی را وداع گفت. درِ اتاق، دیوارکشی شده بود و او از درِ کوچک تله غذا دریافت می‌کرد. او در این فضای کوچک روی یک تشک ضعیف می‌خوابید؛ جایی که دودکش به او اجازه می‌داد آشپزی کند و خودش را گرم کند. همچنین دو میله در پنجره‌اش وجود داشت تا او را از رفتن بازدارد.

این افسانه ادعا می‌کند که ترز هر روز عصر در حدود نیمه‌شب به قلعه برمی‌گردد و از پله‌ها به سمت اتاقش بالا می ‌ود. روح او هنوز در آنجا سرگردان است؛ چراکه جسد او در آن اتاق، مهر‌وموم شده بود. هم مهمانان و هم برخی از ساکنان قلعه با روح بانوی سفید روبه‌روشده‌اند.

8. Greoux-les-Bains؛ از جاهای ترسناک فرانسه

به نظر میظ2رسد که دژ مستحکمی در منطقه Alpes-de-Haute-Provence فرانسه شاهد تقریباً تمام نبردهای مهم ثبت‌شده در تاریخ فرانسه بوده است. این دژ که Greoux-les-Bains نام دارد، واقعاً یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی در فرانسه است.

ممکن است در بالای قلعه، در قلب Gréoux-les-Bains، چیزهای ماوراءالطبیعه را تجربه کنید. برخی ادعا می‌کنند که اگر شبانه به تنهایی در خیابان‌هایش قدم بزنید، تجربه‌ای ترسناک خواهید داشت و صدای زمزمه‌هایی را خواهید شنید. حتی چند سایه مرموز را می‌بینید که بر روی دیوارهای سنگی قلعه می‌رقصند.

9. جنگل  Fôret de Brocéliande

جاهای ترسناک فرانسه

Fôret de Brocéliande یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های جهان است که 90 کیلومتر در برتاین را اشغال کرده و تا نزدیک رن امتداد دارد. این جنگل شامل Château de Comper، Château de Trécesson  و سایت تاریخی ملی Forges of Paimpont است. همچنین بخشی از یک منطقه جنگلی بزرگ‌تر است که بخش‌های همسایه موربیان وکوت دارمور  را دربرمی‌گیرد. این جنگل  افسانه آرتوریان، از جمله مرلین جادوگر، لنسلوت، بانوی دریاچه ویوین و مورگان لی فی، خواهر ناتنی آرتور را دربرمی‌گیرد. محیط سرسبز جنگل خانه اژدهایان وحشتناک، شوخی‌ها و دیگر موجودات اساطیری برتون است و از جاهای ترسناک فرانسه به‌شمار می‌رود.

10.Basilique du Bois-Chenu ؛ از جاهای ترسناک فرانسه

Basilique du Bois-Chenu  که باسیلیکای Sainte-Jeanne-d’Arc نیز نامیده می‌شود، در 11 کیلومتری شمال نوفشاتو در منطقه Vosges در نزدیکی Domrémy-la-Pucelle قرار دارد. باسیلیکا در سال 1881 بر اساس طرح‌های ایجادشده توسط معمار، پل سدیل ساخته شد. با این حال، ژرژ دمای و پسرانش مسئول تکمیل پروژه در سال 1926 بودند.

باسیلیکا که به سبک نئورومانسک ساخته شده است، به دلیل چند رنگی بودن موادش که شامل گرانیت صورتی از Vosges و سنگ آهک سفید از Euville است، به خوبی شناخته شده است. فضای داخلی با موزاییک‌های عظیم و نقاشی های لیونل رویر تزئین شده است که زندگی یک قدیس را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این، در زیر مجسمه نوتردام دو برمون، طاق اختصاص داده شده به نوتردام دز آرمیس نصب شده است؛ جایی که نقاشی‌هایی که جنگ 1870 را به تصویر می‌کشد، قرار داده شده.

باسیلیکا به ژان آرک اختصاص دارد و یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی فرانسه است. چندین مجسمه (که توسط آلار در سال 1894 و کوتو در سال 1946 مجسمه‌سازی شد) از ژان آو آرک و والدینش در محوطه باسیلیکا وجود دارد که هنگام شب روشن می‌شود.

در جنگ صد اله، ژان آو آرک برای انگلیسی‌ها جنگید و با سوزاندن در آتش اعدام شد. بازدیدکنندگان گزارش داده‌اند که روح او و دیگر ارواح کم‌تر معروف را در حال سرگردانی در کلیسا دیده‌اند. این مشاهدات آنجا را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ترسناک فرانسه در فهرست مقاله ما ثبت می‌کند.

جمع‌بندی

خالی از سکنه‌ترین مکان‌ها در فرانسه، مقاصد وهم‌انگیزی است. تاریخ غنی و متنوع فرانسه باعث ایجاد مکان‌های خالی از سکنه شده است که هر کدام داستان‌های جذاب خود را از اتفاقات ماوراءلطبیعی روایت می‌کند. از قلعه‌های زیبای دره Loire گرفته تا خرابه‌های عجیب‌وغریب پنهان‌شده در جنگل‌های انبوه، این مکان‌های خالی از سکنه در فرانسه ترکیبی از تاریخ، افسانه و رمز.راز را ارائه می‌دهد.

فرقی نمی‌کند به مسائل ماوراء الطبیعی اعتقاد داشته باشید یا نه، جاهای ترسناک فرانسه به شما این امکان را می‌دهد که از آن دیدن کنید و خودتان متوجه شوید که آیا داستان‌های ارواح واقعی است یا خیر. این مقاصد تاریخی فریبنده، موهای تنتان را سیخ می‌کند و در عین حال به شما امکان می‌دهد در لایه‌های تاریخی که فرهنگ و مناظر فرانسه را شکل داده‌است، بگردید. خوشحال می‌شویم نظراتتان را درمورد این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران