ترسناک ترین جاهای پاریس

ترسناک ترین جاهای پاریس؛ از هنر تاریک حفظ جسد تا موزه خون آشام ها!

وقتی برای رزرو بلیط هواپیما پاریس برنامه‌ریزی می‌کنید و با هیجان به دنبال جاذبه‌های دیدنی و کارهایی که در طول مدت اقامتتان می‌خواهید انجام دهید، می‌گردید؛ مطمئنا جاهایی مثل برج ایفل، نوتردام، طاق پیروزی، موزه لوور را از دست نخواهید داد. اما، بیایید در سفرتان کمی متفاوت‌تر از دیگران باشید و به سراغ کارهای هیجان‌انگیزتر و قسمت‌های تاریک شهر پاریس بروید. بله، ترسناک ترین جاهای پاریس!

Tour europe

9 تا از مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین جاهای پاریس

 قبل از هر چیز راهنمای سفر به پاریس را مطالعه کنید تا برنامه‌ریزی سفر برایتان راحت‌تر شود؛ بعد از آن به سراغ یکی از جاهای ترسناک این شهر بروید؛ به ما اطمینان کنید؛ سفرتان باحال‌تر و به یادماندنی‌تر خواهد شد.

1. گورستان پرلاشز پاریس (Cimetière du Père Lachaise)

پاریس

پر لاشز، بزرگترین گورستان پاریس است که در سراسر جهان به عنوان آخرین آرامگاه بزرگان موسیقی مانند فردریک شوپن، ادیت پیاف و جیم موریسون و غول‌های ادبی مانند اسکار وایلد و گرترود اشتاین شناخته می‌شود. در حالی که بیشتر قبرستان‌های فرانسوی به سبکی منظم و هندسی چیده شده‌اند، بخش مرکزی پرلاشز هزارتویی از مسیرهای پرپیچ‌وخم است که از دو طرف توسط مقبره‌های استادانه و مجموعه‌ای از مجسمه‌های مذهبی و بعضا عجیب پوشانده شده‌اند. به غیر از فضای متفاوت قبرستان، حدود 300 هزار نفر در آن مدفون شده‌اند و احتمال برخورد باارواح را بیشتر کرده‌اند. اگر می‌خواهید ترس و هیجان را تجربه کنید، در یک صبح آرام به این گورستان بروید و دقت کنید که هوا مه‌آلود نباشد؛ چراکه احتمالا به چیزی غیرمنتظره در تور پاریس خود برخورد می‌کنید.

2. ملک اربابی پاریس (Le Manoir de Paris)

حتما فیلم‌های ترسناک و خانه‌های خالی از سکنه را دیده‌اید؛ نظرتان درباره تجربه این لحظه چیست؟ ملاک ارزیابی یکی از ترسناک ترین جاهای پاریس ترکیبی از موزه‌های ترسناک و خانه‌های خالی از سکنه است که ترس و هیجان را برای شما به همراه دارد. در این خانه همه چیز به شکل وحشتناک قرار گرفته و افرادی هم هستند که با قیافه‌های ترسناک، جهنم را جلوی چشمانتان می‌آورند. شاید ساختگی باشد، ولی واقعا ترسناک و باحال است؛ اگر با دوستان و خانواده‌تان بروید، بیشتر از هر چیز خوش می‌گذرد.

رزرو تور اروپا

3.قبرستان کاتاکوبس (Les Catacombes)

پاریس

شهری با جمعیت 6 میلیونی آن هم در زیر شهر پاریس قرار دارد که بسیار دیدنی است؛ البته این جمعیت همگی جمجمه و استخوان‌های باقی‌مانده هستند. بله، در زیر خیابان‌های پاریس شبکه‌ای عظیم از تونل‌های پر از استخوان قرار دارد که به آن امپراتوری مرگ یا دخمه مردگان گفته می‌شود. برای رسیدن به آنجا، باید 130 پله را پایین بروید از نور به تاریکی برسید. خودتان برای راه رفتن در میان این تونل‌ها تماشای دیوارهایی از استخوان و جمجمه‌های انسان‌ها آماده کنید. بی‌شک اینجا مخوف‌ترین مکان دنیاست. اگر نارحتی قلبی دارید یا ترس از جای بسته، به هیچ وجه این مکان را به عنوان ترسناک ترین جاهای پاریس انتخاب نکنید.

4. موزه خون آشام‌ها (Le Musée des Vampires)

خوب، اگر به فیلم‌ها خون‌آشام علاقه دارید؛ وقت آن رسیده که در واقعیت هم تجربه‌اش کنید. بیایید با یکدیگر به  یکی از ترسناک ترین جاهای پاریس برویم. موزه خون آشام‌ها تنها موزه در جهان است که به دوستان افسانه‌ای و دندان‌دار ما اختصاص یافته است. اینجا یک مکان خصوصی است که توسط ژاک سیرجنت، دیوانه خون آشام‌ها تاسیس و ادره می‌شود. شاید فکر عقلش کم است ولی از علاقه‌اش به درآمد خوبی رسیده است.

پاسپورت دومینیکا

بگذریم، این موزه مملو از لوازم وحشتناکی است که او از برخی از وب سایت‌های عجیب و غریب اینترنت، همچنین بازارهای محلی و حتی برخی از قبرستان‌ها جمع آوری کرده است. برخی از بهترین (و ترسناک ترین) قطعات این مجموعه شامل یک گربه مومیایی شده و یک کیت معتبر محافظت از خون آشام قرن نوزدهمی است. با این تفاسیر، به همان اندازه که ترسناک است، قطعا این جاذبه عجیب و غریب پاریسی ارزش دیدن را دارد.

5. گورستان مون‌پارناس (Cimetière de Montparnasse)

پاریس

مون‌پارناس، دومین گورستان بزرگ پاریس است و آرامگاه برخی از بزرگترین نویسندگان و متفکرانی است که در این شهر زندگی کرده‌اند، از جمله ساموئل بکت، شارل پیر بودلر، ژان پل سارتر و سیمون دوبووار. این مکان زمانی محل سه مزرعه بود (ویرانه‌های یکی از آسیاب های بادی هنوز در لبه جنوبی قبرستان قابل مشاهده است) اما، اکنون از هر طرف توسط بلوک های آپارتمانی بلند و ساختمان های اداری احاطه شده است.

در این قبرستان مجسمه‌های عجیب و جالب زیادی وجود دارند که با سایه‌هایشان به خصوص در غروب خورشید وحشت و ترس را برای هر کسی به همراه دارند. فضایی مخوف آن با حرکت برگ درختان، نسمی ملایم و از همه مهمتر مجسمه‌های ترسناک، قلبتان را به دهانتان می‌آورد. این گورستان به عنوان یکی از ترسناک ترین جاهای پاریس، قطعا حالتان را دگرگون خواهد کرد.

6. موزه فراگونارد

نام فراگونارد اغلب با جنبه شیرین زندگی یعنی عطر و نقاشی همراه است. با این حال، اتفاقاً یکی از پسرعموهای این خانواده سرشناس، جراح دامپزشک آنوره فراگونارد، استاد هنر تاریک‌تری بود: حفظ جسد. مجموعه‌ی  اندام‌های خشک و داخل شیشه و پیکره‌های کامل او در موزه فراگونارد به نمایش گذاشته شده است. هر چند که برای برخی افراد این مکان جنبه آموزشی دارد، امااز نظر ما دیدن یک مرد خیره و بدون پوست کافی است که دل هر کسی را سرد کند. بله، موزه فراگونارد یکی از ترسناک ترین جاهای پاریس است که به احتمال زیاد ترس را با تمام وجودتان حس خواهید کرد.

7. قبرستان مون ماتر (Cimetière de Montmartre)

پاریس

یکی دیگر از ترسناک ترین جاهای پاریس و آخرین قبرستان آن، مون ماتر است. این گورستان در منطقه هجدهم است و آرامگاه افراد مطرحی چون ادگار دگا، الکساندر دوما، امیل زولا (اگرچه جسد او شش سال پس از مرگش به پانتئون منتقل شد) است. یکی از دلایل ترسناک بودن آن به تاریخ مون ماتر برمی‌گردد؛ زمانی که معدن گچ بوده، در انقلاب فرانسه به عنوان گور دسته جمعی استفاده می‌شده است. تصور کنید به قبرستانی پا می‌گذارید که درختان پیر و کلاغ‌ها پر سرو صدا آن حال و هوای ترسناکی بوجود ‌می‌آورند و این حس با تماشای مجسمه‌ها و مقبره‌های عجیب و غریب و نزدیک به هم کامل می‌شود. تنها نروید!

8. ساختمان پانتئون (La Crypte du Panthéon)

پانتئون و سرداب آن در قلب محله لاتین، تنها چند قدم دورتر از لاسوربن واقع شده است. در اینجا، بازدیدکنندگان با نقاشی وحشتناکی که سنت دنیس را در حال بلند کردن یک سر به تازگی بریده شده به تصویر می‌کشد، استقبال می شوند. راهروهای منتهی به دخمه‌ها ترسناک و ناراحت‌کننده هستند، اما خود مقبره‌ها بیشتر احتمال دارد که باعث احترام و تحسین شوند تا ترس. ویکتور هوگو، ولتر، ژان ژاک روسو، لویی بریل و ماری کوری از جمله مردگان مشهوری هستند که در اینجا آرام گرفته‌اند.

9. کلیسای جامع، برج‌ها و دخمه‌های نوتردام

پاریس

فرق نمی‌کند چه یک روز آفتابی یا حتی تاریک به کلیسای نوتردام بروید؛ اینجا همیشه یکی از ترسناک ترین جاهای پاریس است. در واقع، این این کلیسای تماشایی نمونه‌ای کامل از معماری گوتیک است. با این حال، در شب، زمانی که جمعیت کمتر می‌شود، چیزی نسبتاً وهم‌آور در سایه‌های طاق‌های متحرک جانتان را به لب می‌رساند. سعی کنید به سردابه‌ها یا برج‌ها بروید؛ اگر هم کلاستروفوبیا یا سرگیجه دارید، تجربه‌های وحشتناک‌تری را خواهید داشت.

کلام آخر

پاریس را شهر عشق، مد، غذا، تفریحات شبانه بی‌نظیر می‌دانند؛ شهری که سفر به آن برای همه آرزو است. اما، اگر بخت با شما یار شده و بلیط هواپیما تهران پاریس را رزور کرده‌اید؛ سفرتان را کمی هیجانی کنید و به سراغ یکی از ترسناک ترین جاهای پاریس هم بروید. مطمئنا خوش می‌گذرد.  

نظرات کاربران