پاریس

راهنمای سفر به پاریس؛ شهر کروسان و قهوه

Rüzgâr

پاریس را شهر نور، عشق و پایتخت مد می‌دانند؛ همه این نام‌ها برای توصیف این شهر رویایی کافی به نظر نمی‌رسد تا زمانی که رزرو بلیط هواپیما پاریس را انجام دهید و چمدان‌هایتان را ببندید. چراکه این شهر، جز زیباترین شهرهای جهان است و جاذبه‌های خارق العاده‌ای مانند موزه لوور، کلیسای جامع نوتردام و برج ایفل در خود جای داده است. فقط این نیست؛ شهری رمانتیک، فرهنگ غنی، غذاهای خوشمزه و تراس‌های باحال کافه‌ها از دیگر خصوصیات این شهر به حساب می‌آیند. اگر هنوز بار و بندیل سفر را جمع نکرده‌اید؛ حتما راهنمای سفر به پاریس را مطالعه کنید.

Tour europe

به غیر از پاریس، بهترین شهرهای فرانسه را می شناسید؟ (لینک مقاله)

پاریس کجاست؟

پاریس، شهری محبوب و توریست پذیر و پایتخت کشور فرانسه در اروپا است. این شهر پویا در زمینه‌های مختلفی چون هنر، فرهنگ، اقتصاد، مد، تحصیلات و سیاست در جهان برجسته و شناخته شده است. شهری مهم که سازمان‌های بین المللی مانند یونسکو را در خود جای داده است. شاید باور نکنید ولی سالانه چیزی در حدود 45 میلیون توریست به این شهر رویایی سفر می‌کنند تا از نزدیک شگفتی‌های آن را لمس نمایند. راهنمای سفر به پاریس را ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری درباره این شهر بدست آورید.

آب و هوای پاریس؛ همیشه معتدل

Rüzgâr

از مهمترین اطلاعات لازم در راهنمای سفر به پاریس، تغییرات آب و هوایی است. آب و هوا در پاریس در فصول سال به شکل یکسان و معتدل است. به صورت کلی دما از 8 تا 25 درجه سانتی گراد متغیر بوده و زمستان‌ها معمولا سرد است. بهار و تابستان آب و هوای خوب و ایده آلی در این شهر غالب است؛ شهر سرسبز و رنگارنگ خواهد بود؛ پاییز و زمستان اما، رو به سردی می‌رود. با این حال، چیزی که درباره این شهر جالب است؛ بارش باران‌های ‌سبک غیر منتظره در طول روز است. بنابراین، اگر ناگهان در پاریس وقتی که در حال قدم زدن هستید؛ باران بارید، تعجب نکنید.

راهنمای سفر به پاریس و بهترین زمان !

Rüzgâr

فصل تابستان محبوب‌ترین و البته گران‌ترین فصل سفر به پاریس است (طبیعتا بهترین زمان برای بازدید). در این فصل، آب و هوا مطبوع و دلنشین ولی صف‌های جاذبه‌های دیدنی طولانی و خسته کننده است. میانگین دما به 20 درجه سانتیگراد می‌رسد. فراموش نکنید که اگر در تابستان به این شهر سفر می‌کنید، حتما از قبل محل اقامت و بلیط هواپیما تهران پاریس را رزرو کنید!

رزرو تور اروپا

سفر به پاریس در پاییز؛ تجربه ای زیباست!

پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پاریس را به ماه می تا اوایل ژوئن و سپتامبر تا اکتبر موکول کنید. در این مواقع ازدحام جمعیت کمتر و هوا همچنان آفتابی و گرم است. وجود دمای 20 تا 23 درجه سانتیگراد، این فصل را برای قدم زدن در شهر، بدون اینکه به پوشیدن لباس‌های زیاد نیاز باشد یا آفتاب طولانی و گرم بر شما بتابد، انتخاب کنید.

سفر به پاریس؛ افسانه‌ای و رویایی

پاریس، شهری که هیچ شباهتی به شهرهای دیگر چه در اروپا و چه در شهرهای دیگر ندارد؛ مملو از فرهنگ، تاریخ و زیبایی است. در حالی که برای دیدن موزه لوور، بالا رفتن از برج ایفل یا دیدن نوتردام به پاریس سفر می‌کنید؛ جادوی واقعی در خیابان‌ها پیدا می‌شود. جزئیات زندگی فرانسوی‌ها را از نزدیک لمس خواهید کرد:

زنان شیک دوچرخه سوار به همراه بچه هایشان را رکاب می‌زنند تا به مدرسه بروند، هنرمندان با یک دفترچه همراهشان در کافه‌ها قهوه می نوشند و پیر و جوان صبح و عصر برای یک باگت تازه از بولنجری محله صف می‌کشند. با این حال، پاریس بیش از این هم است؛ چراکه این شهر فرهنگ‌های مختلفی را از سراسر جهان در خود جای داده است. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنیم، سفر به پاریس را مختص دیدن جاذبه‌های آن نکنید؛ به دل شهر بروید و در خیابان‌ها با ماهیت و افسون پاریس بیشتر آشنا شوید.  

پاسپورت دومینیکا

اما پاریس به چی معروفه؟

پاریس است و برج ایفل

Rüzgâr

اصلا کسی در دنیا وجود دارد که برج ایفل پاریس را نشناسد؟ خیلی‌ها فقط برای دیدن این برج به پاریس سفر می‌کنند. غول آهنی که بر فراز آن می‌توانید تصویری کامل از شهر را ببینید. پس قبل از هر کاری، حتما به برج ایفل بروید.

هنر و تاریخ پاریس در طاق پیروزی

Rüzgâr

می‌توانید زمانی که را به پیاده روی در خیابان شانزه لیزه اختصاص داده‌اید را تقسیم کنید و بخشی از آن را برای دیدن طاق پیروزی قرار دهید. این طاق برای بزرگداشت سربازان فرانسوی به صورت نمادین ساخته شده و نشان دهنده هنر و تاریخ این کشور است.

موزه‌های جهانی مانند موزه لوور

Rüzgâr

 علاوه بر جاهای دیدنی پاریس، می‌توانید تعداد زیادی موزه را نیز در سفر به پاریس بیابید که بر اساس آمار، بیش از 144 موزه است. فرقی نمی‌کند که به هنر علاقه دارید یا تاریخ و علم، همیشه می‌توانید موزه‌ای را پیدا کنید که در پاریس مورد علاقه شما باشد.

معماری خاص ساختمان‌ها

Rüzgâr

معماری، ویژگی‌ خاص دیگری است که پاریس به آن شناخته می‌شود. از ساختمان‌های مدرن مانند ساختمان شیشه‌ای بنیاد لویی ویتون گرفته تا آپارتمان‌های باشکوه هاوسمانی، پاریس مملو از سبک‌های مختلف معماری است.

ماکارون‌های معروف و خوشمزه

ماکارون‌های

خوب غذاهای فرانسوی در دنیا شناخته شده هستند ولی ماکارون‌ها بیشتر. سفر به پاریس فرصت مناسبی برای چشیدن برخی از آنهاست.

بوتیک و فروشگاه‌های لوکس

بوتیک و فروشگاه‌های لوکس

پاریس پایتخت مد است. شهر نورها، جایی که در آن مد و ترند برای قرن‌ها وجود داشته است. در این شهر بوتیک‌های و مغازه‌های شیک و برند زیادی را خواهید دید. در واقع، هر شیک پوشی این را می داند که پاریس برای همه معتادان به خرید ضروری است.

کافه‌های دنج و باحال

کافه‌های دنج و باحال

در هر گوشه از خیابان‌های پاریس، یک کافه دنج و باصفا وجود دارد. نه تنها خود مردم، بلکه اکثر گردشگران هم عاشق نشستن در این کافه‌های خوردن قهوه و شیرینی هستند.

دانستی‌های لازم برای سفر به پاریس

ویزا

ویزا: لازم است.

زبان رسمی: فرانسوی

مذهب: اکثریت مسیحی

واحد پول: یورو است که با کد اختصاری EUR نمایش داده می‌شود.

نوع برق شهری: 230 ولت یا 50 هرتز

شماره تلفن پلیس: 17

شماره تلفن اورژانس: 112

در آخر

در راهنمای سفر به پاریس سعی شد تا جای ممکن به صورت خلاصه، جزئیات کلی در مورد این شهر زیبا به شما ارائه شود. هر چند که همه کم و بیش با شگفتی‌ها و زیبایی‌های این شهر آشنا هستند؛ اما داشتن اطلاعات بیشتر می‌تواند در هنگام سفر به شما کمک بیشتری کند تا خاطره‌سازی کنید.

دوست دارید بدانید که هزینه سفر به پاریس چقدر است ؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران