تورز

10 تا از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش؛ کجا را انتخاب کنیم؟

همه چیز درباره بهترین شهرهای فرانسه

فرانسه کشوری خیره کننده برای اکتشاف است و اگر اولین سفر خود را به فرانسه برنامه ریزی می کنید، ممکن است که نتوانید تصمیم بگیریدکه از کدام شهرهای فرانسه فراتر از پاریس بازدید کنید. بله درست است؛ رزرو بلیط هواپیما پاریس در کنار بهترین شهرهای فرانسه، تصمیم سختی است! زیرا که شهرهای زیبای زیادی در فرانسه وجود دارند که با ترکیبی فریبنده از مناظر، مکان‌های تاریخی، معماری، موزه‌ها، و البته غذا و محیط عالی، باید از آن دیدن کنید.

یکی از چیزهایی که بیشتر در مورد فرانسه دوست خواهید داشت، تنوع این کشور است. شما می توانید به معنای واقعی کلمه از شمال به جنوب فرانسه بروید و احساس کنید که در کشوری کاملا متفاوت هستید. فرهنگ، غذا، و شهرها همگی بسیار متفاوت و کاملا منحصر به فرد هستند! خبر خوب این است که زیباترین شهرهای فرانسه را می توان به راحتی از پاریس با قطار در کمتر از 3 ساعت یا بازدید کرد! پس آماده سفر باشید.

لیست بهترین شهرهای فرانسه برای گشت و گذار

در سفر به فرانسه، برای وقت خود برنامه‌ریزی کنید تا زیباترین شهرهای آن را نیز از نزدیک ببینید. هر کدام از این شهرها شما را متحیر خواهد کرد از این همه جذابیت!

1)   پاریس؛ شهری رمانتیک و زیبا

پاریس؛ معروف ترین شهر فرانسوی

سفر به رمانتیک‌ترین و زیباترین شهر فرانسه برای همه آرزو است. پاریس به عنوان پایتخت فرانسه اولین برخورد شما با این کشور خواهد بود و مطمئن باشید که لبخند رضایت را روی لبانتان می‌گذارد. نقطه شروع گردش و کاوش خودتان را از این شهر شروع کنید. شهر مد، موسیقی، هنر، غذا، فرهنگ و خلاصه هر چیزی در این شهر متمایز و جذاب است. جاهای دیدنی پاریس به حدی زیاد است که شاید یک هفته یا یک ماه هم برای دیدن آنها کم باشد. برج ایفل، موزه لوور، باغ تویلری، مونت‌مارتر، خیابان شانزه لیزه، طاق پیروزی، کلیسای سفید و… از این مکان‌های گردشگری این شهر هستند. به هر حال، حداقل 3 روز را به گشت و گذار در پاریس زیبا از بهترین شهرهای فرانسه اختصاص دهید.

قیمت بلیط هوایپما تهران پاریس را چک کنید!

2)   استراسبورگ؛ شهری تاریخی و مدرن

شاید برای اولین بار است که این نام را می‌بینید؛ اما، استراسبورگ در شرق فرانسه یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای بازدید است، با کلیسای جامع گوتیک چشمگیر و معماری زیبا از خانه‌های نیمه چوبی در محله تاریخی.

زمانی که به دنبال رزرو تور پاریس هستید؛ دقت کنید که سفر به این شهر هم در برنامه شما باشد. حتما می‌پرسید چرا؟ استراسبورگ را پایتخت تاریخی و فرهنگی فرانسه می‌دانند؛ شاید دلیل آن وجود مقر بسیار از نهادهای اروپایی باشد. با این حال ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی هم در این شهر کم نیست. از گذشته این شهر که بگذریم، امروز آن، اما مدرن است ولی ریشه‌های خودش را فراموش نکرده.

با سفر به استراسبورگ از بازارهای فوق‌العاده زیبای آن دیدن کنید؛ حتی زیباترین بازارهای کریسمس فرانسه به این شهر تعلق دارد. به جاهای دیدنی آن که شامل کلیسای جامع گوتیک، محله La Petite France با خانه‌ها و کانال‌های زیبا و پارلمان اروپا است، بروید و حتما از غذاهای خوشمزه و بی‌‌نظیر این شهر در رستوران‌های سنتی نوش جان کنید.

3)   مارسی؛ شهری بندری و تاریخی

مارسی از بهترین شهرهای فرانسه

مارسی نیز از شهرهای اصلی و از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش است. این شهر در جنوب کشور قرار گرفته و به شما فرصت تماشای دریای زیبای مدیترانه را می‌دهد. بله، مارسی شهری بندری با شخصیت و روح خاص است.

در این شهر شما می‌توانید به غواصی و شنا بروید یا در کنار ساحل به تماشای منظره غروب آفتاب بنشینید. بناها و ساختمان‌های تاریخی را این شهر را از نزدیک ببینید. در کل فهرست دیدنی‌های اصلی مارسی شامل بندر قدیمی، محله لو پانیر، کلیسای نوتردام د لاگارد و کاخ فارو با باغ آن است. اگر دوست دارید از این شهر زیبا دیدن کنید؛ یک روز کافی است تا در یک شهر ساحلی باشید.

4)   نیس؛ شهری ساحلی با موزه‌های جالب

اگر به شهرهای ساحلی و تفریحات آبی علاقه دارید؛ نیس زیبا با هتل‌های ماسه‌ای در انتظار شما خواهد بود. نیس نیز از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش و خاطره‌سازی است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. خلاصه بگوییم: یک شهر دریایی پرهیاهو در تابستان و یک مکان آفتابی آرامش بخش برای تعطیلات زمستانی در فرانسه.

نیس نه تنها در فرانسه، بلکه یکی از دوست داشتنی‌ترین شهرهای اروپا نیز به شمار می‌آید. دلیل آن شاید معماری زیبای باروک، بازارهای رنگارنگ، سواحل زیبا و موزه‌های جالب نیس باشد. فراموش نکنید که به دیدن نیس قدیم، گردشگاه نمادین آنگلاس با هتل نگرسکو، و معماری زیبای باروک بروید. همچنین، اگر سفرهای جاده‌ای را دوست دارید؛ این نقطه شروع بسیار خوبی خواهد بود.

5)   نانت؛ شهری فرهنگی و مدرن

موقعیت نانت خیلی جالب است؛ این شهر توسط رودخانه Loire به دو بخش تقسیم شده و آن را به یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش تبدیل کرده است. شهری زیبا با میدان‌های جالب و عمارت‌های بزرگ خصوصی.

اگر همراه با کودکانتان به فرانسه سفر می‌کنید؛ نانت مقصد خوبی برای شما است؛ چراکه جشنواره‌های مختلفی مانند انیمیشن‌های تابستانی در این شهر برگزار می شوند که فوق العاده باحل و سرگرم کننده هستند. شما هم می‌توانید به محله‌های مرکزی، موزه ژول ورن، سواحل رودخانه لوآر و قلعه قرون وسطایی دوک‌های بریتانی سر بزنید و از این همه اصالت، فرهنگ و تاریخ لذت ببرید.

6)   لیون؛ سومین شهر بزرگ فرانسه

لیون؛ سومین شهر فرانسه

لیون به عنوان سومین شهر بزرگ و از بهترین شهرهای فرانسه است که زیبای و جذابیت خاصی دارد. این شهر که توسط رودخانه های Rhône و Saône از شمال به جنوب به دو نیم تقسیم شده است، به دلیل کیفیت زندگی و میراث زیبایش از دوران روم تا معماری معاصر شناخته شده است. پس انتظار یک شهر فوق‌العاده باحل را برای خوشگذرانی داشته باشید.

اگر هم اهل شکم گردی هستید و دوست دارید غذاهای جدید را امتحان کنید؛ دقیقا در جای درستی قرار دارید. لیون را پایتخت غذایی فرانسه می‌دانند اینه شهر مملو از رستوران و غذاخوری ‌های دنج و باصفا محلی است که خوشمزه‌ترین غذاها را بر روی میز شما می‌گذارد.

برای گشتن در لیون 2 روز کافی است تا از بیشترین جاذبه‌های اصلی دیدن کنید. تپه Fourvière برای مناظر زیبای پانوراما از شهر، Vieux Lyon مرکز تاریخی شهر و قلب تپنده آن، موزه Lumière، و شبه‌جزیره محدود به رودخانه لیون برای معماری زیباتر و خرید خوب، از کارهایی است که در این شهر می‌توانید از انجام دادن آنها لذت ببرید.

7)   کولمار؛ شهری همیشه جذاب

زمانی که در حال برنامه‌ریزی سفر به فرانسه و رزرو بلیط هواپیما تهران پاریس هستید؛ حتما کولمار را در برنامه خودتان قرار دهید. چرا؟ هر زمانی که به کولمار سفر کنید؛ برای شما بهترین و جالب‌ترین خاطره‌ها رقم می‌خورد. می‌توانید در جاده رویای آلزاس غرق زیبایی شوید یا در بازارهای کریسمس به رویاهایتان سفر کنید. در کل، کارهای زیادی هست که از انجام دادن ان در کولمار لذت خواهید برد. در هر گوشه از آن مملو از صحنه‌های پر از گل، خانه‌های نیمه چوبی و عمارت‌های تاریخی است که التماس می‌کنند؛ کاوش شوند. مهم نیست با خانواده هستید یا تنها و با دوستانتان، فراموش نکنید از موزه اسباب بازی این شهر دیدن کنید تا به دنیای خیال پرواز کنید.

8)   بوردو؛ سرزمین نوشیدنی‌های خوشمزه

بوردو از بهترین شهرهای فرانسه

بوردو در غرب کشور و از بهترین شهرهای فرانسه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به بوردو، شهر زیبای خفته می‌گفتند ولی امروز با تغییراتی که در صنعت گردشگری آن انجام شده، یکی از بهترین و زیباترین مقصدهای جهان برای سفر و گردش است. همچنینف این شهر به دلیل نوشیدنی‌های خوشمزه و تاکستان هایی که دارد نیز بسیار محبوب است.

زمانی که بوردو برای سفر انتخاب می‌کنید از معماری و عمارت‌های قرن هفدهمی آن دیدن کنید. ولی مهمتر از همه خوردن غذاهای محلی خوشمزه در کنار نوشیدنی‌های بی نظیر این شهر است که غذاخوری‌های محلی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.

9)   انسی؛ شهری کوچک و کوهستانی

در شرق فرانسه شهری کوچک قرار گرفته که با زیبایی طبیعی و آب و هوای کوهستانی تبدیل به یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش شده است. زیبایی این شهر از دریاچه انسی، کوه‌های آلپ و مرز سوئیس سرچشمه می‌گیرد. همین‌ها کافی است تا به هیچ وجه بازدید از شهر انسی را از دست ندهید.

شهر قدیمی جذاب انسی با خیابان‌های سنگ‌فرش، کانال‌های پرپیچ ‌وخم و خانه‌های پاستلی، مکان مناسبی برای سفر است. می‌توانید در تابستان به دیدن کوه های آلپ بروید و در کنار دریاچه به پیک نیک، دوچرخه سواری یا حتی پیاده‌روی بپردازید. راستی، ورزش‌های آبی هم در فهرست سرگرمی‌های این شهر قرار دهید.

10)  تورز؛ پایتخت پادشاهی فرانسه

تورز از بهترین شهرهای فرانسه

تورز را شهری تاریخی می‌دانند؛ چون زمانی پایتخت پادشاهی فرانسه بوده و میراث تاریخی آن بسیار دیدنی و جالب است. البته فقط این نیست؛ تورز بیشتر شهری دانشجویی و گردشگری به حساب می‌آید که با اولین نگاه از جنب و جوش و شلوغی رستوران‌ها و کافه‌های آن متوجه خواهید شد.

این شهر زیبا در فرانسه با چنین گذشته جالب و موقعیت عالی خود در قلب دره لوار، پایگاه عالی برای گشتن در برخی از بهترین قلعه‌های دره لوآر و مکان‌های دیدنی مانند کلیسای جامع سنت گاتین، مرکز هنر معاصر Olivier Debré و… است. راستی، حتما برای خوردن قهوه و تماشای خانه‌های نیمه‌چوبی در محله‌های تاریخی تورز پرسه بزنید.

در آخر

حتما برای سفر به کشور فرانسه به دنبال راهنمای سفر به پاریس هستید و رویای گشتن در رومانتیک ترین شهر جهان را در سر دارید. خوب نظرتان درباره بهترین شهرهای فرانسه برای گردش، چیست؟ این کشور موقعیت‌های جغرافیایی جالبی دارد که باعث شده تا هر شهر آن همانند یک کشور دیگر به نظر برسد. پس بیایید به جای یک هفته ماندن در پاریس، هر روز آن را متفاوت شروع کنید. نگران رفت و آمد هم نباشید؛ سیستم قطار و حمل و نقل فرانسه، سفر را راحت و بدون خستگی می‌کند.

نظرات کاربران