راهنمای سفر به کن فرانسه؛ از بلوار کروآزت تا بازارهای فرانسوی

کن که در ابتدا یک دهکده ماهیگیری بود، در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های ساحلی کوت دازور است. این شهر در هلال خلیج ناپل با آب‌وهوای دلپذیر مدیترانه‌ای، دومین شهر بزرگ در بخش آلپ-ماریتیم است. سالانه میزبان حدود یک میلیون گردشگر خارجی است و به‌خاطر جشنواره فیلم کن، مشهور است. با این حال، این شهر شیک در فرانسه علاوه بر فرش قرمز یا نخل طلایی، جاذبه‌های زیادی در خود جای داده‌است که در راهنمای سفر به کن فرانسه به آن‌ها می‌پردازیم.

رزرو تور اروپا

کن تاریخچه جالبی دارد. این شهر زمانی که قبایل لیگوریا برای اولین بار در آنجا سکونت کردند، توسط سلت‌ها و رومی‌ها اشغال شد. در قرن چهارم به یک مکان حفاظت‌شده توسط راهبان Lérins تبدیل شد. زمانی که لرد بروگام، صدراعظم سابق بریتانیا در سال 1834 از کن بازدید کرد، این شهر یکی از مشهورترین نقاط ساحلی شناخته شد.

کن با مسیرهای قدیمی، کاخ‌های بی‌انتها، هنرهای خیابانی نفیس، سواحل نی با قایق‌های تفریحی مجلل، سواحل آبی لاجوردی خیره‌کننده، تفرجگاه‌های پر از هتل‌های مجلل و چندین بوتیک مد لباس، بدون شک مقصدی ایده‌آلی برای شروع ماجراجویی در فرانسه است.

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

آب‌وهوای کن و بهترین زمان برای بازدید 

راهنمای سفر به کن فرانسه

این شهر حدود سه هزار ساعت خورشید در طول سال به خود می‌بیند و زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرمی دارد. کن آب‎وهوای مطلوب خود را مدیون رشته کوه ساحلی Massif de l’Esterel  است که به حفظ هوای سرد شمال اروپا کمک می‌کند.

پاسپورت دومینیکا

متوسط دما در شهر کن بین 8-12 درجه سانتیگراد (46-54 درجه فارنهایت) در زمستان، 14-18 درجه سانتیگراد (57-64 درجه فارنهایت) در بهار، 25-35 درجه سانتیگراد (77-96 درجه فارنهایت) در تابستان و 15-23 درجه سانتیگراد (59-73 درجه فارنهایت) در پاییز است.

بهترین زمان برای بازدید از کن، بین ماه‌های آوریل و سپتامبر است. این ماه‌ها کمتر از حد معمول شلوغ بوده و هوای معتدلی دارد. در راهنمای سفر به کن فرانسه باید بگوییم که بهتر است از برنامه‌ریزی سفر خود در ماه‌های اکتبر و نوامبر خودداری کنید؛ چراکه این ماه‌ها مرطوب‌ترین ماه‌های شهر است. گرم‌ترین ماه نیز جولای و آگوست است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید از آفتاب سوزان و خیابان‌های شلوغ دوری کنید، تابستان‌ را برای سفر انتخاب نکنید. با این حال، اگر می‌خواهید به‌طور خاص از جشنواره فیلم کن لذت ببرید، ماه می بهترین ماه برای شما است.

چگونه به کن برویم؟

در این قسمت از راهنمای سفر به کن فرانسه، می‌خواهیم راه‌های رسیدن شما به این شهر را برایتان توضیح دهیم. مساحت کن 19.62 کیلومتر مربع است. در حالی که پرواز سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به شهر است، سفرهای جاده‌ای و قطار نیز تجربه‌ای متفاوت به‌همراه دارد. به هرحال میل خودتان است که کدام راه را انتخاب کنید.

مسیرهای جاده‌ای از فرانسه به کن

مسیرهای جاده‌ای از فرانسه به کن

دو خروجی از بزرگراه A8 La Provençale فرانسه شما را به شهر کن می‌رساند. اولی Cannes-La Bocca (41) و دومی Mougins (42) است که شما را از طریق اتوبوس‌های محلی یا ماشین‌های کرایه‌ای به آنجا می‌برد. خدمات اتوبوس در کن توسط شورای شهر تامین می‌شود و رفت‌وآمدهای بین شهری آسان را در سراسر منطقه فراهم می‌کند. مسیر دیگری به نام ناپلئون نیز وجود دارد که از خلیج گلف خوان به شهر گرنوبل ادامه می‌یابد.

برای سفرهای خارجی و داخلی میتوانید روی رزرو بلیط هواپیما سه کلیک حساب کنید.

قطار

سفر با قطار راهی عالی برای کشف زیبایی‌های کن است. قطارهای TGV، قطارهای پرکاربرد کوریل و قطارهای سریع‌السیری وجود دارد که کن را به سایر مناطق و برخی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپا متصل می‌کند. سفرها از طریق این قطارها منظره‌ای عالی به مسافران ارائه می‌دهد.

قطارهای TERنیز در سراسر منطقه از Les Arcs Draguignan تا Ventimiglia حرکت می‌کنند. این قطارهای معمولی، کن را به تمام شهرهای ساحلی کوت دازور و همچنین به ایستگاه‌های دیگر آن و Cannes-La-Bocca متصل می‌کند.

راهنمای معرفی مسیر هوایی برای رسیدن به کن فرانسه

شما می‌توانید در کمتر از 30 دقیقه به نزدیک‌ترین فرودگاه کن، یعی فرودگاه Nice Côte d’Azur برسید. این فرودگاه در حدود 27 کیلومتری کن قرار دارد و یکی از فرودگاه‌های اصلی با بیش از 50 خط هوایی است که شهر را به بقیه نقاط جنوب اروپا متصل می‌کند. خدمات شاتل، هر 40 تا 45 دقیقه برای رسیدن به کن از فرودگاه وجود دارد. یکی دیگر از فرودگاه های مهم کن، فرودگاه کن-ماندلیو است که حدود 15 دقیقه از مرکز شهر، کاخ، جشنواره‌ها و کنگره‌ها فاصله دارد.

راهنمای سفر به کن فرانسه برای بازدید از جاذبه‌های شهر

راهنمای سفر به کن فرانسه

قدم زدن در امتداد بلوار کروآزت

در ادامه راهنمای سفر به کن فرانسه شما را با بلوار کروآزت آشنا می‌کنیم. این مسیر پیاده‌روی وسیع که از یک طرف با سواحل شنی و از طرف دیگر با بوتیک‌های مجلل پوشیده شده‌است، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کن است. بلوار کروآزت که بیش از سه کیلومتر در امتداد سواحل مدیترانه امتداد دارد، با درختان نخل پوشیده شد و مکانی عالی برای قدم زدن است.

لذت بردن از جذابیت شهر قدیمی Le Suquet 

این منطقه تاریخی، همچنین به‌عنوان تپه Le Suquet شناخته می‌شود و بهترین مکان برای لذت بردن از منظره پانوراما 360 درجه از کل خلیج کن، بندر قدیمی و جزایر Lérins است.

علاوه بر این، مکانی ایده‌آل برای دویدن است. در این بخش از راهنمای سفر به کن فرانسه یادآور می‌شویم که اگر هنگام شب از Suquet دیدن می‌کنید، حتما با نورپردازی خیره‌کننده آنجا عکس یادگاری بگیرید.

راهممای سفر به کن فرانسه و بازدید از هنرهای خیابانی

یکی از نکاتی که در راهنمای سفر به کن فرانسه باید به آن اشاره شود، قدم زدن در خیابان‌های کن برای تماشای هنر خیابانی آنجا است.

نقاشی‌های شگفت‌انگیز روی دیوارها و خانه‌ها، سرتاسر شهر را زینت می‌دهد که بیشتر آن‌ها بازتابی از اهمیت صنعت فیلم در کن است. چه نقاشیLes Murs Peints   مریلین مونرو در نزدیکی Prado-Republique باشد چه چارلی چاپلین معروف  در بلوار Vallombrosa، این آثار هنری خیابانی قطعاً دیدنی هستند.

بازدید از کاخ جشنواره و کنگره کن

بازدید از کاخ جشنواره و کنگره کن

نمی‌توانید بدون پا گذاشتن روی یکی از 24 پله نمادین کاخ جشنواره‌ و کنگره‌ها، کن را ترک کنید. کاخ جشنواره‌ها یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم شهر است و به عنوان محل برگزاری جشنواره سالانه فیلم کن عمل می‌کند.

درحالی که اولین ساختمان آن در سال 1949 ساخته شد، این مرکز چندین بار بازسازی شد. کاخ جدید جشنواره‌ و کنفرانس‌ها نیز در سال 1982 تکمیل شد.

رزرو هتل فقط با سه کلیک

در ادامه راهنمای سفر به بازدید از کن فرانسه اشاره می‌کنیم که این مرکز با 18 سالن بزرگ و حدود 35000 متر مربع فضای در دسترس برای نمایشگاه‌ها، یکی از میزبانان اصلی جشنواره‌های محبوب به‌غیر از جشنواره کن مانند Jazz à Domergue، جشنواره بین‌المللی خلاقیت شیرهای کن و جشنواره هنر روسیه است.

گشت‌وگذار در بازارهای فرانسوی در Marché Forville 

Marché Forville، معروف به بازار فورویل، برخی از بهترین محصولاتی که در پروانس پیدا خواهید کرد را ارائه می‌دهد. این بازار با غرفه‌های گل‌های معطر، ماهی تازه، شیرینی‌های خانگی و ترافل‌های افسانه‌ای که از جنوب فرانسه تهیه می‌شود، بدون شک جشنی برای حواس چندگانه شما است. اگر مدت بیشتری در کن می‌مانید، این بازار مکان مناسبی برای خرید وعده‌های غذایی‌تان است. بازار مواد غذایی، روزانه باز است. با این حال، دوشنبه‌ها به یک بازار فروش تمام‌روز تبدیل می‌شود.

خرید در خیابان آنتیب (Rue d’Antibes)

راهنمای سفر به کن فرانسه

در ادامه راهنمای سفر به کن فرانسه می‌رویم سراغ خیابان آنتیب. Rue d’Antibes یکی از جاذبه‌های کن است که طیف وسیعی از تجربه‌های خرید مانند کاوش در برندهای مختلف در گالری لافایت، خرید سوغاتی در Bathroom Graffiti و امتحان کردن برخی محصولات تازه در Marche Forville  را به گردشگران ارائه می‌دهد.

این مکان برای خرده‌فروشی عالی است و چند بلوک دورتر از بلوار کروآزت قرار دارد. همچنین دارای مغازه‌های شکلات‌فروشی و شیرینی‌فروشی‌های فراوانی است.

Le Festival International du Filmتجربه شرکت در  

این جشنواره که به‌عنوان جشنواره فیلم کن شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین جشنواره‌های فیلم در جهان است. بازدید از شهر در طول این رویداد 12روزه به شما امکان می‌دهد یک ماجرای فراموش‌نشدنی و پرستاره را همراه با بزرگ‌ترین بازار فیلم در جهان که به نام Marché du Film شناخته می‌شود، تجربه کنید.

لذت بردن از غذاهای مجلل

وقت آن رسیده است که برویم سراغ بهش خوشمزه راهنمای سفر به کن. یکی از بهترین چیزهایی که در کن می‌توان انجام داد، لذت بردن از غذاهای مدیترانه‌ای محلی در یک رستوران گرم کنار بندر است.

شهر کن گزینه‌های غذاهای دریایی فوق‌العاده زیادی از جمله یک غذای محبوب خورشت ماهی به نام Bouillabaisse  دارد که باید امتحان کنید. Californie، واقع در 65 Av. Maréchal Juin  یکی از بهترین خوراک‌های Bouillabaisse  شهر را ارائه می‌دهد.

برای بازدیدکنندگانی که هوس غذای گیاهی دارند، هیچ چیز بهتر از راتاتویی وجود ندارد؛ یک خورشت سبزیجات پخته‌شده با گوجه‌فرنگی، پیاز، کدو سبز و سبزی. برای دریافت بهترین غذاهای محلی به Marché Gambetta و Marché Forville، واقع در مرکز کن بروید.

کلام پایانی

شهر کن فرانسه علاوه بر جشنواره‌‌های معروف فیلم، جاذبه‌های هیجان‌انگیز و جذابی در خود جای داده‌است که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم. شما کن را برای شرکت در فستیوال فیلم انتخاب می‌کنید یا جایی برای بازدید و لذت بردن از هیاهوی شهر؟

نظرات کاربران