رستوران پاریس

لوکس ترین رستوران های پاریس؛ دارای ستاره های میشلن!

در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید به فضای اطراف نگاه کنید؛ ظروف لوکس، چشم‌اندازهایی از باغ‌ یا شهر زیبای پاریس. سپس یک بشقاب که بیشتر شبیه یکی از نقاشی‌های پیکاسو است در جلوی شما گذاشته خواهد شد. بله، در لوکس‌ ترین رستوران های پاریس، با شما همانند یک پادشاه برخورد می‌شود و لیست منو شما را به تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی و بین المللی دعوت می‌کند. این تجربه از غذا خوردن فقط و فقط در پاریس خواهید داشت. شهری که به‌ اندازه برج ایفل، هنر و عشق به غذا هم معروف است. پس باید رستوران‌های زیادی در پاریس وجود داشته باشد که انتخاب را سخت کنند. بیایید برخی از این رستوران ها که هم گران ترین و هم لوکس ترین رستوران های پاریس هستند را با یکدیگر بشناسیم. 

Tour europe

9 تا از لوکس ترین و گران ترین رستوران های پاریس

لوکس ترین رستوران های پاریس نه تنها با غذا بلکه با فضای حیرت‌انگیزی که دارند شما را به وجد می‌آورند. دکوراسیون‌های مجلل و مناظر دیدنی که در اطراف این رستوران‌ها وجود دارد نیز در لوکس و گران شناخته شدن آن‌ها بی‌تأثیر نیستند. با این حال، بیایید کمی جزئی‌تر این رستوران‌ها را بگردیم.

رستوران گای سای (Guy Savoy)

رستوران پاریس

قبل از هر چیز یک آمار کوچک درباره رتبه این رستوران به شما بدهیم که سای گای به عنوان سومین رستوران گران قیمت در اروپا و ششمین رستوران گران قیمت در بین ستاره‌های میشلن در جهان را دارد. پس انتظار پا گذاشتن در یکی از لوکس ترین رستوران های پاریس را داشته باشید.

به گفته سرآشپز این رستوران «آشپزی هنر تبدیل فوری محصولاتی است که در تاریخ غرق شده‌اند و لذت را بوجود می‌آورند». این سرآشپز به عنوان یکی از برترین‌های جهان است. در گای سای همه چیز در بهترین حالت خود قرار گرفته؛ سرویس دهی به حدی صمیمانه و محترمانه است که حس یک فرد معروف و مشهور به شما دست می‌دهد. منو را که در جلوی شما می‌گذارند؛ مجموعه‌ای از برترین غذاهای فرانسوی تهیه شده از تازه‌ترین محصولات هستند. در یک جمله غذا خوردن جشنی برای کام و چشم شما خواهد بود.

فضای رستوران اما یک عمارت قدیمی که به قرن هجدهم برمی‌گردد و اصالتش به خوبی حفظ شده است. دکوراسیون هم بر همین منوال انتخاب شده و فضای آرام بخش و راحتی را خلق کرده است.

رزرو تور اروپا

رستوران آرپژ (Arpége) 

رستوران آرپژ  دارای 3 ستاره میشلن است. اما چه چیزی باعث شده تا این جز لوکس ترین رستوران های پاریس باشد؟

سرآشپز آلن پاسار علاقه زیادی به استفاده از مواد ارگانیک و سبزیجات تازه در منو خود دارد و به همین خاطر در سال 2001 اعلام کرد که می‌خواهد رستوران را به گیاه خوار تبدیل کند ولی در منو آن هنوز هم غذاهای گوشتی پیدا می‌شود. آلن با ایجاد یک باغ اختصاصی تمام مواد اولیه غذایی رستوران را به شکل تازه و ارگانیک تهیه می‌کند. پس انتظار یک غذای خوشمزه و در عین حال تازه را داشته باشید.

فضای رستوران هم بسیار خلاقانه و فکر شده است. یعنی از دکوراسیون و نورپردازی گرفته تا ظروف سرویس غذا همگی با هم دارای یک هامونی و ارتباط زیبا هستند. رستوران آرپژ علاوه بر یک سالن عمومی دارای یک سالن اختصاصی برای افراد خاص هم است. راستی برای رزرو یک میز دونفره حتماً باید از دو ماه قبل اقدام کنید. پس باید قبل از رزرو بلیط هواپیما تهران پاریس به فکر رزرو رستوران هم باشد؛ البته اگر می‌خواهید فرصت خوردن یک غذای شاهانه را داشته باشید.

پاسپورت دومینیکا

رستوران لِ سینک (Le Cinq)

یکی از لوکس ترین رستوران های پاریسغ ل سینک است!

کسانی که می‌خواهند فرهنگ و غذا کلاسیک فرانسوی را در کنار هم ببینند؛ رستوران لِ سینک در  هتل چهار فصل جورج پنجم را انتخاب می‌کنند. فضای این رستوران با نقاشی‌های روی دیوار، دکوراسیون قدیمی و وسایل تزئینی لوکس شما را به دورن یک قصر باشکوه می‌برد. از فضای جادویی و باشکوه این رستوران که بگذریم به منو آن می‌رسیم.

در هر فصل منو لِ سینک عوض شده و غذاهای جدید جایگزین می شود. برای تهیه این غذاها البته از تازه‌ترین مواد غذایی به صورت روزانه استفاده می‌کنند. سرآشپز اریک بریفار با هنر خود و ترکیب خلاقانه مواد غذایی بشقابی در جلوی شما می گذارد که در هیچ رستوران دیگری پیدا نمی‌کنید.

رستوران آلن دوکاس پلازا آتنه (Alain Ducasse au Plaza Athenée)

در برنامه ریزی بودجه و هزینه سفر به پاریس، حتماً رستوران گردی را قرار دهید. با اطمینان می‌گوییم که هیچ گردشگری بدون امتحان کردن غذاهای فرانسوی در بهترین و لوکس‌ترین رستوران های پاریس از این شهر بیرون نمی‌رود. برای مثال رستوران آلن دوکاس پلازا آتنه باشکوه و مجلل پاریس با فضای مینیمال خودش همانند یک الماس می‌درخشد. فضای این رستوران در حین سادگی با لوسترها و کریستال‌های فراوان تزئین شده و از رنگ روشن و سفید در دکوراسیون استفاده شده است. قطعا نشستن در آلن دوکاس پلازا آتنه لحظات زیبایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

از فضای رویایی این رستوران که بگذریم منو و خدمات هم در همین سطح است. هر فصل تغییر می‌کند و طعم خوشمزه غذا نیز متأثر از مواد اولیه تازه و روزانه‌ای است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجربه غذا خوردن برای هر کسی جز رویایی ترین کارهای است که تا بحال انجام داده.

رستوران آلنو پاریس (Alléno Paris)

لوکس ترین رستوران های پاریس؛ آلنو!

برای کسانی که دوست دارند در فضای قدیمی و تاریخی فرانسوی، مزه و طعم غذاهای فرانسوی را بچشند؛ رستوران آلنو پاریس بهترین است. آلنو در سال 1789 افتتحاح شد و امروزه به خاطر دکوراسیون و فضای کلاسیکی که دارد؛ محبوب و معروف شده است. البته این محبوبیت بیشتر به دلیل منو سرآشپز یانیک آلنو است. بشقاب این سرآشپز همانند یک پالت رنگی است که از غذاهای اصیل فرانسوی پر شده. خیلی از زوج ها برای پیشنهاد ازدواج و خواستگاری آلنو را که از لوکس ترین رستوران های پاریس است، انتخاب می‌کنند.

رستوران پاوین لدوین – Pavillon Ledoyen

یکی از قدیمی ترین و لوکس ترین رستوران های پاریس، Pavillon Ledoyen برای اولین بار درهای خود را در سال 1792 باز کرد. اتاق غذاخوری، که به عنوان یک بنای تاریخی شناخته می شود؛ یک منظره دیدنی است و بسیاری از جزئیات نفیس قرن نوزدهمی خود را حفظ کرده است. Pavillon Ledoyen در سپتامبر 2021 با جزئیات داخلی جدید از هنرمند Kostia و Atelier Montex، استودیوی گلدوزی هنری پاریسی Chanel بازگشایی شد. جدا از فضای داخلی، نقطه عطف واقعی در اینجا غذاهای فوق العاده فرانسوی است. این رستوران با کسب رتبه برتر سه ستاره میشلین، غذاهای مدرنی را با الهام از غذاهای کلاسیک فرانسوی سرآشپز Yannick Alléno سرو می کند.

رستوران اپیکور – Epicure

لوکس ترین رستوران های پاریس

این رستوران سه ستاره میشلن در Le Bristol پاریس که از دو اتاق غذاخوری – زمستان و تابستان – تشکیل شده؛ مطابق با ریتم فصل تغییر می‌ کند، اینجا بر اساس غذاهای سنتی فرانسوی، و در عین حال همیشه در حال تکامل و بهبود، با مواد با کیفیت در خط مقدم دنیای غذا جای دارد. پیشنهاد ما این است که کباب دلچسب رستوران اپیکور را با پوره کرفس و چغندر امتحان کنید.

رستوران لاسر – Lasserre

مفاهیم کلیدی Lasserre عبارتند از احتیاط، خدمات، و ناهار خوری فوق العاده. این رستوران به سبک دنیای قدیم که دارای ستاره میشلین است، سنگر غذاهای تند فرانسوی بوده و هدف آن ارائه تجربه ای زیبا و جذاب به هر مهمان است. غذاهای کلاسیک مانند کبوتر کبابی با سبزیجات فصل، یا اردک تند با انجیر سوخاری در سس قرمز دست ساز را انتخاب کرده و فراموش نکنید که به سقف نقاشی شده هنرمند Touchagues نگاه کنید، سقفی که در هوای خوب (بارانی نباشد) جمع می‌شود تا آسمان پاریس را نمایان کند.

پیر گاگنیر – Pierre Gagnaire

لوکس ترین رستوران های پاریس

برای کسانی که از غذاهای کلاسیک‌ فرانسوی خسته شده‌اند و می‌خواهند مواد غذایی ممتاز به شیوه‌ای هیجان‌انگیز و خلاقانه چیده شده باشند، انتخاب Pierre Gagnaire است. جایی که بشقاب‌های طلایی با رنگ‌های خاکستری مخملی دکور داخلی در کنار منوی چشایی بسیار جذاب ترکیب شده و در نهایت به یکی از لوکس ترین رستوران های پاریس تبدیل می شود! منوی پیر گاگنیر شامل غذاهایی مانند استیک پورترهاوس است که در آب زبان گاو با تمر هندی، همراه با مارمالاد کدو حلوایی تزئین شده است.

شما فکر می کنید در تور پاریس، کدام رستوران را انتخاب کنید؟

در آخر

اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما پاریس هستید و به سرتان زده به شهر عشق سفر کنید؛ قبل از هر چیز راهنمای سفر به پاریس را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره این شهر کسب کنید. اگر هم اهل شکم گردی هستید و دوست دارید در بهترین شهر جهان غذایی شاهانه بخورید؛ رستوران‌های لوکس پاریس شما را سوپرایز خواهند کرد.

نظرات کاربران