پاریس

چند راز مهم درباره برج ایفل؛ برجی که خم می شود!

برج ایفل

این روزها خیلی از گردشگران به خصوص زوج‌های جوان، کشور فرانسه و شهر پاریس را برای تفریح و خاطره‌سازی خودشان انتخاب می‌کنند. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که بلیط هواپیما پاریس از محبوب‌ترین بلیط های هواپیمایی شناخته می‌شود. زمانی که راهنمای سفر به پاریس را می‌خوانید؛ متوجه خواهید شد که این شهر زیبا پر از شگفتی است که البته مهمترین آنها برج ایفل می‌باشد. درباره برج ایفل، حقایق و رازهای زیادی وجود دارد. آیا شما هم از این رازها خبر دارید؟

Tour europe

1) برج ایفل رنگ عوض می‌کند.

در طول سال‌های گذشته، برج ایفل به رنگ‌های مختلفی بوده و با استفاده از طیف‌های رنگی مختلف، ظاهر خودش را تغییر داده است. برای مثال، زمانی که در سال 1889 افتتاح شد، زنگی قهوه‌ای مایل به قرمز داشت. حتما شنیده‌ای که می‌گویند، برج ایفل در ابتدا قرمز رنگ بوده است. بعد از آن در سال 1968 به رنگ زرد مایل به قهوه‌ای درآمد. خلاصه، در هر 7 سال حدود 60 نقاش برج ایفل را رنگ می‌زنند تا ابهت و زیبایی خودش را همچنان نگه دارد.

2) برج ایفل بلندترین بنا در فرانسه نیست.

درباره برج ایفل رازها و حقایق عجیب و جالب زیادی وجود دارد که یکی از آنها به ارتفاع آن مربوط می‌شود. حتما می‌پرسید چطور؟ مسلما در دوره‌ای که برج ایفل را ساختند؛ این سازه بلندترین سازه نه تنها در فرانسه، بلکه در دنیا بود. اما گذشت زمان و پیشرفت ساخت و ساز، باعث شد تا هم در نقاط دیگر جهان و هم در خود فرانسه بناهای بلندتری ساخته شود. اما برج ایفل همچنان یکی از جاهای دیدنی پاریس باقی مانده و گردشگران زیادی را برای دیدن خود به این شهر می‌کشاند.

شاید دوست داشته باشید 10 حقیقت مهم درباره پاریس را هم بخوانید؛ (لینک مقاله)

3) برج ایفل را برای جشن صدمین سالگرد فرانسه ساختند.

برج ایفل

به مناسبت 100 سالگی سقوط باستیل و همزمان آغاز انقلاب فرانسه، یک مسابقه برگزار شد تا در آن یک مرکز دیدنی طراحی شود. در بین 107 طرحی که مطرح شد، طرح برج ایفل را انتخاب کردند. اینگونه شد که برج ایفل به نماد پیروزی انقلاب فرانسه تبدیل شد.

رزرو تور اروپا

4) برج ایفل با تماشای خورشید، خم می‌شود.

یکی دیگر از رازهای جالب درباره برج ایفل، خم شدن آن در برابر خورشید است. البته تصور نکنید زمانی که با تور پاریس به این شهر سفر می‌کنید؛ انتظار یک برج خم شده را داشته باشید. چون سازه برج ایفل از فلز است، هنگام قرارگیری در معرض خورشید، دچار انبساط شده و حدود 15 سانتی متر خم می‌شود.

5) می‌خواستند برج ایفل را برای 20 سال نگه دارند.

از آنجایی که خود ایفل حدود 80 درصد از هزینه‌های ساخت برج را بر عهده گرفت؛ به او اجازه دادن تا به مدت 20 سال سازه پابرجا بماند. زیرا که از این طریق می‌توانست سرمایه‌گذاری خودش را دوباره به دست آورد. در نهایت چیزی که از نابودی و تبدیل شدن برج ایفل به ضایعات جلوگیری کرد؛ آنتن‌های رادیو و تلویزیون بود. بله، اگر بخواهیم یک راز مهم درباره برج ایفل بگوییم وجود 100 آنتن در بالای آن است.

6) هنرمندان پاریسی، برج ایفل را هیولا می‌خواندند.

برج ایفل

از دیگر موارد درباره برج ایفل این است که آن را نماد عشق در سراسر جهان می‌دانند؛ در حالی که هنرمندان پاریسی اینگونه فکر نمی‌کردند. آنها این برج را برج هیولایی و بی‌فایده می‌دانستند که به نوعی متناقض با فرهنگ و هنر این کشور بوده است.

7) در نوک ایفل یک آپارتمان وجود دارد.

می‌گویند در بالای برج ایفل، طراح آن یعنی گوستاو ایفل، آپارتمانی خصوصی طراحی و ساخته که در آن میزبان افراد معروفی چون توماس ادیسون بوده‌اند. البته، در حال حاضر، این بخش هم برای عموم آزاد و قابل بازدید است.

پاسپورت دومینیکا

8) از عشق و علاقه تا ازدواج با برج ایفل

یکی از رازهای عجیب درباره برج ایفل، ازدواج یک زن به نام اریکا با این برج در سال 2007 است. متاسفانه، حقیقت دارد!

9) یک سنگر نظامی در دل ایفل است.

در قسمت جنوبی ایفل و در زیر آن یک سنگر نظامی قرار دارد. این سنگر از طریق تونل به سایت نظامی متصل بوده است که امروزه به عنوان یک موزه می‌توان از آن بازدید کرد. چنین کاری درباره برج ایفل در آن زمان هوشمندانه بوده است.

10) نباید در شب از برج ایفل عکس گرفت.

پاریس

دولت فرانسه از نورپردازی‌های مختلفی در شب برای زیبایی این برج استفاده می‌کند و معتقد است که هر کدام از آنها یک اثر هنری بوده و مشمول قانون کپی رایت. بنابراین، حواستان را جمع کنید که در شب از این برج و نورپردازی‌های آن عکس و فیلم نگیرید؛ چون ممنوع است.

کلام آخر

درباره برج ایفل رازهای زیادی وجود دارد؛ اما هیچ کدام تا به امروز نتوانسته از محبوبیت این برج در بین مردم جهان کم کند. خیلی‌ها هر روز با آرزوی دیدن و بالا رفتن از این برج زندگی خود را شروع می‌کنند، شاید عجیب باشد ولی واقعیت دارد. بنابراین، بی جهت نیست که بلیط هواپیما تهران پاریس جز محبوب‌ترین‌ها است.

نظرات کاربران