Rue Montorgueil
26 فروردین 1402
پاریس

بهترین خیابان های پاریس که هر گردشگری باید آن ها را بشناسد!

شهر عشاق یعنی پاریس، سرشار از زیبایی است. این شهر که در قلب فرانسه قرار گرفته یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در اروپا به شمار می‌رود. خیابان‌های معروف زیادی در پاریس وجود دارد که دیدن و قدم زدن در آن‌ها برای گردشگران جالب توجه است. فرقی ندارد که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنید یا دهمین بار، از دوربین عکاسی حرفه‌ای استفاده می‌کنید یا تلفن همراه، حتما به بهترین خیابان های پاریس سر بزنید.

Tour europe

قدم زدن در این خیابان‌ها همراه با دوستان یا خانواده به خاطراه‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا با زیباترین و بهترین خیابان های پاریس آشنا شوید.

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

خیابان کرمیو (Rue Crémieux)

Rue Crémieux

خیابان Crémieux یکی از بهترین خیابان های پاریس است. این خیابان به دلیل خانه‌های رنگارنگ اطراف خود و سنگ‌فرش‌های باریکش به شهرت زیادی در فضای مجازی رسیده است. این منطقه یکی از سوژه‌های اصلی عکاسان و گردشگران است. جلوی خانه‌های این خیابان، گلدان‌های زیبای زیادی قرار گرفته‌اند که جذابیت این خیابان را دوچندان می‌کند.

تعداد بازدیدکنندگان از این خیابان به قدری زیاد است که مردم محلی درخواست ممنوع شدن بازدید از خیابان در طول شب و آخر هفته‌ها را دارند. بنابراین اگر از این خیابان بازدید می‌کنید، لطفا به حقوق ساکنان این خیابان احترام بگذارید و کمترین سر و صدا را ایجاد کنید. همچنین سعی کنید تا در طول روز به این منطقه سر بزنید تا از شلوغ شدن بیش از حد خیابان جلوگیری شود.

خیابان رزیر (Rue des Rosiers)

نام خیابان رزیر در زبان فارسی به معنای «خیابان بوته‌های رز» است. این خیابان کوچک با سنگ‌فرش‌های زیبا و ساختمان‌های بژ رنگ تزئین شده و در محله یهودی‌ها قرار داد. جالب است بدانید که یهودیان ساکن این محله، این خیابان را با نام پلتزل (Pletzel) می‌شناسند. واژه پلتزل در زبان یهودی به معنای «مکان کوچک» است.

خیابان Rosiers مملو از کافه، رستوران، مغازه‌های کوچک و مردمی است که برای خوردن معروف‌ترین فلافل شهر در این خیابان صف بسته‌اند. فلافل یکی از بهترین غذاهای خیابانی پاریس است که محبوبیت زیادی بین مردم دارد.

هنگام بازدید از خیابان Rosiers می‌توانید طعم یک فلافل تند و خوشمزه را بچشید و از قدم زدن در یکی از بهترین خیابان‌های پاریس لذت ببرید.

شانزلیزه، یکی از بهترین خیابان های پاریس

خیابان شانزلیزه یکی از معروف ترین و بهترین خیابان های پاریس است. همه ساله مردم زیادی از سراسر جهان از این خیابان بازدید می‌کنند و عکس‌های یادگاری زیبایی در آن می‌گیرند. بازدید از خیابان شانزلیزه زمان زیادی از شما می‌گیرد چون مراکز دیدنی زیادی را در خود جای داده است.

در بخش غربی این خیابان طاق پیروزی قرار گرفته است. طاق پیروزی یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر است و توسط شارل دوگل (Charles de Gaulle) در این خیابان قرار داده شده است. جالب است بدانید که موزه‌ها، پارک‌ها و مراکز خرید متعددی در این خیابان قرار گرفته و جذابیت شانزلیزه را برای گردشگران چند برابر کرده‌اند.

باغ شانزلیزه در ضلع شرقی این خیابان قرار دارد. کاخ پتیت (Petit) هم در کنار باغ شانزلیزه است. این کاخ که به عنوان یک موزه هنری شناخته شده است، میزبان نمایشگاه‌های مختلف است و جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

خیابان ریوولی (Rue de Rivoli)

Rue de Rivoli

بازدید از خیابان ریوولی یکی از کارهایی است که باید حتما در سفر به پاریس انجام دهید. این خیابان یکی از بهترین خیابان های پاریس است. موزه لوور که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کشور فرانسه محسوب می‌شود، در این خیابان قرار دارد. نقاشی معروف مونالیزا و نزدیک به 35000 اثر هنری دیگر در این موزه به نمایش درآمده است. هر گردشگری که تصمیم دارد از موزه لوور دیدن کند، در نهایت باید از خیابان ریوولی بگذرد.

در صورتی که بعد از دیدن آثار هنری لوور وقت اضافی داشتید می‌توانید به باغ des Tuileries بروید. این باغ در خیابان ریوولی و در نزدیکی موزه لوور قرار دارد.

خیابان لپیک (Rue Lepic)

خیابان لپیک یکی دیگر از بهترین خیابان های پاریس است که نباید بازید از آن را فراموش کنید. این خیابان، تاریخی غنی دارد و بین طرفداران هنر به شهرت رسیده است. 

سال‌ها قبل ون گوک و برادرش در آپارتمانی در خیابان لپیک زندگی می‌کردند. همچنین هنرمندان زیادی مانند پیکاسو و مونه برای خلق آثار خود از این منطقه الهام می‌گرفتند. در واقع امکان ندارد که شما عاشق هنر باشید و برنامه بازدید از این خیابان را در سفر خود جای ندهید.

آسیب بادی قدیمی این خیابان هم شهرت زیادی بین گردشگران دارد. این آسیاب بادی متعلق به قرن هفدهم میلادی و یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر پاریس است.

بلوار سن ژرمن، ازجمله بهترین خیابان های پاریس

بلوار سن ژرمن را (بعد از خیابان شانزلیزه) می‌توان به عنوان شناخته‌شده‌ترین خیابان پاریس معرفی کرد. بعضی از معروف‌ترین کافه‌های شهر پاریس در این خیابان قرار دارند. بنابراین گردشگران هیچ نگرانی برای قدم زدن در این خیابان ندارند چرا که در هر لحظه‌ای که احساس خستگی کنند به یکی از این کافه‌ها پناه می‌برند. 

جالب است بدانید که کافه‌های خیابان سن ژرمن در طول تاریخ محل استراحت هنرمندان زیادی بوده است، هنرمندانی مثل همینگوی، پیکاسو و سیمون دوبوار. قدمت تاریخی این کافه‌ها و حضور هنرمندان مشهور در آن‌ها به مرور زمان سن ژرمن را به یکی از بهترین خیابان های پاریس تبدیل کرده است.

خیابان لبروویر (Rue de l’Abreuvoir)

Rue de l’Abreuvoir

 خیابان لبروویر از جمله خیابان‌های نمادین پاریس است. در این خیابان فیلم‌های زیادی مانند فیلم سینمایی امیلی در پاریس فیلم‌برداری شده است. به همین دلیل بازدید از این خیابان برای طرفداران فیلم و سریال‌های فرانسوی جذاب است.

مجسمه دالیدا (Dalida) یکی از نقاط دیدنی خیابان لبروویر است. مردم محلی معتقدند که دست زدن به این مجسمه خوش شانسی می‌آورد. کافه لا میسن رز (La Maison Rose) که یکی از کافه‌های مشهور پاریس است هم در این خیابان قرار دارد. این کافه نزدیک به 100 سال است که فعالیت می‌کند و محل مناسبی برای گرفتن عکس یادگاری است.

تمام این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا نام خیابان لبروویر هم در فهرست بهترین خیابان های پاریس قرار بگیرد.

خیابان ویکتور هوگو

این خیابان به افتخار ویکتور هوگو، نویسنده مشهور پاریسی نام‌گذاری شده است. وجود هتل‌های متعدد با منظره‌ای عالی از برج ایفل در این خیابان باعث شده تا خیابان ویکتور هوگو هم به عنوان یکی از بهترین خیابان های پاریس به گردشگران معرفی شود. به همین دلیل این خیابان، بهترین منطقه برای اقامت در پاریس محسوب می‌شود.

رستوران‌های متعدد، نزدیکی به مترو، فاصله کم با برج ایفل، نزدیک بودن با طاق پیروزی و… باعث شده تا اقامت در خیابان ویکتور هوگو برای گردشگران راحت و دلپذیر باشد.

خیابان کامونز (Avenue de Camoëns) یکی از بهترین خیابان های پاریس

خیابان کامونز یکی از مناطق مشهور پاریس در فضای مجازی است. چشم‌انداز جالب توجه برج ایفل از این خیابان، دلیل علاقه گردشگران به این خیابان شده است. البته نباید معماری خاص ساختمان‌های این خیابان را فراموش کرد.

راه پله بزرگ این خیابان، از یک طرف به خیابان بنجامین فرانکین می‌رسد. همچنین بنای یادبود لونیس واز د کامیس (Luis Vaz de Camões) شاعر معروف پرتغالی هم در این راه پله قرار گرفته است. زیبایی این راه پله و امکان تماشای برج ایفل در کافه‌های این خیابان باعث شده تا خیابان کامونز هم جزو بهترین خیابان های پاریس محسوب شود.

خیابان کلر (Rue Cler)

Rue Cler

خیابان کلر محلی دیدنی برای گردشگران جوان است. بازارها و کافه‌های زیادی در این خیابان قرار دارند که می‌توان ساعت‌ها زمان به آن‌ها اختصاص داد. در این خیابان انواع شکلات، گل، پنیر و مواد غذایی به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم به عنوان یکی از بهترین خیابان های پاریس شناخته شده است. 

در خیابان کلر می‌توانید سبک زندگی مردم پاریس را از نزدیک تماشا و احساس کنید. بیشتر مغازه‌های پاریس در صبح روزهای یکشنبه بسته هستند اما مغازه‌های خیابان کلر در همین زمان باز هستند و امکان خرید را برای شما فراهم می‌کنند. بعد از تماشای این بازار کوچک و تمام شدن خرید، لذت بردن از طعم یک نوشیدنی خنک در کافه‌های فضای باز این خیابان، خستگی شما را از بین می‌برد.

 خیابان بوسی (Rue de Buci)

خیابان بوسی یکی از بهترین و در عین حال کوچکترین خیابان های پاریس است. طول این خیابان نزدیک به 200 بوده و نام آن هم به افتخار اولین رئیس پارلمان پاریس گذاشته شده است.

این خیابان روزهای سختی مثل بمباران در جنگ جهانی اول را از سر گذرانده و محل تظاهرات زنان بوده است. این خیابان در سال‌های قدیم محلی برای خرید روزانه زنان خانه‌دار بوده است. در واقع بازاری بود برای تهیه انواع پنیر، گل و مواد غذایی که نیاز روزمره خانه را برآورده می‌کند. به مرور زمان این مغازه‌ها جای خود را به کافه و رستوران‌های لوکس و زیبا داده‌اند. در حال حاضر مغازه‌های کمی در این خیابان باقی مانده‌اند.

خیابان مونتورگوئل (Rue Montorgueil)، بهشت عاشقان غذا

خیابان مونتورگوئل بهشتی باورنکردنی برای عاشقان غذا و خوراکی است. هنگام قدم زدن در این خیابان می‌توانید از طعم لذیذترین غذاهای فرانسوی لذت ببرید. پیاده‌روی مونتورگوئل مملو از رستوران‌هایی است که سعی کرده‌اند بافت قدیمی و روستایی خود را حفظ کنند. 

اگر شما هم عاشق طعم نان هستید، خیابان مونتورگوئل بهترین خیابان پاریس برای شما است چرا که قدیمی‌ترین نانوایی پاریس در این خیابان قرار دارد.

کلام آخر

آشنایی با بهترین خیابان های پاریس به شما فرصت می‌دهد تا هنگام سفر به این شهر، بازدید از خیابان‌های موردعلاقه خود را فراموش نکنید. خیابان‌هایی مانند شانزلیزه، رزیر، ریوولی و… که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. حضور در این خیابان‌ها فرصت گرفتن زیباترین عکس‌های یادگاری از سفر به فرانسه را برای شما فراهم می‌کند. اگر از قدم زدن در خیابان‌های زیبا و چشم‌نواز لذت می‌برید، حتما سری به خیابان‌های معرفی شده در این مطلب بزنید.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران