خیابان شانزلیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس؛ خرید، خوشگذرانی، زیبایی یا هر چه شما بخواهید!

خیابان شانزلیزه

سفر به پاریس، شهر عشق، مد، فرهنگ و تاریخ برای هر کسی آرزو است. برنامه‌ریزی این سفر و گشت و گذار در مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیز آن از شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین کارهای سفرتان خواهد شد. مدت زمانی که می‌مانید را مشخص کنید و سعی کنید از لحظه لحظه حضورتان در این شهر رویایی استفاده کنید. البته حتما به دیدن خیابان شانزه لیزه پاریس بروید.

Tour europe

خیابان شانزه لیزه نیازی به معرفی ندارد. جایی که به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی پاریس، هر روز چیزی در حدود 300 هزار نفر از آن و بناهای باشکوه اطرافش دیدن می‌کنند. از خرید و فروش و گشتن در آن لذت می‌برند یا در هیجان رویدادها و فستیوال‌های آن غرق شادی می‌شوند. خلاصه که شانزه لیزه زیباترین خیابان جهان شب و روز نمی‌شناسد.

خیابان شانزه لیزه پاریس؛ گذشته و حال

شانزه لیزه برای همه چه پاریسی‌ها و چه گردشگران، یک خیابان فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی است؛ یک کارت پستال تصویری زنده. این گذرگاه تاریخی که نزدیک به ۲ کیلومتر طول و از میدان کنکورد تا طاق پیروزی با شکوه امتداد دارد. شاید در حال حاظر خیابان شانزه لیزه پاریس یکی از «زیباترین خیابان‌های جهان» شناخته شود. اما در گذشته باتلاق بود. در قرن هفدهم آندره لو نوتر، باغبان پادشاه خورشید، این مسیر را تغییر داد و ان را تبدیل به یک افسانه کرد و خیابان با گذشت هر دهه زیباتر می‌شود.

خیابان شانزه لیزه پاریس؛ بهشتی برای خرید

خیابان شانزلیزه

گستردگی و تنوع فروشگاه‌های خیابان شانزه لیزه پاریس، قلب هر خریدار را شاد می‌کند. در اینجا همه چیز برای خرید پیدا می‌شود و یک روز فوق‌العاده را برای شما به وجود می‌آورد.

رزرو تور اروپا

قدم زدن در خیابان (که پاریسی‌ها با محبت از آن به عنوان «لشانز» یاد می‌کنند) فرصتی را برای مرور محصولات بسیاری از برندهای لوکس در پاریس فراهم می‌کند. لباس‌های برند کریستین دیور، جواهرات درخشان کارتیه، بوتیک‌های شنل، لباس‌های بچگانه برند لانوین، شلوارهای نخی از پتی باتو، و ژاکت‌های ترمه اریک بومپارد، همه اینها و حتی بیشتر را در این خیابان معروف پیدا خواهید کرد.

برندهای مهم خیابان شانزه لیزه

همان‌طور که گفتیم در خیابان شانزه لیزه پاریس برندهای لوکس زیادی را پیدا می‌کنید. برای مثال، عطرساز حرفه‌ای و افسانه‌ای  Guerlain از سال 1913 در این خیابان مشغول به کار است و با عطرهای مست‌کننده‌اش عطر و بویی دیگر به شانزه لیزه بخشیده است.

در امتداد خیابان معروف پاریس که قدم بزنید به برند جواهرات گران‌قیمت آمریکایی Tiffany & Co می‌رسید. جایی که شکوه و زیبایی جواهرات چشمانتان را خیره به خود می‌کند. کمی آن طرف‌تر به فروشگاه سازندگان مشهور جواهر و ساعت‌های  Cartier و Mauboussin را در خیابان پیدا خواهید کرد.

بودجه‌تان کم است؛ نگران نباشید!

شاید با وجود برندهای و فروشگاه‌های لوکس شانزه لیزه کمی نا امید شوید؛ اما اگر هم بودجه کمی دارد، نگران نباشید. این خیابان همچنین دارای مارک‌های پوشاک آماده و ورزشی مقرون به صرفه است، مانند زارا، سفورا و نایک، البته به غیر از فروشگاه رسمی PSG که اقلام مربوط به باشگاه معروف فوتبال پاریس را می‌فروشد. هر چند که برای ما ایرانی‌ها این برندها هم چندان بودجه کمی نمی‌خواهند، ولی برای افرادی که به دنبال بعضی اقلام خاص هستند؛ مناسب است. 

پاسپورت دومینیکا

پس در تور پاریس، شانزه لیزه فراموشتان نشود!

خیابان شانزه لیزه پاریس؛ سینما و نمایشگاه یا یک قطب فرهنگی

شانزلیزه یک کانون فرهنگی جذاب است که دارای سینما، تئاتر و مکان‌های نمایشگاهی بسیاری است؛ انتخاب با شماست!

تئاتر

خیابان شانزلیزه

دوستداران تئاتر می‌توانند به تئاتر معروف Theatre du Rond-Point که نمایش‌های جدید و معصری را اجرا می‌کند؛ بروند یا تئاترهای دیگر  Theatre Marigny،  Espace Pierre Cardin یا Theatre des Champs Elysées  در نزدیکی آن.

نمایشگاه

اگر دوست دارید به دیدن نمایشگاه‌های مختلف بروید؛ تنها در فاصله کوتاهی از میدان شانزه لیزه، یک مکان دیدنی در پاریس وجود دارد که باید آن را ببینید: کاخ باشکوه Grand Palais . این بنای تاریخی که برای نمایشگاه جهانی در سال 1900 ساخته شد، میزبان نمایشگاه‌های بزرگی است که در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود. درست در آن سوی خیابان، می‌توانید مجموعه فوق‌العاده آثار هنری در پتی کاخ را از نزدیک ببینید و شگفت‌زده شوید.

سینما

خیابان شانزلیزه

در مورد علاقه مندان به فیلم: خیابان شانزه لیزه پاریس مملو از سالن‌های سینما است. در واقع، این خیابان دارای بیشترین تعداد سینما در پاریس است؛ از جمله سالن‌های قدیمی که قدمت آن‌ها به دهه 1930 بازمی‌گردد، مانند UGC Normandie، UGC George V  و چند سینمای هنری دیگرکه در این منطقه وجود دارد، مانند L’Elysée-Lincoln .

رستوران‌های خیابان شانزه لیزه پاریس

یکی از تفریحات شبانه پاریس، پرسه زدن در این خیابان است. بارها  و کافه‌های زیادی هستند که خوشگذرانی در شب را به اوج می‌رسانند. به غیر از این‌ها خیلی از کافه‌ها بر روی پشت بام قرار دارند که منظره‌ای دیدنی از پاریس در شب و حتی طلوع خورشید را در جلوی چشمتان قرار می‌دهند.

رستوران‌های زیادی برای غذاخوردن وجود دارد. چندین رستوران ستاره‌دار میشلین در امتداد خیابان مانند: Ledoyen، جایی که Yannick Alléno سرآشپز است. رستوران لوقان (Laurent) که غذاهای لذیذ دانمارکی و پیتزا پینو، طعم ایتالیایی سرو می‌کند.

در کنار رستوران‌ها کافه‌های دنج و باحالی هم وجود دارد که طعم ماکارون‌های رنگی و قهوه تازه آنها به یک خاطره از سفر به پاریس برای شما تبدیل می‌شود.

کارهایی که در خیابان شانزه لیزه پاریس باید انجام دهید:

طاق پیروزی
  1. از کاخ بزرگ و موزه های پتی کاخ دیدن کنید.
  2. در انتهای خیابان تماشای میدان کنکورد را از دست ندهید.
  3. قدیمی‌ترین بنای پاریس یعنی ابلیسک اقصر در شرق میدان کنکورد ببینید.
  4. به بالای طاق پیروزی بروید.
  5. برای خرید گران قیمت و لوکس به خیابان Montaigne مراجعه کنید.
  6. اگر به دنبال زیباترین پل پاریس هستید، به Pont Alexandre III بروید.
  7. ناهار یا شام را در Pavillon Elysée (محله‌ای شبیه به ونیز) میل کنید.
  8. به باغ‌های منطقه شانزه لیزه با کاخ‌ها و مجسمه‌های با شکوه سر بزنید. این باغ‌ها بین میدان شانزلیزه و مارسل داسو، خیابان فرانکلین دی روزولت در غرب، میدان کنکورد در شرق و سن در جنوب واقع شده‌اند.
  9. به تماشای یک تئاتر بی‌نظیر بروید.

بلیط هواپیما پاریس از چیزی که فکرش را می کنید، رویایی تر است!

مکان‌های گردشگری نزدیک خیابان شانزه لیزه

  • پتی کاخ:  329 متر
  • میدان کنکورد: 746 متر
  • موزه لوور: 3 کیلومتر
  • کلیسای لا مادلین: 932 متر
  • موزه فاضلاب پاریس: 943 متر

در آخر

بی دلیل نیست که بلیط هواپیما تهران پاریس جز محبوب‌ترین‌هاست. سفر به شهری رویایی و زیبا که هز گوشه از آن عقل و هوش برایتان نمی‌گذارد. باور نمی‌کنید با خیابان شانزه لیزه پاریس شروع می‌کنیم، از زیباترین خیابان‌های جهان که همه آن را می‌شناسند. اما، اگر شما فقط اسمش را شنیده‌اید، بد نیست این مقاله را بخوانید تا هر موقع صحبت از آن شد، بتوانید اطلاعات جامعی را به دوستانتان ارائه دهید.

نظرات کاربران