Paris

معرفی شهر پاریس؛ رویایی‌ترین شهر جهان

در معرفی شهر پاریس، شما را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان می‌بریم. شهری که سالانه گردشگران زیادی برای دیدن زیبایی‌های آن به فرانسه سفر می‌کنند. مکان‌های تاریخی معروف، برج ایفل، رستوران‌های عالی، کافه‌های دنج، دانشگاه‌های معتبر، موقعیت‌های شغلی مناسب و بسیاری موارد دیگر پاریس را به یک مقصد ایده‌آل برای سفر و مهاجرت تبدیل کردند. قبل از اینکه به سراغ رزرو بلیط هواپیما پاریس و برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر بروید، کمی بیشتر با آن آشنا شوید. 

Tour europe

پاریس در کدام کشور قرار دارد؟

The city of Paris

پاریس پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه است. این کشور با داشتن تاریخ پرفراز و نشیب، پر از مکان‌های تاریخی، موزه‌های ارزشمند، کلیساهای شگفت‌انگیز، رستوران‌های لذیذ افسانه‌ای، کافه‌های شلوغ، بوتیک‌های فریبنده و باغ‌های زیبا است. اما فقط پاریس شگفت‌انگیز نیست و به هر شهر فرانسه که قدم می‌گذارید شما را با یک وجه از این کشور آشنا می‌کند. 

در فرانسه شهرهای محبوب و معروف زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: 

نیس: هر چه از زیبایی این شهر بگوییم کم است. در نیس مجموعه‌های هنری با ارزش زیادی وجود دارد و در کنار آن آفتاب و مناظر خیره‌کننده ریویرای فرانسه را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. نیس، یک شهر تفریحی ساحلی شیک، از دهه 1820 گردشگران را به این منطقه جذب کرده‌است. به لحاظ گردشگری اهمیت زیادی برای فرانسه دارد. 

لیون: این شهر در امتداد سواحل دو رودخانه واقع شده‌است و همین باعث شده تا در همه مناطق آن مناظر زیبا و جاذبه‌های دیدنی ایجاد شود. اما بیشتر از مکان‌های دیدنی، لیون را با غذاهایش می‌شناسند و آن را به عنوان پایتخت غذا شناسی فرانسه می‌دانند. لیون همچنین، به دلیل میراث فرهنگی غنی و اهمیت تجاری خود، اغلب به عنوان دومین شهر مهم فرانسه شناخته می‌شود.

بوردو: کلیه مراکز تاریخی بودرو توسط یونسکو ثبت شده، چون این شهر دارای دلیل میراث فرهنگی غنی و گنجینه‌های معماری فراوان است. جالب است بدانید که این شهر زیبا بیش از 300 بنای تاریخی و یک کلیسای جامع با برج های دوقلو در قلب خودش جای داده‌است. 

مارسی: یکی از قدیمی‌ترین شهرهای فرانسه که همانند بیشتر آن‌ها با جاذبه‌های تاریخی و محیط پرانرژی و پر جنب‌وجوش شناخته می‌شود. اضافه کنیم که میراث تاریخی آن قدمتی 2600 ساله دارند. علاوه‌براین، مارسی دارای بندرگاه بوده و از نظر تجاری هم اهمیت زیادی برای فرانسه دارد. 

استراسبورگ: یک کلان شهر جهانی با جاذبه‌های فرهنگی درجه یک که به‌لحاظ گردشگری اهمیت زیادی برای کشور فرانسه دارد. استراسبورگ مظهر کامل یک شهر تاریخی است با خانه‌های زیبای نیمه‌چوبی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده.

برای آشنایی بیشتر با شهرهای توریستی کشور فرانسه، 10 تا از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش؛ کجا را انتخاب کنیم؟ راهنمای بسیار کاملی است.

معرفی شهر پاریس، شهر رویاها

The city of Paris

پاریس شهری زیبا و مهم که در شمال کشور فرانسه قرار دارد با مجموعه‌ای جاذبه‌های بی‌نظیر خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند. این شهر با بیش از 19 میلیون نفر، در سال 2019 ششمین شهر پربازدید در سراسر جهان بود. به غیر از قطب گردشگری، در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز از اهمیت زیادی برای کشور فرانسه برخوردار است. وجود برج ایفل، موزه لوور، موزه اورسی، نوتردام پاریس و ساکره کور در مونمارتر می‌تواند فرهنگ و هنر این شهر را به درستی اثبات کند. 

پاریس همچنین پایتخت لوکس جهان است. بیشتر برندهای لوکس فرانسوی را در Triangle d’Or (مثلث طلایی) خواهید یافت، منطقه‌ای محبوب در این شهر که مملو از برترین برندهای معروف جهانی است. 

در نهایت، پاریس را نیز یک پایتخت خوراکی می‌دانند. در سال 2020، پاریس دارای 119 رستوران ستاره‌دار میشلین معرفی شد، اما رستوران‌های کوچک در کوچه‌های این شهر نیز مکان‌های خوبی برای خوردن غذاهای معروف در آن هستند. درکل زندگی در شهر پاریس، همانند رویایی است که به حقیقت تبدیل می‌شود. شهری زیبا با موقعیت‌های کاری و رفاهی ایده‌آل. 

آشنایی با لوکس‌ترین رستوران‌های پاریس را از دست ندهید.

اطلاعات کلی شهر پاریس

نام شهر: Paris

استان: ایل دوفرانس یا منطقه پاریس

زبان: فرانسوی زبان رسمی و زبان اول 88 درصد از جمعیت است.

مذهب: کاتولیک مذهب غالب فرانسه است

جمعیت: 12 میلیون

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت ایران با شهر پاریس: ساعت پاریس 2:30 ساعت عقب‌تر از تهران است

طول پروازهای تهران پاریس: 5 ساعت و 7 دقیقه

آب و هوای شهر پاریس، بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید!

The city of Paris

آب و هوای پاریس را به دلیل قرارگیری در مجاورت اقیانوس اطلس، می‌توان بارانی توصیف کرد. اما هر فصل آن شرایط خاص خود را دارد. بهار پاریس به معنای آسمان آبی، پارک‌های پر از شکوفه گیلاس و زیبایی‌اش محبوب است. دما حداقل 4 تا 10 درجه سانتیگراد و در برخی روزها هم بارانی خواهد بود. در هر صورت بهار بهترین زمان سفر به پاریس است. 

تابستان در پاریس با روزهای طولانی‌تر و دمای مناسب (حداکثر 23 تا 25 درجه سانتیگراد) همراه است. با فهرستی طولانی از جشنواره‌های تابستانی و فعالیت‌های مهیج و مفرح، جای تعجب نیست که پاریس یکی از بهترین مقاصد تابستانی در اروپا است.

پاییز به نظر ما بهترین فصل سفر با تور پاریس برای اولین بار است. رنگ درختان زرق ‌و ‌برق‌دار و طلایی است، دما هم بین حداکثر 11 درجه سانتیگراد تا 21 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. از همه مهم‌تر گردشگران کمتری وجود دارد. زمستان نیز هوا رو به سردی می‌رود و دما تا 2 درجه سانتیگراد خواهد بود. معمولا فصل خوبی برای رزرو بلیط هواپیما پاریس نیست. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های پاریس 

یکی از زیباترین شهرهای جهان، پاریس یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان است. امسال در آخرین رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS شهر پاریس در جایگاه هفتم قرار گرفت. تجربه زندگی در پاریس به عنوان یک دانشجو می‌تواند بهترین فرصت برای دستیابی به جایگاهی که می‌خواهید، باشد. این شهر در کل 12 دانشگاه دارد که ما 5 مورد از برترین‌های آن‌ها را به همراه رتبه‌شان در جهان به شما معرفی می‌کنیم: 

  • دانشگاه PSL : رتبه جهانی 44
  • انستیتو پلی تکنیک پاریس: رتبه 49
  • دانشگاه سوربن: رتبه 72
  • Université Paris-Saclay: رتبه 85
  • Ecole des Ponts ParisTech: رتبه 245

رفت‌وآمد و گردش در شهر پاریس

The city of Paris

سیستم حمل و نقل عمومی پاریس توسط RATP اداره می‌شود و متشکل از مترو، تراموا، قطار سریع السیر حومه‌ای RER (که پاریس را به شهرهای دیگر متصل می‌کند)، اتوبوس، Noctilien (اتوبوس شبانه) و تاکسی است. با توجه به این پاریس به مناطق مختلفی تقسیم‌بندی شده‌است، باید بدانید که سیستم حمل‌ونقل این شهر به صورت یکپارچه و گسترده در همه جای آن قرار دارد و دسترسی را به نقاط مختلف راحت‌تر می‌کند. 

با‌این‌حال، وجود 16 خط مترو و 300 ایستگاه موجب می‌شوند تا مترو ارزان‌ترین، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رفت‌و‌آمد در پاریس باشد.  

هزینه های زندگی در شهر پاریس

همه چیز درباره پاریس بدون ذکر هزینه‌های زندگی در این شهر کامل نمی‌شود. میانگین هزینه زندگی در پاریس 2133 دلار است که آن را در میان 5 درصد از گران‌ترین شهرهای جهان قرار داده‌است. متوسط حقوق برای یک نفر پس از کسر مالیات 2860 دلار است که برای پوشش هزینه‌های زندگی 1 ماه کافی است.

برای اطلاع از هزینه‌های سفر به پاریس، کلیک کنید.

هزینه زندگی یک نفر خانواده 4 نفره: 

مجموع با اجارهبدون اجارهغذاحمل و نقل
حداقل2133 دلار923 دلار560 دلار231 دلار
حداکثر5201 دلار2846 دلار1449 دلار611 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر پاریس

دریافت ویزای فرانسه در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی کمی سخت‌تر است. با‌این‌حال با توجه به هدف شما از سفر یا مهاجرت‌تان به این شهر، انواع مختلفی از ویزای پاریس در مقابل شما قرار می‌گیرد. ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای ترانزیت (سفرهای کوتاه مدت). برای دریافت ویزا بایستی ابتدا از سفارت وقت بگیرید و فرم‌های درخواست را پر کنید. سپس با ارائه مدارک مورد نیاز و انجام مصاحبه، در صورتی که کلیه مراحل را به درستی انجام داده باشید، ویزای شما صادر خواهد شد. 

چگونه ویزای توریستی پاریس را بگیریم؟

Paris tourist visa

به جرات می‌توان گفت که پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ویزاهای توریستی متعلق به پاریس است. شهری با این همه جاذبه‌ی تفریحی و جاهای دیدنی و از همه مهم‌تر آب‌وهوای ایده‌آل، مسلما گردشگران زیادی دارد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، ویزای توریستی تنها راه ورود به این شهر و تجربه یک تعطیلات عالی است. 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی فرانسه

  • ارائه درخواست و پر کردن فرم ویزای شینگن فرانسه
  • پاسپورت دارای اعتبار و ارائه پاسپورت‌هاس قبلی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزا
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه
  • گردش حساب و تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت پاریس

فرودگاه‌ های شهر پاریس

Airports in Paris

در معرفی شهر پاریس به فرودگاه‌های این شهر می‌رسیم. در شمال شهر پاریس فرودگاه معروف و بین‌المللی شارل دوگل (Charles de Gaulle Airport) و در جنوب آن فرودگاه اورلی (Orly Airport) قرار دارد. هر دو فرودگاه‌ از امکانات کاملی برخوردار هستند و حمل‌ونقل آسانی به مرکز شهر دارند. برای مثال، شارل دوگل در حدود 15 دقیقه و اورلی در حدود 25 دقیقه زمان می‌برد تا شما خودتان را به مرکز شهر پاریس برسانید. 

قیمت بلیط تهران به پاریس را با سه کلیک چک کنید و به یکی از بهترین و زیباترین فرودگاه‌های جهان قدم بگذارید. 

قوانین و فرهنگ شهر پاریس

  • فرانسوی‌ها به ملت و دولت خود افتخار می‌کنند و معمولاً از هرگونه اظهار نظر منفی در مورد کشورشان آزرده می‌شوند.
  • پاریس به عنوان خانه بسیاری از برندهای معتبر و پیشرفته جهانی مانند دیور، هرمس، لویی ویتون و شنل شناخته می‌شود.
  • موزه لوور در پاریس یکی از بزرگ‌ترین موزه های جهان است و بسیاری از آثار هنری مشهور از جمله مونالیزا و ونوس میلو را در خود جای داده‌است.
  • همیشه اول سلام کنید.
  • سعی کنید هر چند کوتاه و مختصر به زبان فرانسوی صحبت کنید فرانسوی‌ها زبان مادری خود را بسیار جدی می‌گیرند.
  • هنگامی که در یک رستوران یا در یک مهمانی شام هستید، مودبانه است که همیشه دستان خود را روی میز بگذارید، اما از قرار دادن آرنج خود روی میز خودداری کنید.
  • در مناطق شلوغ (در اطراف برج ایفل و لوور فکر کنید) جیب بران و کلاهبرداران زیادی وجود دارند، مواظب باشید.
  • برای پاریسی‌ها مرسوم است که در هنگام سلام و احوال‌پرسی، روبوسی کنند. 
  • در این شهر نشستن بر روی چمن‌ها ممنوع است. 

کلام آخر

در معرفی شهر پاریس به جزئیات و نکات مهم درباره این شهر پرداختیم. امیدواریم هر چند مختصر توانسته باشیم به سوالات شما پیرامون این شهر زیبا و رویایی پاسخ دهیم. اگر قصد سفر به پاریس را دارید، ما در تیم سه کلیک با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه خدمات کامل و راهنمایی شما عزیزان هستیم. شما می‌توانید با مراجعه به سه کلیک از قیمت بلیط شهر پاریس به تهران، رزرو هتل و موارد دیگر اطلاع کسب کنید. 

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران