Orly Airport

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس!

حتماً شما هم میدانید پاریس چقدر زیبا و بزرگ است. این شهر با تاریخچه زیبا و هیجان‌انگیز خود دارای موزه‌های زیادی است و از طرفی چون پاریس در صنعت مد بسیار پیشرفته است و به نوعی در این صنعت پایتخت جهان محسوب می‌شود، گردشگران زیادی دوست دارند از این شهر دیدن کنند. محبوبیت این شهر مدیون شاعران و خبرنگارانی است که زیبایی‌های این شهر را به تصویر کشیده‌اند و خود را عاشق پاریس می‌دانند. البته جذابیت‌های شهر پاریس بسیار زیاد است تا جایی که می‌توان گفت این شهر دیدنی‌ترین شهر در دنیا محسوب می‌شود. معمولاً مسافران شهر پاریس از طریق فرودگاه شارل دوگل به این شهر مسافرت می‌کنند، اما فرودگاه اورلی هم که در ۱۳ کیلومتری پاریس قرار گرفته است، گاهی توسط مسافران انتخاب می‌شود. به همین دلیل در این مطلب از سایت سه کلیک قرار است راجع به فرودگاه اورلی پاریس بیشتر صحبت کنیم، با ما همراه باشید. 

Tour europe

معرفی فرودگاه اورلی

Orly Airport

این فرودگاه نزدیک به شهر اورلی و در ۱۳ کیلومتری پاریس ساخته شده است. به دلیل اینکه اکثر افراد بلیط خود را به مقصد شارل دوگل می‌گیرند، فرودگاه اورلی رتبه دوم فرودگاه‌های مهم فرانسه را کسب کرده است. البته در مورد سفرهای داخلی فرودگاه اورلی پرترددترین فرودگاه در کشور فرانسه محسوب می‌شود و رتبه دوم بودن آن مربوط به تعداد پروازهای خارجی است. اگر قصد سفر به پاریس را دارید اطلاعات کاملی در ادامه این نوشتار به شما میدهیم تا اگر این فرودگاه را انتخاب کردید، آن را بشناسید. 

گفتیم که فرودگاه اورلی در ۱۳ کیلومتری پاریس واقع شده است. این فرودگاه دارای دو ترمینال جنوبی و غربی است که از ترمینال‌های فرودگاه شارل دوگل کوچکترند و فاصله این دو ترمینال با یکدیگر کم است. بیش از ۳۰ ایرلاین در این فرودگاه فعالیت می‌کنند که شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس ترانسیلوانیا و ویولینگ از دیگر شرکت‌های هواپیمایی فعالیت بیشتری دارند. 

تاریخچه

تا سال ۱۹۷۴ فرودگاه اورلی تنها فرودگاه پاریس بود، اما بعد از اینکه در سال ۱۹۷۴ فرودگاه بین المللی شارل دوگل افتتاح شد فرودگاه اورلی در رتبه دوم قرار گرفت، هرچند از لحاظ وسعت این فرودگاه یکی از بزرگترین فرودگاه‌های فرانسه به شمار می‌آید. فرودگاه اورلی پاریس هر سال می‌تواند ۲۸ میلیون مسافر را جابجا کند. در ترمینال جنوبی فرودگاه اورلی بخش پذیرش و اطلاعات درست مجاور گیت‌های H و K قرار گرفته است. 

اگر مسافران به اطلاعاتی در خصوص پروازها و نقشه شهر نیاز داشتند، نیز می‌توانند به ترمینال غربی این فرودگاه مراجعه کنند. برای رفت و آمد به قسمت‌های مختلف فرودگاه مانند ترمینال‌ها و پارکینگ اتوبوس‌های رایگانی وجود دارند که مسافران را جا بجا می‌کنند.

امکانات فرودگاه اورلی پاریس

فرودگاه اورلی پاریس

اگر به خدمات بانکی در طول سفر خود نیاز داشتید، می‌توانید از بانک HSBC استفاده کنید که در ترمینال غربی فرودگاه قرار دارد. همچنین در ترمینال‌های فرودگاه دستگاه‌های خودپرداز نیز وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ترمینال جنوبی فرودگاه اورلی نیز یک صرافی، خدمات ارزی را به مسافران ارائه می‌دهد. 

اگر در طول سفر گرسنه شدید یا دلتان یک نوشیدنی گرم خواست می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های فرودگاه مراجعه کنید. در ترمینال غربی فرودگاه اورلی یک رستوران آمریکایی وجود دارد که غذاهای آمریکایی را برای مسافران سرو می‌کند و یک رستوران ملل نیز در ترمینال جنوبی فرودگاه قرار گرفته است. 

شما می‌توانید در ترمینال‌های فرودگاه اورلی قدم بزنید و از باجه‌های فروش روزنامه و مجله، فروشگاه‌های صنایع دستی و فری شاپ و فروش پوشاک دیدن کنید. یک ویژگی مهم فری شاپ فرودگاه این است که تمامی اجناس خود را بدون احتساب مالیات می‌فروشد و برای خرید سوغاتی عالی است. برای خرید‌های معاف از مالیات باید کارت پرواز خود را به فروشنده فروشگاه نشان بدهید و از ادامه خرید خود لذت ببرید. 

اگر وسایلتان در فرودگاه گم شد اصلا نگران نباشید. در هر دو ترمینال فرودگاه اورلی دفتر اشیای گمشده وجود دارد که می‌توانید از این دفاتر برای پیدا کردن اشیای مفقود شده خود کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای یافتن اشیای خود به آدرس سایت دفتر اشیای گمشده فرودگاه با نشانی Aeroportsdeparis-orly. franceobjectstrouves. fr مراجعه کنید. 

سایر امکانات فرودگاه اورلی پاریس

Orly Airport

البته امکانات این فرودگاه به موارد فوق محدود نمی‌شود و امکانات بیشتری از جمله یک مرکز خدمات پزشکی، گالری هنری، زمین بازی کودکان، قسمتی برای بازی‌های ویدئویی و صندلی‌های ماساژ وجود دارد. 

شماره تماس‌های ضروری و اطلاعات پرواز فرودگاه اورلی

به منظور تکمیل اطلاعات شما عزیزان در این قسمت شماره‌های ضروری فرودگاه اورلی را قرار می‌دهیم: 

تلفن فرودگاه: +۳۳۸۹۲۵۶۳۹۵۰

تلفن مرکز پزشکی: +۳۳۱۹۴۵۷۵۴۲۱

تلفن دفتر اشیای گمشده ترمینال غربی: ۰۰۳۳۳۴۴۲۷۵۴۹۱

تلفن دفتر اشیای گمشده ترمینال جنوبی: ۰۰۳۳۳۴۷۵۴۹۱

دسترسی‌ها به فرودگاه اورلی 

خوشبختانه این فرودگاه دسترسی خوبی به مرکز شهر پاریس دارد و شما می‌توانید به روش‌های مختلفی بین فرودگاه و شهر رفت و آمد کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. 

مترو: در فرودگاه اورلی اتوبوس‌هایی به مقصد ایستگاه مترو وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یعنی ایستگاه مترو آنتونی بروید و بعد از ان با استفاده از خطوط مترو به هرجای پاریس که خواستید سفر کنید. 

اتوبوس و لیموزین :

  • خط اتوبوس یک، مسافران را میان مرکز شهر پاریس و فرودگاه اورلی جا بجا می‌کند. 
  • اتوبوس اورلی هم میان منطقه دنفر روشرو پاریس و فرودگاه حرکت می‌کند. 
  • خط اتوبوس ۱۸۳، میان پورت دوشوازی و فرودگاه اورلی مسافران را جابجا می‌کند. 

البته اتوبوس‌های شبانه هم وجود دارند که برای مسافران پروازهای نیمه شب خدماتی را ارائه می‌کنند. 

تاکسی: اگر خود را به خروجی‌های L و B برسانید می‌توانید پایانه تاکسی رانی فرودگاه را مشاهده کنید. برای استفاده از تاکسی‌های فرودگاه تا مرکز شهر باید حدود ۳۰ تا ۳۵ یورو بپردازید. 

هتل‌های نزدیک فرودگاه اورلی 

فرودگاه اورلی پاریس

اگر این فرودگاه را به عنوان یک فرودگاه واسطه انتخاب کردید و باید برای پرواز بعدی منتظر بمانید ابدا نگران خستگی راه نباشید. دو هتل بسیار عالی به نام‌های هتل نووتل و هتل ایبیس داخل فرودگاه اورلی قرار دارند و یک هتل به نام سوپریر نیز درست خارج فرودگاه قرار گرفته است. 

سخن آخر 

اگر برای مسافرت به پاریس مصمم هستید می‌توانید از فرودگاه اورلی به جای فرودگاه شارل دوگل استفاده کنید که در ۱۳ کیلومتری این شهر قرار دارد. این فرودگاه امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌کند و دومین فرودگاه پر تردد فرانسه محسوب می‌شود. آیا شما هم تجربه مسافرت از طریق فرودگاه اورلی را داشته اید؟ می‌توانید تجربیات ارزشمند خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. 

شما عزیزان می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما پاریس از طریق سایت سه کلیک اقدام کنید. همچنین اگر سوالی در خصوص پروازها و نحوه خرید بلیط دارید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما با صبر و حوصله شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تور پاریس را رزرو کنید!

نظرات کاربران