شارل دو گل

همه چیز درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس؛ شلوغ ترین فرودگاه جهان!

سفر به پاریس برای هر کسی که عاشق هنر، مد و زیبایی است، همانند رویایی شیرین است که به حقیقت تبدیل می‌شود. تماشای پاریس از بالای برج ایفل یا نمایش نورپردازی بی‌نظیر این برج در شب، رفتن به موزه‌ها و آثار تاریخی عجیب و غریب آن‌ها یا قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده و نشستن در کافه‌های دنج پاریس، همگی بخش کوچکی از جذابیت‌های این شهر هستند. با همه این‌ها اگر بخت با شما یار بوده و قصد رزرو بلیط هواپیما پاریس را دارید، پس قبل از هرکاری با فرودگاه‌های این شهر آشنا شوید. فرودگاه‌های شارل دوگل، اورلی و بووه تیه سه فرودگاه شهر پاریس هستند. اجازه بدهید تا همه چیز درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس را به شما بگوییم.

Tour europe

درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس چه می‌دانید؟

Paris Charles de Gaulle Airport

اصلی‌ترین و بزرگترین فرودگاه پاریس و حتی فرانسه، فرودگاه شارل دوگل (Charles de Gaulle Airport) است. به جرات می‌توان گفت که وسعت و امکانات کامل این فرودگاه آن را در رده دومین فرودگاه بزرگ اروپا نیز قرار داده است. براساس آخرین گزارش‌ها در سال 2008، این فرودگاه با بیش از 60 میلیون مسافری که به آن مراجعه کردند، عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه اروپا را نیز به خودش اختصاص داده‌است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس از چه زمانی شروع به کار کرد؟

در سال 1966 به افتخار ژنرال دوگل از رهبران جنبش مقاومت فرانسه پروژه احداث این فرودگاه به نام او شروع شد. البته در گذشته نام این فرودگاه رویسی (Roissy) بود و بعدها یعنی در سال 1974 به افتخار ژنرال به نام او تغییر پیدا کرد. این فرودگاه از همان ابتدا یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای پروازهای داخلی و خارجی به حساب می‌آمد و تا به امروز هم چنین بوده‌است. این فرودگاه رکوردها و افتخارات زیادی را به ثبت رسانده که فقط به بخش مسافری آن تعلق ندارد؛ به عنوان مثال پروازهای باربری فرودگاه شارل دوگل پاریس نیز از خطوط هوایی شلوغ هستند تا جایی که در رتبه 12 جهان و 2 اروپا قرار گرفته‌است.

کدام ایرلاین‌ها در این فرودگاه پرواز دارند؟

یکی از نکات مهم درباره این فرودگاه، ایرلاین‌هایی است که به آن رفت و آمد می‌کنند. در حال حاضر تعداد زیادی شرکت هواپیمایی به این فرودگاه پرواز مستقیم دارند و تقریباً از شهرهای بزرگ و مهم زیادی به صورت مستقیم می‌توان به این فرودگاه مراجعه کرد. با این حال ایرلاین‌های آیرومکزیکو، ایجین ایرلاینز، آدریا پرواز، ایر فلوت و…. از آن دست شرکت‌هایی هستند که مقصد اصلی پروازشان این فرودگاه است. در این میان شرکت‌های هواپیمایی دلتا ایرلاینز، ایرلاینز فرانسه، نروژین ایر شاتل، ایر فرانس، فدکس اکسپرس و ایزی‌جت جزء مهم‌ترین‌ها هستند.

از فرودگاه شارل دوگل پاریس به کدام کشورها می‌توان پرواز کرد؟

شارل دو گل

درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس باید بگوییم که تقریباً به هر کشوری که دلتان بخواهد، می‌توانید سفر کنید. این فرودگاه به 50 کشور دنیا پرواز دارد و شما می‌توانید از شاردوگل به کانادا، آمریکا، کشورهای اروپایی، استرالیا، مصر، کشورهای آسیایی شرقی مانند چین و… سفر کنید.

ترمینال‌های فرودگاه

فرودگاه شارل دوگل پاریس دارای 3 ترمینال است که دوتای آن جزء اصلی‌ترین ترمینال‌های این فرودگاه هستند.

ترمینال شماره یک: اولین و قدیمی‌ترین ترمینال فرودگاه! در حال حاضر این ترمینال برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترمینال شماره دو: این ترمینال تنها برای شرکت هواپیمایی فرانسه ساخته شد.  البته شرکت‌های تجاری و  برخی از خطوط هواپیمایی اروپا و بریتانیا نیز به این ترمینال رفت و آمد دارند. ترمینال شماره دو دارای 7 ساختمان مختلف است که با نا‌م‌های A2 و G2 مشخص شده‌اند. ترمینال شماره دو دارای امکانات بسیار مجهزی است و مسافران اوقات راحتی در آن سپری می‌کنند.  

ترمینال شماره سه: این ترمینال در فاصله 1 کیلومتری ترمینال شماره یک و درست در مقابل آن قرار دارد. از ترمینال شماره سه برای پروازهای ارزان قیمت و چارتری استفاده می‌شود.

امکانات فرودگاه شارل دوگل پاریس

درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس و امکانات آن باید بگوییم که هر آنچه فکرش را کنید و نیاز داشته باشید در این فرودگاه پیدا خواهید کرد. به تعبیری از شیر مرغ تا جان آدمیزاد فراهم است.

  • در اطراف مکان‌های زیادی برای شارژ تلفن همراه و وسایل برقی دیگر وجود دارد.
  • اتاق سیگار برای کسانی که سیگار می‌کشند.
  • در هر ترمینال نیز کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید زمان انتظار برای پرواز را با یک غذای خوشمزه فرانسوی یا یک قهوه و کروسان پر کنید.
  • در کنار همه این‌ها فری شاپ‌ها در فرودگاه شارل دوگل پاریس از نقاط دوست‌داشتنی و شلوغ این فرودگاه به شمار می‌آیند. انواع فروشگاه‌های لباس، شکلات، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و… با برندهای معتبر و بهترین کیفیت به فروش می‌رسند. پس اگر فرصت خرید سوغاتی پاریس را نداشتید، بهترین فرصت است.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه

Novotel

درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس و هتل‌های آن باید بدانید که انتخاب بسیار ساده است، چون هتل‌های مختلفی در ترمینال‌های این فرودگاه وجود دارد.

در بین دو ترمینال یک و دو: هتل ابیس (Ibis)، هتل نووتل (Novotel) و هتل هیلتون (Hilton)

در ترمینال شماره دو: هتل پاریس شرتون (Paris Airport Sheraton)

نزدیک‌ترین هتل به فرودگاه شاردوگل: هتل ماریوت (Marriott)، هتل هربس فولز (Herbes Folles)

دسترسی به فرودگاه شارل دوگل پاریس

یکی از مهم‌ترین موارد درباره این فرودگاه نحوه دسترسی به آن است. شما می‌توانید از سه طریق تاکسی، اتوبوس و مترو خودتان را به این فرودگاه برسانید.

با تاکسی: در صورتی که زمان کمی دارید، بهترین گزینه استفاده از تاکسی است. با توجه به این فرودگاه در مسافت طولانی خارج از شهر قرار دارد و با توجه به شرایط ترافیکی بین 40 دقیقه تا 2 ساعت زمان نیاز است تا به فرودگاه برسید. هزینه تاکسی نیز با توجه به مسافت و زمان تعیین خواهد شد.

با اتوبوس: اتوبوس یکی از محبوب‌ترین وسایل برای رفتن به فرودگاه است. اتوبوس‌های پاریس به صورت 24 ساعته  فعال هستند و در هر 90 دقیقه از ایستگاه به سمت فرودگاه حرکت می‌کنند.

با قطار و مترو: در صورتی که وقت کمی دارید، استفاده از مترو بهترین گزینه است. این قطارهای سریع‌السیر شما را تا ترمینال یک و دو فرودگاه می‌رسانند.

 حمل و نقل در داخل فرودگاه

از آنجایی که وسعت فرودگاه شارل دوگل پاریس بسیار زیاد است، احتمالا رفت و آمد در بین این فرودگاه برای شما سخت باشد. به همین منظور یک سیستم حمل و نقل قطار در نظر گرفته شده تا بتوانید در بین ترمینال‌های فرودگاه به راحتی تردد کنید. این سیستم که با نام PER شناخته می‌شود، دو ایستگاه دارد. برای رفتن به ایستگاه اول باید به منطقه رویسی‌پل (بین دو ترمینال) بروید. ایستگاه دوم نیز دقیقا در ترمینال شماره دو قرار دارد. توجه داشته باشید که استفاده از این قطار مستلزم خرید بلیت است. شما می‌توانید با سوار شدن این قطار خودتان را مستقیماً به مترو مرکزی پاریس برسانید.

اطلاعات مورد نیاز درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس

شارل دو گل

وبسایت فرودگاه: www.parisaeroport.fr

فاصله هوایی فرودگاه تا تهران: در حدود 6 ساعت

شماره تلفن فرودگاه: +33 1 48 62 62 85

کد فرودگاه یاتا: CDG

کد فرودگاه ایکائو: LFPG

آدرس: Le Mesnil-Amelot and nearby areas

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا همه چیز درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس را برای شما بیان کنیم. احتمال زیاد اولین تجربه سفر شما به پاریس از این فرودگاه شروع شود و بهتر است نکات لازم را درباره آن بدانید.

آماده رزرو تور پاریس هستید؟

نظرات کاربران