The Palace of Versailles
23 اردیبهشت 1402
پاریس

بهترین موزه های پاریس؛ از لوور تا برانلی !

با بیش از 150 موزه در سرتاسر پایتخت فرانسه، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از آن‌ها بزرگ و ارزشمند هستند، از جمله موزه لوور با مساحت بیش از 60000 فوت مربع و بزرگ‌ترین در جهان که برای تماشا باید یک آخر هفته کامل را اختصاص دهید. در هر کدام از بهترین موزه های پاریس، چیزهایی را خواهید دید که هیچ‌وقت ندیده‌اید و از تماشای آن‌ها عقل از سرتان می‌پرد. 

Tour europe

در صورت خرید بلیط هواپیما پاریس و سفر به این شهر زیبا و دیدنی، بازدید از این موزه‌ها را از دست ندهید.

12 تا از بهترین موزه های پاریس

برخی از موزه‌های پاریس در بناهای تاریخی بنا شده‌اند که ارزش و اهمیت آن‌ها را دو چندان کرده‌است. بیایید تا برخی از بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.  

موزه لوور (The Louvre)

The Louvre

برترین موزه پاریس، لوور است که یکی از بزرگ‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید. شما نمی‌توانید بدون بازدید از بهترین موزه جهان از پاریس دیدن کنید. موزه لوور در سال 2022 بیش از 7.8 میلیون بازدیدکننده داشته و از جاذبه‌های اصلی این شهر است. 

کاخ سلطنتی سابق لویی چهاردهم اکنون خانه برخی از بهترین و شناخته شده‌ترین آثار هنری جهان است. این موزه عظیم دارای حدود 35000 اثر هنری از جمله مونالیزا و ونوس د میلو معروف و محبوب است.

اطلاعات مورد نیاز از بازدید موزه لوور

از چهارشنبه تا دوشنبه برای پذیرش با قیمت کامل 17 یورو می‌توانید به صورت آنلاین بلیط رزرو کنید.

موزه لوور در Rue de Rivoliپاریس، قرار دارد. برای جلوگیری از انتظار طولانی، بلیط ورودی خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. اگر اولین بار است که می‌خواهید به یک تور راهنما بپیوندید، مانند تور شاهکارهای لوور، که شامل بلیط‌های رزرو شده هستند.

کاخ ورسای (The Palace of Versailles)

در 19 کیلومتری غرب پاریس، کاخ ورسای یکی دیگر از مواردی است که باید در طول سفر خود حتما ببینید. ورودی اصلی کاخ ورسای که زمانی محل اقامت لویی چهاردهم بود، اکنون به موزه‌ای در نزدیکی پاریس تبدیل شده که بسیار محبوب است.

در این موزه شما نه تنها مقر قدرت سابق لویی سیزدهم و دیگر حاکمان تا انقلاب فرانسه و موزه کنونی تاریخ فرانسه را از نزدیک خواهید دید، بلکه در املاک Trianon و باغ‌های متصل و پارک را نیز گشت و گذار مفرح را تجربه خواهید کرد.

کاخ شامل 2300 اتاق در بیش از 63000 متر مربع است که محل زندگی شخصیت‌های تاریخی مختلف بوده، همچنین تالار آینه‌ها، اپرای سلطنتی، گالری‌های تاریخی، اتاق کنگره و غیره را به نمایش می‌گذارد.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از کاخ ورسای

بسته به چیزی که می‌خواهید ببینید، گزینه‌های بلیط متفاوتی وجود دارد، اما ابتدایی‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها، بلیط گذرنامه همه جانبه است که شامل دسترسی به تمام مناطق خواهد بود. 

پارک و باغ‌ها (جدا از کاخ و املاک تریانون) به جز باغ‌های موزیکال و روز فواره رایگان هستند.

کاخ و املاک تریانون از سه شنبه تا یکشنبه باز هستند و پارک و باغ‌ها هر روز باز هستند.

کاخ ورسای در Place d’Armes, Versailles قرار دارد. 

مرکز پمپیدو (The Centre Pompidou)

The Centre Pompidou

یکی از مدرن‌ترین و بهترین موزه ‌های پاریس، مرکز ژرژ پمپیدو، معماری پیشرفته‌ و خارق‌العاده‌ای دارد که یک کتابخانه بزرگ و موزه هنر مدرن را در خود جای داده‌است. 

شما با دیدن این مجموعه از نزدیک، یکی از بهترین مجموعه‌های هنر مدرن در مرکز پمپیدو را کاوش خواهید کرد که به‌خاطر رنگ‌های اصلی، لوله‌های در معرض دید و کانال‌های هوا که در معماری متمایزش برجسته شده‌اند، شهرت دارد.

اضافه کنیم که مجموعه موزه ملی هنر مدرن پمپیدو که برای مردم محلی به نام «بوبورگ» شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین مجموعه در اروپا است، به طوری که فقط موزه موما در نیویورک با وسعت و کیفیت آن رقابت می‌کند.

مرکز پمپیدو اولین بار در سال 1977 افتتاح شد و با ترکیب موزه هنر مدرن، کتابخانه، نمایشگاه، فضای اجرا و سینما در یک مجموعه، انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از مرکز پمپیدو

از چهارشنبه تا دوشنبه باز است.

 بازدید از موزه و چندین مکان آن از جمله استودیو برانکوزی، گالری عکس، نمایشگاه‌ها در گالری عمومی و منظره پاریس رایگان خواهند بود.

مرکز پمپیدو در Place Georges-Pompidou، پاریس قرار دارد و مجموعه‌ای فوق‌العاده برای بازدید است. 

موزه اورسای (Musée d’Orsay)

موزه اورسای یکی از بهترین موزه های پاریس، است. این موزه دیدنی با تمرکز بر هنر امپرسیونیست و پست امپرسیونیسم، در ایستگاه راه آهن سابق واقع شده‌است.

اورسای با داشتن رسانه‌ها و سبک‌های مختلف، از جمله نقاشی، مجسمه، هنرهای تزئینی، عکاسی، معماری، سینما و غیره، بدون شک یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای بازدید خواهد بود. 

اضافه کنیم که اورسای علاوه بر نمایشگاه‌های پیشرفته، اجراها، سخنرانی‌های مهمان، تورها و کارگاه‌های آموزشی نیز دارد.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از اورسای

از سه شنبه تا یکشنبه باز است

به صورت آنلاین بلیط را تا 16 یورو می‌توانید رزرو کنید.

در صورتی که بخواهید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هنر امپرسیونیستی، به تور راهنمای موزه d’Orsay بپیوندید.

Musée d’Orsay در خیابان 1 Rue de la Légion d’Honneur، پاریس قرار دارد.

موزه ملی رودن (Musée National Rodin)

Musée National Rodin

موزه رودن با نورپردازی خیره‌کننده‌اش در شب روشن می‌شود و در آب دریاچه مقابلش منعکس خواهد شد. نمایی زیبا برای شروع بازدید از یکی از بهترین موزه‌ های پاریس. 

شما می‌توانید در مجموعه آثار مجسمه ساز معروف آگوست رودن، از جمله متفکر قدم بزنید و از تماشای آثار جالب و ارزشمند آن دیدن کنید. 

این موزه همچنین شامل هتل Biron، باغ مجسمه، L’Atelier Rodin و مکان دوم در Medudon است که هر کدام آثار و مناظر زیبایی را به نمایش می‌گذارند. 

این موزه که در یک عمارت قرن هجدهم با 18 اتاق در مرکز یک باغ فرانسوی قرار گرفته، به غیر آثار داخل آن از فضای بیرونی خاصی هم برخوردار است. باغ مجسمه، طبیعت و مجسمه را در هم می‌آمیزد و شامل درختان و گل‌های فصلی، نیمکت‌هایی برای لحظاتی آرامش، باغ گل رز، دروازه‌های جهنم، و موارد دیگر در وسعت 2.8 هکتار است.

این مجموعه همچنین دارای یک آتلیه است. آتلیه‌ای جالب به سبک کارگاهی که می‌توانید در آن مجسمه بسازید.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از موزه ملی رودن

به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی راهنما در این موزه وجود دارد. 

بازدید از آن حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.

سه شنبه تا یکشنبه باز است

ورودی عمومی 13 یورو است.

موزه رودن در خیابان 77، خیابان وارن، پاریس قرار دارد.

موزه نارنجستان (Musée de l’Orangerie)

این موزه که در ابتدا در سال 1852 به عنوان پناهگاه زمستانی برای درختان پرتقال باغ تویلری ساخته شد، مانند یک گلخانه به نظر می‌رسد، به خصوص با دیوارهای شیشه‌ای در ضلع جنوبی در امتداد رودخانه. در سال 1921، ساختمان باغبانی سابق و فضای رویداد به همراه Jeu de Paume برای نمایش آثار هنرمندان زنده به اینجا منتقل شد و یکی از بهترین موزه های پاریس را به وجود آورد.

ساخت عمارت اصلی در آن زمان شاهکاری بود. آن‌ها کار خود را با دریافت نقاشی‌های دیواری نیلوفرهای آبی که توسط کلود مونه نقاشی شده بود، شروع کردند. سپس مونه با معمار همکاری کرد تا هشت پانل نمادین را که هر کدام دو متر ارتفاع و تقریباً 91 متر طول دارند را در دو اتاق بیضی شکل ایجاد کند. این اثر یک نماد بی نهایت را به نمایش می‌گذارد. 

مونه همچنین جهت اتاق‌ها را در نظر گرفت که در امتداد محور تاریخی پاریس قرار گرفته‌اند و از شرق به غرب کشیده شده‌اند، که مسیر خورشید را دنبال می‌کند و اجازه می‌دهد نور طبیعی از سقف عبور کند و بازدیدکنندگان را هنگام تماشای نقاشی‌ها از نور زیبای آن بی‌بهره نمانند. 

در کنار معماری و زیبایی این موزه، مجموعه‌های ارزشمند هنری و تاریخی بسیاری در آن نگهداری می‌شود که اگر علاقه‌مند به هنر هستید، باید حتما از آن دیدن کنید. 

با رزرو بلیط هواپیما پاریس به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید و بازدید از موزه‌های متفاوت و جذاب آن از جمله موزه نارنجستان را از دست ندهید.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از موزه نارنجستان

از چهارشنبه تا دوشنبه باز است.

ورودی با نرخ کامل 12.5 یورو است. 

این موزه در Place de la Concorde (côté Seine), Paris, 75001. واقع شده‌است. 

گالری ملی ژو دو پوم (Jeu de Paume)

Jeu de Paume

از بهترین موزه های پاریس که بر روی تصاویر مکانیکی و الکترونیکی، از جمله عکاسی، سینما، ویدئو، نصب، ایجاد آنلاین و موارد دیگر از قرن 20 و 21 تمرکز دارد. این موزه همچنین میزبان برنامه‌های فیلم بلند، سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌ها و سمینارها است.

بنابراین اگر علاقه‌مند به سینما و این هنر هستید، گالری ملی ژو دو پوم می‌تواند اوقات خوبی را برای شما ایجاد کند. 

اطلاعات مورد نیاز بازدید از گالری ملی ژو دو پوم

سه شنبه تا یکشنبه باز است.

ورودی با نرخ کامل 12 یورو است.

گالری ملی ژو دو پوم در Jardin des Tuileries, 1 Place de la Concorde, Paris, 75001. واقع شده‌است.

موزه دو کلونی (Musée de Cluny)

یکی دیگر از بهترین موزه های پاریس؛ موزه کلونی است که به‌خاطر مجموعه هنری قرون وسطایی‌اش، از جمله ملیله‌های معروف لیدی و تک‌شاخ مشهور شده. این موزه همچنین شامل حمام‌های گالو-رومی، هتل بزرگان کلونی (شامل کلیسای کوچک) و آثاری متعلق به قرن بیست و یکم است. بانو و اسب شاخدار، گل رز باغ و تاج‌های ویزیگوتیک از گوارازار و غیره از دیگر آثار دیدنی این موزه هستند. در کل، تقریباً 11000 اثر ارزشمند در این مجموعه وجود دارد.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از موزه دو کلونی 

سه شنبه‌ها تا یکشنبه‌ها باز است.

 ورودی عمومی 12 یورو است.

موزه کلونی در 28 Rue du Sommerard, Paris, 75005. واقع شده‌است. 

موزه پیکاسو پاریس (Musée Picasso Paris)

Musée Picasso Paris

آثار پیکاسو از زمان بازگشایی‌اش در سال 2014 بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌است، پس برای بررسی آثار این هنرمند مشهور جهان به دیدن این موزه بروید. 

این موزه درون یک هتل بزرگ متعلق به قرن هفدهم که به سبک مازارین (سبکی که کلاسیک و معماری باروک را در هم آمیخته) ساخته شده‌است، قرار گرفته و بخش عمده‌ای از آثار پیکاسو را در خود جای داده‌است. تماشای نقاشی‌های این هنرمند از نزدیک، تجریه‌ای تکرارنشدنی خواهد بود. 

اطلاعات مورد نیاز بازدید از موزه پیکاسو 

از سه شنبه تا یکشنبه باز است

ورودی با نرخ کامل 14 یورو است. بلیط ورود خود را به صورت آنلاین رزرو کنید تا زمان انتظار خود را در اینجا کاهش دهید.

موزه پاریس در 5 Rue de Thorigny, Paris, 75003. واقع شده‌است.

موزه کارناوالت (Musée Carnavalet)

موزه کارناوالت که در اوایل سال 1880 به روی عموم باز شد از بهترین موزه های پاریس است. این موزه که در عمارتی با همین نام قرار گرفته به تاریخ شهر پاریس از زمان پیش از تاریخ تا اکنون اختصاص دارد. در کنار آثار ارزشمند این موزه، معماری قدیمی آن بسیار جلب توجه می‌کند. معماری که به 450 سال قبل برمی‌گردد. 

اطلاعات مورد نیاز بازدید از موزه کارناوالت

سه شنبه تا یکشنبه باز است.

ورود به مجموعه دائمی رایگان است و نیازی به بلیط ندارد، اما نمایشگاه‌های موقت مستلزم پرداخت هزینه است و باید از قبل بلیط تهیه کنید. 

موزه کارناوالت در 23 Rue de Sévigné, Paris, 75003. Check out the two, four or six-day Paris Museum Pass.  واقع شده‌است. 

موزه کاخ پتیت (Petit Palais)

Petit Palais

کاخ پتیت یکی از بهترین موزه های پاریس برای دیدن هنرهای زیبا است. موزه‌ای قدیمی با شهرت جهانی!

این بنا که در اصل برای نمایشگاه جهانی 1900 توسط چارلز ژیرو طراحی شده بود، دو سال بعد به موزه تبدیل شد تا مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری تزئینی را در خود جای دهد. اما امروزه، مجموعه‌ای از هنرهای زیبای فوق‌العاده از دوران باستان تا اوایل قرن بیستم دارد.

اطلاعات مورد نیاز بازدید از موزه پتیت

سه شنبه تا یکشنبه باز است.

 ورود به مجموعه دائمی و باغ رایگان است، اما نمایشگاه‌های موقت بین 10 تا 20 یورو هزینه دریافت می‌کنند.

موزه پتیت در Avenue Winston-Churchill, Paris, 75008. واقع شده‌است. 

موزه برانلی یا مردم شناسی پاریس (Musée du Quai Branly Jacques Chirac)

کاوش تقریباً 370000 اثر از آفریقا، خاور نزدیک، آسیا، اقیانوسیه و قاره آمریکا با غنای گسترده و تنوع فرهنگی تمدن‌های غیر اروپایی از دوره نوسنگی (+/-10000 قبل از میلاد) تا قرن بیستم را در یکی از بهترین موزه های پاریس، یعنی موزه مردم‌شناسی داشته باشید. 

اطلاعات مورد نیاز بازدید از برانلی

سه شنبه تا یکشنبه (و اواخر پنجشنبه ها!) باز است. 

ورودی مجموعه‌های دائمی و نمایشگاه‌های موقت در گالری باغ 12 یورو است. 

کارگاه‌های آموزشی، تورهای راهنما، نمایش‌ها و کنسرت‌ها نیز به طور منظم با پرداخت هزینه ارائه می‌شوند، اما نیازی به بلیط ورودی موزه ندارند.

کلام آخر

بهترین موزه های پاریس به اندازه برج ایفل آن مشهور هستند، پس اگر بخت با شما یار بود و راهی شهر عشاق شدید، حتما بازدید از یکی از این موزه‌ها را در برنامه خودتان قرار دهید. 

نظرات کاربران