دلایل سفر به اسپانیا؛ فراتر از فوتبال، فلامنکو و …

اسپانیا دومین کشور پربازدید در سراسر جهان است که سالانه بسیاری از گردشگران بین‌المللی از این کشور دیدن می‌کنند. فرهنگ‌ها و تمدن‌های متنوع، مکان‌هایی که در یونسکو به‌‌ثبت جهانی رسیده، سبک زندگی شاد و آرام، فعالیت‌ها و ماجراجویی‌های بی‌شماری که در فضای باز انجام می‌شود و…، همه و همه در این کشور جای‌گرفته‌ و ازجمله دلایل سفر به اسپانیا محسوب می‌شود. این کشور در شبه‌جزیره ایبری واقع‌شده‌است و با کشور مراکش مرز مشترک دارد. همچنین از شمال‌غربی و جنوب‌غربی، اقیانوس اطلس را فراگرفته و ازنظر مساحت، چهارمین کشور بزرگ اروپا است. در این مقاله به‌معرفی مهم‌‌ترین دلایل سفر به اسپانیا می‌پردازیم تا اگر برای سفر به این کشور تردید دارید، با خیال راحت تصمیم بگیرید. با سه‌کلیک همراه باشید. 

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

زیبایی طبیعی؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

زیبایی طبیعی؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

اگر به طبیعت علاقه دارید، کشور اسپانیا به‌خاطر مناظرطبیعی بکر و زیبا، بهترین مقصد برای شما است. طبیعتی چشم‌نواز که با قدم گذاشتن در آن زمان را از دست می‌دهید. کوه‌ها، دریاچه‌ها، سواحل، غارها، جزایر و… ازجمله طبیعت بهشتی این کشور است که یکی از دلایل سفر به اسپانیا نیز محسوب می‌شود. وقت گذراندن در این طبیعت بکر مانند پیاده‌روی، کوه‌نوردی، قدم زدن در ساحل، تماشای پرندگان و… در نهایت گرفتن عکس‌های یادگاری و ثبت این لحظات زیبا می‌تواند تجربه شگفت‌انگیزی باشد. پس به این کشور سفر کنید و در طبیعت زیبای آن به آرامش برسید.

سواحل خیره‌کننده مدیترانه

اسپانیا با داشتن بیش از 3000 ساحل، بهترین مقصد برای گردشگرانی است که به ساحل، دریا، نور خورشید، شن و ماسه علاقه‌مندند. این کشور در سال 2022 بخاطر وجود بیشترین سواحل در بطن خود، 621 پرچم آبی که نشان‌دهنده تمیز و امن بودن ساحل است را دریافت کرد. پس اگر بپرسید به چه دلیل به اسپانیا سفر کنیم؟ قطعا یکی از این دلایل، وجود سواحل آن است. شما می‌توانید در حالیکه از چشم‌انداز شفاف و خوشرنگ آب دریا لذت می‌برید، روی شن‌های سفید زیر نور آفتاب با خیال راحت لم بدهید. همچنین می‌توانید شنا کنید و یا از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز مانند کایاک سواری، رفتینگ و… لذت ببرید.

آب‌وهوای مطلوب

آب‌وهوای مطلوب اسپانیا

آب‌وهوای خوب و مطلوب نیز یکی از دلایل سفر به اسپانیا است. این کشور به‌دلیل داشتن چندین منطقه آب‌وهوایی، چه تابستان باشد و چه زمستان، مقصد مناسبی برای سفر محسوب می‌شود. برای مثال در فلات مرکزی، آب‌وهوا نسبتا قاره‌ای است و زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد. آب‌وهوای اقیانوسی در منطقه ساحلی شمالی، تابستان‌ها و زمستان‌های خنکی دارد. منطقه ساحلی جنوبی نیز دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. پس برای سفر به اسپانیا محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد.

پایداری و سازگار با محیط‌‌ زیست؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

اکوتوریسم گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخورده جهان سفر می‌کنند و به‌تماشای گیاهان، پرندگان، ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند. کشور اسپانیا از این گردشگران با روی باز استقبال کرده و آن‌ها را حمایت می‌کند. همین حمایت باعث شده سالانه گردشگران زیادی برای کشف رموز طبیعت به این کشور سفر کنند که این یکی از دلایل سفر به اسپانیا محسوب می‌شود. این کشور از نظر فرهنگ، هنر و تاریخ بسیار غنی است. پس جای تعجب ندارد اگر بگوییم به‌خاطر این قدمت، برای طبیعت ارزش قائل است. اسپانیا بیش از 70 میلیون هکتار زمین حفاظت‌شده دارد که 33 درصد آن متعلق به خاک این کشور است. شهر سن سباستین یکی از بهترین شهرهای اسپانیا، برای پیاده‌روی و در عین‌حال قدردانی از طبیعت زیبای آن است. ناگفته نماند که این شهر ازنظر تاریخی نیز شما را جذب می‌کند. پس اگر بپرسید به چه دلیل به اسپانیا سفر کنیم؟ قطعا ارزش قائل شدن برای طبیعت و حفاظت از آن، یکی از جواب‌های اصلی به سوال شما است.

شهرهای غنی ازنظر فرهنگی و مکان‌های تاریخی حفاظت‌شده

شهرهای اسپانیا

کشور اسپانیا صدها سال است که از فرهنگ‌های زیادی استقبال کرده‌است؛ به‌صورتی که در هر گوشه‌ای از آن، نقاط تاریخی حفاظت‌شده‌‌ای وجود دارد. قدمت این مکان‌های تاریخی به زمان فنیقی‌ها، رومی‌ها، ویزیگوت‌ها یا امویان اندلس بازمی‌گردد. یکی از مهم ترین دلایل سفر به اسپانیا، بندری بودن این کشور است؛ زیرا می‌توانید از ملیت‌های مختلف، دوستان زیادی پیدا کنید و سبک زندگی آن‌ها را کشف کنید. این موارد نشان‌دهنده تنوع فرهنگی اسپانیا است. همچنین این کشور دارای چندین موزه، تاریخ، هنر باستانی و معاصر و ورزش است. برای مثال کاخ الحمرا با تلفیق سبک معماری اسلامی و گوتیک، یکی از مکان‌های تاریخی حفاظت‌شده است که با دیدن آن از تنوع فرهنگی و معماری باشکوهش شگفت‌زده می‌شوید. یکی از دلایل سفر به اسپانیا می‌تواند وجود کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلون باشد. کلیسایی رومی،کاتولیک که باوجود ساختمان ناتمامش از دیدن معماری باشکوهش شگفت‌زده می‌شوید. یکی از شهرهای اسپانیا که محبوب‌ترین مقصد برای گردشگری فرهنگی به‌شمار می‌رود، شهر بیلبائو است. این شهر صنعتی پر از معماری‌های تاثیرگرفته از فرهنگ‌های مختلفی همچون اعراب، آفریقا و حکومت‌های اسلامی است. وجود موزه‌های هنری، تماشاخانه‌ها و کلیساها نیز فضای این شهر را جذاب‌تر کرده‌است.

سفرهای ماجراجویانه مرتبط با ورزش

آیا شما یک مادریدیستا هستید؟ یا طرفدار بارسلونا؟ البته رئال مادرید و بارسلونا ثروتمندترین باشگاه‌های اسپانیایی هستند که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. همانطور که می‌دانید، اسپانیایی‌ها دیوانه فوتبال هستند و تعصب زیادی روی آن دارند؛ به‌همین دلیل اسپانیا به فوتبالش مشهور است. اگر به این ورزش محبوب علاقه‌مند هستید، قطعا فوتبال برای شما یکی از دلایل سفر به اسپانیا به‌شمار می‌رود. اگر در طول مسابقات لیگ قهرمانان یا کوپا دل ری از اسپانیا دیدن کردید، می‌توانید درحالیکه آواز می‌خوانند، فریاد می‌زنند یا جشن می‌گیرند به آن‌ها بپیوندید. بهتر است در ورزشگاه نیوکمپ که بزرگترین ورزشگاه اروپا است، شاهد این تجربه هیجان‌انگیز باشید و از کاوش در ساختار باشکوه آن لذت ببرید.

مرکز گردشگری پزشکی؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

مرکز گردشگری پزشکی؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

در اواخر دهه 90 میلادی دولت اسپانیا طرحی را با نام توریسم یا گردشگری پزشکی تخصصی تصویب کرد. این دولت به گردشگران و افراد خارجی این اجازه را داد تا با ورود به کشور اسپانیا از امکانات و زیرساخت‌های قدرتمند شبکه بهداشت و درمان این کشور بهره‌مند شوند. شکی نیست که یکی از دلایل سفر به اسپانیا، تصویب این قانون باشد. این کشور به دلایلی که شرح می‌کنیم، تبدیل به مقصد لوکس و منحصربه‌فردی برای گردشگری سلامت در دنیا شده‌است؛ زیرساخت بهداشت‌ و درمان باکیفیت و دردسترس، خدمات درمانی با کمترین هزینه، پایین‌ترین حد زمان انتظار برای دریافت خدمات درمانی، سبک زندگی بسیار سالم، غذاهای فوق‌العاده باکیفیت و در آخر امید به زندگی که اسپانیا از این نظر رتبه دوم جهانی را دارد و… . پس اگر بپرسید به چه دلیل به اسپانیا سفر کنیم؟ بدون شک طرح گردشگری پزشکی این کشور، یکی از جواب‌ها به سوال شما است. امکانات و خدمات پزشکی پیشرفته، کارکنان ماهر مراقبت‎‌های بهداشتی، هزینه‌های درمانی مقرون به‌صرفه و قرار گرفتن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در بهترین و دردسترس‌ترین مکان‌ها و … باعث شده‌است که این کشور، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگری باشد.

زندگی باکیفیت با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه

کشور اسپانیا از پرتقاضاترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت محسوب می‌شود. از مهم ترین دلایل سفر به اسپانیا، می‌توان به پایین بودن هزینه‌های زندگی و در عین‌حال باکیفیت بودن آن و امکان تحصیل رایگان اشاره کرد. یکی از دلایل پایین بودن هزینه‌ها در این کشور، اقتصاد آن است. اسپانیا برای بهبودی بعد از بحران اقتصادی سال 2008 تلاش زیادی کرد. این بهبودی اقتصادی آهسته بود و سپس با همه‌گیری جهانی و توقف گردشگری همراه شد؛ در حالیکه عوامل اقتصادی ناپایدار مانند رشد دستمزدهای پایین، مشاغل کمتر و… برای اسپانیایی‌ها سخت بود. بااینکه در سال‎های اخیر تورم زیاد، این کشور را تحت‌تاثیر قرار داد، ولی هنوز هزینه‌های زندگی در اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای غرب، مقرون به‌صرفه‌تر است و این یکی از دلایل سفر به اسپانیا به‌شمار می‌رود. مجموع هزینه‌های زندگی ماهانه در این کشور از 1.300 تا 4.950 دلار یا 1.100 تا 4.440 یورو در ماه متغیر است. اگر هوشمندانه بودجه‌بندی کنید، این هزینه کمتر نیز می‌شود. البته این مقدار هزینه‌ای که بیان شد در مقایسه با مخارج زندگی در سانفرانسیسکو و کالیفرنیا 3.2 برابر ارزان‌تر است.

غذاهای منطقه‌ای متمایز؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

غذاهای منطقه‌ای متمایز؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

یکی از دلایل سفر به اسپانیا، غذاهای محلی آن است. گفته‌شده که تعدادی از سرآشپزهای معروف جهان اهل اسپانیا هستند. پس چشیدن طعم غذاهای این کشور برای یکبار هم شده ایده خوبی خواهد بود. باید تاپاس را امتحان کنید؛ یک میان‌وعده خوشمزه که با انواع مختلفی از کالاماری، پنیر، زیتون و… تهیه شده‌است. یکی دیگر از این غذاهای محلی، تورتیلا است که با تخم‌مرغ و سیب‌زمینی طبخ شده و دستورپختش با نوع مکزیکی آن متفاوت است، این غذا به‌عنوان یک میان‌وعده سرو می‌شود. گازپاچو یکی دیگر از غذاهای معروف این کشور است که با پوره گوجه‌فرنگی و سایر سبزیجات فصلی تهیه می‌شود. یکی از مهم ترین دلایل سفر به اسپانیا، خوردن پائیا یا پائلا است؛ یک غذای برنجی کلاسیک که با گوشت مرغ یا غذاهای دریایی، سبزیجات و زعفران طبخ می‌شود. واقعا چشیدن آن یک تجربه خوشمزه است.

فلامنکو؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

یکی از دلایل سفر به اسپانیا، قطعا تماشای فلامنکو است که بخش حیاتی فرهنگ و هنر این کشور است. این نوع موسیقی بسیار در بین اسپانیایی‌ها محبوب است و برای اولین‌بار در جنوب این کشور ظهور پیداکرد. فلامنکو سبکی از آواز، موسیقی و رقص اسپانیایی است که تحت تاثیر سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف به‌شکل امروزی درآمده اما بیشترین تاثیر خود را از کولی‌های اسپانیایی گرفته‌است. اجزای معمولی این سبک از شش عنصر اصلی تشکیل شده که شامل Cante؛ موسیقی یا آهنگ، Baile؛ رقص، jaleo؛ آواز و گروه کر، toque؛ نوازندگی گیتار، pitos؛ کوبیدن انگشت و palmas ؛ کف‌زدن با دست است. این ژانر موسیقی تحت‌تاثیر فرهنگ‌های مختلف در طی چندین قرن است که در نوامبر سال 2010  یونسکو آن را به‌عنوان یک میراث فرهنگی به‌ثبت جهانی رساند. پس اگر بپرسید به چه دلیل به اسپانیا سفر کنیم؟ یکی از جواب‌های اصلی به این سوال تماشای فلامنکو است.

توصیه‌ها و نکات مهم برای داشتن سفری راحت به اسپانیا

توصیه‌ها و نکات مهم برای داشتن سفری راحت به اسپانیا

بعد از بیان کردن دلایل سفر به اسپانیا که هر کدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، نکات و توصیه‌هایی را شرح می‌دهیم تا به‌غیر از انگیزه برای سفر، با آگاهی کامل از همه اطلاعات سفری ایمن و راحت داشته باشید. درنظرگرفتن این نکات و رعایت کردن آن‌ها لازمه سفر به اسپانیا است. با سه‌کلیک همراه باشید تا شما را در جریان تمام این موارد قرار دهیم.

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا

همانطور که قبلا گفتیم، یکی از دلایل سفر به اسپانیا آب‌وهوای خوش این کشور است که باعث شده‌است بتوانید در هر چهار فصل به اسپانیا سفر کنید. اما بهترین زمان پیشنهادی برای بازدید، اواخر بهار؛ از ماه آوریل تا مه و اوایل پاییز؛ از سپتامبر تا اکتبر است. این زمان‌ها برای جشن‌های ملی و فعالیت‌هایی که در فضای باز است، بسیار مناسب‌تر است.

صرفه‌جویی در هزینه پرواز

بااینکه یکی از دلایل سفر به اسپانیا، داشتن یک زندگی خوب و با هزینه‌های مقرون به‌صرفه است، ولی باز ما توصیه‌ای برای هرچه کمترشدن این مخارج داریم. برای صرفه‌جویی در هزینه پرواز، می‌توانید از شش تا هشت ماه قبل پرواز خود را رزرو کنید. بهتر است پرواز کامباز رزرو کنید که به یک شهر می‌رسد و از شهر دیگری حرکت می‌کند؛ زیرا این بلیط‌ها نسبت به بلیط‌های رفت‌وبرگشت معمولی، ارزان‌تر است. چمدان‌های دستی خود را در طی پرواز، برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی بسته‌بندی کنید. 

حمل و نقل

حمل و نقل اسپانیا

برای داشتن حمل‌ونقل آسان، ترانسفر فرودگاهی خود را از قبل از طریق یک شرکت معتبر رزرو کنید. در طول سفر خود فقط از تاکسی‌ها یا وسایل نقلیه دارای مجوز که مرتبط با شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر است، استفاده کنید. در بعضی از شهرهای اسپانیا باید برای حمل‌ونقل حتما رزروی داشته‌باشید. ارزان‌ترین وسیله نقلیه اتوبوس است، ولی برای مسافت‌های طولانی، وقت‌گیر است. بی‌شک می‌توان وجود قطار سریع‌السیر AVE را یکی از دلایل سفر به اسپانیا دانست که در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به مقصد می‌رساند. اگر خودتان رانندگی می‌کنید، می‌توانید ماشینی را با کنسلی رایگان رزرو کرده و آن را از فرودگاه تحویل بگیرید. لازم به‌ذکر است که برای رانندگی در این کشور باید مجوز رانندگی بین‌المللی و ترجمه گواهینامه رانندگی خود را به‌همراه داشته باشید، بدون پیراهن و با دمپایی نیز رانندگی نکنید چون جریمه می‌شوید.

محل اقامت

یکی از دلایل سفر به اسپانیا مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌ها از هرنظر است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید برای پرداخت هزینه کمتر برای اقامت، در شهرها و روستاهای کوچک یا دور از مسیرهایی که ایستگاه یا فرودگاه ندارند، بمانید. اقامتگاه‌هایی که چشم‌انداز طبیعی ندارند نیز هزینه کمتری دارند. دیگر روش‌هایی که برای اقامت در این کشور رایج و در دسترس است، اقامت در خوابگاه، پانسیون یا ایربی‌ان‌بی است. چنانچه به حیوانات خانگی علاقه‌مندید، اقامتگاه‌های رایگان با نشستن در کنار این حیوانات را پیداکنید. درصورتیکه به یک مکان خصوصی احتیاج دارید، آپارتمان‌های کوچک با امکانات خشک‌شویی و آشپزی را اجاره کنید.

غذا خوردن یکی از دلایل سفر به اسپانیا

غذا خوردن یکی از دلایل سفر به اسپانیا

وعده غذایی اصلی خود را هنگام ناهار میل کنید؛ زیرا هزینه شام در اسپانیا بالا است. بسیاری از رستوران‌ها منوی ناهار که شامل یک پیش‌غذا، غذای اصلی، نوشیدنی و دسر است را با قیمت‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. با جست‌وجو و آگاهی از ساعت ارائه این منو، به این رستوران‌ها مراجعه کنید. برای سرو غذا به میدان‌های اصلی شهرها نروید؛ چون قیمت‌ها بالا است. یکی از دلایل سفر به اسپانیا وجود شرایطی است که می‌شود با پرداخت هزینه‌های کمتر هم خوش‌گذراند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید برای سرو غذاهای باکیفیت و قیمت مناسب به بازارهای محلی به‌ویژه بازار بوکریا در بارسلون و فروشگاه‌های موادغذایی بروید. یکی از رستوران‌های قدیمی که از سال 1725 تا الان مشغول به‌کار است، رستوران بوتین در شهر مادرید است. در جواب به سوال به چه دلیل به اسپانیا سفر کنیم؟ بی‌شک یکی از این دلایل، روغن زیتون است؛ زیرا این کشور بزرگترین تولیدکننده این روغن در سطح جهان است که بیشترین مقدار آن نیز در شهر اندلس تولید می‌شود.

تماشای اماکن دیدنی و آداب‌ورسوم؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

برای راهنمایی و نقشه‌های رایگان، به غرفه‌های اطلاعات گردشگری بروید. بسیاری از موزه‌ها، باغ‌های گیاه‌شناسی، بناهای تاریخی و… که همه آن‌ها ازجمله مهم ترین دلایل سفر به اسپانیا است، در روزهای خاص و در ساعات مشخصی می‌توان به‌صورت رایگان از آن‌ها بازدید کرد. اگر جاذبه یا فعالیتی وجود دارد که می‌خواهید به‌تماشای آن بروید، از قبل رزرو کنید. ساعات تردد اتوبوس‌ها را بررسی کنید و در یک روز به دو سفر بروید. پربازدیدترین شهر این کشور که یکی از دلایل سفر به اسپانیا است، شهر بارسلونا است و بعد از آن شهرهای مادرید و پالما د مایورکا نیز در رده دوم و سوم قرار می‌گیرد. می‌توانید قبل از سفر به این کشور از طریق حقایق سفر به اسپانیا با کشف سنت‌ها، آداب‌ورسوم و زبان‌های اسپانیایی، برنامه سفر خود را تکمیل کنید تا به دلایل سفر به اسپانیا پی‌ببرید. رایج‌ترین زبان در این کشور، اسپانیایی و بعد از آن کاتالانی، گالیسی و باسکی است که برای سفر به این کشور باید کمی با این زبان‌ها، کلمات و اصطلاحات رایج آشنایی داشته‌باشید. جالب است که بدانید یکی از آداب مردم اسپانیا این است که هنگام حرف‌زدن، دست‌هایشان نیز حرکت می‌کند. آن‌ها حرکات زیادی دارند که هرکدام مربوط به یک کلمه یا روشی برای بیان افکار است.

خریدکردن؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

خریدکردن؛ یکی از دلایل سفر به اسپانیا

فروش زمستانی از اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه آغاز می‌شود. فروش تابستانی نیز از اواخر ژوئن آغاز شده و در ماه آگوست به پایان می‌رسد. در این دوره‌های فروش، با قیمت‌های مناسب‌تری می‌توانید خرید کنید. این مورد بی‌شک برای علاقه‌مندان به خرید، یکی از دلایل سفر به اسپانیا است. از کارت‌های اعتباری برای خریدکردن استفاده کنید؛ زیرا هیچ کارمزد اضافه‌ای برای تراکنش‌های بین‌المللی ارائه نمی‌کند.

در تماس ماندن

از Wi-Fi رایگان در مناطق قابل‌اطمینان استفاده کنید و از اتصالات رایگان برای برقراری تماس، آن هم در اماکن عمومی پرهیز کنید تا از جرائم سایبری و هک‌شدن در امان بمانید. یکی از دلایل سفر به اسپانیا می‌تواند همین شرایط فراهم‌شده و مطمئن برای درتماس‌ماندن باشد. قبل از سفر، شرایط رومینگ بین‌المللی را از اپراتور سیم‌کارت خود جویا شوید. می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه یک سیم‌کارت اسپانیایی بخرید.

جمع‌بندی

همانطور که بیان شد، کشور اسپانیا دومین کشور پربازدید در سراسر جهان است که سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. در این مقاله دلایل سفر به اسپانیا را شرح دادیم تا برای یکبار هم شده به این کشور زیبا سفر کنید. از سواحل زیبا، طبیعت بهشتی و بکر، آب‌وهوای مطلوب گفتیم تا به حمایت از اکوتوریسم‌ها و طرح گردشگری پزشکی رسیدیم. طرحی که در آن به همه گردشگران و افراد خارجی در کشور اسپانیا، بهترین خدمات درمانی با هزینه پایین و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی ارائه می‌شود. شهرهایی که به دلیل تلفیق فرهنگ و قدمت تاریخی حفاظت شدند، یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل سفر به اسپانیا محسوب می‌شود. فوتبال این کشور با وجود تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا، سبک زندگی سالم و هزینه‌های مقرون به‌صرفه، غذاهای باکیفیت و تازه و در نهایت موسیقی فلامنکو دیگر دلایل مهم و قانع‌کننده‌ای بود که بیان کردیم. همه این دلایل شما را برای سفر به این کشور مشتاق می‌کند، ولی نکات و توصیه‌های لازم برای مسافرت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ توصیه‌هایی برای خریدکردن، حمل‌ونقل، آداب‌ورسوم، اماکن دیدنی، برقراری تماس، محل اقامت و… که به آن پرداختیم.

به چه دلیل به اسپانیا سفر کنیم؟ 10تا از مهم‌ترین دلایل را به شما معرفی کردیم و نکاتی برای داشتن یک سفر راحت را نیز بیان کردیم. اگر هرکدام از این دلایل یا توصیه‌ها برای سفر شما کارساز بود، تجربه خود را با ما به‌ اشتراک بگذارید.

 

 

نظرات کاربران