جاهای ترسناک در اسپانیا؛ اگر می ترسید، نخوانید!

اسپانیا مکان‌های خالی از سکنه مختلف و وهم‌انگیزی دارد؛ ازجمله مکان‌هایی که ارواح در آن زندگی می‌کنند، مکان‌های جنایات فجیع، بیمارستان‌های قدیمی روانی که ارواح رنج‌دیده را در خود جای داده‌ و خانه‌هایی که در آن مظاهر عجیب‌وغریب دیده شده‌است. در این مقاله همراه ما باشید تا جاهای ترسناک اسپانیا را به شما معرفی کنیم.

Tour europe

یک تور جذاب همراه با رزرو بلیط هواپیما در سه کلیک میتوانید تجربه کنید.

خانه هفت دودکش؛ مادرید

 جاهای ترسناک اسپانیا

خانه هفت دودکش در Plaza del Rey  مادرید قرار دارد و زمانی مخفیگاه کاپیتان زاپاتا و همسرش النا بود. با این وجود، سعادت زناشویی آن‌ها زودگذر بود؛ زیرا کاپیتان مرگ نابهنگام خود را در میدان جنگ در فلاندر دید. زندگی همسرش زمانی که او بی‌جان در اتاق خوابشان پیدا شد، تغییری مرموز پیدا کرد؛ چراکه دلیل مرگ همسرش پیدا نبود و بدن او به‌طور غیرقابل توضیحی بدون هیچ اثری ناپدید شد. پس از آن واقعه سرنوشت ساز، شایع شده‌است که یک زن در میان هفت دودکش که پشت‌بام ملک را تزئین کرده‌است، پرسه می‌زند. این خانه یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است.

بیمارستان توراکس؛ یکی از جاهای ترسناک اسپانیا

محل دیگری که غرق در مرگ است، بیمارستان قدیمی در تراسا و یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است. این بیمارستان در زمان اوج خود در درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی شدید تخصص داشت و دارای امتیاز تاسف‌باری به‌دلیل داشتن بالاترین میزان خودکشی در بین مراکز درمانی اسپانیا بود. مرگ آهسته و دردناک بیماران منجر به احساس ناراحتی گسترده‌ای در آن‌ها می‌شد؛ به‌طوری که اغلب برای راحت شدن از درد، دست به خودکشی می‌زدند. داستان‌هایی درمورد پرتاب شدن بیماران از طبقه نهم به باغی وجود دارد که به “جنگل” معروف است و برخی معتقدند ارواح ناآرام آن هنوز هم تا به امروز در اطراف بیمارستان وجود دارد.

Cortijo Jurado؛ مالاگا

 جاهای ترسناک اسپانیا

داستان‌های ناراحت کننده‌ای درمورد این عمارت که یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است و در محله کامپانیلاس مالاگا واقع شده، منتشر می‌شود. خانواده هردیا که به‌خاطر موقعیت اجتماعی بالای خود شناخته می شوند، صاحبان این ملک بودند و در ناپدید شدن مرموز چندین دختر که ظاهراً به آیین‌های شیطانی مرتبط هستند، دست داشته‌اند. بسیاری از شنیدن صداهای عجیب در این مکان وهم‌آور اسپانیایی خبر می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند که شاهد چهره‌هایی در کنار پنجره‌ها بوده‌اند. حتی برخی تحقیقات نشان می‌دهد که در زیرزمین دستگاه‌های شکنجه وجود دارد و ممکن است قربانیان در زیر خانه دفن شده‌باشند. 

آسایشگاه Santo Ángel de la Guarda؛ از جاهای ترسناک مادرید اسپانیا

این آسایشگاه در شهر مادرید در سال 1941 برای درمان برخی از جدی‌ترین بیماری‌هایی که در آن زمان گریبانگیر مردم بود، مانند سل، جذام، فلج اطفال، فیبروز و سرطان ریه ساخته شد. در نهایت تبدیل به یک بیمارستان روانی شد و در سال 1995 یک بار برای همیشه درهای خود را بست. تا چندی پیش امکان رفتن به داخل این ملک وجود داشت و بازدیدکنندگان می‌توانستند سوابق و اشیاء شخصی بیماران را در آنجا پیدا کنند. با این حال کسانی که آنجا بوده‌اند، از حضور مرموز ارواحی در راهروها صحبت می‌کنند، یا وسایل الکتریکی را دیده‌اند که به‌طور عجیبی بدون دلیل کار نمی‌کند و درهایی که ناگهان به شدت بسته می‌شود. بسیاری از مردم همچنین ادعا می‌کنند که نورهایی در انبوه گیاهان دیده‌اند که شبیه فانوس‌هایی است که در اطراف راه می‌رود. این آسایشگاه یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است.

رمز و راز Ochate ؛ بورگوس

 جاهای ترسناک اسپانیا

این فقط داستان یک خانه نیست، بلکه درباره کل دهکده اوچاته است که شایعه شده تسخیر شده  و به‌خاطر اسرار ماوراء‌الطبیعه معروف است. این دهکده اسپانیایی از اواسط قرن نوزدهم متروکه و خالی از سکنه باقی مانده است. در سال 1981 حتی گزارشی از مشاهده بشقاب پرنده در این منطقه که یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است، گزارش شده.

روح کاتالینا در Casa Lercaro ؛ از جاهای ترسناک تنریف اسپانیا

خاستگاه این داستان دلخراش به اقامتگاه باستانی خانواده لرکارو مربوط می‌شود که در Calle de San Agustín یافت شده‌است و قدمت آن به اواخر قرن شانزدهم باز می‌گردد. کاتالینا ساکن این خانه بود و بسیاری معتقدند او دختر آنتونیو لرکارو بود. گفته می‌شود که او مجبور به ازدواج با یک مرد مسن شد و در نتیجه تصمیم گرفت با پریدن به چاهی پشت خانه، منطقه‌ای که اکنون با دیوار بسته شده، به زندگی خود پایان دهد. افسانه ها حاکی از آن است که جسد کاتالینا در یکی از اتاق‌های خانه قرار دارد. دلیلش آن است که کلیسای آن زمان به دلیل خودکشی او از دفن مسیحی‌اش خودداری کرد. این خانه نیز در فهرست جاهای ترسناک اسپانیا قرار می‌گیرد.

Preventorium of Aguas de Bussot؛ آلیکانته

این آسایشگاه قدیمی برای درمان سل در طول جنگ داخلی، امروزه با اتفاقات عجیب و شایعاتی مبنی بر اینکه کلیسای داخل ساختمان محل برگزاری جلسات روح‌گرایی، اویجا و جادوی سیاه بوده، مرتبط است و از جاهای ترسناک اسپانیا به‌شمار می‌رود.

ساختمان قدیمی شورای استانی گرانادا؛ از جاهای ترسناک اسپانیا

 جاهای ترسناک اسپانیا

در حین کار در این ساختمان قدیمی، کارگران با کشف استخوان‌های انسان شوکه شدند. بعدها که این ساختمان به‌عنوان شورای استانی مورد استفاده قرار گرفت، پدیده‌های عجیبی مانند حضور شبح‌ها، وزش باد، صداها و نورهای مرموز در آنجا رخ داد که افراد را به وحشت انداخت. این ساختمان یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است.

Bélmez de la Moraleda ؛ خائن

در این خانه که یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است، چیزهای اسرارآمیز زیادی روی زمین و دیوارها از سال 1971 ظاهر شده و ناپدید شده است. اکنون این یک خانه خالی از سکنه واقعی در اسپانیا است. پس به سرتان نزند که وارد آنجا شوید!

تئاتر Eslava ؛ یکی از جاهای ترسناک مادرید اسپانیا

این مکان در مرکز مادرید برای بسیاری آشنا است و امروزه به‌عنوان یک کلوپ شبانه و محل برگزاری کنسرت مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما در گذشته جایی برای عامل قتل نمایشنامه‌نویس، لوئیس آنتون، در دوم مارس 1922 به دست آلفونسو ویدال در تئاتر قدیمی شد. از آن زمان گفته شده‌است که روح او در این مکان سرگردان است و تا به امروز بازدیدکنندگان مهمانی را آزار می‌دهد. این تئاتر یکی از جاهای ترسناک اسپانیا است.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا جاهای ترسناک اسپانیا را به شما معرفی کنیم. از بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها شروع کردیم، به داستان‌های مرموز عمارت‌های قدیمی پرداختیم و با تئاتر Eslava ، مطلب را به پایان رساندیم. کدام یک از مکان‌ها برای شما ترسناک‌تر بود؟ در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران