جاهای مخفی در اسپانیا

جاهای مخفی در اسپانیا؛ رازهایی که بومیان می دانند!

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا است که به‌خاطر تنوع غذایی منطقه‌ای، داشتن خط ساحلی مدیترانه و شهرهای به‌جامانده از قرون وسطا، شهرت فراوانی دارد. وجود جاهای مخفی در اسپانیا، این کشور را به مکانی اسرارآمیز تبدیل کرده‌است. داشتن جاذبه‌های متعدد و جاهای مخفی در مناطق اسپانیا موجب شده است که سالیانه گردشگران زیادی از اقصی‌نقاط جهان، جذب سفر به این منطقه شوند. آیا شما هم قصد سفر به این کشور را دارید؟ با ما همراه باشید تا همه‌ دلایلی که اسپانیا را به سرزمینی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است، نشان‌تان دهیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما فقط با سه کلیک خوبه!

جاهای مخفی در اسپانیا

آیا شما فکر می‌کنید با 75میلیون بازدید‌کننده، هیچ گوهر پنهانی برای کشف در این کشور وجود ندارد؟ با وجود سختی‌هایی که در طول مسیر خواهید داشت، ولی در اسپانیا چیزهای زیادی را کشف خواهیدکرد. اسپانیا مقصدی است که احتمالا شما دوست دارید به لطف ثروت خود و فعالیت‌ها و کارهایی که انجام می‌دهید، در تمام طول سال از آن بازدید به‌عمل آورید.

در اسپانیا برای همه‌ افراد چیزی برای ارائه وجود دارد؛ از زیاده‌روی در خوردن تاپاس (انواع خوراک‌های کوچک حاضری) تا دنبال‌کردن  جای پای رومیان در خرابه‌های تاریخی. اکنون وقت آن رسیده‌است که شما را با جاهای مخفی در کشور اسپانیا آشنا کنیم.

خرابه‌های رومی؛ یکی از جاهای مخفی در اسپانیا

امروزه بیشتر شهرهای بزرگ جهان، بر پایه‌ شهرک‌های رومی ساخته شده‌اند؛ شهر بارسلونا در کاتالونیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از بهترین نمونه‌های معماری رومی در شهر، معبد اگوستوس نام دارد که در مرکز شهر قرار داشته و بازدید از آن رایگان است. تمام ستون‌های CORINTHAIN  (معماری یونان و روم) در یک محیط سرپوشیده واقع‌ شده‌است و نشان می‌دهد ساخت این بنا به قرن اول پیش از میلاد بازمی‌گردد. این بنا زمانی نقطه‌ کانونی اصلی برای انجمن رومی بود. این انجمن که امروزه به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در مناطق اسپانیا شناخته می‌شود، روزگاری 120  فوت طول داشت و توسط ستون‌هایی به ارتفاع 30 فوت احاطه می‌شد؛ امروزه تنها چند ستون از آن باقی مانده‌است، ولی با این وجود ارزش بررسی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در میان بازدید از جاهای مخفی در اسپانیا، از این مکان غافل نشوید.

Castell sant ferran  (قلعه‌ی سنت فردیناند) 

جاهای مخفی در اسپانیا

این قلعه واقع در حاشیه‌ شهر فیگوئرس، یک شهر نزدیک با مرز فرانسه و یکی از بهترین قلعه‌های به‌جامانده از اروپای قرن هجدهم است. امروزه شما می‌توانید از این مکان به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در کشور اسپانیا، با هزینه‌ کمی (فقط چند یورو) بازدید کنید.

 جالب است بدانید، در سال 1920  سالوادور دالی  (نقاش واقع‌گرای اسپانیایی) در این قلعه خدمت سربازی اجباری خود را انجام داد. امروزه شما می‌توانید از موقعیت بالای قلعه، پستی و بلندی زمین را به‌آسانی ببینید.

کلیسای جامع بورگس؛ ازجاهای در مخفی در اسپانیا

اگرچه از این مکان به‌عنوان گوهر پنهان، کم‌تر از دیگر جاهای مخفی در اسپانیا یاد شده، ولی با این وجود شایسته است که در این راهنما به‌عنوان مکانی فوق‌العاده از آن نام برده‌شود؛ چراکه یکی از زیباترین و چشمگیرترین ساختمان‌ها در تمام اسپانیا است. این مکان با وجود داشتن 38 محراب، کلیساهای بی‌شمار، تصاویر مذهبی تزیین شده و علاوه بر همه‌ این‌ها با وجود داشتن محل استراحت افسانه‌ای، احتمالا شما را مجاب خواهدکرد که در سفر بعدی خود به اسپانیا، از این مکان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای مخفی در اسپانیا بازدید کنید.

سانتو دومینگو دِ سانتیگو

این شهر در شمال اسپانیا در امتداد camindo de Santiago  (مسیر باستانی زیارتی) واقع شده‌است که قدمت آن به قرن هفتم (یعنی دوره‌ ویزیگوت) باز می‌گردد. برای آنکه در طول یک روز بهترین بازدید را از بناهای تاریخی و مناظر سانتو دومینگو به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در اسپانیا داشته‌باشید، بازدید از این موارد را در نظر بگیرید: کلیسا سنت‌پیتر، نشستن، میدان اصلی شهر و تنگه‌ de la yecla. 

طاق پیروزی بارسلونا؛ یکی از جاهای مخفی در اسپانیا

جاهای مخفی در اسپانیا

این طاق در نزدیکی پارک de la Ciutadell   (یک دهستان در جزایر بالئاری اسپانیا) واقع شده‌است؛ یک فضای سبز لذت‌بخش که در طول سفر می‌توانید به‌راحتی در آنجا برای چند ساعت به خود اجازه‌ استراحت بدهید. در هر حال، تاریخ فاتحانه‌ آن به 19 میلادی برمی‌گردد. بهتر است که طاق پیروزی را به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در اسپانیا برای بازدید از دست ندهید.

Kiss the lions bottom 

 کسانی که قبل از خروج از اسپانیا یک بار دیگر مایل به بازگشت به ژیرونا هستند، ظاهرا فقط یک دلیل برای این‌کار دارند و آن بازدید از kiss the lions bottom است؛ بله، شما آن را به‌درستی خواندید. درواقع این اثر، مجسمه شیری است که با حکاکی روی سنگ به دست آمده.

به عقیده‌ ما این مجسمه در شهر قدیمی ژیرونا، درواقع بیشتر شبیه به یک سگ یا اژدها است تا یک شیر. این مجسمه‌ رومی در شهر ژیرونا که یکی از جاهای مخفی در اسپانیا است، به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. طبق آنچه که در بالای لوح سنگی آمده‌است، افسانه‌ها می‌گوید: اگر پایین مجسمه‌ شیر را ببوسید، (دوباره به اینجا) بازخواهید گشت.

کلیسای سیستین در مادرید؛ یکی از جاهای مخفی در اسپانیا

پرواضح است که کلیسا سیستین در مادرید، پایتخت کشور، یکی از جاهای مخفی در مناطق اسپانیا است. این کلیسا چیز زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. کلیسا سیستین، یکی از زیباترین کلیساها در مادرید است که هزینه‌ بازدید از آن، تنها شامل 2 یورو می‌شود. البته این هزینه آنقدر ناچیز است که فقط ارزش اسمی دارد. کلیسای سَن آنتونیو لُس الِمان که به‌دلیل نقاشی‌های دیواریِ کف تا سقف و جزئیات تزئین‌شده، به کلیسا سیستین ِمادرید نامگذاری می‌شود، به‌راحتی یکی از زیباترین مکان‌ها و از جاهای مخفی در اسپانیا برای بازدید به‌شمار می‌آید.

صحرای سوگند ( تابرناس) 

جاهای مخفی در اسپانیا

بیابان سوگند یک ذخیره‌ طبیعی باورنکردنی در استان اَلمِریا در اسپانیا است که بیش از 110مایل مربع مساحت دارد. در این منطقه، خورشید بیش از 3000هزار ساعت در سال می‌درخشد و باران تقریبا بی‌سابقه است. بیابان سوگند، یک منطقه‌ حفاظت ویژه برای پرندگان است و در دره‌ها و تنگه‌های شکننده‌اش پرندگان نادری مثل trumpeter finch  (فنچ ترومپتوز) و roller (رُلِر) اروپایی یافت می‌شود. همچنین شما می‌توانید پرندگان شکاری مثل شاهین‌های ( پِرِگرین) و عقاب نادر (بُنِلی) را که از کوه پایین می‌آیند، مشاهده کنید. در سال 1989 دولت اندلس فرمانی صادر کرد که مناظر اطراف بیابان برای استفاده از صنعت فیلم باید محافظت شود؛ به این دلیل که بسیاری از وسترن اسپاگتی (زیرشاخه‌ای از فیلم‌های وسترن) معروف همراه با فیلم‌های بزرگی چون ایندیاناجونز، بازی تاج‌وتخت و لارنس عربستان در آن‌جا فیلمبرداری شد. در نتیجه از وسترن اسپاگتی چندین مجموعه‌فیلم وجود دارد که به روستاهای توریستی تبدیل شده‌است و در آنجا شما می‌توانید فیلم‌های قدیمی کلینت ایستوود، یک مشت دلار و (بد، خوب، زشت) را دوباره زنده کنید. در میان چشم‌انداز خشن، می‌توانید با یک تور رایگان به این مکان که یکی از دیدنی‌ترین جاهای مخفی در اسپانیا است، بروید و از آسیاب زیتون و روش روغن‌گیری از این درختان باستانی بازدید کنید. لازم به‌ذکر است که این آسیاب زیتون در فیلمبرداری خروج خدایان و فیلم حماسی ریدلی اسکانس، استفاده شده‌است. همچنین شما می‌توانید از خرابه‌های قرن یازدهم قلعه‌ tabernas بازدید کنید که در آن آخرین پادشاه مور تسلیم شد. خوشبختانه این مکان به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در مناطق اسپانیا، پتانسیل بالایی برای امر گردشگری دارد.

ترومولینوس؛ از جاهای مخفی در کشور اسپانیا

ترومولینوس؛ از جاهای مخفی در کشور اسپانیا

 شهر پررفت‌وآمد (torremolion) به دلیل موقعیت ویژه‌اش (نزدیکی به فرودگاه، سواحل زنده و نزدیکی به جو در ماه‌های تابستان)  به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در اسپانیا برگزیده می‌شود. با این حال، چیزی بیشتر از داشتن سواحل زیبا در torremolinos))  وجود دارد. اغلب گردشگران برخی از گوهرهای پنهان باورنکردنی در این شهر را از دست‌می‌دهند. یکی از این گوهرهای پنهان   parque de la bateria (پارکی در اسپانیا) است؛ پارکی که در کنار محله‌ای در ساحل معروف (کاریهوئلا) واقع شده‌ و نامش را از یک توپخانه‌ قدیمیِ واقع در همان پارک، گرفته‌است. امروزه توپ‎‌ها و پناه‌گاه‌های قدیمی هنوز در آنجا دیده‌ می‌شود. این پارک دارای برخی از ویژگی‌های زیبا است که نمی‌توان از دستش داد. 

وسط پارک، یک دریاچه‌ مصنوعی وجود دارد که خانواده‌ها و دوستان با اجاره‌ یک قایق می‌توانند کمی در آنجا سرگرم شوند. قدم‌زدن در این پارک یک تجربه‌ دوست‌داشتنی است؛ زیرا باعث می‌شود احساس کنید از منطقه‌ شهری و شلوغی‌هایش دور شده‌اید. یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگی که این برج ارائه می‌دهد، نمایش باورنکردنی ( تِرومولینوس) در ساحل است. بهترین زمان برای بازدید ازاین برج، هنگام طلوع و غروب خورشید است. کودکان از چرخ‌فلکی به سبک ونیزی که نزدیک به 50 کالسکه‌ مختلف با چهره‌‌ حیواناتی مانند زرافه و اسب دارد، لذت خواهند برد. همچنین در آنجا یک زمین بازی بزرگ و بسیاری از فضاهای سبز برای لذت بردن از پیک‌نیک در یک روز آفتابی وجود دارد. بدین ترتیب پارک دارای مجسمه‌های مرمر متعدد و چشمه‌هایی‌ است که باید در نظر گرفت. همچنین می‌توان با حمل‌و نقل عمومی یا پیاده‌روی به این پارک دسترسی داشت. اگرچه پیاده‌روی به سمت این پارک بسیار ساده است، ولی برای اتومبیل‌ها، خیابان‌های تپه‌ای و باریک وجود دارد. به‌شما اطمینان می‌دهیم پس از بازدیدِ این مکان که یکی از مهم‌ترین جاهای مخفی در اسپانیا است، حسی متفاوت را تجربه خواهیدکرد.

دیوارهای رومی لوگو

دیوارهای رومی لوگو

یکی از بهترین نشانه‌های اسپانیا، دیوارهای باستانی لوگو است. لوگو یک شهر مستحکم در گالیسیا و در صدکیلومتری سانتیاگو دِ کامپوستلا است. اطراف این شهر قدیمی که یکی از مهم‌ترین جاهای مخفی در کشور اسپانیا ‌است، دیوارهای ساخته‌شده در قرن سوم را می‌بینید که برای محافظت از شهر ایجاد شده. این دیوارها یک شاهکار معماری و مهندسی است؛ زیرا بیش از دوهزار سال قدمت داشته و هنوز هم در شرایط عالی قرار دارد. همان‌گونه که انتظار می‌رود، این دیوارها در سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. ارتفاع این دیوار به 10 تا 15 متر می‌رسد و شهر قدیمی را در یک مدار 2117متری محصور می‌کند. این دیوارها دارای 12دروازه برای ورود به شهر و چندین برج است که برخی از آنها هنوز از دوران روم دست‌نخورده باقی مانده.

جالب‌ترین قسمت این مکان به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در کشور اسپانیا این است که شما می‌توانید روی دیوارهای 2کیلومتری که مرکز تاریخی شهر را دربرمی‌گیرد، قدم بزنید و از آنجا شهر زیبا را ببینید. علاوه بر دیوارها، لوگو نیز شهر تاریخی جالبی‌ است. این مرکز تاریخی، جذابیت قرون وسطی را با کوچه‌های کوچک، خانه‌های قرون وسطی، کلیسای جامع زیبا و سالن شهر حفظ می‌کند. این شهر همچنین به‌عنوان یکی از ایستگاهای اصلی (سنت جیمز) مشهور است. هنگام بازدید از این شهر باید غذاهای فوق‌العاده‌ آن را امتحان کنید؛ به‌ویژه هشت‌پا که برای مراسم سوگواری سرو می‌شود.

باغ گیاه‌شناسی مالاگا؛ یکی از مکان های مخفی در اسپانیا

باغ گیاه‌شناسی مالاگا؛ یکی از مکان های مخفی در اسپانیا

باغ گیاه‌شناسی مالاگا که در خارج از شهر واقع‌شده، به‌عنوان یکی از جاهای مخفی در مناطق اسپانیا مانند یک گوهر پنهان واقعی‌، منتظر کشف شما است. باغ گیاه‌شناسی به‌نام   la conceptionدر قرن نوزدهم توسط مارکی و مارکیزِ خانه‌ لورینگ ایجاد شد. این باغ در ابتدا به‌دلیل مجموعه‌ گیاهان و جانوران مشهور نبود، اما از سال 1990 به‌دلیل بقایای باستان‌شناسی امپراطوری روم باستان که توسط دولت مالاگا خریداری شد، در دسترس عموم قرار گرفته‌است. امروزه این باغ به‌اندازه‌ای بزرگ است که شما می‌توانید به‌راحتی نصف روز را صرف کاوش در آنجا کنید. ممکن است شما دو احساس متفاوت را در این باغ تجربه کنید؛ برای مثال لحظه‌ای فکر می‌کنید در بیابان ایستاده‌اید و لحظه‌ای دیگر به‌نظر می‌رسد که در یک جنگل بارانی راه می‌روید. با این حال، رسیدن به باغ گیاه‌شناسی بدون ماشین آسان نیست. نزدیک‌ترین اتوبوس نیز 15 دقیقه پیاده‌روی در پی دارد. با این وجود زحمت رسیدن به آنجا قطعا ارزشمند خواهدبود؛ چراکه این باغ مکانی آرام و دور از شلوغی‌های شهر است. هزینه‌ استاندارد بلیط برای بازدید از این باغ  5.20‏ یورو است؛ اما بعداظهر یک‌شنبه‌ها بازدید رایگان است. اگر تمایل داشته‌باشید و تقاضا به اندازه‌ کافی باشد، شما می‌توانید یک تور راهنمای داخلی برای بازدید از این جاذبه بگیرید. بهتر است مقداری تنقلات و آب با خود ببرید، هرچند می‌توانید در ورودی و خروجی باغ چیزی بخورید و بنوشید. حال وقت آن است، بگوییم: (به باغ خوش آمدید.) قطعا این مکان فوق‌العاده را که از جاهای مخفی در اسپانیا است، دوست خواهید داشت.

هنر خیابانی در والنسیا 

هنر خیابانی در والنسیا 

والنسیا را در جهان بیشتر به‌خاطر هنر و علم می‌شناسند. در این شهر، بستر سابق رودخانه‌ (توریا) به مجموعه‌ای از پارک‌ها تبدیل شده‌است. شما در محله‌ کوچک ( ال کارمن) بسیاری از هنرهای گرافیتی‌ و نقاشی‌های خیابانی را پیدا خواهیدکرد. این محله در شمال شهری قدیمی قرار دارد و از جاهای مخفی در کشور اسپانیا است. بخش اصلی هنر خیابانی را می‌‌توان در خیابان‌های carrer de dalt، carrer de llria، baix و carrer de na jordana یافت. در خیابان‌های باریک و سنگفرش‌شده‌اش، بسیاری از دیوارهای خانه‌های قدیمی را پیدا خواهیدکرد. یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ارائه‌شده در والنسیا، هیورو است. نقاشی دیواری او بیشترین عکس دیواری در شهر والنسیا است. دومین هنرمند بزرگ در این شهر، escif (هنرمند مدلینگ) است که بیشتر آثارش در زمینه‌ سیاسی ‌قرار گرفته‌است . بنابراین بهترین راه برای کشف محله‌های هنری شهر آن است که از پلازا دل توسال شروع کنید و به شمال بروید و خیابان‌های کوچک را کاوش کنید. از سرعت خود بکاهید و برای لذت‌بردن از دیوارهایی که توجه شما را جلب می‌کنند، توقف کنید؛ چراکه این نقاشی‌ها دائم در دسترس شما نیست و هرگز نمی‌دانید که فردا چه چیزی پیدا خواهید کرد و این موضوع به‌نوعی غم‌انگیز است. بنابراین اگ به والنسیا رفتید، حتما از خیابان‌های هنری‌اش که یکی از جاهای مخفی اسپانیا است، دیدن کنید.

Arcos de la frontera ؛ روستایی بی‌نظیر و از جاهای مخفی در اسپانیا 

یکی از زیباترین روستاهای اندلس، (arcos de la frontera  ) است. این روستا روی یک صخره‌ دیدنی و جذاب به ارتفاع 200متر قرار دارد. Arcos de la frontera  با آن خانه‌های سفید، تعجب‌آور نیست که یکی از جاهای مخفی اسپانیا باشد. این روستا به‌عنوان یک منطقه مرزی در طول نبرد بین مورها و مسیحیان اسپانیایی در قرن سیزدهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است. با این وجود، حتی قرن‌ها قبل از آن مردم در این منطقه زندگی می‌کردند. حفاظت طبیعی از صخره و همچنین دسترسی به آب شیرین، این منطقه را به یک نقطه‌ پرطرفدار و از مهم‌ترین جاهای مخفی در اسپانیا تبدیل کرده‌است که اغلب بر سر آن مبارزه می‌کنند. 

درحالی که از طریق خیابان‌های باریک در روستا قدم می‌زنید، حتما از basilica de santa maria de la Asuncion بازدید کنید. این مکان، کلیسایی است که در قرن 16 ساخته شد.

Arcos de la frontera در فاصله‌ 45دقیقه‌ای از (کادیز) و 75دقیقه‌ رانندگی از (سویل) واقع ‌شده‌است. با وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانید به arcos de la frontera  سفر کنید.

وییا خویوسا 

وییا خویوسا از جاهای مخفی اسپانیا

شهر وییاخویوسا  قطعا یکی از مهم‌ترین جاهای مخفی در اسپانیا است. این شهر رنگارنگ و بی‌نظیر توسط کوستا بلانکا تعیین شده‌ و به ساحل سفید اسپانیا نامگذاری شده‌است. این مکان از قلعه‌های توریستی  benidorm Alicante و  calpe (نام قدیمی صخره‌ جبل‌الطارق) دور نیست. با این حال این شهر کوچک، یک منطقه‌ ویژه‌ و همچنین یکی از جاهای مخفی در اسپانیا است که قطعا همه آن را نمی‌شناسند. نه‌تنها خانه‌های رنگارنگ در شهر زیبای قدیمی، بلکه بسیاری از سواحلِ منطقه، این مکان در ساحل اسپانیا را منحصربه‌فرد می‌کند. 

شهر قدیمی رنگارنگ وییاخوسویا، مستقیما در دریای آبی فیروزه‌ای در ساحل شنی واقع شده‌است که به محل، یک جذابیت با دوز اضافی می‌بخشد. در مقابل شهر قدیمی رنگارنگ ساحل اصلی playa la villagoyosa ، یک ساحل شنی زیبا وجود دارد که شما را به شنا و استراحت دعوت می‌کند. این منطقه، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای مخفی در اسپانیا، در تابستان بسیار شلوغ است ولی در خارج از این فصل شما می‌توانید از یک محیط کامل و بی‌نقص لذت ببرید. درست در پشت این تفرجگاه ساحلی زیبا، بسیاری از خانه‌های کوچک رنگارنگ وجود دارد؛ جایی که رستوران‌ها و کافه‌های دنج متعدد شما را به ماندن و لذت‌بردن از آن دعوت می‌کند. با قدم زدن در کوچه‌ها، عکس‌های متعددی ثبت می‌کنید و همچنین از برخی فروشگاه‌های شکلات دیدن می‌کنید. جای تعجب نیست که به‌خاطر شکلات خوشمزه‌ وییاخویوسا  که در اسپانیا مشهور است و دیگر جاذبه‌های شیرین، دلتان نخواهد که این سفر را به‌هیچ وجه از دست بدهید. بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن طعم‌های شیرین که حتی می‌تواند کاملا رمانتیک باشد، موزه‌ شکلاتvalor  و شکلات clavileno است. ساماندهی برای رسیدن به وییاخویوسا آسان است. نزدیک‌ترین فرودگاه در 50 کیلومتری الیکاته واقع شده‌است. شما می‌توانید برای رسیدن به وییا خویوسا از اتوبوس عمومی، قطار و تاکسی استفاده کنید. 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با جاهای مخفی در اسپانیا آشنا کنیم. از آنجایی که این سرزمین جادویی سالیانه توریست‌های زیادی را به  خود جذب می‌کند، پس لازم است که جاهای دیدنی‌اش را بشناسید تا با برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده، سفری بی‌نظیر تجربه کنید. اکنون شما خواننده‌ عزیزی که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید، کدام‌یک از این مکان‌های شگفت‌انگیز را بیشتر می‌پسندید؟ با اشتراک نظر ارزشمندتان ما را خرسند کنید.

نظرات کاربران