مادرید

معروف ترین موزه های مادرید؛ نوستالژی های اسپانیایی!

مادرید، پایتخت اسپانیا قرن‌ها است که مرکز تاریخی، فرهنگی و هنری این کشور و حتی جهان شناخته می‌شود. شاید تصور شما این باشد که با بلیط هواپیما مادرید به شهری پر از تفریحات و جاهای دیدنی مدرن پا می‌گذارید که البته تا حدی هم درست است. ولی این شهر با گذشت قرن‌ها هنوز هم اصالت و تاریخ خود را حفظ کرده و می‌توان به وضوح در معماری و موزه‌های شهر این را دید. در معروف ترین موزه های مادرید شما شاهد آثار هنری باارزشی هستید که بیشتر آن‌ها در جهان شناخته شده‌اند. خلاصه بگوییم، این موزه‌ها از جاذبه‌های اصلی گردشگری در مادرید هستند؛ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟

موزه ال پرادو؛ به تماشای قدیمی‌ترین‌ها بروید!

موزه الپرادو

با بزرگترین موزه مادرید یعنی ال پرادو شروع می‌کنیم. قبل از هر چیز این را بدانید که تماشای شاهکارهای ارزشمند این موزه خیلی بیشتر از یک روز زمان می‌برد. پس یا چند روز را اختصاص دهید یا از یک بخش آن به خوبی دیدن کنید. ال پردا یکی از معروف ترین موزه های مادرید است؛ چون آثار هنرمندان بسیار بزرگی فرانسیسکو گویا، ال گرسو، موریلو و دیه‌گو ولاسکز قرار دارد. برای مثال، نقاشی شناخته شده ندیمه‌ها که توسط ولاسکز به تصویر کشیدن فضایی خیالی هنوز هم جای بحث و بررسی دارد. جالبه که بدانید بعضی از این آثار هنری به قرن دوازدهم برمی‌گردد.

موزه سوفیا؛ به هنرهای معاصر علاقه دارید؟

موزه سوفیا دارای دو ساختمان مجزا است. اولی یک نمایشگاه دائمی است و دومی موزه‌ای برای نمایش هنرهای معاصر. هر چند که آثار متعددی از پیکاسو، خوان میرو و سالوادور دالی هم در این موزه دیده می‌شود.  

نقاشی گرنیکا با رنگ آمیزی سیاه و سفید در طول 8 متر از قدرتمندترین و الهام‌بخش‌ترین نقاشی‌های پیکاسو در این موزه قرار دارد. در این نقاشی به وضوح مردم و حیواناتی که از خشونت خسته و رنجیده هستند، خواهید دید. وجود این آثار و هنرهای قرن بیستمی باعث شده تا موزه سوفیا به عنوان یکی از معروف ترین موزه های مادرید شناخته شود. راستی، اگر به دنبال بلیط رایگان هستید، ورود روز یکشنبه بعد از ساعت 13:30 رایگان است.

موزه تیسن؛ بیشترین آثار هنری در یکجا جمع شده اند!

موزه تیسن

از معروف ترین موزه های مادرید، تیسن است. شاید نام آن به این دلیل باشد که مجموعه‌دار خصوصی به نام هاینریش فریهر تیسن-بورنمیزا، بیشتر آثار هنری که در این مجموعه داشته را به موزه اهدا کرده است. در هر صورت این موزه دارای 1500 اثر هنری از بزرگانی چون ون گوگ، روبنس، کاراواجو و…. است. یکی از بهترین چیزهای این موزه رایگان بودن ورودی روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت 12 تا 4 بعد از ظهر است.

کاخ سلطنتی؛ ملل و باشکوه، ارزش دیدن را دارد!

شاید با خودتان بگویید که کاخ سلطنتی، موزه نیست؟ باید بگوییم که در هر قسمت از این کاخ طراحی و تجمل به رخ کشیده می‌شود. در این کاخ شما گذشته و تاریخ اسپانیا را می‌بینید، اینکه چه قدرتی داشته و چه کشور غنی است. در این نقاشی‌های متعلق به قرن هفدهم وجود دارد که ارزش آن را دو چندان کرده‌اند. در کل این کاخ با داشتن 3000 اتاق، فضای داخلی خیره‌کننده، مبلمان، زیور آلات و نقاشی‌های با ارزش نوعی موزه به حساب می‌آید. این را هم اضافه کنیم که اگرچه این کاخ به عنوان اقامتگاه رسمی پادشاه اسپانیا شناخته شده است، اما در آنجا زندگی نمی‌کند.

موزه سورولا؛ تکه‌ای از بهشت با زیبایی وصف‌نشدنی در انتظارتان است!

موزه سورولا از موزه های مادرید

هنرمند محبوب و مشهور اسپانیایی با نام خواکین سورولا عمارتی را که در آن زندگی می‌کرده به موزه‌ای فوق‌العاده تبدیل کرده است. هر چند که شاید در سطح جهانی معروف نباشد ولی برای مردم اسپانیا معروف و شناخته شده است. زیبایی این عمارت با آثار هنری آن ارزشی وصف ‌ناپذیری پیدا کرد، اما، باغ زیبای اطراف این موزه به عنوان یکی از معروف ترین موزه های مادرید شما را به تکه‌ای از بهشت می‌برد. این راه هم اضافه کنیم که این آثار اغلب زندگی در ساحل را به تصویر می‌کشد و به همین دلیل است که نقاشی های سورولا همیشه روشن و امیدبخش است.

موزه رمانتیسم؛ مجموعه‌ای کامل از زیبایی‌های تاریخی!

بلیط هواپیما تهران مادرید شما را به یکی از زیباترین شهرهای جهان می‌کشاند و با رفتن به معروف ترین موزه های مادرید، شمار ا سوار ماشین زمان کرده و به تاریخ این کشور می‌برد. برای مثال، موزه رمانتیسم، به دوره‌ی رومانتیک کشور اسپانیا اشاره دارد و برخلاف تصور فقط به نقاشی ختم نمی‌شود. خودتان را برای تماشایی‌ترین آثار از قبیل مجسمه، مبلمان، عکس، اشیای زینتی، لوازم خانگی و نقاشی آماده کنید. در حدود 16 هزار اثر هنری در این موزه موجود است. راستی، جدا از نمایشگاه خیره کننده، یک باغ و یک کافه نیز وجود دارد تا گشت و گذار در موزه را دلپذیرتر کند.

موزه CaixaForum؛ نیروگاه برقی که موزه شد!

 از موزه های مادرید CaixaForum

این موزه در شهر صنعتی مادرید و بازسازی یک نیروگاه برق تاسیس شد. قبل از هر چیز فضای ساختمان دیدنی و جالب خواهد بود که به شکلی مدرن و منحصربفرد است. بعد از آن به داخل موزه می‌رسیم که مملو از شناخته شده‌ترین شاهکارهای معاصر است. یکی از کارهایی که در اینجا می‌توانید انجام دهید عکاسی است.

در آخر

اگر قصد سفر به پایتخت اسپانیا را دارید، راهنمای سفر به مادرید را قبل از هر چیز مطالعه کنید. این شهر پتانسیل و ویژگی‌های خاص زیادی دارد که می‌توانید با یک برنامه‌ریزی زیباترین خاطرات را برای خودتان بسازید. اما، پیشنهاد می‌کنیم در مادرید حتماً از یکی از موزه‌های آن دیدن کنید؛ هر چند که این شهر پر از تاریخ ، هنر و فرهنگ است و همین باعث شده تا موزه‌های زیادی در دل خود جای دهد. 

نظرات کاربران