مادرید

راهنمای سفر به مادرید؛ شهری که برای غیرفوتبالی ها هم شگفت انگیز است!

مادرید

مادرید قلب و پایتخت اسپانیا، شهری که هر چه از یک سفر باحال و فراموش‌نشدنی انتظار دارید را در اختیارتان می‌گذارد. چه به دنبال تجربه فرهنگ و تاریخ غنی این شهر شگفت انگیز باشید، چه به دنبال لذت بردن از تفریحات شبانه مادرید؛ در اینجا همیشه سرگرم، پرنشاط و مشغول خاطره‌سازی خواهید بود.اگر می‌خواهید بدانید که بلیط هواپیما تهران مادرید چه چیزهایی به شما ارائه می‌دهد؛ باید بگوییم که این شهر سرزنده، دارای موزه‌های بسیار، خیابان‌های عجیب و غریب مملو از فروشگاه‌های برند، زندگی شبانه باحال و رستوران‌هایی است که غذاهای محلی و بین‌المللی را در جلوی شما می‌گذارند. بیایید تا با راهنمای سفر به مادرید، در این شهر کمی گشت و گذار کنیم.

Tour europe

مادرید کجاست؟

مادرید سومین شهر پر جمعیت اروپا در کشور اسپانیا و در مرکز آن جای دارد. شهری اقتصادی و سیاسی که تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است اما هنوز هم حال و هوای گذشته خود را دارد. این را می‌توانید با گشتن در کوچه پس کوچه‌های این شهر از نزدیک ببینید. راهنمای سفر به مادرید، دید بهتری از این شهر را برای شما به وجود می‌آورد.

آب‌وهوای مادرید در یک کلام!

از آب و هوای اسپانیا بگوییم، بیشتر آفتابی و گرم است؛ هر چند که جای جای این کشور آب و هوای مختص به خود را دارد و مادرید هم از این قاعده مستثنی نیست.

بهار در مادرید

مادرید

هوای مادرید در فصل بهار گرم و مطبوع است؛ صبح‌ها و غروب‌ها هنوز احساس سرما می‌کنید ولی در طول روز دما معمولا 20 درجه سانتی‌گراد است. البته بارندگی‌ها در این فصل همچنان ادامه دارد.

تابستان مادرید اما گرم است!

در کل، از نظر آب و هوایی مادرید دچار افراط است؛ یعنی تابستان بسیار گرم و زمستان بسیار سرد. دما در روزهای اوج به بالای 40 درجه می‎رسد. هر چند گرم است و گشت و گذار و تفریحات شبانه مادرید، هوای گرما را از یادتان می‌برد.

پاییز را ملایم تصور کنید!

 دمای هوا رو به کاهش است و در برخی از روزها شاهد باران‌های شدید خواهید بود. میانگین دما از 15 درجه سانتیگراد در ماه اکتبر به 7 درجه سانتیگراد در دسامبر کاهش می‌یابد. با این حال، تماشای جادوی رنگ‌ها در این شهر غوغاست.

زمستان آنگونه که انتظار می‌رود برفی نیست!

مادرید

زمستان‌های مادرید معمولاً عاری از برف است. در شب درجه حرارت اغلب به زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. هر چند که هوا سرد است، اما خبری از شلوغی گردشگران نیست و سفر به مادرید را مقرون به صرفه می‌کند.

راهنمای سفر به مادرید؛ بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به مادرید را پاییز و بهار بدانید. در پاییز از سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) و در بهار از مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت)؛ بهترین خاطرات را خواهید ساخت. هر چه باشد تماشای شکوفه‌های درختان یا رنگ‌های زیبای پاییزی در هر صورت لذت‌بخش است.

اگر هم به دنبال سفر ارزان و سوپرایز قیمت بلیط هواپیما هستید؛ نیمه دوم ماه می و سپتامبر بهترین زمان برای بازدید در نظر گرفته می‌شود. توریست‌ها کم و قیمت‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

راهنمای سفر به مادرید؛ فراموش‌نشدنی و لذت بخش

مادرید

بیایید با یکدیگر تصور کنیم که پا در شهر مادرید گذاشته‌ایم. در خیابان‌های سنگ فرش شده شروع به پیاده‌روی کنید و از تماشای ساختمان‌هایی با معماری اصیل و تاریخی شگفت زده شوید. به منطقه پورت د سول که رسیدید، خودتان را برای خرید سوغاتی آماده کنید. در طول روز به موز‌های هنری سربزنید؛ به پارک دل رتیرو بروید و از قایق سواری لذت ببرید. در میانه روز خودتان را به یک قهوه و شیرینی خوشمزه و تازه دعوت کنید یا بگذارید تا طعم و مزه غذاهای خوشمزه مادرید را در رستوران‌های خاص این شهر بچشید.

صبر کنید، این تازه شروع ماجراجویی است. اگر بخواهیم تفریحات مادرید را به دو دسته تقسیم کنیم؛ بخش بزرگ آن به شب ختم می‌شود. تفریحات شبانه مادرید نه تنها در این کشور، بلکه در کل جهان معروف و محبوب است تا جایی که متوجه نخواهید شد که زمان چگونه می‌گذرد و صبح می‌شود.

در مادرید چی بخوریم؟

فرقی نمی‌کند اهل شکم گردی باشید یا نه، از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر غذاخوردن تجربه طعم‌های جدید است.

  • املت خوشمزه و مخصوص اسپانیایی
  • شیرینی محبوب چوروس که سرخ شده است.
  • خورشت گوشت و نخود کاملا سنتی اما خوشمزه است.
  • ساندویچ ماهی مرکب کالاماری

مادرید اما به چی معروفه؟

مادرید به‌خاطر ساختمان‌های تاریخی، بازارهای غذا و خانواده‌های سلطنتی شهرت دارد. همچنین به دلیل هنرهای معاصر و رنسانس، آسمان‌های آبی آفتابی، محله‌های منحصربه‌فرد و زندگی‌های شبانه پرجنب‌وجوش شناخته شده است. در راهنمای سفر به مادرید این گونه بگوییم که این شهر به خاطر:

منطقه Puerta del Sol: از معروف‌ترین جاهای مادرید است. سه دلیل برای این محبوبیت وجود دارد؛ وجود نشان مادرید یعنی مجسمه خرس و درخت توت فرنگی، خانه اداره پست و از همه مهم‌تر مراکز خرید بسیار.

مادرید

کاخ سلطنتی مادرید: این کاخ به قرن 18 تعلق دارد و امروزه از این کاخ فقط برای پذیرایی، مراسم و اعمال رسمی استفاده می‌شود.

بلوار گرن ویا: از معروف‌ترین مناطق این شهر است که در سفر به مادرید حتما باید به آنجا سر بزنید. این مکان مملو از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و برخی از نمادین‌ترین ساختمان‌های شهر، مانند متروپلیس یا ساختمان Carrion با تابلوی معروف Schweppes است.

پارک دل رتیرو مادرید: یکی از جاهای دیدنی مادرید است که با وجود یک دریاچه و قایق سواری در کنار مناظر سرسبز، بسیار محبوب و معروف است.

موزه دل پرادو: هنر مادرید همیشه زبانزد بوده و موزه دل پرادو نیز از مهم‌ترین مراکز هنری نه تنها در اسپانیا، بلکه در کل جهان است. تماشای مجموعه نقاشی‌های قرن 16 تا 19 دیدنی و جذاب خواهد بود.

مادرید

موزه رینا سوفیا: در آن نقاشی‌هایی از هنرمندان مشهور اسپانیایی مانند پیکاسو، سالوادور دالی و خوان میرو به نمایش گذاشته شده است.

استادیوم فوتبال مادرید: از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به مادرید، علاقه زیاد مردم به فوتبال و باشگاه محبوب خودشان یعنی رئال مادرید است. البته وجود اسطوره‌های زین الدین زیدان، دیوید بکام، رونالدو برزیلی، و کریستیانو رونالدو پرتغالی هم بی‌تاثیر نیست.

رستوران سوبرینو دی بوتین: قدیمی‌ترین رستوران جهان که خیلی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند؛ فضای جالب و چوبی این رستوران هنوز هم حال و هوای گذشته‌اش را دارد.

مادرید

محله چوئکا: هر کسی که به دنبال تفریح و خوشگذرانی است این محله را انتخاب می‌کند.

رقص فلامنکو: اسپانیا کلا به این رقص معروف است. نمایش‌هایی در رستوران‌ها، تئاترها و صحنه‌ها در سراسر مادرید وجود دارد که می‌توانید از تماشای این رقص لذت ببرید.

چگونه در هزینه‌های سفر به مادرید صرفه‌جویی کنیم؟

سفر در مادرید یا هر پایتخت اروپایی دیگر آن‌قدرها هم که برخی از مسافران فکر می‌کنند؛ ارزان نیست. ما در راهنمای سفر به مادرید چند نکته کوچک را به شما می‌گوییم تا شاید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

  1. اگر بیرون غذا می‌خورید، به دنبال منوی روز باشید، معمولاً با قیمت کمتری ارائه می‌شوند.
  2. هاستل یا اجاره آپارتمان را به جای رفتن به هتل انتخاب کنید.
  3. برای رفت و آمد شهری معمولا اتوبوس‌ها ارزان‌تر هستند.
  4. بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌ها را در روزهای رایگان قرار دهید.

نکاتی که در سفر به مادرید باید بدانید!

ویزا: ضروری است.

زبان رسمی: اسپانیایی

واحد پول: یورو که با کد اختصاری EUR نمایش داده می‌شود.

برق شهری: 220 ولت

در آخر

ما در راهنمای سفر به مادرید سعی کردیم تا هر آنچه را که باید به شما ارائه کنیم. مطمئنا سفر به شهری پر جنب‌وجوش با جاذبه‌ها تاریخی، معماری اصیل و تفریحات تمام نشدنی، پر از گردشگر است. بنابراین، اگر می‌خواهید نهایت استفاده از زمان سفر و هزینه‌های خود داشته باشید؛ این راهنما را مطالعه کنید یا با تور مادرید به ماجراجویی در این شهر بروید.

نظرات کاربران