Madrid
11 فروردین 1402
مادرید

معرفی شهر مادرید؛ شهری همه‌چیز تمام در قلب اسپانیا

امروز در معرفی شهر مادرید، قصد داریم تا شما را به شهری زیبا، پرانرژی با خصوصیات خاص ببریم. شهری که توانسته با جاذبه‌های دیدنی، دانشگاه‌های معتبر، فرصت‌های شغلی خوب و از همه مهمتر اقتصادی پویا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه زندگی تبدیل شود. قبل از هر کاری اطلاعاتتان را راجع به این شهر تکمیل کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. 

مادرید کجاست؟

madrid

مادرید بر روی رودخانه Manzanares در بخش مرکزی اسپانیا واقع شده‌است. مادرید پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور، به دلیل اهمیتی که در امور سیاسی، آموزش، رسانه، سرگرمی، مد و علم دارد، به عنوان یک شهر جهانی شناخته می‌شود. با وجود اینکه در چندین سال گذشته کشور اسپانیا با بحران اقتصادی جهانی مواجه بوده، مادرید به خوبی توانسته خیلی از اصلاحات مالی این کشور را به عهده گیرد. هر چند که فقط این شهر نیست و ما در معرفی شهر مادرید، دیگر شهرهای مهم اسپانیا را نیز به شما ارائه می‌کنیم تا آن‌ها را نیز بشناسید. 

بارسلونا: این شهر در منطقه کاتالونیا واقع شده و به عنوان یک مرکز مشهور جهانی برای گردشگری و فوتبال شناخته می‌شود. بارسلونا همچنین مرکز امور مالی و بیوتکنولوژی است و از مهمترین شهرهای اقتصادی اسپانیا به شمار می‌آید. برجسته‌ترین صنایع آن منابع انرژی، شیمیایی، متالوژی، مد و منسوجات و خودروسازی هستند. پایتخت کاتالونیا همچنین یکی از باارزش‌ترین قطب‌های فرهنگی اروپا و شامل هشت سایت میراث جهانی یونسکو است.

والنسیا: در سواحل شرقی اسپانیا واقع شده و میزبان شلوغ ترین بندر در کل منطقه مدیترانه و پنجمین بندر شلوغ در اروپا است. اقتصاد والنسیا توسط گردشگری و ساخت‌وساز می‌چرخد، اگرچه مخابرات و حمل‌و‌نقل نیز در این شهر از صنایع برجسته به حساب می‌آیند. 

سویل: این شهر در جنوب اسپانیا و در حدود 340 کیلومتری مرز با پرتغال واقع شده و یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران است؛ زیرا سه سایت میراث جهانی یونسکو در آن قرار دارد. سویل در 30 سال گذشته دستخوش پیشرفت‌های عظیم زیرساختی شده به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه در اسپانیا شناخته می‌شود. هر چند که نقش آن در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر را نمی‌توان دست‌کم گرفت. 

ساراگوسا: در شمال شرقی اسپانیا و در نزدیکی مرز فرانسه واقع شده‌است. بخش‌های حمل‌ونقل و خودرو اصلی‌ترین اقتصاد این شهر را برعهده دارند. این شهر همچنین خانه نیروی هوایی اسپانیا و راه‌آهن آن است و نقش اساسی در توسعه اقتصاد کشور خود ایفا می‌کند. 

Saragossa

معرفی شهر مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا و مرکز اقتصادی و سیاسی آن است. این شهر در قرن بیستم به یک نیروگاه تولیدی برای کالاهای متنوعی مانند خودرو، مواد شیمیایی، داروسازی، موادغذایی و کالاهای چرمی تبدیل شد. در قرن بیست و یکم، این موضوع جای خود را به صنایع فنی بیشتری داد و بیشتر پیرامون مراکز تحقیقاتی بود تا جایی که در حال حاضر مادرید توسط 17 دانشگاه و بیش از 30 مرکز تحقیقاتی پشتیبانی می‌شود.

از طرفی، گردشگری سهم عمده‌ای در اقتصاد مادرید دارد و مسافران زیادی برای تماشای فوتبال رئال مادرید در سانتیاگو  و جاذبه‌های آن به این شهر می‌آیند. اما این‌ها همه چیز درباره مادرید نیست و این شهر رویایی پتانسیل زیادی برای جذب گردشگر و مهاجر از سراسر دنیا دارد. 

در معرفی شهر مادرید، برخی از خصوصیات آن را به صورت خلاصه در زیر بیان می‌کنیم: 

  • از نظر تولید ناخالص داخلی مطلق، مادرید به عنوان بیست و سومین شهر ثروتمند جهان و سومین شهر ثروتمند در اروپا فهرست شده‌است.
  • مادرید مرکز اصلی تجارت و بازرگانی بین المللی در اسپانیا است.
  • مادرید یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است. جاذبه‌های مهم دیدنی در مادرید عبارتند از: کاخ سلطنتی، پارک بوئن رتیرو، که در سال 1631 تأسیس شد، تئاتر سلطنتی با خانه اپرا، موزه باستان‌شناسی، ساختمان کتابخانه ملی قرن نوزدهم و موزه‌های هنر.
  • مقر دولت، کورتس و اقامتگاه رسمی پادشاهان اسپانیا همگی در مادرید واقع شده‌اند.
  • از نظر مالی، مادرید مقر بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی و ملی است. 

اطلاعات کلی شهر مادرید

نام شهر: Madrid

استان: مادرید

زبان: اسپانیایی 

مذهب: مسیحی کاتولیک

جمعیت: 3/3 میلیون نفر

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت ایران با شهر مادرید: 2:30 ساعت از ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران مادرید: 8 ساعت و 55 دقیقه

آب و هوای شهر مادرید

madrid

آب و هوای مادرید مدیترانه‌ای است و با توجه به مناطق مختلف شهر هوا تغییر پیدا می‌کند. برای مثال هوای مرکز شهر با حومه آن کاملا متفاوت خواهد بود. بارندگی در این شهر بیش از شهرهای دیگر است و در برخی از ماه‌های سال به خصوص در پاییز میزان رطوبت بالایی را تجربه می‌کند. زمستان ها نسبتا سرد و دما به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. از طرفی، تابستان‌های پایتخت اسپانیا عموماً خشک و گرم است. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های مادرید

مادرید هم از نظر دیدگاه دانشجویی و هم از نظر شاخص‌های مطلوبیت تحصیلی (زندگی دانشجویی) در رتبه بالایی قرار دارد. در واقع تجربه زندگی در شهر مادرید برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، نشان داده که می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شهر در تمام طول سال دارای آب و هوای عالی و همچنین غذاهای محلی باورنکردنی است. به علاوه، می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه هم باشد.

در معرفی شهر مادرید، چندین دانشگاه برتر این شهر را در زیر با رتبه‌بندی در قاره اروپا آورده شده‌است:

  1. دانشگاه Complutense مادرید: رتبه 39 در اروپا
  2. دانشگاه خودمختار مادرید: رتبه 134 در اروپا
  3. دانشگاه فنی مادرید: رتبه 167 در اروپا
  4. دانشگاه پاپی کومیلاس: رتبه 552 در اروپا
  5. دانشگاه CEU سن پابلو: رتبه 689 در اروپا

رفت‌وآمد و گردش در شهر مادرید

madrid

سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مادرید بسیار کارآمد است و تمامی نقاط اصلی شهر را به هم متصل می‌کند. این سیستم در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی بسیار ارزان‌تر بوده و زندگی در شهر مادرید را آسان‌ کرده‌است. 

اتوبوس: مادرید دارای ناوگان 2000 اتوبوس برای بیش از 200 خط مختلف است. 

مترو: متروی مادرید یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های مترو در اروپا است. استفاده از مترو سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای رفت‌و‌آمد در شهر است. 

تاکسی: تاکسی در همه جای شهر وجود دارد و بسیار راحت هستند. اما در مقایسه با دیگر روش‌های حمل‌ونقل ارزان‌تر است. 

هزینه های زندگی در شهر مادرید

در معرفی شهر مادرید به بخش مهم آن یعنی هزینه‌های زندگی در این شهر می‌رسیم. در واقع، مادرید یکی از شهرهای محبوب اسپانیا است. این شهر به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی که از مهاجران، مشاغل و دانشجویان برای تحصیلات عالی استقبال می‌کند، شناخته شده‌است. بااین‌حال متوسط هزینه زندگی در مادرید برای خانواده 2660 دلار، برای دانشجویان 960 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 960 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 2100 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 960 دلار و برای یک نفر 500 دلار است. 

خلاصه هزینه زندگی در شهر مادرید به صورت زیر است: 

  • میانگین هزینه ماهانه: 1300 دلار
  • برای یک نفر: 960 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 960 دلار
  • برای یک زوج: 2100 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 2660 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر مادرید

Madrid city visa

شرایط اقتصادی، جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها و کلیساهای فوق‌العاده، دانشگاه‌های معتبر و فرصت‌های شغلی باعث شده تا مادرید به یکی از شهرهای محبوب برای زندگی تبدیل شود. خیلی‌ها دوست دارند در این شهر تحصیل یا زندگی کنند و همین موجب شده تا ویزای شهر مادرید به یکی از پرطرفداترین‌ها تبدیل شود. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید با توجه به شرایط و هدفتان یکی از انواع ویزاهای تجاری، سرمایه‌گذاری یا تحصیلی را انتخاب کنید. 

چگونه ویزای توریستی مادرید را بگیریم؟

مادرید از زیباترین شهر اسپانیا و یکی از مقاصد گردشگری اصلی این شهر است. وجود جاذبه‌های جهانی، رستوران‌های متنوع با غذاهای اصیل اسپانیایی و مراکز خرید برند باعث شده تا هر ساله گردشگران و توریست‌های زیادی این شهر را به عنوان مقصدی برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنند. اگر شما نیز به دنبال رزرو بلیط هواپیما مادرید هستید، قبل از هر کاری باید ویزای توریستی این شهر را دریافت کنید. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه تمکن مالی با گردش حساب بانکی
  • اصلی و کپی صفحات شناسنامه
  • بیمه سلامت
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
  • رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت مادرید 

فرودگاه‌ های شهر مادرید

Airports of Madrid

فرودگاه بین المللی باراخاس مادرید که با نام فرودگاه آدولفو سوارز نیز شناخته می‌شود، اصلی‌ترین و تنها فرودگاه بین‌المللی مادرید است. این شهر در منطقه باراجاس در 12 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر واقع شده و حدود 15 دقیقه زمان می‌برد تا به آن برسید. 

قوانین و فرهنگ شهر مادرید

در معرفی شهر مادرید به فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن می‌پردازیم: 

  • مادرید به دلیل موزه‌های هنری قابل توجه، غذاهای خوش‌طعم و سنت باستانی گاوبازی، یک مقصد اروپایی برتر است.
  • در شهر مادرید فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شوند که اغلب با رقص و موسیقی همراه هستند.
  • رقص فلامنکو یکی از سنت‌های معروف کشور اسپانیا است که همه گردشگران حتما از آن دیدن می‌کنند.
  • در برخورد اول بین دو نفر معمولا با یکدیگر دست می‌دهند. اگر صمیمی باشند همدیگر را در آغوش می‌گیرند.
  • هنگامی به مهمانی یک مادرید در خانه‌اش دعوت می‌شوید، ادب حکم می‌کند همراه خود گل یا یک هدیه داشته باشید. 
  • هرگز زودتر از میزبان و بزرگترها شروع به خوردن غذا نکنید. 
  • در مکان‌های عمومی کشیدن سیگار مرسوم نیست. 

کلام آخر

در معرفی شهر مادرید سعی کردیم تا هر چند مختصر شما را با خصوصیات و ویژگی‌های این شهر آشنا کنیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذاریم. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

نظرات کاربران