Atocha train station

راهنمای فرودگاه باراخاس مادرید؛ مفید و خلاصه!

نام رسمی فرودگاه مادرید Aeropuerto Adolfo Suárez-Madrid Barajas است، بنابراین مردم آن را به اختصار فرودگاه «باراخاس» می‌نامند. کد فرودگاه باراخاس برای مادرید MAD است. 

Tour europe

برخلاف دیگر پایتخت‌های اروپایی، مادرید دارای یک فرودگاه منحصر به فرد است که همه امکانات را ارائه می‌دهد و از همه جای شهر به آن دسترسی خوبی وجود دارد.  این فرودگاه در منطقه Baraja واقع شده است، به همین دلیل نام آن به این فرودگاه آمده است. باراخاس در شمال شرقی، حدود ۲۰ کیلومتر (۱۲.۵ مایل) از Puerta del Sol واقع شده است. 

Aeropuerto Adolfo Suárez-Madrid Barajas

فرودگاه مادرید بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه اسپانیا است و در حال حاضر دارای پنج ترمینال (T۱، T۲، T۳، T۴ و T۴S) و سه برج کنترل است. سالانه بیش از ۴۰ میلیون مسافر از فرودگاه باراخاس-مادرید استفاده می‌کنند. علاوه بر این، نزدیک به ۸۰ شرکت هواپیمایی در اینجا فعال هستند و بیش از ۲۵۰ مسیر پروازی ارائه می‌شود. 

دسترسی‌ها به فرودگاه مادرید

اگر از وسایل نقلیه استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتوبوس با گزینه‌ها و مسیرهای مختلف؛ اما حدود ۴۵ دقیقه از ایستگاه قطار آتوچا یا با قطار (Cercanías C-1) از میان چندین گزینه مختلف به فرودگاه برسید. 

سریع‌ترین گزینه بستگی به این دارد که دقیقا کجا هستید. 

چگونه از فرودگاه به ایستگاه قطار آتوچا برسیم؟ 

فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید ارتباط بسیار خوبی با ایستگاه قطار آتوچا دارد. 

اگر می‌خواهید از فرودگاه مادرید به آتوچا بروید، سه گزینه دارید: 

می‌توانید در تمام طول سال از شاتل سریع فرودگاهی که از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۳:۳۰ (بین ساعت ۲۳:۳۰ تا ۶:۰۰، توقف در Plaza de Sibeles است) استفاده کنید که تنها دو توقف در طول مسیر دارد. ایستگاه‌های اتوبوس در ترمینال‌های ۱.۲ و ۴ (T۱، T۲ و T۴) قرار دارند. 

یا می‌توانید با قطار Cercanías در خط C-1 (آبی روشن) بروید. به یاد داشته باشید که ایستگاه قطار فرودگاه در ترمینال ۴ (T۴) واقع شده است. اگر پرواز شما به ترمینال ۱ یا ۲ (T۱ یا T۲) رسید، باید از اتوبوس رایگانی استفاده کنید که آن‌ها را به ترمینال ۴ (T۴) متصل می‌کند. 

می‌توانید از مترو هم استفاده کنید، اما باید دو بار خط را تغییر دهید (خط ۸ > خط ۱۰ > خط ۱ یا خط ۸ > خط ۶ > خط ۱)، بنابراین اگر چمدان زیادی دارید، راه عاقلانه‌ای نیست. 

ترمینال‌های فرودگاه باراخاس

فرودگاه باراخاس مادرید دارای پنج ترمینال است. با این حال، این ترمینال‌ها با تعداد ساختمان‌هایی که فرودگاه را تشکیل می‌دهند مطابقت ندارد. 

دو مجتمع بزرگ در فرودگاه باراخاس وجود دارد که محل قدیمی ترمینال‌های ۱.۲ و ۳ را به هم متصل می‌کند. ترمینال‌ها ابتدا در دهه ۱۹۵۰ ساخته شدند و در سال ۱۹۷۰ گسترش یافتند (T۱ فعلی) و به مرور زمان بازسازی شدند. مجتمع جدید، چند کیلومتر دورتر، در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد و شامل پایانه‌های ۴ و ۴S است. 

ترمینال ۱ (T۱). عمدتا برای پروازهای بین المللی (مسیرهای غیر شینگن) در خطوط هوایی خارج از اتحاد Oneworld، SkyTeam و Star Alliance و شرکت‌های هواپیمایی ارزان استفاده می‌شود. 

ترمینال ۲ (T۲). این ترمینال معمولاً به پروازهای داخلی و شنگن خطوط هوایی که عضو اتحاد Oneworld نیستند خدمات می‌دهد. 

ترمینال ۳ (T۳). به ندرت استفاده می‌شود و عمدتاً به عنوان یک توسعه دهنده T۲ به جای یک پایانه مستقل عمل می‌کند و بسیار بعید است از آن استفاده کنید. 

ترمینال ۴ (T۴). خطوط هوایی Oneworld از T۴ کار می‌کنند. به طور کلی، بیشتر پروازهای داخلی و شنگن از اینجا انجام می‌شود. 

ترمینال ۴ ماهواره (T۴S). خطوط هوایی Oneworld بیشتر پروازهای بین المللی خود را از T۴S انجام می‌دهند. لطفا توجه داشته باشید که حتی اگر پرواز شما در اینجا فرود بیاید، چمدان خود را جمع آوری کرده و از طریق T۴ فرودگاه را ترک خواهید کرد. 

چگونه در ترمینال‌های فرودگاه باراخاس مادرید جابجا شویم؟  در فرودگاه اتوبوس‌های رایگانی وجود دارند که شما را بین ترمینال‌ها و ساختمان‌ها می‌توانند جابجا کنند. این اتوبوس‌ها هفت روز هفته، ۲۴ساعته کار می‌کنند. 

فرودگاه باراخاس مادرید

خدمات فرودگاه Barajas

مانند هر فرودگاه بزرگ، مادرید-باراخاس طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد. در ادامه لیستی از مفیدترین خدمات این فرودگاه را به شما می‌گوییم. 

اجاره اتومبیل: Sixt، Avis/Budget، Europcar-InterRen Hertz-Firefly، Goldcar-InterRent، Enterprise و Record Go مراکزی هستند که در پایانه‌های T۱ و T۴ ماشین سواری اجاره می‌دهند. 

محوطه پارکینگ: همه ترمینال‌ها دارای پارکینگ‌های کم هزینه، طولانی مدت و منظم هستند. T۲ دارای پارکینگ سریع است و T۴ دارای یک پارکینگ VIP است که می‌توانید به صورت آنلاین جاپارک رزرو کنید. 

خرید و گشت و گذار: در این فرودگاه فروشگاه‌های زیادی وجود دارد. 

رستوران و کافه تریا: فرودگاه باراخاس-مادرید دارای تعداد زیادی رستوران و کافه تریا است. 

صرافی ها، خودپردازها و شعب بانک ها: فراموش نکنید که کارت اعتباری سفر خود را همراه داشته باشید! 

سالن‌های VIP فرودگاه باراخاس-مادرید: این فرودگاه دارای ۶ سالن VIP و یک سالن پرمیوم است. در این سالن‌ها آلودگی صوتی وجود ندارد، صندلی‌ها راحت هستند و چای، قهوه، کلوچه و غیره برای پذیرایی در این سالن‌ها محیا است. تکیه گاه‌ها برای خواب عالی هستند و بین پروازهای طولانی خود می‌توانید در این سالن‌ها استراحت کنید. 

بازپرداخت و مالیات خرید‌ها: هنگام خروج از اسپانیا و همیشه قبل از تحویل گرفتن چمدان، باید اسناد الکترونیکی بازپرداخت تمام خریدها را به صورت الکترونیکی تأیید کنید. برای انجام این کار، باید به صفحه‌های DIVA واقع در قسمت‌های چک این فرودگاه بروید. اگر نمی‌توانید فرم معاف از مالیات DIVA را روی صفحه تأیید کنید، باید اسناد و کالاها را نشان دهید و کالاهای خریداری شده و رسید معافیت مالیاتی را برای مهر در دفتر کاهش عوارض در فرودگاه ارائه دهید. برای این کار ۳ دفتر در نظر گرفته شده است: طبقه T۱ در خروجی ۱، طبقه T۴ در خروجی ۲ و منطقه شبانه روزی T۴S در طبقه ۲. 

وای فای: هنگامی که به شبکه «AIRPORT FREE WIFI AENA» متصل می‌شوید، یک سرویس Wi-Fi رایگان توسط Aena ارائه می‌شود. می‌توانید از طریق ایمیل، فیس بوک یا لینکدین ثبت نام کنید. ورود به سیستم سریع است، نیازی به کد ندارد و به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را ثبت کنید. 

پلیس: اداره پلیس ملی در طبقه T۱ در منطقه ثبت نام و در طبقه T۴ در منطقه ثبت قرار دارد. 

در آخر؛ بلیط هواپیما تهران مادرید را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران