Centro Comercial Plaza Río

سوغات مادرید؛ کلاه بوینا د چولاپو بخریم یا ظروف سرامیکی؟

سوغاتی های مادرید

سفر به اسپانیا و شهر مادرید پر از تفریح، تاریخ، فرهنگ، غذا، خوشگذرانی و خلاصه هر چه فکرش را بکنید؛ است. روزها خود را با گشت و گذار و قدم زدن در موزه دل پرادو، کاخ سلطنتی، پارک دل رتیرو بگذرانید یا به تماشای فوتبال حرفه‌ای رئال مادرید در استادیوم چند هزار نفری بروید. خودتان را به یک شام خوشمزه در رستوران سوبرینو دی بوتین معروف دعوت کنید و بعد از آن به سراغ تفریحات شبانه مادرید بروید.می‌بینید، سفر و رزرو بلیط هواپیما تهران مادرید قطعا ارزش هزینه و وقت شما را خواهد داشت. دوستان و خانواده‌تان حتمامی خواهند جای شما باشند؛ پس فراموش نکنید یک یادگاری از این شهر برایشان بیاورید. چیزی درباره سوغاتی های مادرید می‌دانید؟

Tour europe

لیست سوغاتی های مادرید

شهر مادرید یک مکان عالی برای خرید کردن است. اگر نمی‌دانید که این شهر چه سوغاتی‌هایی دارد، با ما همراه باشید تا به شما معرفی کنیم و بگوییم از کجا بخرید. کافی است تا اسم مکان‌های خرید را در گوگل مپ سرچ کنید تا به راحتی محل خرید را پیدا کرده و سوغاتی مورد نظرتان را خریداری نمایید.

شال؛ زیبا و رنگارنگ

سوغاتی های مادرید

شال سنتی اسپانیایی، معروف به Mantones de Manila، نام خود را از بندری در فیلیپین گرفته است که زمانی مستعمره اسپانیا بود و محصولات زیادی را از این خطه به کشور خود تجارت می‌کرد. اگر در مادرید هستید، خرید این شال های نفیس گلدوزی شده را فراموش نکنید؛ قطعا از زیباترین سوغاتی های مادرید است.

از کجا بخریم:

برسا (Borca, S.A)

استرادیواریوس (Stradivarius)

کفش تابستانی؛ ساده و شیک

شاید باورتان نشود ولی خیلی از گردشگران و حتی مردم محلی خود مادریدی‌ها تا آلپارگاتا می‌آیند برای خرید این کفش‌ها. این کفش تابستانی که از طناب و پنبه به صورت دست دوز ساخته می‌شود؛ با ظاهر ساده و زیبایش محبوبیت زیادی دارد. تا جایی که خیلی‌ها استایل خود را بدون وجود این کفش‌ها کامل نمی‌دانند. آنها علاوه بر ظاهر جذاب مدل بوهو در 32 رنگ عرضه می‌شوند. همه مدل برای هر سنی از بچه تا بزرگسال در این مغازه‌ها پیدا می‌شود، محبوبیت این کفش‌ها تا حدی است که برای خرید صف می‌کشند.

از کجا بخریم:

کاسا هرنانز (Casa Hernanz)

کالزادوس (Calzados LOBO)

روغن زیتون؛ ارگانیک و سالم

سوغاتی های مادرید

بله بله! یکی دیگر از ایده‌های شگفت‌انگیز و سوغاتی های مادرید، روغن زیتون است. شاید ندانید ولی اسپانیا نیمی از روغن زیتون جهان را تولید می‌کند و غذای آنها بدون این روغن کامل نیست. مادرید بهترین مکان برای یافتن برخی از بهترین انواع روغن زیتون از بین بیش از صد مورد موجود در اسپانیا است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید دارید بهترین آن را که کمی قیمت بالاتری دارد؛ انتخاب نمایید.

از کجا بخریم:

لا چیناتا سول (La Chinata Sol)

فابریکا (Real Fábrica)

جواهرات Majórica Pearl

این مرواریدهای مصنوعی با استفاده از مواد آلی دریایی به شکل مروارید واقعی درمی‌آیند. زیبایی این جواهرات و ظرافت آنها باعث شده تا خیلی ترجیح دهند به جای جواهرات واقعی آنها را انتخاب کنند.

از کجا بخریم:

Majorica El Corte Inglés

Artestilo

کلاه بوینا د چولاپو

سوغاتی های مادرید

بونا کلاهی نرم و گرد است که معمولاً با دست از پنبه، پشم یا مواد دیگر بافته می‌شود، حتی از هنر قلاب بافی هم برای درست کردن آن استفاده می‌شود. خود مادریدی‌ها عاشق این کلاه‌ها هستند و در جشن‌ها و مراسم‌های مهم می‌پوشند.

از کجا بخریم:

Sombreería Medrano

Sombreería Yoqs

ظروف سرامیکی

سرامیک تقریبا در تمام خانه‌ها و فروشگاه‌های مادرید پیدا می‌شود. هر کسی تقریبا ظروف، کاسه میوه، فنجان، کاسه، هر چیزی نسخه سرامیکی خاص خود را دارد! اگر می خواهید یک سوغاتی دست ساز با کیفیت خوب ببرید، این ظروف زیبا و رنگارنگ از بهترین سوغاتی های مادرید هستند و همیشه شما را به یاد سفرتان می‌اندازند.

از کجا بخریم:

D’A Ceramics Déborah Abizanda

Cántaro

بهترین خیابان‌های مادرید برای خرید

سوغاتی های مادرید

خیابان Gran Via: این منطقه برای خرید لوازم جانبی و لباس‌های لوکس و شیک مناسب است. اگر با مترو به این خیابان می‌روید در ایستگاه Banco de España پیاده شوید. مغازه‌های این خیابان از 10 صبح تا 9 شب باز هستند.

خیابان Calle de Serrano: در این خیابان می‌توانید انواع لباس و پوشاک و همچنین اکسسوری‌های لوکس را خریداری کنید. برای رفتن باید از اتوبوس استفاده کنید و در ایستگاه Museo Arqueológico پیاده شوید. مغازه‌ها در این خیابان از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز هستند.

خیابان Fuencarral: اگر علاقه به خرید خیابانی و قیمت مناسب دارید به خیابان فوئنکارال سر بزنید؛ چراکه انواع لوازم تزئینی، لباس و اکسسوری‌ها باب هترین قیمت پیاد می‌شوند. برای رسیدن به آنجا، سوار مترو شوید و در ایستگاه متروی Fuencarral پیاده شوید. فروشگاه‌ها نیز از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز هستند.

خیابان Princesa: در صورتی که قیمت چیزی که می‌خرید برایتان مهم نیست و به دنبال لوازم خاص و لوکس هستید به خیابان پرینسسا بروید و انواع برندهای مطرح جهان را در یکجا ببینید. برای رسیدن به این خیابان سوار مترو شوید و در ایستگاه متروی Fuencarral پیاده شوید.

بهترین مراکز خرید در مادرید

 Centro Comercial Plaza Río

مرکز خرید لاس روزاس (Las Rozas Village): پوشاک، لوازم تزئینی و لوازم خانه

مرکز خرید Centro Comercial La Vaguada: لباس و اکسسوری

مرکز خرید Centro Comercial Plaza Río : جواهرات لوکس و لباس

مرکز خرید Plenilunio: مواد غذایی و اکسسوری‌های ترند شده

بهترین جاهای ارزان قیمت مادرید

بازار Mercado de la Cebada: لباس، اکسسوری، لوازم خانه

بازار Malasaña: محصولات قدیمی و دست دوم یا آنتیک

منطقه Gran Via: لباس‌های لوکس و اکسسوری با قیمت مناسب

روش‌های پرداخت پول در هنگام خرید در مادرید

مستر کارت: اکثر جاهای بزرگ مستر کارت را می‌پذیرند، ولی بهتر است پول نقد هم همراه‌تان باشد.

پی‌پال: پی پال شناخته شده‌ترین برنامه تراکنش آنلاین مورد استفاده در مادرید است.

پول نقد: خرید در مادرید زیاد از پول نقد استفاده نمی‌شود، مگر در خریدهای کوچک.

بهترین زمان برای خرید در مادرید

آوریل، می، اکتبر و نوامبر بهترین ماه ها برای بازدید و خرید در مادرید هستند چون:

  • گردشگر زیادی در این ماه‌ها در سطح شهر دیده نمی‌شود.
  • معمولا به دلیل آب و هوای خوب گشت و گذار و خرید کردن در این ماه‌ها لذت بخش است.

نکات مهم هنگام خرید کردن در مادرید

  • سعی کنید در شهر از مترو استفاده کنید تا سریعتر و ارزان‌تر به مقصد برسید. همچنین، چند خیابان مهم این شهر برای خرید دارای سیستم مترو هستند.
  • به بازار سرپوشیده Fuencarral بروید تا بهترین لباس‌های بوهو را برای خود و دوستانتان پیدا کنید.
  • ساعت خرید را برنامه‌ریزی کنید؛ چون فروشگاه‌ها در مادرید از ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر برای چرت‌های بعد از ظهر بسته می‌شوند.
  • ترجیحا برای چونه زدن پول نقد همراه‌تان باشد.

کلام آخر

تور مادرید یا تور اسپانیا شما به تماشای دنیایی زیبا، تاریخی و لوکس می‌برد. شهری که هر گوشه از آن مملو از دیدنی‌ها و شگفتی‌ها است. شاید پذیرفتن این برایتان سخت باشد؛ چراکه قرار است جیبتان خالی شود؛ ولی خرید کردن در مادرید هم نوعی تفریح باحال و دوست‌داشتنی است. حتی اگر به سراغ سوغاتی های مادرید نروید؛ در اینجا چیزهای زیادی برای یادگاری وجود دارد.

نظرات کاربران