بهترین فستیوال های مادرید؛

بهترین فستیوال های مادرید؛ تجربه‌ای متفاوت در قلب تپنده اسپانیا

ما در این مقاله، 13 تا از بهترین و معروف‌ترین فستیوال های مادرید از موسیقی گرفته تا فرهنگ و هنر، مد و فشن و موسیقی و غذا را به شما معرفی می‌کنیم.

دوست دارید در سفر به مادرید با یک تیر چند نشان بزنید و همزمان با آشنایی با فرهنگ آن شهر، با سنت‌ها، موسیقی‌های مختلف و بهترین غذاهای آن نیز آشنا شوید؟ همه‌ساله فستیوال ‌های متعددی در سراسر مادرید برپا می‌شود. این فستیوال‌ها، طیف گسترده‌ای از موضوعات هم‌چون موسیقی، فرهنگ و هنر، مد و فشن و غذا را در بر می‌گیرد. بنابراین شما علاقه‌مندان به هر حوزه می‌توانید با شرکت در بهترین جشنواره‌ های مادرید، ساعاتی خوش و طولانی را در کنار عزیزانتان رقم بزنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با 13 مورد از بهترین فستیوال‌ های مادرید آشنا کنیم.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

Virgen de paloma 

بهترین فستیوال های مادرید

یکی از بهترین فستیوال های مذهبی مادرید virgen de paloma نام دارد. در احادیث و آموزه ما مسلمانان چند بانوی پاکدامن هستند که به نیکی از آنان یاد شده؛ یکی از این بانوان مطهره که نامش در کتاب آسمانی ما نیز آمده، مریم است. این کارناوال در اسپانیا، به افتخار برگشت مریم مقدس بعداز اعجاز الهی، یعنی بارداری‌ش، جشن ‌گرفته می‌شود. virgen de paloma یا فستیوال مریم مقدس، در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های مادرید، به‌نام لا لاتینا برگزار می‌شود. این محله تنها ۱۵ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد؛ بنابر‌این شما در هر نقطه از شهر باشید، به‌راحتی می‌توانید به آن‌جا برسید. در این رویداد پرجنب‌وجوش، فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ یک مهمانی بزرگ همراه با پذیرایی غذا و نوشیدنی برپا می‌شود، عده‌ای موسیقی می‌نوازند، برخی نیز بازی یا سوارکاری می‌کنند. عده‌ای دیگر نیز در خیابان رژه می‌روند، بعضی‌ها نیایش می‌کنند، بعضی دیگر به تماشای تئاتر می‌نشینند و برخی نیز می‌رقصند. این جشنواره، برای کودکان، خانواده‌ها و زوج‌های جوان مناسب است.

تاریخ برگزاری: 15 آگوست 

Nochevieja 

یکی دیگر از بهترین فستیوال های مذهبی مادرید Noche Festival است. هرساله هزاران  نفر در سطح شهر دور هم جمع می‌شوند و منتظر نواختن دوازده ضربه ساعت در نیمه‌شب سال نو هستند. تمامی شرکت‌کنندگان از کوچک تا بزرگ در دستان‌شان ظرف‌هایی از انگور دارند و با هربار نواختن ساعت، یکی از آن‌ها را به‌نیت خوش‌شانسی و برکت در دهان‌شان می‌‌گذارند. آن‌ها به‌اندازه‌ای به این کار باور دارند که حاضرند پول بسیاری زیادی بپردازند تا انگورها را بخرند. چرا که معتقدند با این کار، زودتر از بقیه به خوش‌شانسی می‌رسند. بعداز نواختن آخرین زنگ، جشن و شادی به سرتاسر شهر سرایت می‌کند. این کارناوال پرشور مادرید، با فرارسیدن شب ۵  ژانویه، با آمدن سه پادشاه‌ که روایت است بعد از تولد حضرت مسیح برای چشم‌روشنی حضرت مریم کادو آورده بودند، به اوج خودش می‌رسد. هزاران نفر، به‌ویژه کودکان در دو طرف خیابان‌ها به‌انتظار آمدن سه پادشاه می‌ایستند و پادشاهان با پرتاب کردن شیرینی و شکلات بر سروروی جمعیت، مردم را خوشحال می‌کنند. 

Madrid Book  fair

Madrid Book  fair

یکی دیگر از بهترین فستیوال های فرهنگی و هنری مادرید برای علاقه‌مندان به کتاب، Madrid Book fair نام دارد. در این جشنواره،  کتاب‌های ادبیات اسپانیایی از سراسر جهان و با صدها نسخه چاپی و قرون وسطایی به نمایش درمی‌آید. هم‌چنین در بخش بین‌المللی، کارهای مهمانان که در قالب کتاب‌های صوتی و مکتوب است، مورد بررسی داوران قرار می‌گیرد. این فستیوال معروف مادرید، علاوه‌بر ترویج ادبیات اسپانیایی، هرساله یک کشور مهمان را مد نظر قرار می‌دهد و ادبیات فاخر آن را معرفی کرده و جشن می‌گیرد. جشنواره Madrid Book fair در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و تا به امروز، نظر هزاران نفر را به خود جلب کرده است. 

مکان: 

Plaza de la Independencia, 7, 28001 Madrid, Spain 

شماره تماس:

40 87 00 914 34+

Noche on  Blanco 

 یکی دیگر از بهترین فستیوال ‌‌های فرهنگی و هنری مادرید Nohe on Blanco است. این جشنواره، در بخش‌های مختلف آشنایی با فرهنگ، هنر، ادبیات، معرفی آثار فاخر نویسندگان، آشنایی با آثار هنرمندان رشته نقاشی، سینما و تئاتر و صنایع‌دستی برگزار می‌شود. هدف از اجرای گسترده این فستیوال، آشتی بزرگسالان با سنت‌های قدیمی و فرهنگ‌ اسپانیا و همین‌طور آشنایی نسل جوان با ارزش‌های فرهنگی و هنری کشورشان است. هرساله، در یکی از شب‌های ماه سپتامبر یا اکتبر، همه کسب‌وکارها به‌مدت 24 ساعت باز می‌مانند و تقریبا در هریک از میدان‌های عمومی شهر، رویدادها، مهمانی و موسیقی زنده برپاست. اگر به‌دنبال یک مهمانی همه‌جانبه در مادرید هستید تا با فرهنگ و پیشینه این شهر آشنا شوید، در بهترین جشنواره فرهنگی و هنری مادرید شرکت کنید.

Gastro Festival

بهترین فستیوال های مادرید

یکی از بهترین فستیوال های غذای مادرید Gasteo نام دارد. این جشنواره، ترکیبی از سنت و فرهنگ اسپانیایی بوده که در قالب آشپزی گنجانده شده است. علاوه‌بر آشپزی، بالغ‌بر 550 فعالیت ازجمله رویدادهای ادبی، طراحی، هنر، مد، امور خیریه و کلاس‌های آشپزی نیز در آن برگزار می‌شود. فستیوال Gasteo در رستوران‌ها، بارها، موزه‌ها و فضای‌های فرهنگی سرتاسر شهر برپا می‌شود. ازآن‌جایی‌که این جشنواره به‌منظور پاسداشت مقام خانواده برگزار می‌شود، شرکت در بعضی از روزهای آن برای عموم رایگان است. 

تاریخ برگزاری: 16 تا 29 می

Carnaval

یکی دیگر از بهترین جشنواره های فرهنگی مادرید Carnaval است. در این فستیوال، مراسم‌های مختلفی همراه با پوشیدن لباس‌های عجیب‌وغریب، رقص، رژه، بالماسکه و سرگرمی‌های مختلف برگزار می‌شود. مردم نیز به خیابان می‌آیند تا شاهد جشن‌ و پایکوبی باشند. این جشنواره با رویدادهای مختلف خود، برای خانواده‌ها بهترین گزینه است.

تاریخ برگزاری: اواخر فوریه و اوایل مارس

Brench- In  The  park

Brench- In  The  park

یکی دیگر از بهترین فستیوال های موسیقی مادرید Brench- In The park است. این جشنواره که ترکیبی از موسیقی و غذا به شمار می‌رود، خانواده‌محور بوده و در بزرگ‌ترین پارک شهر برگزار می‌شود. در جشنواره Brench- In The park، خانواده‌ها و زوج‌های جوان دور هم جمع می‌شوند، به معاشرت و خوش‌گذرانی می‌پردازند، به موسیقی زنده گوش می‌سپارند و غذا و نوشیدنی نیز میل می‌کنند. این جشنواره، برای کسانی‌ست که دوست دارند ساعاتی پر از آرامش را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند. 

Mad cool Festival

یکی دیگر از بهترین جشنواره های موسیقی مادرید Mad cool است.این جشنواره، هرساله علاقه‌مندان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. نکته جذاب Mad cool Festival این است که بهترین‌های صنعت موسیقی جهان در ژانرهای مختلف و با اجراهای متفاوت در این‌جا جمع شده‌اند؛ از راک و آلترناتیو گرفته تا موسیقی پاپ و الکترونیک. اگر شما هم از دوستداران موسیقی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در معروف ترین فستیوال مادرید شرکت کنید. جشنواره Mad cool در فضای گسترده محله والدبباس، در فضای سبز وسیع در یک پارک جنگلی، در شمال شرقی مادرید برگزار شده و به‌مدت 4 روز ادامه دارد.

تاریخ برگزاری: از 6 جولای

Festival Paraíso

بهترین فستیوال های مادرید

یکی دیگر از بهترین فستیوال های موسیقی مادرید Paraíso است. این جشنواره همه‌جانبه و منحصربه‌فرد، ترکیبی از موسیقی الکترونیک، آثار و کارگاه‌های آموزشی هنری را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر آن، هنرمندان بین‌المللی موسیقی نیز برای اجرا در آن‌جا صف بسته‌اند. هدف از برگزاری جشنواره Paraíso، ایجاد خلاقیت و تقویت حس اجتماعی در بین شرکت‌کنندگان خواهد بود. 

تاریخ برگزاری: 21 و 22 ژوئن 2024

VIERNES DE AVILA

یکی دیگر از بهترین جشنواره های موسیقی مادرید VIERNES DE AVILA نامیده می‌شود. این جشنواره با دو فستیوال قبلی که معرفی کردیم، چند فرق اساسی دارد. اداره فرهنگ، گردشگری و ورزشی شورای شهر مادرید، VIERNES DE AVILA را در سی‌ونهمین سالی که برگزار شده، سازماندهی کرده است. علاوه‌بر‌ آن، این جشنواره کاملا بین‌المللی و درون و بیرون‌‌قاره‌ایست که با همکاری کامل هنرمندان و هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. ازجمله این کشورها می‌توان به آلمان، اتریش، کانادا، کره جنوبی، فرانسه، هند، ایتالیا، مراکش، پرو، پرتغال، سوئیس و اروگوئه اشاره کرد. این جشنواره ترکیبی از موسیقی، هنرهای نمایشی، سیرک و شعرخوانی‌ست. 

NOCHES DEL BOTÁNICO

NOCHES DEL BOTÁNICO

یکی دیگر از بهترین فستیوال های موسیقی مادرید NOCHES DEL BOTÁNICO است.  این جشنواره، هرساله بالغ‌بر ۳۰هزار شرکت‌‌کننده را به خود جذب می‌کند. افراد پشت‌ درهای دانشگاه گیاه‌شناسی کمپلوتنسه مادرید به‌انتظار بازشدن می‌نشینند. سپس به‌محض گشودن درها، جمعیت قدم در باغ سرسبز و زیبا می‌گذارند. بعداز آن، شمارش‌معکوس برای آغاز یک تجربه متفاوت شروع می‌شود. شرکت‌کننده‌ها ازخوراکی‌های لذیذی که برایشان آماده کرده‌اند می‌خورند و به رقص و پایکوبی و گشت‌و‌گذار در باغ می‌پردازند. این جشنواره ترکیبی از سازوآواز همراه با عطر گل‌های بهشتی‌ست که بسیاری از شرکت‌کنندگان تجربه خود را بی‌شباهت به‌باغ‌های بهشتی که در اسلام به ما وعده داده شده نمی‌بینند. در این فستیوال، گروه‌های مختلفی از موسیقیدانان شرکت می‌کنند که معروف‌ ترین آن‌ها عبارتند از: Etc، wishas، orishas، Roger Hodgson، Robert plant و Kraftwerk.

تاریخ برگزاری: ژوئن تا جولای 2024

Mercedes Benz Fashion Week

یکی از بهترین فستیوال ‌های مد و فشن مادرید Mercedes Benz Fashion Week است. شرکت کنندگان هفته مد مرسدس بنز، حرفه‌ای‌ترین طراحان روز اسپانیا و همین‌طور طراحان بین‌المللی هستند. در این جشنواره که یکی از پربازدیدترین و مهم‌ترین هفته‌های مد اروپا شناخته می‌شود، لباس‌های متناسب با هر فصل و هم‌چنین لوازم جانبی مانند کیف و کفش ارائه می‌شود. طراحان برتر اسپانیایی و افراد برجسته مد بین‌المللی نیز با طراحی‌های لباس، مدل مو و لوازم جانبی که طراحی کرده‌اند، متناسب با هر فصل از سال، مدل‌های خود را به کت‌واک می‌رسانند.

تاریخ برگزاری: 12 تا 17 سپتامبر

Festival de Otoño

بهترین فستیوال های مادرید

یکی دیگر از بهترین فستیوال های مادرید Festival de Otoño است. Festival de Otoño یا فستیوال پاییز، یکی از برترین جشنواره‌ های موسیقی همراه با رقص و تئاتر به شمار می‌آید. علاوه‌بر آن، نمایش‌های زنده‌ای از گروه‌ها و هنرمندان معتبر سراسر جهان و آثار معروف بین‌المللی در این جشنواره برگزار می‌شود. این اجراها در 15 سالن مختلف در سراسر شهر مادرید و حتی بیشتر محله‌های شهرهای اطراف نیز برپا می‌شود. 

تاریخ برگزاری: اکتبر تا ژوئن

در آخر 

در این مقاله ما دوازده تا از بهترین فستیوال های مادرید را مورد بررسی و معرفی قرار دادیم. همچنین متوجه شدیم که این فستیوال‌ها با محوریت موسیقی، فرهنگی و مذهبی، مد و فشن و غذا برپا می‌شوند. بعداز سفر به اسپانیا و بازدید از مادرید، با این توضیحاتی که در اختیارتان قرار دادیم، در کدام‌‌‌یک از این فستیوال‌ها شرکت می‌کنید؟

نظرات کاربران